Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Skære i sig selv ?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:10
Hva synes i om nogle skære i sig selv ?

Jeg ved deter nogen der mener det ikk løser en skid, og så gider de ikk snakke med den der skærer sig.
For helved ? Det er psykisk sygdom, og man kan ikk gøre noget.

Så hjælp da i stedet !

Men hva sys i ?
0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:42

Synes det er utrolig synd for dem der gør det. Og det er utroligt at man kan have det så dåræigt psykisk. De skærer sig jo for at glemme den smerte de har indeni - de kommer jo til at tænke på den smerte de forvolder sig udenpå i stedet. Tænk at man kan være så langt nede... Men ja, de skal da hjælpes. Det nytter ikke at tage afstand til dem.

~NUMSEFISKEN~
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

samme..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:44
Samme som Numsefisken ;)

Q
nuZz....

Hende med den lidt skøRe Toscha ;)

Team Toss Rykker til ;)

Fra dressurrytter til springrytter :)

0
0
Svar på denne tråd

Som numsefisken siger...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:46

..nytter det ikke noget at tage afstand fra det. Man skal gøre noget når man opdager det, men det er jo ikke let selv at gøre noget. Personen må have hjælp.

Jeg kan ikke forstå hvordan det kan hjælpe, men var en dag så tæt på at gøre det, var langt nede og ville se om det hjalp, men fik så mig selv stoppet.

Stine og Bine
Love is in the air

Ordsprog og citater er altid gode at have ved hånden,
da de befrier dig for at tænke selv.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:51

Det ved jeg snart ikke.. Hvad kan man have imod disse folk?

Selvfølgelig er det ikke det klogeste at gøre - det er indrømmet - men hvis man ikke kan snakke med nogen om det, ja så er det sgu svært.

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
Well if Clint Eastwood turns up to save us
- Tell him to rack off too!
0
0
Svar på denne tråd

aaargh...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 16:01

Jeg ved efterhånden bedre end nogen anden hvordan det føles at være 2. person når det gælder det der..
Har tre veninder som alle skærer i sig selv.. den ene er også på stoffer..
Har set ar der var så dybe så de ikke kunne stoppe blødningen igen..
*Fantasy-girl*-Du kan IKKE hjælpe dem... det er umuligt.. de skal selv finde ud af at komme ud af det.. Du kan lytte til dem, men det er de færreste der vil snakke om det.. De fleste skal helt ned og nå bunden inden de kan se at den er helt gal.
Følesen af at stå på sidelinien og se ens veninder ødelægge deres liv uden man kan gøre noget er forfærdelig..
Det nytter som du siger intet at slå hånden af dem.. det bliver det bare værre af..
Men hvis man ikke har stået i situationen hvor man har skåret i sig selv.. så har man ingen anelse om hvordan det føles..

Kristina..

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 16:14

Kristina G. Outzen: Jeg er nu ikke helt enig i det du siger, med at man ikke kan hjælpe dem.
Jeg tror stærkt på at hvis man gør alt hvad man kan og får dem ud af miljøet så kan det lade sig gøre.
Har da også set et afsnit af Dr. Phil hvor familierne til piger der skar sig selv, fik dem ud af det ved at gå med dem til rådgivning, psykolog m.m.

~NUMSEFISKEN~
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

og så er der dem
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 16:30

Ja, og så er der dem der kun gør det for at få opmærksomhed. 8-)

En fra min klasse ridsede sig selv på overfladen af underarmen, sådan at der kom en lille rift på størrelse med et kattekrads. I skolen ville hun så hive op i ærmet imens alle kunne se det, og trykke sig selv der og sige: "av av". 8-) Nå man så spurgte efter hvorfor hun gjorde det sagde hun så at det var fordi hun følte hun fortjente smerten.

Er det mig der tager fejl, når jeg tror at dem der virkelig har problemer ikke skærer så overfladisk og viser det frem "in public"?

Mvh. MivSer

Play Boy

<3
0
0
Svar på denne tråd

Mivser-
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 16:43
Det har du helt ret i..
Måtte lokke det ud af mine venner for at få det af vide...
Det er ligesom med anoreksi og bulimi... du kan ikke indrømme det hvis du har "rigtige" problemer...

0
0
Svar på denne tråd

har selv...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 17:29
Har selv skåret i mig selv...
Og det er ikke noget man bare lige kan stoppe med...
Det er virkelig svært at forklare...
Jeg var helt nede på bunden,
men havde EN veninde der blev ved og ved og ved...
Og det hjalp...
Så JO man kan hjælpe, hvis ens vilje styrke er stærk nok!
Men stadig kan jeg komme langt ned, og stadig havde
sygt lyst til at skære... lige i øjeblikket har jeg en nedturs periode... Og det er bare træls...

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Pony Er En Dansk Sports Pony <3
Tryk Her--->Min Hjemmeside! Tjek den!! <---
0
0
Svar på denne tråd

huhu...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 17:34

Gør det selv og jeg ser ikke noget forkert i at gøre det - overhovedet. Det er selvfølgelig et tegn på man ikke har det så godt, men det skal man jo have lov til.
Har lige været indlagt på en psykiatrisk afdeling 1 mdr. og er dagpatient nu og dem på sygehuset har sagt OK til at jeg skære i mig selv når jeg har det dårligt. Er der pga. en deprission og inden jeg fik den forstod jeg ikke hvordan folk dog kunne få sig selv til at sidde og skære i sig selv, men nu hvor jeg selv er begyndt har jeg fuld forståelse med det. Det er f.eks. min måde at slappe af på. Ikke fordi jeg ligefrem får det godt når jeg gør det, men når jeg får selvmordstanker er det jo også bedre at skære i sig selv, fremfor at dræbe sig selv.

Synes det er et mærkeligt emne at diskutere, for dem der ikke selv har prøvet det aner ikke hvordan man har det, når man er nået dertil at skære i sig selv og hvad der er værre.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:13
det er ikke en psykisk sygdom at skære i sig selv ;)
- jeg gør det selv ind i mellem, dog mindre end jeg tidligere har gjort, da mine forældre er begyndt at tjekke mine arme. Men jeg gør det når jeg er virkelig vred, ked eller andet. Så kan jeg ikke komme af med mine følelser på andre måder? Når jeg er vred gør jeg det for at forsøge at lægge skylden over på mig selv, tror jeg nok. og samtidig for at ''skælde mig selv ud'' over at jeg selv er skyld i at jeg er vred. Så slapper jeg hurtigere af, og bliver bare ked.. Det er til at leve med...
0
0
Svar på denne tråd

aaaltså
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:21

Jeg kender en der gør det for at få opmærksomhed. Hun har gode venner, god familie, og er køn. Men hun gør det for at få opmærksomhed klart.
Men så er det jo, at jeg kender en der har det langt værre. Hun skær meget i sig selv, og syntes hun er grim og klam. Jeg har prøvet at hjælpe, men det er ikke bare noget man gør, også er det væk. Jeg har aldrig gjort det, for det gør jo ondt. :-@ Det hjælper mere at hive sig i håret, nå, men.. min holdning til det er smerte. Seriøst, jeg fatter det ikke. Det løser ingenting at stå og tag en kniv, og skære. Men jeg forstår jo alligevel dem der gør det, og deres problemer, og argh jeg ved det ikke. :(

Vildrose
Jeg gik ud for at søge efter mig selv. Jeg fandt mig aldrig.
0
0
Svar på denne tråd

aaargh..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:28

Hvorfor er det blevet så moderne at skære i sig selv?
Det er sgu da ikke fedt!!
Man er da ikke sej fordi man gør det!!
Tværtimod!! Det er da for dumt og man skal da slet, slet, slet ikke være stolt af det?
Hvad er det dog for noget?

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

234234234234
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:31

vil give Kristina HELT ret!

Man Kan Ikke Hjælpe Dem Der Ikke Vil Hjælpes - og langt de fleste er desværre blandt dem som ikke vil modtage hjælp fra andre!

- Folk der skærer i sig selv gør det oftest for at få opmærksomhed fra bestemte folk, mange prøver på at vise det - selvom de alligevel også gemmer det!

Det er i laaangt de fleste tilfælde unge som ikke får opmærksomhed/eller opmærksomheds krævende som skærer i sig selv!

Endnu engang - Kristina - er enig med dig, de kan ikke hjælpes - de vil ikke hjælpes! - De finder SELV ud hvis de har lysten!

0
0
Svar på denne tråd

435345345
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:34
Personligt kan jeg ikke tage det at skærer i sig selv, jeg har aldrig gjordt det - og har bestemt heller ikke tænkt mig det1

Jeg syntes det er noget værre pjat, og hvis man har det dårligt må man kunne finde en anden måde at komme ud med smerten/vreden/sorgen på!
-Eller få opmærksomhed på en anden måde!

Jeg ved det kan være svært - hvis man har det hårdt!
0
0
Svar på denne tråd

Trip Trap
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:38
havde på et tidspunkt to veninde som skar i dem selv, de var bedste veninde på det tidspunkt og den ene gjorde det fordi den anden startede, blev så forskrækket da de fortalte det troede virkelig ikke de var så langt nede... har ikke rigtig kontakt til hende som "abede" efter, fordi hun er på efterskole og fordi på trods hvor synd det er for hende er hun bitch med stort B, så gider ikke skændes med hende og hun er seriøst phykisk uorden, hun har opfundet hun kom sammen med en og at hun har været gravid to gange og har fået abort begge gange plus mere, da vi var venner gjorde hun også mig nedtrykt, er sgu ikke ret at se en man holder af lide! uanset hvor stor en idiot hun er når man har kendt hende siden legestuen...
0
0
Svar på denne tråd

? tegn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:17
Jeg kom engang til at læse det her på en hp, synes
faktisk det forklare det hele meget godt.

>>
Jeg har aldrig forsøgt at begå selvmord ved hjælp af at skære i mig selv, jeg har aldrig givet nogen skylden for jeg gør det, men mange har spurgt mig om en forklaring, hvorfor jeg gør d..

Da man var lille, og faldt på sin cykel og skrabede knæet gjorde det forfærdeligt ondt. det føltes som det værste i verden, men hvis man så pludselig opdagede ens hånd blødte så glemte man øjeblikkeligt alt om knæet, for den blødende hånd var pludselig værre og mere smertefuldt...

Men hvordan får man sig selv til at tage kniven'' placerer den på ens arm og skære..? Er man bare ude efter opmærksomhed?

Jeg gør det bare!
En anden forklaring ville være en dum gang psykoævl, man ikke ville kunne bruge til noget. Er jeg skør, nej!!! Bare så langt nede eller så højt oppe, at jeg slet ikke eksistere på denne jord, det giver et slags rush at have den kontrol, kontrol over ens egen krop. Men det er også den mest nedgørende følelse, man kan bringe over sig selv, skammen i ens øjne.
.

Gør jeg det for at få opmærksomhed? Nej, det er flovt at indrømme hvor svag og nedværdigende man behandler sin krop.

Jeg gør det af tusindvis af grunde, men mest af alt på grund af alle de små ting. Jeg forbinder mit selvværd i andres opfattelse eller opførsel.. Det ved jeg, det kan alle tænke, men jeg tænker ikke bare, jeg bryder fuldstændig ned, jeg sidder i mørke og gynger frem og tilbage, skælder mig selv ud. Min 'skam' vil aldrig forsvinde helt, men jeg håbe, jeg en dag kan græde uden at tænke på en kniv.

At skære i sig selv, er fordi man føler sig for svag til, at være nok værd til at kunne sætte grænser i sit liv, at forlange. "hvordan kunne du tro, du var en skid værd?" er de ord jeg irettesætter mig me.

Det er deprimerende at stå og skulle købe tøj og så lægge halvdelen tilbage for det viser din arm, eller om sommeren solbade imens man forgæves prøver a skjule sin arm..

Vi sættes alle i bås, jeg har altid tænkt, bare jeg var køn nok, tynd nok, klog nok, sød nok opdagede ingen min smerte. Desværre have jeg ret, folk er mere end villige til at acceptere facaden end at droppe deres stressede liv for at håndtere én, de burde elskes problemer, det er tragisk at selv mine veninder kan sige: "Du er så køn og sød, hvorfor vil du gøre det her mod dig selv?" Det er lige meget hvor køn eller sød jeg er, jeg føler mig værdiløs, med mindre der konstant er en skide cherleader der står og råber: Du er den bedste!!!!

Jeg skærer i min arm for at være fri, og fjerne alle krav og forventninger. Det værste er, at var det bare andres krav og forventninger, ville det sikkert til en vis grænse lykkes mig, men de krav og forventninger jeg kæmper imod, er dem jeg har opdigtet!

Jeg skære i mig selv, fordi jeg er syg!

Det hjælper ikke MIG, det hjælper den lille stemme, der sidder og hvisker i mit øre: "du er intet værd". Intet indeni mig bliver godt af at skære.

Mine ar fortæller sku alle min fortid, at skære i sig selv er noget man gør, når man er svag, det kræver ikke styrke at skære, drikke, sniffe eller ryge, men det kræver mod at stå foran spejlet og sige: "Jeg er noget værd." For så at gå ud af døren og ikke bare tro på det, men forlange andre skal tro det
>>

0
0
Svar på denne tråd

At skære i sig selv..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:37
Jeg gør det selv. Faktisk rigtig tit. Er på en eller måde afhængig., Jeg har tit nedture og det at skære hjælper. Min venstre arm er fyldt med ar. Ikke så pænt, men det det eneste der hjælper. F.eks. Så sent som i formiddags i skolen, i min biologi time, havde jeg det bare som om jeg skulle tude, så fandt en passer frem og begyndte. Ja det lyder langt ude, men det hjælper altså.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

0
0
Svar på denne tråd

Man KAN gøre noget
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:40
Man kan finde ud af HVORFOR personen gør det, og hjælpe personen ud af det..

Hvis det ikek hjælper at snakke med venenr og psykologer kan han/hun komme på medicin.. (Som sidste udvej)

Begå kun selvmord hvis du kan gentage succesen.

Livet er en venteplads til døden.
0
0
Svar på denne tråd

435345435
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:43
Anabella: wow, godt skrevet!

Har ondt af de personerne der har det sådan!

0
0
Svar på denne tråd

i behøver hjælp!!
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:56
"Jeg skære i mig selv, fordi jeg er syg!"

prøv lige at hør ænder, at skære i sig selv hjælper intet ... i kommer psykisk længere ned hver eneste gang i gør det ... i gør det fordi i ikke føler i er nok værd for andre, og jer selv... selvfølgelig er i det... jeg beder jeg inderligt om at søge hjælp, eller snakke med nogen om det...

jeg har før været ved det men havde simpelthen ikke "modet" til at gør det...

nu er der nok nogen af jer der tænker :" hun ved ingenting om, hun er bare endnu en af dem der bare gør sig klog på alle ting"

måske ved jeg ikke så meget om det, men jeg nok til at kune sige at i ikke har det godt psykisk og i behøver hjælp...

håber det har hjulpet nogen med at indse det...

Kram fra Katter :-P
og den fantastiske P ;-)

Bøj jer for den storer Donna Leonora ;-D

#Periencon Power :-P#
0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 20:59
Ka ikk se hvad det skulle gøre godt for :P

man får bare blodforgiftning..

Men det er jo folk der har det dårligt psykisk, og der så bruger fysisk smerte for at mindkse smerten inden i.. lissom hvis du slår dig, kan du nive dig et andet sted, så gør det ikke så ondt der hvor du slog dig ;)

"Give the man a cigar"

Farveblind, stave geni, søkikseæder og gud
0
0
Svar på denne tråd

Lille P--
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:14
Det hjælper meget. I hvert fald. Jeg får styr på mine følelser når jeg gør det.

0
0
Svar på denne tråd

Til Chela
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:19
Det hjælper også at snakke med en psykolog..

Jeg har selv været ved en psykolog..

Jeg syntes det er en skam at lade som ingenting..

Det er ikek en skam at gå til en psykolog.. de kan virkelig hjælpe.. Og nej det er ikke dyrt, jeg gik gennem min læge og fik det gratis..

Jeg glemte godt nok at komme 1. gang, men så kom de hjem til mig istedet..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

At skære.
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:21
Det, at skære i sig selv; Ja, folk der ikke har været der, kan faktisk ikke udtale sig om det.
Jeg har selv været der, men jeg vil ikke længere ind på den.

Grund i grund synes jeg, at det er en skam at man har det sådan; men det er OKAY, så længe man gør noget for at få det bedre.

I dag er det faktisk sådan, at det er dem, som har det bedst, der har det "værst", hvis du forstår
- det skulle jo nødig virke for perfekt.

Written by Kia.
Heaven is not a place that you go when you die,
it's that moment in life when you actually feel alive.
0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:28
Ville ikke kunne tale med fremmede om mine problemer. Har svært nok ved at tale med mine bedste veninder om det. Har detbedst når ingen bemærker det. Når ingen kigger på min arm, og bare kan lade som ingenting. Er måske så langt ude at det snart er for sent. Har tit selvmordstanker osv. men psykolog, nej tak.

0
0
Svar på denne tråd

Til Chela
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:30
Sådan havde jeg det også i starten.. Jeg er nu 19 og det tog mig 18 år før jeg turde fortælle nogen om det.. Det startede med min bedste veninde, og så psykologerne..

Jeg ahr også gået i selvmordstanker.. og tro mig, det hjælper at snakke med nogen om det..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:34
Har bare prøvet så meget.I dag f.eks. hvor jeg gik fra skolen og fik snakket med min "søster" om det, blev glad igen, og tog så ud og ride. men så da jeg kommer hjem kegler min "bedste veninde" ud på mig. Det er bare der hvor jeg ikke tror på mit liv mere.

0
0
Svar på denne tråd

45747457
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:36
Chela:

Hold op. Du er langt fra LANGT NOK ude til at det er for sent, tro mig.
Find på nogle andre ting at gøre, istedet for at skære. Løb f.eks så hurtigt du overhovedet kan, og bare lad tårene rende imens hvis de presser på.
Gør et eller andet. Det at skære, er blot den LETTE løsning.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Kaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:38
Kan ikke andet. Kan ikke samle mig om noget. Ikke engang Chela. plejer at ride seriøst dressur hver dag. Kan ikke engang tage mig sammen til at samle hende.

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:38

HGLarsen: Jeg ved ikke om du har prøvet at føle sig så langt nede at døden ville være den letteste udvej?
For når du skriver om at skære i sig selv lyder det som om det er noget være pjat og man istedet bør søge hjælp. Men at tage sig sammen er bestemt ikke let.

Jeg syntes det er noget værre pjat, og hvis man har det dårligt må man kunne finde en anden måde at komme ud med smerten/vreden/sorgen på!

Så let er det ikke, gå op til ens forældre og sige; "jeg har det elendigt, og vil gerne have hjælp."

Tror også at skærer i sig selv kan være et signal på at man vil have hjælp. Det kan være svært at indrøme over for andre at man har det skidt, og derfor begynder man at sende signaler der fortæller at der er noget galdt.

Stine og Bine
Love is in the air

0
0
Svar på denne tråd

Chela:
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:40

Jeg er ked af at skulle sige det sådan her, men det, at du 'udstiller' dig selv offentligt, som man nu gør her på JHN, og siger at du har problemet nu og fortæller om det - er blot et råb om hjælp og ikke mindst opmærksomhed.
Måske tænker du nu "Psykologer? - NEJ TAK" og det er klart, for man vil ikke have fremmede til at snuse i sit liv. Men hvis du allerede reagerer sådan ved tanken, så ja - er du, barsk talt, selv uden om det.
Betro dig til din bedste veninde, et familiemedlem - en du stole rpå.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Kaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:44
Ja det mener folk måske der ikke har prøvet det, hvilket jeg ikke skal kunne sige om du har. Men jeg sidder ikke og tuder aften efter aften fordi jeg har brug for opmærksomhed,.

MIn bedste veninde. Sårn en har jeg ikke længere, Hun sys jeg er latterlig

0
0
Svar på denne tråd

Til Chela
Forfatter: 
Sådan har jeg haft det mange gange..

I sær når livet har været hårdt (fx i 2002 hvor jeg både mistede min farmor og min onkel til kraft)...

Psykologer fortæller det ikke videre.. det må de ikke.. de har tavshedpligt.. så med dem kan du være 100 på ingen andre end dem ved det..

Med henhold til i det virkelige liv, så vælg med omhu hvem du fortæller det til..

Jeg har fortalt det til min bedste vneinde og min (nu) x-kæreste (ikke x pga det)

Min venidne har ikke fortalt det videre..

Men min x gik hen og fortalte det til hans venner.. Så næste gang jeg så hans venner blev jeg behandlet som om jeg var komplet dum..

Så vælg med omhu..

Og hold hovedet højt.. Ingen har sagt livet er nemt..

Jeg skær godt nok ikke i mig selv, men pga jeg er belastet få jeg hav jeg kalder anfald..

Fx kan jeg se mennesker og dyr der ikke er der.. nogen gange ved jeg inderst inde de ikke er der, andre gange gør jeg ikke..

Og de gange jeg ikek ved det kan jeg gøre underlige ting..

Sidte tilfælde var at jeg var overbevist om der var en mand der ville dræbe mig.. Ikke sjovt.. heldigvis var min veninde i nærheden og kunen få mig til at falde ned..

Det er min måde at håndtere livet på.. Og siden jeg snakkede med psykologerne har de givet mig nogle råd til hvad jeg kan gøre for at jeg ikke får anfald (eller hvertfald ikek får så mange af dem) og det her hjulpet.. Før fik jeg anfald 2-3 gange om dagen.. Du er jeg nede på at få 1 anfald enten hver elelr hver 2. uge.. og det er stadig i bedring..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

skæreri
Forfatter: 
tja jeg har selv været der og ja sådan er det jo bare. det at snakke om det kan man ikke, jeg har gjort det siden jeg var 12. 6 forskellige psykologer har prøvet, intet hjælper. jeg vil op, men de forstår ikke. for de har ikke været der selv. gør det sgu heller ikke så meget mere, men hvis jeg bliver ked gør jeg det. er sgu fandme ikke stolt, det er bare den nemmeste måde at skælde ud på mig. jeg siger heller ikke at det er behageligt, men de to sekunders fred man får lige det man skærer er hele smerten værd.
og ærligt, jeg fandme ikke stolt af det. men. de viser min fortid og ja.. hvad kan ellers det?
0
0
Svar på denne tråd

Chela...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:48

Tror altså du pynter lidt på histrioen.
hvis du virkeligt har det sådanne, så fortæl det endeligt til nogle.
Kender det med at det ikke er rart at snakke med psykolog, er slev stoppet, og kan ikke komme igang igen, føler mig simpelthen så dum, og der er svært at åbne sig over for dem. Men det hjælper, det skal de fandeme have! Måske ikke det første halve år, men det kommer hvis man bare hænger i.

Stine og Bine
Love is in the air

0
0
Svar på denne tråd

ej... det er da til grin..
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:50
Chela- ja undskyld, men det er du stolt af det eller hvad?
det er da ikke noget man skal være stolt af!?! OVERHOVEDET?
Sidder virkelig og bliver helt hidsig..
Come on...det er da bare endnu tydeligere at man gør det for at få opmærksomhed så!!
0
0
Svar på denne tråd

Chela:
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:50
Har før skrevet i tråden, at jeg har været der, kig længere oppe.

Nej, det gør du ikke. For, heh, det gør man ikke - men inderst inde skriger du garanteret efter opmærksomhed - måske ved du det bare ikke selv?
Mit eget var blandet af både problemer, og opmærksomhed - som begeg leder hen til samme sag, men det er nu ligegyldigt. Det, jeg prøver at sige, er at der ALTID er en grund til dette problem.

Mht. opmærksomheden, så lad være med at prøve på at få den på den NEGATIVE måde. For det er det, du gør, når man har det "ih og åh så dårligt".
Jeg er stadig ekstremt opmærksomhedskrævende, sad jeg og fundererede over det. Og hold kæft hvor har jeg dog brug for opmærksomhed, og jeg f¨r dne også. Jeg er en meget højtråbende type, og på den måde bliver jeg tilfredsstillet. Dog self. også på andre måder, men der findes bestemt løsninger.

Written by Kia.
she's burning on the inside wiihtout you; and that's the end of the story
0
0
Svar på denne tråd

Stine (Columbine)
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:51
Pynter overhovedet ikke. Her er en debat og at skære i sig selv og jeg fortæller om hvordan jeg har det med det. Og det helt ærligt det jeg har skrevet. Måske var det forkert at skrive det, men hsom sagt,. Jeg dummer mig hele tiden. Det en af grundende til at jeg ahr det sådan her.

0
0
Svar på denne tråd

Opmærksomhed.
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:53
Ja ja, tro hvad i vil, men det er virkelig ikke fordi jeg ahr brug for opmærksomhed. Men lad os slutte debatten om mig her. Det tydeligt at jeg ikke sku ha svaret på hvordan jeg har det.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa !!
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 22:02

Hold da op .. Det var godt nok mange der er "syge" .. Har utrolig ondt af alle jer der er det .. Det er bare ikk fedt ..

Selv kunne jeg ALDIG få mig selv til og skære i mig .. Lige meget hvor dårligt jeg havde det .. Det VED jeg ..

Giver Kristina og Pernille H.G fuldt ud ret i dette forløb ..

Og kan SLET ikk se det fede i det ... Tværtimod .. Ville da sys det var totalt pinligt ..

Mvh. Tine og Springhesten :D

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 22:04
synes det er en plat måde at ordne tingene på, hold op hvor må man være svag! ærlig talt, find jeres indre mand frem i stedet for! ja, jeg kan da sagtens tude uhæmmet og ved hvordan det er at være deprimeret og være så langt nede at jeg tænkte på, hvad livet egentlig var værd. tog så det initiativ at ændre mit liv drastisk ved at flytte fra kostskole til kollegie og få nye mennesker omkring mig.. det hjalp, men kan da stadig få nederen på, men fandme nej om jeg ville skære i mig selv!!! DET ER BUNDEN TØSER!

[Sandra Louise Elfort]
www.123hjemmeside.dk/timon
nu med ishesten Timon fra Korshøje <3
0
0
Svar på denne tråd

Chela:
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 22:07
Det er alt andet end forkert at fortæller hvordan du har det.
men for at få det bedre, bliver du nød til at tage i mod råd.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Alice (Annabella)...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 22:14
Det er nok en af de bedste (forstå mig ret) forklaringer, jeg nogensinde har hørt i forbindelse med at skære/gøre skade på sig selv.

Min mor arbejdede engang med syge mennesker - deriblandt en dreng, der skar i sig selv.
Da de så en dag spurgte ham, om hvorfor han gjorde det, når han ikke gjorde det "rigtigt", svarede han;
"Fordi jeg kun gør det for at få opmærksomhed."

Sådanne mennesker er jo også syge på en anden måde. De tør bare ikke gøre skade på sig selv, hvorimod andre gør.

Så egentlig kræver det også utrolig meget mod at gøre skade på sig selv, selvom man ikke tror det.

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden(e)!
Stifter af DFK & Sellerikoplet05
0
0
Svar på denne tråd

Chela...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 07:31
Min opfattelse. Hvis du siger du ikke gør vælger jeg at tro på det ;-)
Tror et sted det er et tegn på opmærksomhed, men ikke sikkert at du ved det. Tror ikke det er på grund af opmærksomhed fra andre, måske fordi du gerne vil have hjælp.
Vi er ikke ude på at gøre det være, men at hjælpe dig. Eller jeg er ;-)

Stine og Bine
Love is in the air

0
0
Svar på denne tråd

Heeej ?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 12:57
.. Men blive sgu helt trist af at høre alt det der er sket med folk og at de faktisk holder af at skære i sig selv ! men jeg må da indrømme at jeg selv gør det ! Og hvis jeg skal være helt ærlig : Der findes en startknap men ikke en stopknap ! Jeg tror aldrig rigtig jeg vil kunne stoppe med det igen ..

For godt og vel et år siden begyndte dem i min klasse at mobbe mig ! Grænseløst og vildt deprimerende .. Jeg fik en depression og begyndte at skære i mig selv .. Det gjorde det ikke lettere at min oldemor moster og mormor døde af kræft alle sammen .. Nu er det så min mor der en den ældste i min familie ! :|
Men mobningen blev ved og ved og ville ikke stoppe ligemeget hvad man gjorde ! Der blev snakket med forældrende i klassen og endda læreren og indspektøren ! Men intet hjalp .. Til sidst blev det så slemt at jeg ikke kunne gå udenfor en dør så jeg har mistet et par måneders skolegang !
Jeg måtte flytte skole og det blev endda så slemt at vi må flytte helt væk ! Ellers ville jeg bare blive smadret synder og sammen .. Så flyttede til en helt anden by .. Og jeg begyndte på en ny skole .. Det startede rigtig godt men nu er det ved at gå lidt ned at bakke igen ! :|

Så nu lider jeg igen af en depression og skærer i mig selv ..
Har prøvet på selvmord en enkelt gang hvor jeg så blev indlagt og det viste sig at jeg ikke kunne tåle modgiften ! Så gørr jeg det igen vil jeg ikke kunne reddes ..

- Mariah :(
0
0
Svar på denne tråd

Til Mariah
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 12:58
Hvis du lider af depresion, kan du jo få piller for det, så du ikek er så nedtrykt..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge :
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 12:59
Jaer ..
Min læge har snakket meget om nogle lykkepiller - Men det er jeg ik så glad for ! :(
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 13:02

Jeg synes det løser en masse :)

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

Til Mariah
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 13:08
Hvorfor ikke?? Det er bedere du kommer på lykkepiller, så du ikke ricikere at begå selvmord..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

Hættemåge :
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 13:38
Tjaeh .. Set fra den lyde side jah ! Men de fleste hader mig jo alliul ( alligevel ) - Så hvorfor ik ? :S
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 13:39
Mariah:
Pillerne er klart bedre end det andet, men ja. Intet af det burde være nødvendigt.
Det hele handler faktisk blot om at ændre sit syn på livet, og ændre sin livsstil - og somme tider også sig selv.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

ertertert
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 18:25
Keah: er meget enig i det du skriver, det handler om motivationen til at ændre sit syn på livet og sin livsstil!
-Meget af det, nen det er jo ager til ikke nok!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Hej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 18:33
En fra min gamle klasse skar sin kærstes navn "ind" i låret.. hun gjorde det i 8. og en måned efter var hun ikke sammen med ham mere, og da vi sluttede i 9. havde hun stadig TYDELIGT navnet i låret :(

0
0
Svar på denne tråd

hvor vil du hen?
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 18:47
Hvor vil du hen med det her indlæg? Er der bare for at debatere eller er det fordi du selv skærer dig?

Jeg ved ikke.. Synes BESTEMT ikke det er okay! Og selvfølgelig hjælper man! Jeg synes bare det er phykopatisk hvis man nogensinde skulle få den ide at skære i sig selv, så hellere søge hjælp selv..
Er der nogen der er så dumme at efterlade en person der har det phykisk dårligt?

Jeg synes det er synd for den person der har det dårligt med livet, eller bare med sig selv. Man ved jo på en eller anden måde, at personen ikke har fået/får opmærksomhed nok derhjemme.. :/

Cocktail
Cocktail vil altid være i mit hjerte
Fregna, det bedste der er sket<3

0
0
Svar på denne tråd

oiufh9eprdhgo
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 19:01
De fleste gør det jo nok fordi de føler sig såret inde i - nogle føelser de ikke kan styre - ikke at have knotrol over kroppen.

Og ved at skære i sig selv kan de kontrollere smerten udenpå..

Jeg taler fra erfaringer..
0
0
Svar på denne tråd

Til Mariah
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 19:15
Nej i sidste ende hader de dig ikke..

Jeg har også flere gange rendt rundt og tænk ALLE hader mig ISÆR min familie.. Men inderst inde så elsker de en, og ville savne en hvis man en dag var væk..

Jule billeder af følle
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:09
gad ikk li læse alle svarende på det her indlæg , meen.

jeg har selv skåret i mig selv ( er virkelig IKKE stolt over det ) er flov over min arm idag den er fyldt med hvide ar OVER det hele! :( gør det ikk mer , men den gang det var værst måtte jeg engang få forbindning på og efter 20 min. var det blødt igennem :( folk fra min klasse kalder mig psykisk syg og fortæller det til alle! ku virkelig tude! vil ikk ha folk ska vide det, men min lære var selvføljelig så dygtig a sige det til dem :(

grunden til jeg gjorde det var virkelig kun fordi det hjalp . det er på en måde rart .

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:14
hvordan kan det nogensinde løse et problem? undskyld mig, men det kan jeg seriøst ikke se at det på nogen måde ville kunne!

[Sandra Louise Elfort]
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:39

Jeg HAR gjort det engang. for et år siden havde jeg depression, så skar jeg. dumt dumt, men det hjælper. I andre der ikke har prøvet ved ikke hvordan det er. I vil aldrig nogensinde komme til at føle hvordan det er før i har prøvet det selv.
Følelsen af at være helt nede, der hvor man tror at man aldrig bliver glad igen. Følelsen af at være nødt til at havde det fu*cking blad.

Når man er dér, hjælper det at skære. Lige meget hvad i andre siger. I vil aldrignogensinde kunne være i stand til at fortælle om hvor sindssyg man er hvis man skærer. i har ikke prøvet det.

Og jo, man kan hjælpe. Ikke ved at prøve at overtale en til at lade være. det gør det hele meget værre. Men i stedet kan man være lyttende og forstående, det er tit det der hjælper.

Men ja, har gjordt det selv, engang hvor jeg havde depression, og engang hvor min bedste veninde var stukket af og havde lavet selvmords forsøg. Der skar jeg hendes navn i min arm.

Men ja, vil da give jer ret, det er ikke en god ting, men på nogle folk hjælper det!! Prøv at forstå det i stedet for at mene at man er latterig hvis man gør det..

(og undskyld mit sidste indlæg, syntes bare at det er en meget iontressant debat, så måtte lige være med.. Det vil ikk ske igen)

Mvh.
Julie xxx

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:40
Juliexxx: troede du var smuttet?

[Sandra Louise Elfort]
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:42
Juliexxx: forresten har jeg oplevet at være helt nede og rører bunden.. lå i flere måneder på mit kostskoleværelse, isoleret fra alt og alle og græd og græd!

[Sandra Louise Elfort]
0
0
Svar på denne tråd

Timon:
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 20:42
Det er jeg også, men som sagt syntes jeg lige her var en meget intressnt debat .. Er ikke på i andre debatter end denne.. Såeh..

Men det er nu ikke det vi skal snakke om, det er nu mere mit indlæg..

0
0
Svar på denne tråd

åh nej
Forfatter: 
Dato:  08-11-2005 21:22

Sidste år var det "på mode" i min klasse. En startede, og de andre fulgte efter. Total opmærksomhedskrævende.

Men for dem der rent faktisk har en grund, føler jeg med dem :-(

GURAMIEN
U cant ride a seahorse
(y) Without drowning (y)
0
0
Svar på denne tråd

* Team Markersen *
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 19:07

Jeg sys det er så klamt at skærer i sig selv! ad.

Og det fører til grimme ar

Line & Nikita

~* også kendt som Team Markersen *~
~* Jeg rider Dansk sports pony *~

0
0
Svar på denne tråd

Bøssetest?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 19:24

nogen af jeres skoler der havde tilsvarende dille?

til dem der ikke ved hvad en bøesstest er så er det når man holder to negle sammen og gnider dem hårdt op og ned af armen til der kommer et sår. så gælder det så om ikke at sige av... de fleste af pigerne gik rundt med mange sår i en periode og mange har fået grimme ar af det ...

nogen der har haft ligenene modefænomener?

Kram fra Katter :-P
og den fantastiske P ;-)

Bøj jer for den storer Donna Leonora ;-D

#Periencon Power :-P#
0
0
Svar på denne tråd

well well well
Forfatter: 
Dato:  09-11-2005 19:27

Lille P: den har også været på min skole + en masse andet, som faktisk har været ret sjovt.. men gjort ondt ;D

jeg gider ikke kommentere alt det her, det virker som om at den ene vil have mere opmærksomhed end den anden.. bleeh

MEN! Det irriterer mig herremeget at du, Keah, sidder og gør dig selv til dommer og ved det hele.. du ved IKKE hvordan Chela har det, har haft det eller noget som helst. Du ved rent faktisk heller ikke om hun har været "langt nok" ude eller ej..

bare lige en reminder - pas på at du ikke ved det hele, uden at gøre det.

: Karen
der er intet mistet ved at kaste sine fejl bort

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider