|
|
| Hvordan har i tid ? |
| Forfatter:  |
Chrisser |
| Dato:  |
12-05-2002 16:19 |
|
Hejsa...
Jeg kom til at tænke på en ting:
Hvordan har alle jer, der har heste, tid til at lave andet ?
Jeg har jo bare part, og de 2-3 gange om uge jeg her det er bare udnævnt til "hestedage" der vil sige jeg ikke har tid til andet.... (Men så skal der også lige siges det er en selvpasser-stald hesten står i)
Hvordan kan i der har egen hest have tid til andet ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvordan har i tid ? |
Rollo |
12-05-2002 16:22 |
|
Tja jeg har 3 ponyer, og jeg har da tid til skole, og *masser* af computer og venner  Jeg kommer hjem, lukker heste ud og lufter hunde, sætter mig ved computeren, snakker lidt... og venter til de gamle kommer hjem, så tar jeg ud og ride, og så om aftenen laver jeg enten lektier eller stener den  Når også ofte at være sammen med vennerne... Og det er ikke hver dag begge ponyer bliver rørt (Er ku nde 2 ponyer der kan/skal rides)
~~Rollo 
Check this out --> http://zip.to/mulle <-- Månedens hest, awards, læs om Rollo og meget andet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Anna*(Maggie) |
12-05-2002 16:25 |
|
Ja, jeg har en pony men jeg rider 4 gange om ugen, foder og alt det der sørger stald hjælpen for, så.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
12-05-2002 16:25 |
|
...Det er jo også 'lettere' hvis hesten står hjemme. Hvis jeg skal have hest/part/passe en, så bliver det meget sandsynligt ude på min rideskole, og det tager en halv time at komme derud med bus. Så man skal lige regne en times kørsel med her, PLUS ca. 20 min. i alt for at gå til og fra bussen! (den holder lige ved rideskolens 'dør' men den holder et stykke væk fra mit hus)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MarieLK |
12-05-2002 17:32 |
|
Jeg har ikke tid til andet end hesten og skolen! Men jeg nyder det og har ikke brug for at lave andet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*C.* |
12-05-2002 17:52 |
|
jeg har altid haft tid til andet også! både venner, byture, selvpasserstald, flere heste, lektier og job mv.
det er vel bare et spørgsmål om prioritering!! Hvordan jeg bar' mig ad er så et vidt begreb! Men man kan hvad man vil!
/*C.*
http://www.cirena.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile* |
12-05-2002 18:03 |
|
Hm... Tja har også part (Muligvis snart helpart), og undre mig over det samme.. ??
Personligt holder jeg meget af at shoppe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
12-05-2002 18:59 |
|
Tja...
Jeg har hest, og går til musik plus diverse koncerter, hvilket gør at jeg ikke har tid til så meget andet. Internettet står højt på min liste, så det tager det meste af fritiden der er tilbage.
Ellers shopper jeg ca. 3-4 gange om året (*LoL*), og går til fester meget sjældent - det passer mig fint. Bryder mig ikke rigtig om nogen af delene - shopping er sygt i DK (der er ingen ordenlige butikker -  ) og fester er bare kedeligt, hvis man ikke drikker.
Kæresten havde jeg desværre ikke tid til - det var en af de tider, jeg ønskede jeg ikke havde haft hest.  Men jeg gætter på, man bare skal tænke lidt over det (hvis jeg droppede internettet lidt, ville jeg have MEGET mere tid).
-+-KNA.
http://www.juwely.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
12-05-2002 19:18 |
|
Ja, hvordan har jeg tid til 5 ponyer?? + Alt andet arbejde som høre med når man "bor" på/i en konkurrence stald...:
Nu er jeg altså den tybe som ikke har så mange venenr?! Jeg har få men meget gode venner, og er sammen med nogle af mine venner når jeg er i skole, ellers er jeg tit sammen med mine venner som selv har heste, men vi rider og sådan når vi er sammen. Og jeg for da mange kamerater til alle de stævner jeg starter til, men altså jeg for ikke lige så mange venner som IKKE kan lide heste...??!! Jeg er heler IKKE den tybe som tager til fester osv.
Så jeg kommer hjem, og så rider jeg som regl 2 heste/ponyer, så laver jeg lektier og spiser lidt frokost, og tager de 3 andre. Så fodre vi, lukker ind/ud fra/på fold, muger ud osv osv.(vi har heldigvis udmugnings system i hver boks) Og jaaa, så går tiden sådan, jeg har det fint med at være den tybe som ikke går så meget op i at få en masse venner osv. Jeg "elsker" de ride/stævne veninder jeg har, vi ser hen anden hver uge når vi for spring undervisning, og ellers ser vi hendanden til alle de stævner vi starter til sammen.
Jeg har travlt, det bængter jeg SLET ikke, iser ikke når jeg starter så mange stævner, så kan tiden godt knibe, men jeg knokkler ikke kun.
*Mig*...(Tanja) *G*
*SNØFT*SUK* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
12-05-2002 19:38 |
|
Har også tid til det meste.
jeg er også Ok til det med at planlægge hvad tiden skal bruges til og hvornår osv.
Jeg ville gerne have mere tid-of course-men det er jo ikke altid lige til.
Jeg når at være i skole, hos hesten(som nødvendigvis ikke behøver vare hele dagen. jeg bruger ca. 2 timer hos hesten), lektier, computer, venner(men er lidt asocial), fester og andet småderier...
-Nancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
12-05-2002 20:59 |
|
Hey Nancie...Hvad betyder asocial?? (det kan være det jeg er, hvis det er det jeg tror det er??!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
12-05-2002 21:10 |
|
Social er hvis man er meget sammen med folk, og bedst kan lide at være sammen med mennesker, så er man social, asocial er så det modsatte, hvis man ikke er så meget til f.eks. store fester eller sådan noget!
Håber det var godt nok! Er selv lidt asocial:)
:P*Heste-Ida*:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sanne |
13-05-2002 19:12 |
|
Har selv to heste at ride, og rider tit også 2-3 af de heste vi har inde i ridning om dagen.
Når jeg kommer hjem fra skole ved 15 tiden, går jeg i stalden. Så lukker jeg den ene af mine hingste på fold, (som regl er det Bacardi der kommer ud først) og rider den anden. Når jeg er færdig med den, kommer den også på fold, og så rider jeg en af de heste vi har i ridning. Når jeg er færdig med den, kommer den første hingst ind (Bacardi)
Og så rider jeg de 2 sidste heste, og lukker derefter Caprio ind.
Så er jeg færdig ca. ved 20.00 tiden, og så går jeg ind og spiser, laver lektier o.s.v. Så fodre vi hestene kl. 11.00 og "putter" dem
Det er ikke så tit jeg har tid til vennerne i hverdagene, men det gør mig ikke noget. Ser en masse af dem i skolen, og er sammen med dem i fritimerne.
Kæresten er jeg sammen med i stalden hver dag, og så går vi da også tit i byen sammen med vennerne i weekenden.
KnuSanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Matilde |
14-05-2002 21:37 |
|
Jeg har sådan set rimelig meget tid selvom vi har 10 heste, for det er kun den ene jeg ride på og da de er isbukke er der ikke så meget med foder og sådan. de skal bare lukkes på græs og have vand... Men om vinteren er det lidt mere problematisk, da kan det godt nogle gange være svært at finde tid til at være sammen med vennerne!
Ud over ridning går jeg til klaver, løber lidt og er sammen med venner og går til fester...
KH Matilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|