|
|
| Lidt nærmere om hesten der brækkede 2 ben |
| Forfatter:  |
Oztereje |
| Dato:  |
10-05-2002 19:47 |
|
Hej.
Jeg er blevet spurgt lidt til det med den hets der brækkede to ben på springbanen i torsdags...her kommer noget:
Det var over et dobbeltspring, hvor hestenramte en bom på det første af springene, men sprang videre til den anden forhindring hvor den brækkede det andet ben.
Dyrlægen var der i løbet af 10-15 minutter! (hvilket er ALT for lang tid)
Rytteren var ikke hende der ejede hesten, ejeren skulle starte på hesten samme eftermiddag og stævnearrangørene har sørget for psykolog hjælp til rytteren som slap uden mén.
Dyrlægen konstanterede at det var åben benbrud på bag og for kode.
Klassen den sprang i var ULB, og var den aller letteste til hele stævnet.
Hesten kom fra Aalborg.
ellers får min rideklub ros to den meget professionelle tackling af ulykken....
Håber at det var nok information til dem der har spurgt...ellers skriver jeg bare artiklen ind herind.
knuZ Oztereje.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Lidt nærmere om hesten der brækkede 2 ben |
Chrisser |
10-05-2002 20:05 |
|
Ok fint nok....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
10-05-2002 20:34 |
|
Ozte: Jeg skal der ned i morgen og på søndag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
10-05-2002 20:43 |
|
Men Ozte: Hvordan ser du egnlig ud?
Jeg har nok blå ridebusker på, og en lilla trøje...Og staldstøvler som sedvanddlig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MarieLK |
10-05-2002 21:57 |
|
Jeg fatter ikke det kunne gå så galt!!!!
Jeg synes også det er blevet taklet godt. Over ved dressuren mærker vi intet til det, selv om næsten alle snakker om det! Jeg er glad for jeg ikke rigtig kender nogen der skal springe. Min veninde har dog overtalt mig til at vi skal se spring på søndag!!! Men mon ikke jeg klare det, så længe jeg ikke selv skal springe.
Nu håber jeg altså at det holder tørvejr i morgen ellers bliver det svært at få traileren fri ude på alt det græs (men vores heste er glade for at der er græs der hvor traileren holder. De æder løs alle sammen).
Er det forresten kun mig der har tænkte over, hvor voldige nogen ryttere er over på mors???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
10-05-2002 22:03 |
|
Nej!Synes også der er nogle der er lidt voldige og for "Små" til spring og nogles ben hænger langt nede...Stakkel konkurrence pony..Så en II der skulle springe M klasser hvor rytteren så alt for stor ud...Synd
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
10-05-2002 23:09 |
|
NÅ! MÅ JEG LIGE VÆRE HER!
*HMRF*
Jeg bor der på Mors! *grRr*
Ryttere fra alle andre steder kan zQ der ligeså godt være lige så voldelige! Okay - kender ÉN voldelig rytter (hun er desuden en spade) hun slog den hest jeg skulle bruge til 2. grad (og hun er yngre end mig) fordi den svingede med halen og viftede fluer væk. Så slog hun den og råbte af den ... også er der måske en til, som rider hendes hest for hårdt til konkurrencer!
Hun stillede også op i torsdags ... jeg ved ikke om hun trak sig ud. Hvis I kender hende så sig det ikke til hende - og specielt ikke at jeg har sagt det!
Hun starter de letteste springklasser til debutant stævner, og springer til distriktsstævner ... hendes hest smed hende også af sidst vi red mod hinanden, så blev hun vildt gal og galoperede rundt selvom Klaus var det vidst nok (ham den lyshårede mand med en kææææmpe næse) sagde ret meget til hende at hun skulle stoppe med at galopere.
Desuden - det er jo langt fra alle ekvipager der er fra MRR (Morsø rideklub)
Jeg er måske selv lidt stor til min pony, jeg er sellv 167 med laaange ben og min pony er 134 cm. i stg., men at jeg så er voldelig - Vi har der sprunget 120 én gang, men at det så fører med til at jeg er voldelig og alt muligt!
Der er 2 ryttere i hver klasse der er fra MRR eller noget i den stil, og det er åbenbart kun dem der er voldelige eller hvad?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
10-05-2002 23:10 |
|
Jeg har nok cowboy bukser på eller grønne ridebukser og en eller anden sort trøje ... jeg ved det ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
11-05-2002 09:09 |
|
Jeg tager nok grønne ridebukser på,. og en sort trøje. også har jeg lyst hår ... sådan noget langt noget som eer sat op i en hestehale, men ellers ligner jeg alle andre piger på 13 år....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
11-05-2002 09:55 |
|
Ozte: Er det i ordne jeg "Hukker" det tlf du skrev i et indlæg?For så kan jeg bare ringe til dig dernede eller du kan få min mobilz tlf..?!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
11-05-2002 14:50 |
|
Hmmm... det er vist ikke kun på Mors, folk er voldelige overfor deres heste.
Tror nok det sker over hele landet, hvis jeg skal være helt ærlig.
-+-KNA.
http://www.juwely.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
11-05-2002 22:52 |
|
Der var ivertfald mange ponyryttere der var enormt barske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|