|
|
| Molly har takket af... |
|
|
Hej alle Ænder, Som overskriften siger, så har vores kære Molly takket af. Hun skulle simpelthen ikke leve med de smerter hun havde, så vi valgte at lade hende >>sove ind<<, da vi fik diagnosen for hendes tilstand. Den lød på følgende; "Væskesamlinger i rygsøjlen, og udvækster på rygraden der gik op og trykkede på centralnervesystemet. Dette medvirker stort pres på bagparten, og trækker derfor Molly ned ad når hun går og giver smerter." Vi fik af vide, at der desværre ikke var andet at gøre, og både min far og jeg græd, da dyrlægen gav hende en sidste sprøjte, mens vi sagde farvel. Hun havde pevet da dyrlægerne 'hev' i hende, selv da hun var stærkt bedøvet. Men da vi så kom ind til hende, blev hun helt rolig igen. Min lille Mollyulv. Man tror aldrig det skal/kan overgå én selv, eller éns kære, for at sige det sådan. Hun har været min bedste ven igennem 9 år, så det er meget hårdt at sige farvel til hende. Vi fik også af vide, at hun havde haft ondt meget længere tid end hun havde givet udtryk for, hvilket viser hendes tapper- og udholdenhed, der gik til det sidste. Hun vil blive savnet, ja, men jeg håber at hun giver et besøg engang imellem  I denne anledning, vil jeg gerne indsætte den sidste billedserie. De er taget dagen før hendes bortgang. Desværre var hendes øjne ikke så glade som de plejede at være, så det er godt jeg har mange andre af hende, hvor hun tager sig ud fra sine bedste vinkler  ^Eftertænkende Molly  ^Jo, ned i den lille kasse fik jeg hende da :b  ^*Falkeblikket ligger til familien*  ^Jep... Et indespærret hamster er da det fødte bytte  -Det er nok mig der har lært hende at jage. Eller... Hun har jo fanget et par fluer i sine ældre dage...  ^Tja... Nogen der kan stille skarpt på det og sende det til mig?  ^"Hvor skal jeg gamle hund dog gå hen for at få noget fred?" :b  ^Molly tager flugten. Ret komisk billede efter min mening.  ^MOLLYULVEN  !  ^Og onkel Allan's veje krydsede vores have... "Frem med poten, mand  "  ^Så frisk og tapper. Lad os huske hende for det!  ^Og i profil... Totalt modelhund!  ^Hygge på sofaen... Ser jeg ikke en smule utilfreds ud  ? Og så de sædvanlige tossebilleder:  ^Glad næsehund  ^Gråskæg :b  ^Snedigheden selv...  ^Årvågen på sin vagt.  ^Molly og Victoria (niecen). Og selvfølgelig...  ^Klassikeren fra de gode tider  Håber I nød billederne og tak fordi I gad læse det. NB! -Hvad med et mindeforum?
Mvh Vegetacha -"Den aldrende ulv er begyndt at jage græshopper." -Hvorfor søren er Molly så fluefanger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jordbær med mælk??? |
| Forfatter:  |
BananBrød |
| Dato:  |
27-09-2005 12:59 |
|
Årh hvor synd  Medlidenhed herfra. Trøstekrammer. Æv  Men et mindeforum nej tak. Der er så mange foraer  Men man kunne vel bare lave en mindetråd for alle dyr?
Mvh. Ditte & Odin ♥Stolt medlem af farvehumor klubben - nu med pistaciefarvet humor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor |
|
|
Nej hvor dumt ! . . Ja ved godt man ikke kan sige det men, det er det da ? At lige DIN hund skulle have de smerter .. Og så sidder jeg og læser indlægget og synger noget med dont cry ( Engelsk sang) .. Det er da sørgelig  *Trøstekramer*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meneeej |
|
|
^^ ej hvor kan jeg godt lide det der hygge billede, hun kikker op dig " så smil dog frøkken, nå ikke MYYS" ;P det er da dejlig:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| De 3 første hurtigskrivere... |
|
|
Tak for Jeres medlidenhed og trøstekrammere  Ja, som jeg skrev, så tror man aldrig det lige overgår én selv, men det kan ske for enhver. Juzze: Ja, har jeg ikke ret? Jeg ser ud som om jeg er ved at grine, men med lukket mund og 'fin dame' attitude  Hun er så kærlig! -Se hendes lysende øjne! Min trøst er bare, at hun -forhåbentlig- ikke lider mere dér hvor hun er nu  Mht. til mindeforummet; en mindetråd er også en mulighed  Tak for Jeres støtte.
Mvh Vegetacha -"Den aldrende ulv er begyndt at jage græshopper." -Hvorfor søren er Molly så fluefanger?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
Erika |
27-09-2005 13:15 |
|
Det er så trist når man skal af med sådan et dejligt dyr..  Ved hvordan du har det. Vi fik i august også aflivet vores 11-årige hund, som vi blandt andet fik at vide havde kræft  Altid så trist at komme af med dem, men det er jo også for deres eget bedste 
~*QnUz MiG*~Livet er farligt - Man dør af det. Det er menneskeligt at fejle - det er bare åndsvagt at blive ved
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Theis... |
|
|
Tak for din medfølelse. Ja, det er jo meget hårdt bare sådan at miste hende. Men hvis bare hun husker at besøge os, så tror jeg nok jeg kommer mig over savnet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Erika... |
|
|
Ja, selvfølgelig skal man gøre det, når det er til deres bedste. -Og desværre bliver store hunde ikke altid så gamle. Stakkels Jer. Føker med Jer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Det er aldrig rart, når éns kære har smerter. Jeg føler vieklig med dig. Jeg kender (desværre) følelsen. Min gamle hund blev næsten 12. Hun var et år ældre end mig, og havde altid fungeret som en ekstra mor for mig. Det er så pokkers sørgeligt sådan noget 
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duke... |
|
|
Lige præcis. Hun har jo altid været der, når man kom hjem, eller vågnede om morgenen. Hvem skal jeg nu gå tur med? Måske skulle jeg konstruere en hamster-sele til BUNDSLID og gå ture med hende på fælleden  Men tak for din støtte, og det gør mig ondt med din egen hund  Men så længe man ved, at de har det godt, så er det i hvert fald alt jeg behøver. Så skal jeg bare tage mig lidt sammen og komme mig over, at hun ikke lige vil være om hjørnet altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøøøj... |
|
|
Stakkels stakkels dig! Synd hun sku lide .s Søde billder ellers (: ligner en rigtig dejlig hund. trøster herfra^!!
Bro Bro Brille ..
vil du ik fortælle.. Hvorfor storken kommer med børnene? Pic.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Har I intensioner om at få ny hund?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *MeFeNiRo* -Ghini<3<3 og S-i-n-a... |
|
|
*MeFeNiRo* -Ghini<3<3: Ja, det var synd. Især da hun havde haft ondt meget længere end hun havde givet udtryk for. Virkelig tappert gjort. -Og ja, hun er -eller var, hvis vi er helt korrekte- en dejlig hund  S-i-n-a: Hvor synd  Trøsterkrammer herfra. Det rammer så utroligt hårdt. Jeg kan stadig ikke fatte, at hun ikke er her. Jeg har f.eks. lige taget et stykke chokolade - jeg kunne slet ikke forstå, at der ikke kom nogen og tiggede om en bid (jeg plejer at dele  ). Der vil nok gå lidt tid før jeg har vænnet mig til det - det gælder nok for os alle sammen. -Men den gode nyhed er, at min far idag åbenbart har sat sig for at stoppe med at ryge  Jeg er stolt af ham!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duke... |
|
|
Hmm... Det er jeg ikke sikker på. Lone (min ridelærer) spurgte min far igår, og han svarede, at vi i hvert fald ikke skulle have en ny lige med det samme, men måske med tiden. Man skal heller ikke anskaffe sig en ny hund bare for at få 'erstattet' hende. Men lad os se  Måske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
27-09-2005 14:01 |
|
stakkels dig..  føler virkelig med dig.. det er idag oss 22 dage siden min elskede lille kat faldt ud af vinduet og brækkede ryggen..  Hun var en meget nysgæig lille kat, og hun fik om natten lirket vinduet op. hun gik ud på sådan en lille beton ting der er under vores vindue, og da hun vil vende sig om igen falder hun bag over..  hun faldt fra tredje sal, ned på asfalte.. hun brækkede kæben og ryggen.. hun mistede følelsen i bagbenene, men ku stadig bevæge dem lidt.. har oss et billed til minde om hende: 
"Wake me up when september ends" - for jeg ka godt li at sove længe
Stolt medlem af JHNs internationale klub for farveblinde Medlem af Klubben for Kikseædende Søuhyrer i Seabiscuit familien Stolt medlem af: 100% stavegenier Jeg er gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller... |
|
|
Hvor forfærdeligt  Det er virkelig trist. Ét er, når man er nødsaget til at lade sine dyr aflive, men noget andet er altså, når de dør ved et uheld. Det gør virkelig ondt, for så tænker man; "Kunne jeg have gjort noget for, at det kunne forhindres?" osv. Men uheldigt, i hvert fald. Fred være med hende!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For at erstatte? |
|
|
Nej selvfølgelig ikke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
27-09-2005 14:06 |
|
natascha: mange tak..  græd oss to dage efter.. ku simpelthen ikk fatte at hun var død.. 
Stolt medlem af JHNs internationale klub for farveblinde Medlem af Klubben for Kikseædende Søuhyrer i Seabiscuit familien Stolt medlem af: 100% stavegenier Jeg er gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . .. . . |
Stine (Columbine) |
27-09-2005 14:07 |
|
kender det godt  hvores kanin døde også for ikke så længe siden, og den anden var døden nær.. Men det hjælper en smugle når man tænker på at man har befriet dem fra et smerte helvede  (hvis de da har haft smerter)
Gå Til HelvedFøler man sig truffet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duke... |
|
|
-Jeg vidste på forhånd, at du var enig  Nu har farmand (der p.t. er antiryger  ) hentet rosenbusken, der skal plantes på hendes grav. Vi får hende tilbage i en urne om ca. to uger, hvor vi vil holde en lille ceremoni. Trøller: Det var da det mindste  Jeg har også grædt non-stop hele dagen igår, med enkelte pauser, og idag måtte jeg simpelthen tage hjem fra skole efter to timer. Kunne ikke klare at sidde der med tanken om, at Molly nu var død i juridisk forstand, og ikke kom tilbage - måske med undtagelse af at hun evt. kunne kigge forbi som ånd, hvilket ville lette savnet en hel del  Men det er aldrig rart, nej. Måske skulle vi finde linket til 'Regnbuebroen' 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
27-09-2005 14:11 |
|
ku lyde som en go idé.. da jeg sku forsøge at gå i skole næste dag nåede jeg 3 skridt ned af trappen, og så begyndte jeg at tud brøle igen.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine (Columbine) |
|
|
Lige netop  Derfor trøster tanken om, at hun ikke har smerter mere. Trøller: Ja, synes du ikke? Jeg er sprængt fyldt med gode ideer! Jeg halvgræd fra om morgenen til jeg kom hjem efter de to første timer. Kunne ikke engang klare at fortælle, hvorfor jeg ikke havde været i skole igår. Puha nej, det var hårdere end forventet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
27-09-2005 14:22 |
|
natascha: når.. stakkels dig..  det er egentligt utroligt så hårdt det rammer en sådan noget.. jeg begyndte oss at tude hver gang jeg så et billed af frigga..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Vildrose |
27-09-2005 14:24 |
|
Årh er jeg ked af at høre, den hund var sguda så dejlig  *Trøstekrammere* til dig.. selvom det nok var det bedste (:
Mvh. Vildrose - At begynde at blive misundelig på andre, er at miste troen på sig selv! -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æv :(... |
*>LuLu-piien<* |
27-09-2005 14:32 |
|
Æv stakkels dig  STOR trøstekrammer herfra !!! Min kat blev engang skudt m,ed en luftbøsse i låret !! Var virkelig bange for hun skulle dø  men det er aldrig rart at mist en god ven 
Det var så lige hva jeg havde på hjertet !!
*Lulu-piien*
Elsker min Disco 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| bumbumbum |
Odin |
27-09-2005 16:01 |
|
Stakkels Natrucha. Jeg føler virkelig med dig *trøstekram*
- Odin & Sasha - Vær lykkelig: Du har ingen venner tilbage, hvis du er ulykkelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm!? |
Frk-Maria |
27-09-2005 16:52 |
|
Forstår godt du er ked  For 3 uger siden, blev mit ene marsvin og min Kanin aflivet. Såå ved hvordan du har det. Men det er hvad der sker engang i mellem. Desværre 
Mvh. Maria med sin skat, Yasser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle sammen... |
|
|
Tak for Jeres trøstekrammere og medfølelse  Og alle Jer, der har været ude for noget lignende - I får da lige det samme herfra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
Tæzzah |
27-09-2005 17:57 |
|
Stakkels dig, stor trøstekrammer.. Smuk hund.
- Tæzzah.  Hellere såres af sandheden end glædes af løgne † Medlem af FarveHumor Klubben - nu i Pink 8D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
|
|
Æv det er bare skide træls, at skulle sige farvel  Eneste som er træls ved dyr, de dør altid før en selv. Det er hårdt, men det bedste og man må tænke tilbage på de gode tider. Selv frygter jeg bare for, hvornår vi har besluttet en dag for at vores ene hund Nanna, skal herfra. Mht. Mindefora vrs. Mindeindlæg - hvad med en mindeuge? En uge, hvor jeg hver dag skifter billeder af de dyr vi mindes? Eller nok, 2 uger, der er nok mere end 14 dyr  Og så skriver en lille sjov historie omkring dyret ved.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertretreret |
HGlarsen |
27-09-2005 18:10 |
|
Årh søde dog hvor er jeg ked af det  Der er bare ikke noget værre end at miste det man holder så meget af, det er forfærdeligt! Har ondt af jer 
♥ Yabadoo & Shulay Gold N Silver ♥ Pernille H. G. Larsen ♣ Team AND ♣ ♦jeg rider PALOMINO ↔PSA♦ |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Tæzzah: Tak, og jeg takker på Molly's vegne  Rollo: Lyder som en god idé. Hvor skal "minde-tingene" placeres henne? Lyder som en super god idé  Tak for din medfølelse  HGlarsen: Også tak til dig for din medfølelse  Ja, det ér forfærdeligt, men vi må holde hovedet oppe og tænke på de gode tider, som Rollo også siger. Tak til Jer alle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 324234324324 |
HGlarsen |
27-09-2005 18:29 |
|
Natacha: lige præcis  .. i ses jo nok igen en dag 
♥ Yabadoo & Shulay Gold N Silver ♥ Pernille H. G. Larsen ♣ Team AND ♣ ♦jeg rider PALOMINO ↔PSA♦ |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen... |
|
|
Ja, nu har jeg noget at se frem til  *Min dødsdag, eller mødet med Molly?*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| * en overskrift* |
|
|
Argh.. Jeg sidder med tårer i øjnende  .. Er jeg virkelig ked af at høre! Og stort kram herfra! Puha,, det starter sgu tanker.. Sally (Min hund) er også ved at være gammel  .. Kan slet ik forestille mig, hun måske ikke er her en dag..! Men,, stort trøste kram herfra  .. (Som fik tårer i øjnende igen  ) Kan vidst ik tåle sådanne indlæg  .. Hvor gammel blev det prægtige dyr?  (Og,, utroligt smukke øjne hun havde!) Regnbue brogen Der er linket 
Hilsen Line & Danielle >>"Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger"<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
|
|
Vi kunne lave 14 dage, hvor folk sender billeder til mig med en historie om deres afdøde ven og jeg sætter det på forsiden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Candyfloss |
Marthine&Selina <3 |
27-09-2005 20:52 |
|
Synd! Hun så virkelig ud til at være en skøn hund! *KÆMPE TRØSTEKRAMMER* Sidder seriøst og er lige ved at tude over det! Syntes det er SÅ synd for både dig og din familie og for hunden! Men hun fik sikkert et godt liv!  Er jeg sikker på hun gjorde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 435435345435345 |
HGlarsen |
27-09-2005 20:57 |
|
Natacha: smil, du vælger selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle Ænder... |
|
|
Line Larsen: Tak for dine trøstekrammere og linket  Det var pænt af dig. Du skal endelig ikke sidde og tænke på det nu! Sid du bare og hyg dig lidt med Sally-hunden. Molly blev 9 år (eller 8, der er en del diskussion)  Rollo: Okay. Det var lige det, jeg mente (mht. forsiden). Vil du lave et indlæg om det så? Evt. med tidspunkt o.lign. Det kunne nok blive super  Marthine&Selina: Tak for trøstekrammerne og de søde ord  Vi klarer os herhjemme, selvom det self. er hårdt at hun lige pludselig ikke er der til at "fylde ud". +Guramien+: Tak for dit mega store trøstekram *jeg kvæles  * Ja, trist er det, men det er bedre end at hun lider! HGlarsen: Tja... Måske er døden bedre end livet? Vi siger altid "x (vedkommende) er taget til et bedre sted" - måske skulle vi bare allesammen falde døde om  ? Ej, jeg glæder mig da til et gensyn med hende. Om ikke, hvis hun aflægger mig et besøg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6436436436436 |
HGlarsen |
27-09-2005 21:39 |
|
Natacha: ej det var dog en deprimerende tanke  hihi.. - Altså ikke at de er kommet et godt sted, men at falde død om alle sammen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen... |
|
|
Hvorfor dog det? Hvis døden er bedre end livet, så hvorfor ikke  ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Hvor trist..  Trøstekram herfra.. 
Mvh. Julie xxx - nu med Indi Falkon <,3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie xxx-L... |
|
|
Tak, Julie. Dit kram var eXtra stort 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|