Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Må man kritisere venindernes ridning?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:27
Det irriterer mig at veninder altid flipper rådden skråt, når man påpeger den mindste ting omkring deres ridning. Der er åbenbart forskel på om det er en voksen eller en jævnaldrende, der siger det.. Så derfor, kan det virkelig passe at man skal lade veninderne råde møgdårligt bare for at holde sig venner med dem?

Karen
Lækkert IC hingsteføl sælges - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Host host..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:28
Nej, jeg syntes at man skal sige det på en pæn måde, og hvis de ikke kan tolorere det er det altså bare synd..
Hilsen Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:29
Jeg plejer godt at sige noget til mine vininder når der er noget de kan gøre bedre..

:-D Katharina :-D
0
0
Svar på denne tråd

Kommentere.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:29
Sys at kritisere er for meget, men at kommentere er fair nok.

Mvh. Sofie med
den fantalastiske
Chela-ting :]
0
0
Svar på denne tråd

Det s*u da nogle...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:30
... tabere hvis ik de ka tåle sandheden. Og når man især er veninder med dem burde de da ku ta det til sig som noget positivt.

~NUMSEFISKEN~
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

. . . . .
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:33
hvis man påpeger et eller andet syntes jeg også man bør sige hvordan de kan gører det bedre ;-D men ja, nogle bliver sure når man retter eller gør dem opmærksom på en lille fejl.. der er meget forskel på om man hører det fra en voksen eller jævnaldrende :-D nogle bliver meget sure når de får det fra en på den samme alder.

Gå Til Helved
Føler man sig truffet 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:35
Jeg bryder mig ikk selv om at rette på mine veninder men hvis der er noget de virkelig gør galt feks sider og åbenlyst saver hesten i munden (kender en der går det gang på gang) så siger jeg noget for det kan jeg ikk klare at se på... ;-)
Julie og Luna
;-) Vi kan hva vi vil ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:37
ikke typen der sætter et venskab over styr, og jeg skal være den første til at sige at jeg lader hende ride hesten forkert - self til et vis punkt - før jeg gider at rette på hende.. Jeg mener, det kan godt være at heste er søde, men SÅ meget betyder de slet ikke for mig.

Karen

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:39
Har jeg gjort én gang, men det gør jeg aldrig mere.. ;D

Mvh. Vildrose

- At begynde at blive misundelig på andre,
er at miste troen på sig selv! -
0
0
Svar på denne tråd

Karen...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:40
har det også lidt på samme måde, altså folk kan da gøre hvad de vil med hesten (til en vis grænse) så længe de ikke overtræde loven eller mishandler, så er det deres hovedpine ;-D

Gå Til Helved
Føler man sig truffet 8-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg må IKKE
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:41
sige noget til mine veninder. jeg skal holde mund når de ikke sidder ordentligt jeg skal holde mund når du fokuserer på hovedets placering og siger at hesten er "til biddet" på den måde jeg skal holde mund når de tvinger utilredne heste i galop med adskillige piskeslag jeg skal holde mund når de vil finde en sadel der 'passer' DEM og ikke hesten jeg skal holde mund når de VIL springe på halte heste jeg skal holde mund når de straffer en hest for at være bange jeg skal holde mund når de saver en hest i munden jeg skal holde mund når de udtaler sig om noget vedr heste, de ikke aner noget om men det gør jeg ikke.
Hilsen Nanna og Klaus
NæstForGud I "Mental-forstyrrede JHN-Guder"

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd

Men Nanna,
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:42
hvor er du når du står med en hest og ingen venner?

Karen

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:43
Jeg har en "stævne-veninde" og vi retter altid på hinanden. Vi træner sammen til træning, kører med hinanden til stævner, går bane sammen og opvarmer hianden inden vi skal ind. Så vi "kritisere" også hinanden hvis det er nødvendigt... hehe
KØS ;-D
*Gajolen*

- Man er jo SRINGRYTTER (y)
0
0
Svar på denne tråd

Sådan ska det...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:43
... f*nme oz være Nanna! Thomps up til dig!

~NUMSEFISKEN~
*Mål er drømme med en deadline*

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:45
Når mig og min veninde ridder sammen kommentere vi hindanden, og retter hindandens opstilling og indvirkning osv. Så, jeg har nu ikk det samme problem, vi underviser nermest hindanden.. :)
"Wake me up when september ends" - for jeg ka godt li at sove længe
Stolt medlem af JHNs internationale klub for farveblinde
Medlem af Klubben for Kikseædende Søuhyrer i Seabiscuit familien
Stolt medlem af: 100% stavegenier
Jeg er gud
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:47
Uha, kender det. Min veninde blev også noget så sur, hvis jeg korrigerede hende. "Det er skide irriterende at du skal være så dominerende Rikke!" Aha.. 8-)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Karen...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:48
Jeg mister ikke mine veninder af den grund. Bare fordi de ikke vil indrømme at de har taget fejl, ødelægger det ikke vores venskab. Og bagefter var/er de meget taknemmelige.
Hilsen Nanna og Klaus
NæstForGud I "Mental-forstyrrede JHN-Guder"

Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
:)
0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 21:50
Vi har forskellige måder at ride på. Og forskellige måder at håndtere heste på. Så gider ikke sige noget til nogen hvis de ikke spørger.

;-D - Team Hvidkjær - ;-D

0
0
Svar på denne tråd

man skal bestemt.
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 22:01
Man skal undgå at kritisere sine venner medmindre det er virkeligt galt (:
Bro Bro Brille ..

vil du ik fortælle..
Hvorfor storken kommer med børnene?
Pic.
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 22:14
Ganske enig med Nanna.. Retter også mine venner, de har de det fint med..
-Dejligste-
Man skal være selvglad, men der er grænser!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 22:17
Tjaeh. Jeg kommenterer ikke rigtig andre.
Malle
- med Honeyburst, en ægte pirat ;-D
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 14:37
Det er forskelligt... Til en af mine veninder kommer jeg med forslag og så plejer hun at prøve det... De to andre, tror jeg, ville blive sure hvis jeg kommenterede... De plejer heller ikk at kommentere den måde jeg rider på, medmindre jeg spørger...
♥Tulle♥
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 14:41
Nej, jeg har ikke lyst til at mine venner retter på mig, mens jeg rider, så går selvfølgelig ikke og retter på dem. Hvad har man ellers trænere for?
Venligst Cecilie
Stald Abildgaard
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 14:43
Jeg siger aldrig noget kritik om mine veninders ridning, da jeg selv hader at blive rettet på af dem. Sys det er vildt ubehageligt at vide at de holder øje med en når man rider og retter hvis man kommer til at gøre noget forkert... Men gode råd er altid godt og hvis der er noget jeg er i tvivl om eller ik kan så spørger jeg dem og omvendt :-D

Lykken er at finde ponyen
{>
0
0
Svar på denne tråd

Kritik af veninders ridning...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 15:09
Hvis jeg beder om kritik, kan jeg acceptere det fra alle. :) Hvis mine veninder bare giver kritik uden at spørge først, så afhænger det af, hvor meget de kan og hvad de kritiserer. Men jeg bliver aldrig sur over det - i værste fald siger jeg bare, jeg ikke er enig. Jo, jeg synes da helt sikkert, veninder bør kunne tage kritik fra veninder, hvis den er konstruktiv. :) Når jeg selv rider, er det jo en anelse svært at opdage størstedelen af de fejl, jeg laver. Dog vil jeg sige, at hvis vi begge er til hest, vil jeg foretrække at vedkommende passer sin egen ridning og snakker med mig om det bagefter. ;) -+- Zip.
~ Den der bringer det i sandhed fuldkomne til verden, hæger om det og får det til at vokse op, han kan blive gudernes ven (Platon, Symposion) ~
0
0
Svar på denne tråd

Lalalala...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 15:44
Hvis det er en lille fejl, fx at en sidder med klaverhænder kan jeg godt finde på at sige det.. Altså siger ikke noget hvis jeg ved at personen blir sur/ked af det eller noget.. Men hvis jeg ved at de gerne vil rettes på gør jeg det..
Mvh.
Julie xxx
- nu med Indi Falkon <,3
0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 17:02
Mine veninder må godt kommenter min ridning, hvis det er det de har lyst til. Man kan jo tage kritikken til sig og prøve at blive bedre. Hende der underviser mig er også en på min egen alder og hun går også i min klasse.

- Simone -

Min mail
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 19:40
Jeg kritisere ikke mine veninders ridning, medmindre der virkelig er noget galt. Eller at de spørger :) Men har intet imod at folk retter på mig - Ligemeget alderen. Hvis de ellers kan finde ud af :) Jeg har en rigtig god ven, som tit er med når jeg træner. Han retter meget på mig, også alle småfejlene. Og det er rart :) Han forstår at gøre det på en god måde. Han er lidt yngre end mig...

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

* en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 21:01
Ja, hvis veninden f.eks skal læne sig lidt tilbage, kan jeg da godt sige det på en sød måde, og så grine ;) Er det mere alovrligt.. Tjah,, så er der andre på gården som nævner det,, som de har så meget respekt for, at de ikke tør blive sure 8-)

:-D Hilsen Line & Danielle :-D
>>"Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger"<<
0
0
Svar på denne tråd

hoooplaaa
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 21:45
Min veninde som har reddet i mange år gav mig tit kritik i starten, og jeg lyttede bare og førte en dialog med hende..elsker når folk kan kommentere ens ridning uden det går hen og bliver kritik, at kritisere er en dårlig ting.. jeg er også begyndt at stoppe.. så hellere give en kommentar stille og roligt i stedet for at hakke personene fuldstændig. Så lytter personen også mere.

♥~Pascha~♥

~~~~~~
Anja Moa- verdens bedste rytter, verdens bedste moster
♡love ya!♡
~~~~~~
tænk, før du handler
0
0
Svar på denne tråd

Fransk for alle!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2005 22:33
Jeg retter ikke på de fleste af mine venner! De kan ikk nemlig ikk ta det! ;) Og Venner betyder mere for mig ! :)
-Avana-

Tro, Håb og Kærlighed...
Er noget Opreklameret Fis!
0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 12:27
Jeg kritiserer når de beder mig om det. f.eks. kan vi starte med at ride mig og en veninde hvor hun så siger "Gider du være efter mig i dag" - og så er jeg det selvfølgelig. Men nej, det er deres sag hvis de laver fejl og ikke beder om hjælp. Kun i enkelte tilfælde har jeg blandet mig, men det er meget sjældent det er sket.
Hilsen Josse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet