Hej tøser..
Ja, jeg har gået og tænklt lidt over min fremtid, og dermed også min pony Atiras.
Jeg ved ikke hvad der vil blive af os.
Her kommer heeele hisorien fra starten. MIT hesteliv simpelthen

(eller Atiras!

)
Atira er en varm araberhoppe, der lige er fyldt 9 år. Min far købte hende til western- og hygge ridning da hun var 3 år. På det tidspunkt havde jeg min første pony, Haifa.
Da Atira var ca. 4-5 år, fik min far arbejde i Kenya, hvor hele familien så flyttede med ned. På det tidspunkt var Atira ryttervant, men ikke stabil.
Det var nogle fantastiske år i Kenya, som jeg aldrig glemmer.
Imens vi var der nede i varmen, Havde vi fået en ven og rideskoleejer til at have hende gående, på bekostning af at hun fik et føl far hende. Atira fik et smukt hoppeføl, Blended, som blev solgt videre (jeg ved desværre ikke hvor hun er idag).
Da vi kom hjem efter 2½ år, var atira desværre ikke blevet redet, dvs ridningen var ikke blevet holdt ved lige.
Det var selvfølgelig en skam, men min far red hende hver dag. Efter sine egner western principper.
Vi fandt så en meget dygtig western beridder nær køge, hvor Atira var på "kursus" i ca. 3 mdr.
På det tidspunkt vidste jeg ikke rigtigt hvad jeg ville mht heste, jeg red på en ridrskole tæt ved, den samme som der hvor Atira havde stået opstaldet da vi var væk. Der blev jeg så passer, eller hvad det hedder. Men jeg var samtidigt begyndt at blive interreseret i Atira. Så jeg begyndte at tage med op til hende sammen med min far. (Vi var også deropee og ride hende mange gange, da hun var til beridder, vi skulle jo også lære teknikker osv.
Det var selvf. western jeg red der. Jeg var fast besluttet på at det var det jeg ville. Jeg kunne enormt godt lide stilen, og forholdet mellerm hest og rytter.
Da atira stadig var meget varm og fremadgående (typisk araber), besluttede min far at sætte hende til salg for at finde en mere rolig hest. Pain eller Quater f.eks. Jeg var der også begyndt at kigge efter en hest, men uden held. Jeg var begyndt at tage mere og mere over Atiras træning, og vi var blevet rigtig nære venner.
Da hverken min far eller jeg havde noget held med at finde ny hest, havde jeg besluttet at jeg ville beholde Atira. Jeg betalte min far 5000 af min konfi. penge. (Jeg er meget taknemlig for at jeg måtte få hende så billigt..)
Jeg begyndte så småt at ride skoleridning på hende, og det gik rigtigt godt. Hun elsker nemlig at arbejde på banen, og tilfredsstille den der sidder på hende.
Nu rider jeg blødt skoleridning på hende. Mange vil mene at hun går aaalt for dybt, hvilker hun også gør, men hun søger meget mere VED en FREM. Det er det hu har lært i western, og jeg syntes det er svært at vende hende af med det. Vi har stdig et meget nært forhold da hun er typen der bare knytter sig ekstremt meget til en person (ikke betydende at hun ikke har tillid til andre, hun er meget tillidsfuld) Hun følger efter mig hvorend jeg går hend, og jeg nyder virkelig at have hende at løbe glad rundt på folden udenfor mit vindue.
Det er en dejlig gave at have hende.
Men, men ,men
Nu er jeg jo lige fyldt 16 år, og det vil sige at det er mit sidste pony-år. ØV hun er nemlig lige 147 uden sko på. Jeg er samtidigt lige begyndt på gym, hvilket vil sige at jeg maks får redet hend e4-5 gange om ugen. Hun vil så gerne rides, og det er næsten synd.
Til næste år kunne jeg godt tænke mig at blive udvekslingsstudent, hvilket vil sige at jeg vil være væk i et helt år.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg sklg øre med hende?
Jeg kan simpelthen ikke få mog selv til at sølge hende. min far kan sagtens ride hende 3-4 gange om ugen, men det kommer dressuren jo ikke videre af.
Jeg holder bare så meget af den lille krikke. Vi har jo haft hende næsten hele hendes liv, og hun er ikke en hvilken somhelst rideskolehest. Hun kan lide det hun laver,m ellers er hun bare ikke glad.
Jeg ved ikke om jeg skal sælge hende, og bare satse på at hun får et godt hjem. det er jo også nu hun er i sin bedste alder. Eller skal jeg mon beholde hende? Hun betyder meget for mig, og dt er sørgeligt at sidde og skrive det her.

Meen hvorfor sklulle jeg sælge sårn en dejlig pony? Pyt med konkurencer og hest-pony regler, det er jo vores venskab?
HJÆLP
(Slet ikke for at i skal fortælle mig hvad jeg skal gøre, mendet kan jo være i ser det fra en anden vinkel, og har andre idéer?)
Tak fordi i gad læse det.

(hvis i altså gad, fordi ved godt det er lidt laaangt, men jeg kunne ikke stoppe da jeg først var begyndt at skrive)