Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Alle med egen hest, kig!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 18:29
hejsa.

Jeg vil så gerne have en pony, og jeg ved jeg er fuldkommen klar og moden til det...
Jeg har haft halvpart før, og ved derfor jeg sagtens kan tage mig hesten.
Jeg har tid nok, (Går jo kun i 6) og vil sagtens kunne komme ud til den værd dag.

MEN: Mine forældre er ikke meget for det... jeg ved de har råd, og jeg er villig til at undvære andre ting, men de vil bare ikke.

Nogle gode råd?
Hvordan fik i jeres forældre overtalt?

Knuz Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Re: Alle med egen hest, kig!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 18:32
Har ingen hest, men kom til at kigge alligevel ;-)

Måske kan du finde én at dele hesten med.
Så er I jo to om at dele ansvaret og udgifterne..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 18:40
Haarjza!!

Hehe, mit råd lyder måske lidt underligt men, d virkede for moi... *S*

1. Find en muggebn ynglindshest, der sparker
2.Fortæl din mor om unoderne, og at du ELSKER den og gerne vil have halvpart.
3. Vente og se hvad der sker...

D hele begyndte for moi sådan her:
Jeg havde en ynglinds hest ved navn Cherokee, (en American paint horse ) jeg var eved at have redet længe på ham, og begynder, som man jo altid gør med den slags dyr, at elske den mugne krikke... *Han var simpelthen den mest mugne af alle han bukkede og smed alle ungerne af!!*

Men jeg fik lov at få halvpart i dyret alligevel... Jeg måtte få halvpart i 98, i sommerferien, jarj fik ikke lov at ride ham den første dag, fordi han skulle bruges til turistridning. Da min mor kom for at hente moi, skulle jeg lige om at hente min ridehjelm, og da jeg kom derom, sad min ridelærer, inde i vores bil!!

Jeg fattede ikke en meter af d hele jeg sad på og stirrede på Lone (min ridelærer) som smilede til moi, da vi begyndte at køre gav miln mor moi en sedel hvoorpå der stod: Vallak 14 år, haflinger, sød og rar men kræver rutineret rytter. D begyndte at gå op for moi hvad der skulle ske...

Vi købte denne haflinger, men d endte meget brat, han var for vild til mkoi, og blev solgt EFTER at jeg havde fået min dejlige Rocky...

Men en ting der nok har hjulpet og vøæret en fordel for moi er at min mor har haft hest da hun var ung...

Knuz Stina der har ondt i munden, for hun har fåpet rykket en tand ud... *AV!*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 18:47
hej!!

Det hele startede den dag jeg begyndte at intrasere mig for heste.Jeg stopede til dans og begyndte at gå til ridning.Da jeg havde redet i 4 måneder *må jeg ike gerne få en hest* jeg blev bare ved. Men den gik ikke sagde min mor og far.JEG HAVDE PRINTET EN MASSE HESTE UD SOM JEG GERNE VILLE HAVE de lå så i min skuffe.Pludselig en dag da jeg havde redet 7 måneder lå der et brev på min seng jeg måtte få en hest!! så nu skulle jeg bare lede. jeg ved ikkee hvordan det gik til men det skete jeg søgte under den blå avis efter en hest. Der kiom magne mails men en hang jeg fast i. Charley brown min drømme hest som nu er min!
Det skægge var at fire måneder før havde jeg set ham i hestinfo!!! :-)

der blev jeg så glad at jeg aldrig nogensinde vil glemme det ved ikke hvordan det skete. mange stavefejl i dette kan ikke gøre for det da jeg skriver så hurtigt...

Mange knuz * Dinkuidou*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 18:54
Fik du en hest allerede da du havde redet i 7 måneder!?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 19:00
Sad lige og tænkte det samme som Dixie...

Ud over det: Så spørg dem HVORFOR du ikke må få en hest. Forældre har altid nogle ret simple grunde når alt kommer til alt - og så er det nemmere at komme overens med dem.

Jeg har altid gerne måtte få en hest, det blev bare aldrig rigtig til noget, før et eller andet en dag sagde "pling!" og jeg var så opsat på at få købt min ikke-yndlingshest, at mine forældre dårligt turde at sige mig imod. ;)

Så spørg dem om årsagen, og arbejd videre derfra.

-+-KNA.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 19:18
hej :0) Har du fundet ud af hvilken pony du vil købe?? får hvis man ved præcis hvad man vil have, så er d tit nemmere at få dem overtalt:0) Bare et godt Kneb:0)
-fie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 19:20
hehe jeg fik kun lov til at begynde til ridning og have hest af en grund. havde længe tigget og bedt om at gå til ridning..... men nej!!! min mor er nemlig bange for heste og min far meget allergisk over for dem. men så var det jo lige at min nabo havde en sød lille ludvig-hingst som han altså ikke kunne have mere. og så måtte jeg få ham!! ja i hørte rigtigt! jeg købte ham ikke! min nabo forærede mig Ludvig!!! verdens bedste hest og en stævnevinder.... øh.... når men så måttte jeg jo heller få undervisning og så begyndte jeg at måtte det hele, også få en hest mere, og sparer faktisk sammen til en der kan lidt mere og er en hest...... *hehe* men det er hemmeligt så det har jeg ikke skrevet at jeg gør..... :D men et råd: ????????? heldet kommer vel snart!!! oki Buller fik jeg lov at få ved at jeg blev ved med at ønske mig en lidt større pony bare uden at sige det direkte.... har mindst 10.000 tegninger fra dengang af min egen hest som jeg ikke havde!!!! dem viste jeg selvfølgelig og tilfældigvis havde jeg altså drømt om denne skønne pony hver nat og SKULLE fortælle drømmende.... jeg spurgte ikke om jeg måtte få en!!!! s¨å en dag hvor min mor var i got humør spurgte jeg og ja!!!!!!!!!:D hun sagde: til næste sommer må du godt hvis du spare lidt sammen og bliver jordbærplukker...... og har købt buller men får ham først hjem til august.... øv at det ikke er før......:D:D:D:D
HELD OG LYKKE
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 19:31
Tjah - jeg fik hest et par måneder efter jeg var begyndt at ride. Det lyder måske sindsygt, men Helena var kun 7 mdr. gammel, så vi "voksede op" sammen ( jeg var 9 år ). Sagen var den, at min far gerne ville have hest igen, for det havde han, da han var barn, så Helena blev indkøbt og kørt hele vejen fra Nordjylland til Djursland.
Vi har haft mange magtkampe og blod, sved og tårer er der ikke blevet sparet på, men jeg ville ikke have undværet et eneste øjeblik, hvis det hele havde kunnet laves om.
Noget af det fede ved at få en ung hest er også, at jeg fx. har haft Helena i over 8 år - ret lang tid - og alligevel er hun stadig relativt ung : Hun fylder 9 år i dag ! OG hun skal være bessemor til juni :-)

Nå, men nok om mig selv ( kom lidt for godt i gang ! );
Smile, jeg synes, som KNA, at du skal prøve at få dine forældre til at give dig nogle rigtig gode grunde til, at du ikke skulle have hest. Prøv evt. at finde en måde hvorpå du selv kan betale ihvertfald en del af udgifterne.
Held og lykke med det !

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 19:37
Tja...

Jeg fandt min hest(Silva) på en rideskole hvor jeg gik.

Så tog jeg min mor med ud magne gange og vupti var hun ,min...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 20:00
Ja-ja der er nogen der kan.....
Har efterhånden redet i 11 år og både min moster og onkel + min anden onkel har islændere... har jeg en?? Nej.
Fandt ellers drømmehesten for 2 mdr. siden eller det vil sige 2 drømmeheste.
Min mor har faktisk også set dem, prøvede nemlig begge 2 da jeg var til jobsamtale. Og har så redet på dem flere gange her forige weekend... Men lige fedt hjælper det.... "Vi har altså ikke råd".....
Øv-bøv.... Må så glæde mig til at jeg starter med at arbejde der så jeg kan få redet dem noget mere!!! Hvis de ikke er blevet solgt inden da!

Rökkvi:

Dokka:

Ellers overvejer jeg at købe et føl eller unghest. De er jo noget billigere, i hvert fald at købe, bliver det jo ikke i længden, meeeen

Evt. ham her Elddreki:

Knus Sisse
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 20:22
Nutzi!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 21:08
Tja...

Mine forældre er vist bange for den bliver syg :(
Og dyrlæge regningen er jo virkelig stor.

Tak for jeres råd, men jeg sys ikke rigtig jeg fik noget ud af det.

Men der er heller ikke nogle af mine forældre der overhovedet kan li heste.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-04-2002 21:20
*Smile*: Jamen, så vær ekstra opmærksom på at kigge på heste, hvor der står ting som: "Har aldrig været syg" og sår'n, og så sørg for at holde den sund og rask og pas godt på den, så kan I nok undgå de helt store dyrlægeregninger.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 18:33
Tak skal du have *Dixie* :-) Vil snakke med min mor om det.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 18:54

Du kan også (hvis du ikke allerede har lært det), læse lidt om giftige planter og sår'n.

Og hvis du ska' ha' hest, så find ud af, hvad netop den hest ikke kan tåle..
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 18:54
*Smile*: Godt. Håber du får hende overtalt, så du kan få dig en dejlig lille hyps, som du kan pusle om, ride og holde af og juble over.

Held og lykke ! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 19:19
Hejza!!
Jeg vil egentlig sige præzis d samme Som den "ALTID-KLOGE" *Dixie*;o)
Knus Stina med kinden *AAAAAAV*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 20:32
Ja :) Låner nogle bøger på biblioteket.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 22:43
*Smile*: Go' idé :-)
Altid godt at være på den sikre side ;-)
Hvad str. pony vil du ha'? En 2'er eller en 1'er? Eller måske en 3'er ? *S*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-04-2002 22:56
Jeg må ikke få en.

Men ville ellers have en 1'er.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider