Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Heldig eller uheldig??
Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:15
Jeg er virkelig i en meget svær sitation i øjeblikket. Som nogle nok ved, døede min mor sidste år af kræft.

Nu syntes jeg lige det hele begyndte at gå så godt igen, MEN så har min far fundet en kæreste.

Hun er skam flink, men jeg HADER hende, og føler at hun tager min far fra mig.

Så har hun en søn på 5 år. Han er sådan en hyperaktiv møgunge som der løber rundt alle steder. Han er skam fin nok, men jeg har det bare som om at jeg bare ikke kan lade det ske at min far har fundet en kæreste. Jeg har aldrig helt accepteret at min mor døede, og regnede med at jeg kunne tackle det lidt efter lidt, men nu føler jeg mig presset til at acceptere at hun er død og at min far har fundet en ny kæreste.

Jeg har prøvet at forklare ham det, men han siger bare at sådan er det bare.

Jeg ved godt at det måske lyder lidt mærkelig, men det gode ved hende er at hun havde heste da hun var lille. Så hun har sagt til min far at hvis de nu bliver seriøse kærester skal vi flytte på en gård,og det betyder at vi skal købe MIN. en til hest.

Jeg har altid gerne ville flytte på en gård, men jeg har boet i det samme hus i 11 år, og hver eneste gang jeg tænker på flytte på en gård, kan jeg se at vi får bygget en flot stald, hvor min pony, og en hest fra rideskolen jeg er helt vild med, står. Men så vender jeg mig om og ser nærmest(jeg ved godt det lyder mærkeligt) mig som 3-årig komme løbenede ud til min mor om morgen, efter at have maridt.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Jeg syntes bare at mit eget liv går så fint, men at hun øgdelægger det hele, jeg ville ønske at hun forsvandt, men det er hellere ikke fair over for min far.
Og jeg savner min mor mere end nogensinde.

Jeg håber altså at I kan forstå hvad jeg mener!

Knuz fra den forvirret Chatline
0
0
Svar på denne tråd

Re: Heldig eller uheldig??
Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:27
Stakkels dig.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:27
Kunne du ikke snakke med din far's kæreste??
Det er da ikke så godt ...:(

Knus og tåre fra Katrine og Silva-....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:32
Stakkels dig. Håber du få gjort noget ved det.
-Tillepigen:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:45
stakkelz dig:-(!
føler med dig!!!!!!!
snak med din fars kæreste!
og sig hvad du føler!!!!

*Hestetozzen*:-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 20:49
Jeg synes du skulle prøve at lægge din mors død bag dig. Du skal ikke glemme hende - overhovedet. Men du skal glemme at hun er død, prøv at tænk på at hun faktisk er her... Når du er ked af det, når du er glad, og når du er sur.
Du kan ikke se hende - men hun er her.
Hendes ånd er her.

Jeg kan godt se det er noget værre noget med den nye kæreste, og jeg har nok sværre ved at forstå det da mine forældre ikke er skilt, eller på nogen måde ikke er sammen mere.
Men prøv at se det fra hans side af, din kone er død, din datter er ked af det, og du ønsker bare at gøre hende glad. Måske tror din far at hans nye kæreste ville kunne hjælpe dig?
En kvinde i huset er altid godt, hun kan hjælpe og snakke med dig om en masse ting din far ikke kan.
Jeg er sikker på hun aldrig ville være led mod dig, hun vil dig kun det bedst og vil bestemt ikke ødelægge noget for dig.
Eftersom de heller ikke er så seriøse kærester endnu, er det slet ikke sikkert din far mener hende så alvorligt. Det var jo noget andet hvis han overvejede at blive gift igen, ikke?
Det du skal tænke på er også at hun ikke vil erstatte din mor, hun vil bare gerne være der hvis du har brug for hende.

Det der med den lille møgunge, jeg tror bare du skal vende dig til ham. Jeg har ikke selv små brødre så jeg kender ikke til det. Men har da en storebror...

Held og lykke med det, jeg håber det bliver godt.

Knuz *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-04-2002 21:05
Stakkels dig..
Hm, er enig med *Smile*..

Mine forældre er skilt, og jeg kender godt lidt det med at man ikke kan acceptere at mor'en/far'en har fundet en ny kæreste.
Min mor er lesbisk og har fundet sig en ny kæreste, i starten sy's jeg hun var sød, men nu får jeg altså myrekryb af hende nogle gange, og vil helst bare ha' at hun skrider så jeg kan få min mor for mig selv..
Men ellers er hun da flink nok, og hun har haft 2 hest og hendes mor har nu 2 heste også (de står desværre 70 km... 1 times kørsel i bil!) så hun kan også lære mig lidt nyt om ridning, og jeg kan altid lige spørge hende til råds..:) Så det er jo meget dejligt.

Held og lykke fremover, håber du blir glad igen :-)

Knus & Tanker fra Marie.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-04-2002 18:18
Ja, jeg vil være enig med Smile, også.

Din mors død er tragisk for dig - men husk at du stadig skal videre. Man behøver ikke glemme de døde man elsker, så længe man selv fortsætter.

Prøv at snakke med din fars nye kæreste om de tanker du går og gør dig, det kan jo være det hjælper.

-+-KNA.

http://www.angelfire.com/weird/juwely
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider