Hej.
Ja, som sagt (skrevet) brændte vores halmlade i nat. Vi bor på en gård på Møn, og har i øjeblikket Parelli kursus i haven
Nårh, men jeg går i seng ved 21:30 tiden, men min mor og nogen af kursisterne sidder ude og drikker rødvin i det gode vejr, da de høre noget fyrværkeri ? Det bliver så højere, så min mor går ud på vejen (vi bor ca 100-200 meter fra laden) og kan først der se at det er noget
helt galt ! Hun ringer 112 og e venter på brandvæsnet, som kommer kort efter.
Min mor kommer op og vækker sovende mig (troede hun) og fortææller hvad der er sket. Jeg var så ikke helt vågen så efter hun var færdig sagde jeg bare "Jaja"..
Her til morgen bliver jeg så vækket kl 5:20 af mit ur, går ned i køkkenet hvor min mor så kommer ud og siger; "Hold da op, sikke en nat!". Jeg sidder bare og fatter
minus, og spørger så hvad der er galt ? Min mor kigger lidt (Læs: MEGET) underlig på mig og spørger om jeg slet ikke kan huske noget..?
Så begynder jeg at hske noget med brænd -et eller andet- Og begynder at blive bange Og VRÆLE! var bange for det var heste stalden, men det var heldigvis 'kun halmladen'. Da jeg så gik ned forbi for at se det, var der stadig flammer og brandfolk. Synes bare det er uhyggeligt, så tæt på os ! Hvis vinden havde været en anden retning, var vi nemt blevet ramt

Min mor ringede alarm kl ca 22:15, og der er stadig flamer nu her. synes bare det er sygt. fatter stadig ikke at jeg bare lå der og sov sødt, når resten af gården vågnede pga. larmen, lugten og lyset!
min far og en masse af dem der arbejder her, fik hurtigt flytet de maskiner der stod op a laden, hvad kunne der ikke være sket?
Dette var den korte version, skulle bare lige ud med det, nogen der har oplevet noget lignende ?