|
|
| Var til ridning i går.. er det rigtigt? |
|
|
Heii ænder  så skulle jeg jo ned til min lille puttepige Patsy her i går.. havde jo ikk set hende i ALT for lang tid og det var virkelig dejligt at sidde på hende igen igen..
Nå men har fået ny ridelærer.. og hun er meget flink og dygtig sys jeg.. men pludselig spørger hun mig i timen hvad benet ud mod væggen hedder - jeg siger seføli udvendige ben.. men hun siger at det er det indvendige.. fordi jeg bøjede Patsy om det.. altså stillede jeg hende til venstre mens jeg red på venstre volte og fik at vide at det venstre ben var det indvendige - er det forkert???
Håber jeg kan få lidt hjælp for det lyder da underligt
Hilsen Kamelai 100% ♥ Den Der Ser Frem ♥ ♥ Må Også Se Tilbage ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Man siger da: 'Ud mod barrieren...' Så er det ben, der er længst fra midten, tættest på barrieren, vel også udvendige ben. 
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
| Forfatter:  |
Odin |
| Dato:  |
05-08-2005 23:30 |
|
På venstre volte er venstre ben det indvendige ben og højre det udvendige ben 
-+ Odin  ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jkdskshfkids |
|
|
er det ben ind mod midten ikk det INDVENDIGE ben??
jeg fortsår det ikk..
Hilsen Kamelai 100% ♥ Den Der Ser Frem ♥ ♥ Må Også Se Tilbage ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantasy |
|
|
Det ben som er tættest på midten er indvendige, jo
.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil mene at det ben... |
|
|
jeg vil mene at det ben man bøjer hesten omkring er det indvendige. SÅ hvis du bøjer hesten ind mod midten, så er dit indvendige ben det ind mod midten, men bøjer du hesten ud af, så er dit udvendige ben det indvendige... Det samme med tøjlerne, for idet du bøjer hesten ud af, så bliver din invendige til den udvendige o gomvendt
Håber du forstår, for det er lidt sløret
*DjævleØ's POWER*Livet er for kort til: Ting der ikke virker og Folk der konstant siger: "øhh"Husk mig som Julle, Julle med den farveløse humor;-DMSN: Juliemanden@ofir.dk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
Odin |
06-08-2005 00:09 |
|
Ja, det ben, som er ind som midten, er det indvendige ben. Også omvendt med det benet ud mod væggen (:
-+ Odin  ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ret enkelt |
Mio |
06-08-2005 08:00 |
|
Hestens indvendige side er altid den side som hesten er stillet til - dvs. hvis du rider på højre volte men hesten er stillet til venstre, så er dit venstre ben det indvendige. Hvis du i dette tilfælde rider letridning, skal du jo så ride efter at venstre er indvendige.
Ret enkelt, ikk??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indvendige og udvendige... |
|
|
Sys helt ærligt ikke hun lyder for kvik..  Udveninge ben, er det ben der vender væk, altså UD fra midten af ridehuset, og indvendige er så det der vender IND mod midten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indvandige og udvendige ben |
|
|
Jeg vil sige at det ben der vender ind mod midten er det invendige!
Og det der vender ud mod barrieren er det udvendige.. Det kan ik være modsat 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er korrekt.. |
|
|
det ben man bøjer hesten om er det indvendige, derfor hvis man rider på højre volte men bøjer hesten om det venstre er det, den indvendige..
Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...
Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridelærer... |
|
|
Hun ville vel bare lære dig at ride  ? Det er jo det hun er ansat til.
Mvh Natacha -The formand for "De forvirredes Klub".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jkrjekrudc |
Mio |
06-08-2005 14:59 |
|
Ridningen er jo altså ikke opfundet ud fra ridehusets logik, men udfra hvordan hesten går. Det er rigtigt at det hedder ind mod midten, men det har jo ikke noget med det andet at gøre.
Vi er vel enige om at man på en springbane godt ned om man skal ride højre eller venstre galop, selvom man ikke rider langs barrieren...
så jo, den ridelære har åbenbart læst på lektien (Slå op i Kyra Kyrklund, hun ved et eller andet........)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jakdmaldmklsa½ |
|
|
Hvis du rider venstre volte, er dit venstre ben dit indvendige ben og dit højre det udvendige.
Aka, du skal bøje hesten om indvendige ben, altså venstre ben 
♥ Mvh Marie ♥ ♥ Magic og Riva er stjernene i mit liv ♥♥ - Rid sportspony, så er der sport i din pony - ♥www.sportspony.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|