|
|
| nogen der har et tip ? |
| Forfatter:  |
Pernille-Ramona |
| Dato:  |
29-07-2005 21:47 |
|
Hej Ænder...
ja.. nu er der jo mange(eller) som er rigtig dygtige til at ride dressur herinde..
så jeg tænkte på om nogen af jer som gad at give mig et tip? de´t er fordi at når jeg rider ramona i trav går hun det man kalder "Perfekt" til biddet ovs. men så når jeg sætter hende i galop stikker hun snuden i vejret og galopere som er gal men selv om jeg prøver at klemme med benene og lave halve parader så vil hun ikke rigtigt komme ind i nogen balance. men når jeg så drejer hende ind i nogle volter stikker hun hovedet endnu mere op og skyder skuldre... men jeg tænkte om det kunne være noget at gøre med at jeg springer meget på hende? om hun så for "ødelagt" sin dressurgalop(kort galop) fordi man rider hurtig galop i spring? er der ngoen der har et lille tip ?
håber i gider hjælpe... (bid nu ikke hovedet af mig ænder... vel ?)
MVH Pernille Jeg tabte en tårer i havet... -_-_-_-_- den dag jeg finder den, vil jeg stoppe med at være på JHN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfdsfsdfsd |
Lykkelige |
29-07-2005 21:55 |
|
jeg tror ikke at det er fordi du springer for meget.
men kan du ik prøve med en glidetøjle? ved gpdt mange blarbrer løs om at det skader. men prøv engang..
Flying Duchess
Nik&Jay- altid(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 22:00 |
|
hmm.. Godt nok rider jeg dressur, men jeg er vist ikk så god til sådan noget.
Men når du springer hende an i gallop, må du ikk straks klamre dig til tøjlerne og blive "bange". For jeg ved at det smitter af på hesten (taler af erfaring).
Får du undervisning..?
Elsker dig min NaiconTaak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..! Sanderum Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 22:02 |
|
hmm.. Godt nok rider jeg dressur, men jeg er vist ikk så god til sådan noget.
Men når du springer hende an i gallop, må du ikk straks klamre dig til tøjlerne og blive "bange". For jeg ved at det smitter af på hesten (taler af erfaring).
Får du undervisning..? Det kunne måske hælpe før du prøver at putter glidetøjle osv. på den.
Elsker dig min NaiconTaak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..! Sanderum Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gulerods juice ?! |
Pernille-Ramona |
29-07-2005 22:04 |
|
Mijn Naicon<3 : øh... ja jeg for undervisning... og jeg klamrer mig ikke til tøjlerne... det er ikke fordi jeg er bange.. hm... du forstår vist ikke helt hvad jeg mener... !
lykkelige: det er bare lidt synd at bruge det på hende når hun går fint i trav og så have dem på... men ja, tak for tippet...!
MVH Pernille Jeg tabte en tårer i havet... -_-_-_-_- den dag jeg finder den, vil jeg stoppe med at være på JHN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALDRIG... |
|
|
nogensinde ville jeg sætte en glidetøjle i hånden på mig selv medmindre jeg var 100% sikker på hvad jeg gjorde og hvorfor.
Det er dumt! Find årsagen til problemet i stedet.. Hvis du ABSOLUT vil sætte en hjælpetøjle på hesten, så gør det rigtigt, brug ikke en chambon, medmindre du er dun, for den slipper du aldrig af med igen - Taler af MEGET bitter erfaring med vores stjernekikker.
Nej den bedste hjælpetøjle er nu engang en prof. hånd, der ved hvad de har med at gøre, det er dyrt, men det hjælper.
Jeg har selv haft et problem med vores pony og fik hjælp til det, og det kan faktisk godt løse det, hvis man er villig til at finde en man kan sammen med.
Så det er mit bedste råd til dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gulerods juice ?! |
Pernille-Ramona |
29-07-2005 22:10 |
|
HorsemanshipFan: jeg har heller ikke tænkt mig at sætte en glidetøjle på...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm.. |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 22:12 |
|
Oka.. Undskyld..
Men som horsemanshipfan siger, så lad vær med at tage glidetøjle på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan jeg lide |
|
|
at høre..
At en har den samme indstilling til det med hjælpetøjerl som jeg HELT personligt har, og det er at man altid skal starte uden og så kan man til nøds ligge noget på.
F.eks. når jeg træner mim hest fra jorden i horsemamsnhippens grund er DET ENESTE jeg har til rådig er min krop, et langt tov og en grime
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overgange.. |
|
|
Jeg tror jeg ville lave en masse trav-galop og galop-trav overgange!
Så lærer hun at vente på dig og får bagbenene med sig, og derfra skulle hun gerne søge ned ad sig selv
Sys heller ikke glidetøjler er løsningen til dit problem!
~Fulton er bedst! Bare hvis nogen er i tvivl~
Citat af: MOi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bumme lum |
|
|
Det er svært at sige hva du skal gøre når man ikk har set dig ride med når min laver det nummer i gallop med at løbe samler jeg hende straks og tager i trav og prøver igen entil det lykkes og så slutter jeg os med det samme...
Bliver den ved med at skyde skuldre så støt den ekstra på udvendinge tøjle og brug udvendige bed...
Brug aldrig indevendige tøjle så skyder den bar mer skyldre
Håber du kan bruge det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm.... |
|
|
Har du fået dyrelægen til at tjekke hende? Måske har hun ondt? Mange heste lider af rygsmerter pga. dårlig sadel, forkert kost, rydning osv...
Eller måske har hun ikke balancen til at gå samlet galop? Hvem ved?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
Ida (Bæklunds Lesley) |
29-07-2005 23:40 |
|
du skal prøve at ride hende rundt på en 15 meter volte i trav hvor du har hende godt stilled indad, uden at hun skyder skulder.
Så mens du rider på volten skal du lave et anspring samtidig med at du bøjer/stiller hende tilpas rundt, stadig så hun ikke skyde sig.
Så lærer hun at blive nede i anspringet, og slappe af.
Når du så har galoperet 2 trin skal du tage hende ned i trav, stadig på volten, og så gøre det sammen igen og igen.
Det er noget min berider har lært mig, og det virkede på Lesley, så det er da et forsøg værd !
Håber du finder ud af noget.. hehe..
Idaa og Bæklunds Lesley<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gulerods juice ?! |
Pernille-Ramona |
31-07-2005 15:07 |
|
ida: tusind tak for tippet... vil prøve det! lyder yderst godt!
julie: nej... det har ikke noget med det og gør!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|