|
|
| Klap,gnub,eller?! (DEBAT) |
| Forfatter:  |
Tascha elsker Tikki |
| Dato:  |
29-07-2005 16:47 |
|
hejsa
hvordan roser i jeres hest, og hvordan skal man gøre, altså efter jeres mening?
Klap,Gnub,eller?!
Klapning er jo en unaturlig og ubehagelig ting for hesten(som er meget mere følsom i huden end mennesker) fra naturens side, men nogen lærer dem alligevel at tage det som en ros.
Men hvorfor tage noget der på forhånd er engativt og lære hesten det er positivt, når man fra start kan tage noget positivt (Såsom gnubning)?!
hesten er jo også meget mere følsom i huden end mennesker.
luft lige jeres mening, tak.
!Men det er bare min mening!min HP? klik her Knus Tascha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| klap,klap |
Tascha elsker Tikki |
29-07-2005 16:55 |
|
jeg plejer også at klappe hesten, selvom ida(rikke/beriit) lige siger: ahemmmm
så Nelli får gnub og andre heste får klap
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| huhu... |
Flagermusen |
29-07-2005 17:17 |
|
Det er forskelligt. Når jeg er færdig med at ride gnubber jeg, men imens jeg rider klapper jeg for det meste. Det er lettere at komme til i trav og galop.
MVH. Nanna - Flagermusen ...ærlighed vare længst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klap,gnub eller |
Tulle |
29-07-2005 17:19 |
|
Jeg plejer at klø/gnubbe Tulle og så også rose hende... Hun kan især godt li at blive kløet på bringen så det gør jeg for det meste...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xæflbædmæfigb |
Zoltan |
29-07-2005 17:38 |
|
Jeg klapper! Zoltan ser bestemt ikke utilfreds ud når han bliver klappet! Såå.. Om det er naturligt eller ej for hesten ved jeg ikke noget om.. Men hvis man skal se det fra den side, er alt hvad vi gør ved hesten jo unaturligt! Såå.. Det tager jeg ikke så højtidligt! Når vi rider bliver han klappet, og på stalden gnubber og klør jeg.. Hygger!
Men de fleste jeg kender klapper deres heste!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dtifukftk |
|
|
Jeg gnubber og "aer". Når han kommer hen til mig på folden, gnubber jeg ham altid lidt i panden og siger "hej" til ham, inden jeg trækker ham med op.  Når han har gjort noget godt i ridningen, aer jeg ham på halsen, mens jeg roser ham med stemmen. (:
MVH. Antonia med Eros og Askepot<3 ♥ εïз Hvor jeg dog elsker de to frække ponyer εïз 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 18:25 |
|
Når jeg rider, klapper jeg altid Naicon. For det tager hun som ros. Hun er heller ikk nogen porcelænshest  hehe..
Klapper oz i stalden, eller knubber hende på røven eller bag øret, for det elsker hun.. heh..
Elsker dig min NaiconTaak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..! Sanderum Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaaa... |
*>LuLu-piien<* |
29-07-2005 19:14 |
|
det er forskelligt....
For det meste klør/gnubber jeg dem når de har været dygtige, men nogle gange feks. i trav eller galop (som flagermusen siger), er det svært at gnubbe, så der klapper jeg for det meste men ikke sådan hårdt 
*>LuLu-piien<*
Så er anden her..rap..rap..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 19:21 |
|
ups.. Mente Gnubber
Det sommerferie 
Elsker dig min NaiconTaak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..! Sanderum Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Laffe ved vel, at når jeg klapper den og snakker blidt, så roser jeg den.
Tror godt det kan kende forskel !
Katrine ¤ Latent Lafaette <3 ♥ - Altid sammen (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm,,, |
|
|
Ja, mine heste bryder sig absolut ikke om at blive kløet. Så bliver de sure og går. (!)
Men, følle elsker at blive kløet. Han ter sig ligesom en hund  Ser megasjovt ud 
Belinda er ikke en nussehest, hun kan baer godt lide brød, og så stå og kigge, hvis man laver noget interessant 
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Gulerods juice ?! |
Pernille-Ramona |
29-07-2005 21:35 |
|
jeg klapper ramona, victor og donna... men i stalden nå hun vil nuldres, nuldre jeg hende på halsen... hehe  og aer hende blidt...
MVH Pernille Jeg tabte en tårer i havet... -_-_-_-_- den dag jeg finder den, vil jeg stoppe med at være på JHN 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klappe gnubbe eller! |
|
|
ja altså når jeg rider roser jeg med stemmen og når jeg skridter af klapper jeg bingo et par gange stille og roligt på begge sider af halsen.
+ jeg lige gnubber ham ved manken når vi skridter af... det for man dejlige sorte fingre og negle af hehe
når vi bare hygger i stalden klør jeg ham mellem øjnene og nogle gange stiller jeg mig under hans hals og kører hænderne op og ned af hans underhals... og når han bliver heeelt kæledyragtig vender han porten til og så skal jeg klø ham lige over haleroden det ELSKER han hehe
knus ida
<roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gnub og klø... |
Theis |
29-07-2005 21:44 |
|
Gnub og klø til mine. De er jo ikke hunde.
Ludo flygter hvis nogen prøver at klappe ham  Hahaha... Så kan de lære det  Det ser sgu pænt sjovt ud. Hvis folk lige tror de skal være søde og klappe ham lidt, så er han væk
Så står de der og ser dumme ud 
Hahahaha...
Mvh. Theis ~ Only the good die young
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God debat !! |
|
|
^^
Jeg aer og gnubber... I stalden og på marken gnubber jeg..
Og når jeg rider aer jeg dem som ros..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| plejer at |
Trøller |
29-07-2005 22:57 |
|
stryge med hånden ned af halsen.. altså ae ham... men bruger oss meget stemmen.. 
TRØLLER-så er man da noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
|
|
Hmm, jeg gør nok begge dele. Altså først et par klap og så ae/gnubbe. Jeg bruger også stemmen meget, lige pt. "dyygtig, så fin du er idag" ol.
Carina har fundet SIN drømmepony ! Flik Flak <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forskelligt |
|
|
Det er meget forskelligt hvad jeg gør, når jeg rider roser jeg for det meste med stemmen for at fortælle ham at han har gjort hvad jeg vil have ham til eller også et lille klap.
Når han er mere oppe at køre, stryger jeg hånden hen over halsen på ham, det virker meget godt, så jeg fortæller ham der ikke er noget at være bange for.
Når træner ham i horsemanship gnubber jeg for det meste på halsen, aldrig mere, bruger jo kroppen til at fortælle han har været dygtig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klap, gnub, eller? |
|
|
Gnub og klø her  Det er også hyggeligt bare at stå og gnubbe hesten.
-Så gnubber den tilbage  Det er så herligt.
Mvh Natacha -Formand for "De forvirredes Klub" - Imponerende? -Javist!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
• Linette • |
30-07-2005 17:48 |
|
Jeg klapper. Mine ponyer ved godt at det betyder den har været god. "aer" da også sommetider.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
Odin |
30-07-2005 17:54 |
|
Jeg både klapper og klør den Det kan de godt lide, og ingen af dele gør ondt på dem.
Hestens hud er da ikke følsommere end menneskernes - hvorfor i alverden render vi så rundt og slår dem, pisker dem og bruger sporer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| klap,gnub?! |
Tascha elsker Tikki |
30-07-2005 18:11 |
|
odin:
jo, det er faktisk videnskabeligt bevist at heste er mere følsomme i huden end vi er.
horsemanshipFan:
horsemanship fan der klapper sin hest?! 
er du kun 'fan' af horsemanship eller bruger du det også?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tacsha/mari! |
Beritt |
30-07-2005 21:26 |
|
jeg plejer også at klappe hesten, selvom ida(rikke/beriit) lige siger: ahemmm
så Nelli får gnub og andre heste får klap
Lol!!
Haha, både du og min mor er ved at lære det!
Nelli bliver knubbet når vi står på staldgangen, og når vi rider, så er et stemmen der bliver rost med, bortset fra når vi rider for lang tøjler, så er det igen gnubning.
Så ja, Nelli er en porcelæns ting, og det må folk der kender hende efterhånden vide med alle de skader.
Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| remo pølse |
Trine :) |
30-07-2005 22:19 |
|
hej. når jeg rider og min hest gør det godt siger jeg som reel Suuuupeeer og dyyyygtiiig heh, og samtidig med det giver jeg den et par små klap på halsen og nusser/gnubber den lidt i manen.. så gør faktisk begge dele...
på staldgangen plejer jeg faktisk ikke at klappe den, der nusser/gnubber jeg den kun og siger suuupeer osv... heh
Springrytter !Meeen dressur er der også lidt sjovt !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|