Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Debat om benbeskyttelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:00
Hej JHN :)

Tænkte at jeg ville starte en debat om benbeskyttelse til heste :) Har din hest ALTID gamacher/bandager på? (under ridning? på fold?). Hvorfor har den gamacher/bandager på? Hvornår synes du det er okay at bruge benbeskyttelse til heste? Er det bedre at forbygge end helbrede? Er det fordi det er "sejt", at din hest/pony har gamacher/bandager klokker på. Eller er din hest/pony "naturhest" som ikke har noget på?
I skal ikke svare på spørgsmålene i rækkefølge ;)

Kom frem med din mening, og lad os starte en (forhåbentlig) god debat :D

Ha' en god aften :)

:D Mvh. Carina :)
~ Dunja & Boy ~

Solgte du en brun NF vallak, født i 94 til en hestehandler i Lille Skensved?! Kig på min præs. Kender du noget til ham? Kontakt mig.
0
0
Svar på denne tråd

Lalalala...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:06
Jamen, så lad os komme igang :-P

Min hest har altid mindst forbensgamacher eller bandager + klokker på! Klokkerne er fordi, at han træder op i sig selv, og gamacherne/bandagerne er for at undgå skader...for det meste har jeg også bandager på bagbenene, men undlader det, hvis det er alt for varmt! På fold har han ikke noget på, dog klokker om vinteren, hvor de ikke er så meget ude!

Ja, jeg har dem på, så de kan beskytte hans ben..hehe.. ;-D

Jeg sys det er bedre at putte benbeskyttelse på end at hesten går og træder op i sig selv eller noget andet!! Self. er det bedre at forebygge end at helbrede!

Har ikke det på for at være sej... !

Lidt herfra mig..hehe ;-D
~Fulton er bedst! Bare hvis nogen er i tvivl~

Citat af: MOi
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:10
Akrobat har altid klokker på, da hans sko stikker lidt ud og han er ret god til at træde dem af..

Gamacher har han på under ridning i alle dicipliner..

Jeg er af den type der hellere vil forbygge end behandle, Akrobat kan godt gå på sine lange stænger men han kunne nemt slå benet imod en bom eller i dressur når vi øver nye øvelser komme til at slå benene sammen..

Dog på fold får han lov til at være sig selv..

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Debat..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:15
Min har altid noget på benene, medmindre vi kun skal skridte en tur, så har hun kun klokker på..

Normalt har hun enten gamasher eller bandager på alle fire ben og klokker på.. :D

Hun har dem på fordi, jeg ved og kan se på hendes gamasher, hun slår benene sammen.

*^~Jannie og Grey Lady~^*
- Til evig tid <3
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:23
Jah men jeg har en så kaldt "naturhest" :-P
Altså som regel går begge mine uden, bortset fra når jeg rider jagt eller springer, så har de gamasher på. ellers ikke.

kirstine
Freja & Röskva<33

>vær dig selv- du kan ikke accepteres af alle<

0
0
Svar på denne tråd

Lokka...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:30
Min går for det meste med bagbensstrygere. Men det er fordi hendes bagben vender lidt indag(ikke grine :P ) og at hun sparker sig i maven(pga. sommereksem) og derfor slider hårene af på bagbenene.

Hun får enten gamacher eller bandager på når vi springer. Fordi hun enten slår benene på bommen, eller ikke rigtig springer, men tonser ind i springene.

Anne og Lokka
0
0
Svar på denne tråd

Rider aldrig ..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:31
Jeg rider aldrig med gamasher eller bandager ;)
- Tulle
0
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:32
Betti Har altid Forbens og bagbens gemager på eller bandager. hun har os altid klokker på forbenene, og i spring har hun os på bagbenene.
Hun har det på for at beskytte hendes ben.

Når jeg rider Cassie har hun ikke noget på i dressur, men springgemager og klokker på i spring..

Som sagt det er bedre at forebygge end at helbrede..
Hilsen
:-D Pernille :-D
♥Cassie&Bettina♥

:-P min hjemmeside :-P
0
0
Svar på denne tråd

OLTINS...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:32

Jeg rider ALTID med noget på hestenes ben..

Og ja,, det er bedre at forebygge :-D

Hilsen Team Nørgaard..
0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:40
Min har på ved lange eller vilde ture også i spring da hun er meget ung og har dårlig balance og helst ikk sku vade på sg selv og rider da os med dem i dresur, men rider tit uden da jeg heller ikk vil havde at den er den tuype der bliver halt bar bene snitter hinaden ligesom min pony gjorde i starten men det er den heldigvis os vendet fra og den går os kn med gamacher når vi skal springe eller være vilde også nogla gange i dressur...

Knus Abbey & Julie

Mail
Hjemmeside

Pony ulånes
0
0
Svar på denne tråd

bumelum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 22:41
Oskar gar altid med gamasher, da han er en være klovn.. når jeg får dressur undervisning har han bandager på.
På fold har han klokker, da han ellers laver nogle rigtig grimme sår på sig selv..

MVH Lise og Oskar!

0
0
Svar på denne tråd

* en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 23:02
Danielle har stort set altid klokker og gamacher på, når vi rider.. Klokkerne er fordi hun træder op i sig selv, og hendes sko var lidt for store, så ellers træder hun dem af..
Gamacher- Tja.. hun slår tit benene sammen ;)

Hellere forbygge end helbrede- som du så jo også siger ;) ..

Hun havde også klokker på, på marken (Af samme grund) Men hendes hove er nu blevet nået "pænere", så i dag er faktisk første dag hun går uden :-@ .. Syntes at på marken skal hesten være så fri, som muligt ;)

Fordi det ser "smart" ud? Nix.. Går ikke op i sådan noget ;) .. Så hellere spare pengene, hvis man kunne undvære ;)

:-D Hilsen Line & Danielle :-D
>>"Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger"<<
0
0
Svar på denne tråd

Mine heste........
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 23:08
har staldbandager på om natten.

På folden har de klokker på forbenene, da de begge to har ringsko på, og risikere at træde dem af.

Når jeg rider har de altid gamasher eller bandager på. Det er forskelligt alt efter hvad jeg skal ride.

Hellere forbygge end at skulle heldbrede.

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D

GINSBORG
0
0
Svar på denne tråd

oidxfgnmboiudfngb
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 01:37
Lige for tiden har jeg vel en 'natur-hest'! :P Ja, dvs at han ikk har noget på benene.. Skal dog have købt nogle forbensgamascher, da han er begyndt at slå forbenene mod hinanden..

I spring har jeg ALTID gamascher på, på både for og bagben! Så deet..

Have a nice evening! :D

Mvh.

C H R I S

(y)

0
0
Svar på denne tråd

a<ewfgzsgzg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 09:23
Eros har bandager på, hvis jeg ved at vi skal ud at ride "hård" dressur (misforstå det nu ikke :-P). Han har dem på, fordi at de støtter ham rigtig godt.
Når vi springer har han både for- og bagbensgamacher på - det samme har han når vi rider tur, for at der ikke sker noget med hans små fusselanker! :-P

MVH. Antonia med Eros og Askepot<3

εïз Hvor jeg dog elsker de to frække ponyer εïз
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Tja......
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 09:45
Jeg rider stortset altid Queen med forbens gamacher, da hun har sko på forbenene.
I springningen har hun gamacher på alle fire, klokker hvis hun har de lange mordax i.
Om vinteren står hun med staldbandager, og går med forbensgamacher på fold.

Darling rider jeg altid med gamacher eller bandager på alle fire ben, hun er en klump til at styre sine ben (nogle der sagde travhest? :P), og hun har overben i forvejen på alle 4 ben, så jeg skal ikke risikere at hun slår dem af.
Om vinteren står hun med staldbandager, og nogle gange har gamacher på, på fold(gør an på hvor lang tid hun står ude).

Vh Line og hypperne.
♥Darling♥-♥Queen♥´
Min arto
LineQueenDarling@hotmail.com <-MSN, bare tilføj.

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 10:13
når jeg rider tur han han gamacher på for og bagben .sådanne nogle spring nogle

i dressuren rider jeg sjældent med noget , hvis jeg har bandager, bliver han totalt irriteret og kan slet ikke gå ordentligt . Bandagerne giver ham sår , fordi han rammer sig selt når han har dem på ,
nogle gange klokker for at få mere gang i hans ben aktion :-P
Katharina & Bonzo

0
0
Svar på denne tråd

Hey..!
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 10:30
Jeg rider altid men enten gamasher ellr bandager og klokker,men de har ikk benbeskyttelse på fold og stald,men har transportgamasher på når vi kører...

Hilsen Jette

Se billeder af alle vores heste her
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 10:38

Mine heste må være nogle af de mest naturlige :D
De går hverken med dækken, sko, bandager eller klokker. For den sags skyld, helller ikke andet krims krams.
Jeg har læst en artikel om virkningen af disse bandager osv. Det viser sig faktisk, at de stopper en del af blodtilførslen til hoven, som ikke i så høj grad kan hjælpe hjertet med, at pumpe blodet rundt. Og så bliver hesten jo til dels følelsesløs i hovene, hvilket jo heller ikke ligefrem må synes, at være behageligt. ;)
Desuden, går hun ikke catwalk og går på et spor, hun går hestegang på to spor ;)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Nelli har altid
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 11:27
Nelli har altid noget på benene!

Hun får gamascher på forbenen, og klokker på forbenene, og på bagbenene ligger vi bandager, når vi skal have undervisning, så er det bandager på alle 4.

På folden har hun intet på, med mindre solen skinner hele dagen, så får hun klokker på alle 4 da hun bliver forbrændt i koderne.

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Tralalala...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:02
Darling har ikke noget på når hun går på fold... ;)
Men når jeg rider dressur, eller får undervisning, har hun for det meste dressusgamacher på forbenene... ;)
Når hun bliver løssprunget eller rider en tur i skoven, har hun springgamacher på både forben og bagben... ;) Hvis vi bare rider en tur på nogle stier eller ved vejen, er det forskelligt om hun har dressurgamacher eller springgamacher eller intet på... ;)

:) Knus fra Cecilie & vrinsk fra Darling ;D

;) 2 steder I kan finde mig- hos Darling og på hestenettet :)
*Der hører jeg til*
0
0
Svar på denne tråd

Naicon:
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:05
Naicon har for- og bagbensgamacher på når vi rider.
Hun har dem aldrig på på folden eller i stalden..
Men har transportgamacher på når hun kører i trailer..

Det var lige lidt her fra :-D
Elsker dig min Naicon

Taak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..!

Sanderum Rideklub
0
0
Svar på denne tråd

Tralalala......
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:07
Forresten, grunden til at jeg rider med det, er fordi: hun stadig er ung (5 år), under tilridning og fordi hun kan danne overben under tilridningen når hun er så ung... Har det ikke på for at være såkaldt "smart" :P ;)

:) Knus fra Cecilie & vrinsk fra Darling ;D

;) 2 steder I kan finde mig- hos Darling og på hestenettet :)
*Der hører jeg til*
0
0
Svar på denne tråd

debat mm...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:11
det her er nu meget langt fra en debat men okay !

Det er godt nok mange af jer der har hest som ikke kan gå på benene hva? 97% af jeres heste har noget på og når jeg kommer ind på en ridebane og ser er det langt de fleste heste der går rigtigt! Så alle jer som rider med hesten pakket ind, det er vel sagtens for at se smarte ud?
Hjernevasket og tilbeder af Johanne
0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:45
Min hest rider jeg altid med forbens gamascher, fordi han har skæve forben og han derfor sparker sig selv, og bløder hvis man ikke har dem på.. I starten red jeg uden, men så var det jo han blødte også fik han dem på..

på fold har han klokker på, samme dag og dagen efter han har haft smed, bare for at han ikke smider dem, det har han nemlig gjort.. og for et lille stykke tid siden havde han slået noget at nede ved hoved, så der fik han også klokke på..

Så jeg rider kun med et når det er nødvendigt, og det er det her..

Min anden hest har på i spring, mest for at den ikke slår benene.. :)

Men synes det er lidt vildt dem der lader hesten stå med stald bandager og 4 gamasher på fold, men hvis det er nødvendigt (hvis den slår benene mod hinanden, har en skade osv) er det i orden.

Mvh Cathrine
<3 Taylor min skat <3
Elsker dig
:)

Msn: LysDeMonsieur@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

Gamacher
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 15:52
Mine ponyer har altid gamacher på når vi rider dressur. Til undervisning har vi selvfølgelig bandager på :-D Baron går også med klokker, da han træder sig selv. Det er kun Scarlet (min II'er) som får lov til at gå uden gamacher, da hun går utroligt lige på sine ben, og iøvrigt ikke træner så mange sidebevægelser :-)

Charlotte&IbizaMorning:
Det er lidt sjovt at du både laver samme stavefejl, og skriver i samme tone som johanne. I må være rigtig gode venner ;-)

>o< Knuzzer fra Rikke & ponyerne >o<
~ I mit næste liv vil jeg spille golf ~
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 16:16
Jeg rider aldrig med noget benbeskyttelse ;-) - Så vi kan da godt sige at de er nogle naturheste :-D

Tja.. Det er bedre at forebygge end at helbrede.!
Men hvis man fx putter et eksemdækken på hesten, uden at vide om den har eksem, bare for at den ikke for det.. Det synes jeg er for meget..

Hejsa fra Kristina :-) !
- Tölt er ikke en gangart men en gave fra gud 8-) -

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte&IbizaMorning
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 16:35
Jamen, så var det da godt at du kunne sætte rigtig gang i debtatten.

*Baron*: Ja, mystisk!!

:D Mvh. Carina :)
~ Dunja & Boy ~

Solgte du en brun NF vallak, født i 94 til en hestehandler i Lille Skensved?! Kig på min præs. Kender du noget til ham? Kontakt mig.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 17:31
Bonnie, har altid gamascher og klokker på. Hun svinger meget, og træder meget op i sig selv, så hvis hun ikk har det på, går hun helt skævt, for ikke at ramme sig selv !

Jannie ö
- Magic Bonnie og Bozze <3
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 17:31
ups .
men hun har aldrig på, på fold. det er ikk nødvendigt, og for besværligt :p
Jannie ö
- Magic Bonnie og Bozze <3
0
0
Svar på denne tråd

baron og katja
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 17:54
Ja vi er faktisk gode venner ;)
Og er det mystisk at vi laver de samme stavefejl? Jeg har nu ikke set nogle stavefejl i mine indlæg ;)

Ja jeg er hos Johanne til imorgen aften regner vi med. indtil videre ihvertfald for har jo heste jeg skal hjem og ride ;)
Så burde den sag vidst være ude af verdenen?
0
0
Svar på denne tråd

jeg rider
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 18:07
Jeg rider altid med Gamascher og Klokker.
Zaras har klokker på fold.
Rider med det for at beskytte,.

;-D - Team Hvidkjær - ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte&IbizaMorning
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:28
Charlotte&IbizaMorning:
Hvorfor puste det sådan op? Det er vist ikke mig som laver en sag ud af det, påpeger bare at det var lidt pudsigt. Du har da ingen grund til at gå sådan i selvforsvar ;-)

Det var bare den måde du lavede ! på. altså med mellemrum, og at du sætter kommaerne lidt sjovt :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nåh ja
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:30
Jeg er vel heller ikke den rigtige til at påpege kommaer, vel? Jeg sætter dem vist bare, hvor de ser pænest ud :-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 20:44

altid(!) med 4 gamacher og 4 klokker.

Lortet kan nærmest ikke gå på sine ben uden at smække benene sammen, flække gamacher, slå skoene sammen, ect, så jeg vil hellere bruge 3 minutter på at give den beskyttelse på, end at behandle den bagefter.

så ja, jeg er vel pylret og hvad man ellers kan finde på af latterlige betegnelser..

Og jeg må også indrømme at jeg ikke kan forstå dem med egen hest, der ikke bruger gamacher/bandager.

Karen
med Isabella, Skye & Aidan
Irish Cob hingsteføl m/ afstamning sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 23:05
Man kan jo faktisk godt komme til at lægge bandagerne forkert, så det skader hesten ;) Siger ikke I det sker tit, men det kan ske.

Derfor synes jeg måske, at det er mest sikrest at ride med gamacher, og så skal der være en grund. Eller ser det spild af penge :P hehe...

Charlotte&Ibiza morning: Hvilken rideklub rider du for, og i hvilket distrikt?

~Catja~
(Y) Boyzen&Epona (Y)
:D C & C Jessen :D
0
0
Svar på denne tråd

Hej...............
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 23:10
Jeg rider enten med gamacher på alle 4 eller bandager på alle 4. Og rider med klokker på forhovene. På fold har den ikke noget på, hellere ikke på stald. Når den er ude og køre har den altid transport gamacher på.
Rider ikke med det fordi jeg syntes det er sejt, men for at beskytte hesten ben.

Syntes det er for over pylret at give sin hest staldbandager på hvis der ikke er nogle grund. Hvad gør man så en dag hvor det evt er nødvendigt, så har man ikke noget at bruge fordi hesten er vant til at stå med bandager på stald..

Min Msn: HER ;-D
0
0
Svar på denne tråd

catja...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2005 23:15
jeg rider ikke for nogen, jeg bor i kalundborg på et lille landsted
0
0
Svar på denne tråd

Benbeskyttelse
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 11:56
Phoebe går med gamacher på alle 4 + klokker på fold. Grunden til det er, at hun er en skovl til at passe på sig selv :-P

I dressur rider jeg med bandager på alle 4 + klokker eller gamacher på alle 4 + klokker. Den eneste grund til det er, at jeg vil passe på hendes ben. Klokkerne er fordi hun slår hovene sammen engang imellem og det slider utrolig meget på indvendig side af hoven 8-)

I spring har hun gamacher på alle 4 + klokker. Igen.. Jeg vil passe på hende og som I andre siger:

Hellere forbygge end helbrede ;-)
M.v.h.
~ - LovePhoebe - ~
- The most beautyfull girl in the world -
0
0
Svar på denne tråd

HEEEEEEEEJ
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 12:03
Min har spring for gamasier på har IKKE stryger til bag...
OGså har den klokker på når den springer og nogle gange når den går dres bruger ikke bandager sys ikke det er nødvendigt

HILSNER FRA HIN-MONA OG HENDES ZEUS
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte:
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 16:08
Ok... Hvad hedder dine heste egetnlig?

~Catja~
(Y) Boyzen&Epona (Y)
0
0
Svar på denne tråd

porcelæns heste
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 16:22
ej, for at være helt ærlig syns jeg det er lidt latterligt at lade sin hest vadde rundt med fuld benbeskyttelse døgnet rundt...
syns det er fint til når man skal springe eller ride millitary, men krikker render jo nok ikk rundt og brækker bene til daglig af at gå på fold :P
såå syns det er lidt resource spild...
Ka heller ikk se hvorfor den skal rende rundt med al verdens mærkelig anretninger på benene fordi den skal ud på skovtur... jo self. hvis den smeder (slår benene sammen så den får sår) som beskyttelse, men hvis den bare går normalt ka jeg ikk se nogen grund til det...
ridder ikk selv med benbeskyttelse til hesten, har nogle gange klokker med vægt (det er en isser) bare til træning at tölt og sådan, men ellers ikk..
TRØLLER
-så er man da noget!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 16:46
hej ;-)

Min holdning til benbeskyttelse er, at hvis hesten har BRUG for det, skal man da selvfølgelig bruge det ;-)

Hvis den ikke har brug for det, synes jeg ikke der er nogen grund til at bruge det.

Det må da være rarere for hesten ikke at have noget på.

Jeg har både haft heste, der har haft brug og nogle som ikke havde :-)

Dog har jeg aldrig rigtig redet med bandager!
De er besværlige at ligge på og jeg er altid bange for, at de så ligger for stramt.

-Stina

:-D Stina :-D

0
0
Svar på denne tråd

dgsgsdgsdgsdg
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 17:24
Har din hest ALTID gamacher/bandager på?
jaeh, men hvis jeg har vild travlt gider jeg ikke. Men altid klokker, ellers træder han skoene af (under ridning? på fold?).

Hvorfor har den gamacher/bandager på?
For at beskytte benene

Hvornår synes du det er okay at bruge benbeskyttelse til heste?
ridning, transport

Er det fordi det er "sejt", at din hest/pony har gamacher/bandager klokker på.
Jaeh på en måde lidt. Altså har da nogle sorte og røde som passer til mit tøj og underlaget. Så ja, det er da fordi det ser smart ud også

N A D J A
-
B I M B O
0
0
Svar på denne tråd

Nadja...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 18:32
Hihi, der kom "sandheden" på bordet :P Du er den eneste som har svaret på at det er fordi man gerne vil være lidt "sej". Tror da også at mange har det sådan. Men selvfølgelig kan den godt have brug for det, men når den nu har brug for gamacher foran, hvorfor så ikke også gamacher bagpå :P
Og det er da pænt at det passer sammen.

Jeg rider altid med klokker, ellers træder han op i sig selv, og han taber tit en sko. Rider også med gamacher(ikke altid) men på tur gør jeg, og til spring bruger vi også gamacher på alle fire ben + klokker på forben!

~Catja~
(Y) Boyzen&Epona (Y)
0
0
Svar på denne tråd

catja....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 18:44
Ibiza Morning
Rytterlundens Fabienne
Nero
Faust af Rosenhøj
0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 18:48

Bruger det ikke. De har ikek behov for det. Har ehsten behov for det, er det ok. Men har den ikke, er det noget fis alligevel at proppe på. Det er jo ikke ligefrem sundt for benene...

B-) Mvh. Theis B-)
~ Only the good die young
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  30-07-2005 20:10

når jeg rider dressur - har jeg altid dressur gamacher eller bandager på alle fire ben - da han kan finde på at slå benene sammen . - . vis jeg rider ude, og banen er meget våd, har jeg også klokker på .
i spring har jeg spring gamacher på alle fire ben, og klokker for det meste .
- han går næsten altid uden noget på fold, men når der virkelig er "sumpet" på jord foldene, går han med klokker, da han træder sine sko af, og det gider vi jo ikke ha' :b
og i skoven, har han gamacher eller bandager på og for det meste osh klokker :b

Fra - Carmen Louize <3
Med vidunderet Laban :') <3
0
0
Svar på denne tråd

Charlotte:
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 10:10
Okay... nå fordi jeg synes bare det var lidt mærkeligt. For alle midt-west-ibi-light's afkom hedder midt-west foran deres navn... hvorfor hedder en af dine heste ikke det?

~Catja~
(Y) Boyzen&Epona (Y)
0
0
Svar på denne tråd

Hoppende Honey og Fantastiske Fantasy
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 10:55
På Honey har jeg altid gamacher og klokker på i springning da hun ikke kan galoppere uden at slå baghoven op i koden på forhoven 8-) . og når jeg rider tur foregår det for det meste stille og roligt og uden beskyttelse.

På Fantasy bruger jeg bandager i dressur på alle 4 ben, og i spring bruger jeg gamacher på forbenene og bandager på bagbenene, da hun er unghest, og derfor er meget usikker på benene endnu. det samme på tur :) .
Amanda&Honey
- Nu også med fanta :P

B-pony til salg. II'er pony klar til landsplan i springning! Kig forbi!
- Flere billeder på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Benbeskyttelse..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 12:32
Min har altid noget på benene + klokker... Med mindre jeg har mega travlt.. I spring har den altid benbeskyttelse på uanset hva..
Den er begyndt at have benbeskyttelse på på fold da hun er til salg og jeg ikk vil have at hun bliver halt eller et eller andet imens ( selvom hun aldrig har været halt ) ;-D
<3Nuggi<3

0
0
Svar på denne tråd

Benbeskyttere
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 13:37

Mine heste og dem jeg rider for berideren går altid med enten 4 bandager + 4 klokker eller 4 gamacher + 4 klokker. Vi bruger dem for at beskytte hestenes ben mest muligt for selvfølgelig at forbygge evt. skader!
Mange ungheste har det problem at de "slår" benene sammen når man rider dem, og selvfølgelig kan ældre heste også gøre det.
Min unghest har også en kæmpe gang og den træder meget ind under sig og derfor bruger jeg ALTID klokker for han jogger konstant op i han forben.
Et eks. Prøv og tag en af jeres gamacher og kig påden indvendige side og se alle de risser/skrammer der er på dem, og så prøv og tænk på hvor ondt det vil gøre på hesten hvis den ikke havde dem på. De opfanger jo stødet fra slaget så det ikke gør ondt på dem.
Når man laver Schenkelvigninger og andre sidebevægelser så er der altså stor chance for at de slår benene, så det er da bedst at undgå vil jeg i hvert fald synes.
Dressur teamet M & M

(ride with your heart and feel the magic)

Snobbere, ja er der mange er siger... men misundelse er det vi siger.. >o<
0
0
Svar på denne tråd

The overskrift =}
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 16:07

Bruger altid kun gamacher (påforbenene) når vi springer ;-) Butte behøver ikke andet.

"Man kan ikke gøre en skildpadde til en væddeløbshest ...
-Men man kan gøre den til en meget hurtig skildpadde!"

GreenDay

0
0
Svar på denne tråd

catja...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 16:34
fordi dem vi købte hende af havde selv avlet hende, altså insemineret hende og de havde købt sæden for en FORMUE! Hun er IKKE avlet på midt-west! og nu må du undskylde mig. er ved at pakke, vi udsatte det til idag!
0
0
Svar på denne tråd

hm hm hm
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 17:13
Bruger ikke benbeskyttelse når jeg rider tur(på min part)eller når jeg rider dressur! Men i springningen plejer jeg at tage gamacher på ham. Men det er så forskelligt om jeg kommer både på forbenene og bagbenene...

-Skønhed kommer fra øjet der ser-

0
0
Svar på denne tråd

simpelt simpelt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 19:08
Vil lige svare for mine 2 guldklumper..

Yabadoo har transportgamascher under transport - ren og skær beskyttelse af de små pusselanker!
Han rider med gamascher på alle 4, både for støtte, og beskyttelse, på fold har yhan højst et par for gamascher på!!- beskyttelse.. men ofte uden noget!
-Han går nogle gange med klokker pga. han har fået en større gang..

Silver har også transport gamascher på under transport, og rider med gamascher på alle 4, for støtte og beskyttelse, og klokker da han er MEEGEET tændt og hyds, så for ren og skær beskyttelse, da han også træder sig selv i føderne nogle gange!
Hahn er på fold med gamascher altid, der er nødig sko der skal ryge!

Jeg rider med alt det der af nødvendighed, ikke udseende, selvom jeg også syntes det er okay at pynte, så længe det ikke genere hesten!

Jeg syntes at gamascher er RIGTIG gode, da de støtter hesten, og samtidig beskytter, klokker kan være en nødvendighed..

Og transport gamascher for at beskytte dyret under kørsel!

Y a b a d o o & S h u l a y G o l d N S i l v e r

Elsker Dem
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet