|
|
| Også føler man sig godt dum!!! |
| Forfatter:  |
Beritt |
| Dato:  |
27-07-2005 21:09 |
|
Lå i min seng, med morgenkåbe, og håndkælde omkring håret, og med termometeret i munden (er syg  ).
Lige pludselig høre man en højlydt tone af 4 hestesko på asfalten, men ikke i skridt, men hurtig galop, så jeg tænker med det samme:"løs hest" (hvem galopere med vilje på en vej?  )
Nå lille mig spurgter ud, og tænker ikke videre over hvordan jeg er påklædt.
Ude på vejen, stiller jeg mig, og kigger derned af, og jo, der sidder en rytter på en stor hest, og rider stærkt galop ude på asfalten.
Jeg vender mig om for at gå mumlende tilbage, da jeg opdager, at dem henne fra grillbaren, står og kigger virkelig langt efter mig!
Det må da også se spøjst ud, lille Rikke spurter ud, med badekåbe, bare tær, håndklæde om hovedet, og temometer i munden, det kommer jeg nok til at høre for imorn.
Jeg syntes godt nok det er uansvarligt at galopere hurtigt på en asfalteret vej, med 4 sko, det er da mega glat!
Og hestens ben?!
Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjutyiyuouipup |
|
|
Jah det ses der jo. Vi har tarvet over en stor vej (det er jo nødvendigt hvis man ikke vil kvadres) og der var der en af ponyerne der var ved at svatte om. Så galop på alfalt med 4 sko, nej tak.
Men jeg gad godt have set dig i morgenkåbe m.m. 
At morse er at leve 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wo-o-ow (skal siges meget langt) |
Tascha elsker Tikki |
27-07-2005 21:13 |
|
hvem kan da være så syge i hovedet at ride sådan på en vej?
så du hvem det var? for en(vi kender) er lige redet forbi(dog i skridt).
og bare rolig ida, du behøves ikke at vente til i morgen med at høre for det, jeg skal nok mobbe dig nu
!Men det er bare min mening!min HP? klik her Knus Tascha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| * en overskrift* |
|
|
Haha.. Kunne jeg liiige se for mig  .. Morsomt  ..
Men ja.. Jeg forstår heller ik folk gør det? Det går jo ud over hestens ben i sidste ende... Jeg galoperer/traver heller ikke på grus veje..!
Men en fra min gård galoperer tit på asfalt og grus veje.. Lige indtil smeden kom og sagde hans hove var blevet mege korte, og han måske skulle have sko på..
HovZa.. Så stoppede hun sgu 
Hilsen Line & Danielle >>"Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt, hvad du siger"<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha...... |
|
|
Gad jegh godt have set..
Men ja, det var da ekstremt dumt af hende at galopere på vejen.. Mon hun var klar over at det ødelægger hestens ben ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meget!!.. |
Manni |
27-07-2005 21:20 |
|
Jeg syntes ikke hesten burde Galloppere på asfaldten!.. Det ødelægger sko/hove og det er også hårdt fordi asfaldet er så hård!..
Kram Manni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt syyn , Heh e. |
|
|
Det er sgu synd for hesten - det ødelægger benene , og hun kan risikere tarmslyng..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ¤ Bjælle ¤ |
Beritt |
27-07-2005 21:23 |
|
Tarmslyng?
Det har jeg da aldrig hørt om at man kan få ved at gallopere på en vej?
Fortæl fortæl.
Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hæh... |
Theis |
27-07-2005 21:23 |
|
Stakkels hesteben  Dybt uansvarligt.
Men hold kæft du må have set sjov ud 
Mvh. Theis ~ Only the good die young
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.. |
anne katrine |
27-07-2005 22:31 |
|
hehe.. lyder lidt sjovt med håndklæde og alt det andet:-D
Ja jeg siger oz stakkels hest! Rytteren er godt nok dum. at hun ikke engang tænker på hesten hvordan den har det med benene.
KnusS fra Ak og Fidelli
Stvaespsaerne V.I.P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Havde 100% sikkert gjort det samme
Men derfor ville jeg nu gerne have set dig alligevel  *GG*
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Kunne også godt... |
|
|
.... tænke mig at vide hvordan en hest kan få tarmslyng ved at galopere på en asfaltvej...
Numsefisken
*Mål er drømme med en deadline* }If you got nothing, you got nothing to lose{ #God er ikke godt nok, hvis det er bedre som behøves#
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvem der.. |
|
|
havde været en flue på lygtepælen, sikke et grin
Uansvarlighed skal man ikke lede længe efter, i hvert fald ikke i hesteverdnen..
Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...
Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hesteben og termometer... |
|
|
Lyder virkelig dybt uansvarligt. Stakkels hest 
-Har du egentlig tænkt dig at nævne det for rytteren?
Men Gud, hvor ville jeg godt have set dig komme spurtende ud i dén mondering  -Hvordan mon dit ansigtsudtryk så ud?
Mvh Natacha -Formand for "De forvirredes Klub" - Imponerende? -Javist!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Beritt |
29-07-2005 11:03 |
|
Nej ærligtalt ikke.
Har fundet ud af hvem det er, og rytteren har så travlt med at påpege, at den måde "den" holder hest på, er den eneste rigtige måde, og derfor står min halt.
Ja right!
Så det er voldsomt synd for hesten, men jeg kan altså ikke lade være med at fryde mig lidt, hvis den kommer til at stå halt.
Men har haft fat i "den" før, og vedkomne siger ikke mere til mig, for blev så ked af det, hvergang, da de kun, kunne påpege hvor forkert, at min hest ikke blev aflivet. Så sagt at hvis man ikke kan snakke om andet end det når man ser mig, så skal man ikke snakke med mig, for hvor fedt er det at få det i hovedet hvergang man ser pågældende?
Nå røg ud på et side spor sorry!
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mijn Naicon<3 |
29-07-2005 15:33 |
|
HAHAHAHA Jeg kan lige se dig for mig
Men den rytter du så, er jo psykopat..! Du har ingen anelse om, hvor de kom fra..?
Elsker dig min NaiconTaak søde Julie, fordi du vil køre mig og vores dejlige pony til Bakkegård..! Sanderum Rideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ved ikke om en hest kan få tarmslyng ved at gallopere på vejen, men kender en som fik nyreslag af den grund. Fordi den var blevet presset til det yderste..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kan jo være en fejl |
|
|
det er jo ikke sikkert at det er med vilje bare fordi der sidder en rytter på, hesten kan sagtens være gået i panik. ofte er de ikke ret lette at stoppe igen når først de går i panik på asfaldt, for de tror at det har verdens støørste uhyre lige i hælene, de kan jo høre det ganske tæt på.
Med venstre hånd Line og CalanoJumping is the balance between body and soulAllé rideudstyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line_Calano |
Beritt |
30-07-2005 15:22 |
|
At sidde i let sæde, og hele vejen ned af vejen, og nej, den var ikke i panik, og tror det er de færreste der er dumme nok til at stille sig i let sæde, når hesten går i panik.
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sygt... |
|
|
At hun gjorde det.... det har de bestemt ikke godt af hestebene.. Men det er HENDES problem hvis hun får en halt hest.
Men jeg har prøvet noget der kan minde lidt om det engang.
Min hest og jeg kom ridende på vejen fredeligt og stille, jeg havde ikke specielt meget ved ham, fordi vi var ved at skridte tilbage fra undervisning... Når lige pludselig skete der noget vildt mærkeligt, jeg hørte et skud, fint nok tænker man, men inden jeg nåede at sige mere, så var min hest af sted i fuld galop på asfalt vej.. Var så heldig at der stod nogle heste længere henne af vejen, så jeg fik ham stoppe det, men jeg sad BESTEMT IKKE i letsæde kan jeg fortælle jer, jeg sad HELT tilbage lænet og talte berolignende til dyret, for at forsøge at få lidt ro på.. Var mærkeligvis slet ikke bange dengang han løb af med mig, men bagefter rystede mine ben under mig.
(Min hest er 170 høj og jeg er MEGET spinkel, så det er lidt af en mundfuld når han får sjove idder)
Men tilbage til sagen, det her var HELT vildt mærkeligt at stå i letsæde på vej er jo næsten et signal om at det bliver gjort HELT bevidst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GRANKOGLE :'D |
Odin |
30-07-2005 16:14 |
|
Sikke en uansvarlig og dum rytter, men det må hun jo selv om, det er hendes hest, det går udover.
Og næ, hvor ville jeg gerne have set dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels |
Ida (Bæklunds Lesley) |
30-07-2005 16:23 |
|
dyr...  hvilken hesteejer er det der kan finde på sådan noget
Var også engang til stævne i nordthy, og overfor nordthy rideklub ligger der er islænder sted (nævner ik lige navnet) og mit under mit program begynder ejeren af islænderne at lige og øver pas og tölt med 4 sko og mordax i ude på den vej der er ved dressurbanerne, og lille lesley som dengang kun var 5, var til sit første udendørs stævne og han fik sig et mindre chok, og så var det program ødelagt..
Men synes det var uansvarligt a ride på de veje, også når naboklubben holdt stævne.
Og de stakkels islænder bed.. Mega synd
- Men... Hvis jeg lige var kommet forbi dit hu spå det tidspunkt, så tror jeg at jeg havde fået dagens grin...
Idaa og Bæklunds Lesley<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| The overskrift =} |
~| *Mifisto* |~ |
31-07-2005 15:46 |
|
Stakkels krikke
Men kan lige se dig for mig  Var du i bare tæer, eller havde du nogle suttere på?
"Man kan ikke gøre en skildpadde til en væddeløbshest ... -Men man kan gøre den til en meget hurtig skildpadde!"
GreenDay
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| hm hm hm |
Find-Nemon |
08-10-2005 19:38 |
|
hm meget uansvarlig opførsel - tror faktisk jeg ville have gjort det samme som dig  Hehe og tror på du har været et rigtig kønt syn! 
-Jeg har et standpunkt, til jeg tager et nyt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkels |
|
|
hest! Dum rytter/ejer! Ville sQ også godt have set dig  Du må have været rigtig køn.. Det er jeg i al fald, når jeg er syg! Eller not! Håhå!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift . |
Tuttii Fruttii |
08-10-2005 20:43 |
|
Hvor uansvarligt! Stakkels hest!  Det gør man bare ikke  Men hvor må det være pinligt, hihi .. Det bliver ikke fedt at komme i skole ;]
// Tuttii Fruttii Stolt medlem af farve humor klubben -Jeg har bare LILLA humor! ♥Min tyksak, TWIGGY♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|