|
|
| Rideklubber |
| Forfatter:  |
*Dixie* den syge:( |
| Dato:  |
12-04-2002 12:59 |
|
Hvilken rideklub er I medlem af??? Skriv lidt om den !
Jeg rider i Frederiksdal Rideklub. Forkortelsen er FDR, og den ligger i Distrikt 1.
Der er plads til ca. 50 heste, både rideskoleheste og private. Det er gamle og flotte stalde.
Rideskolehestene kommer på fold hver dag. De bliver fodret fornuftigt og går ca. 3 timer (højst) hver dag. Der bliver undervist i både dressur og spring, og der er god og lærerig undervisning for både begynder, letøvet og øvet. Der er også et skovturshold.
Der er mange sjove aktiviteter hvert år - fastelavn, juleridetur, stævner, Frederiksdal-dag osv.
Der er en rigtig god stemning derude, og alle er bare så søde !!
Der er en 20x60 ridebane og 20x40 ridehus og udendørs springbane, super rideterræn, folde og stalde.
FDR er verdens bedste rideklub!
Tjek rideskolens hjemmeside: http://www.frederiksdal-rideskole.dk og læs mere om rideklubben under "Velkommen".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Rideklubber |
*Dixie* den syge:( |
12-04-2002 13:02 |
|
Hver dag = mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag. Der ikke undervisning søndag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
*Vibeke* |
12-04-2002 14:05 |
|
Helsinge rideklub (HSK)
Det er en SUPER god rideklub der ligger i distrikt 2!! Vi laver en masse forskellige ting som spring, dressur og ponygames (vores hold blev distrikts mestre år 2001!!) Der er rigtig hyggeligt og gode undervisere!
http://www.hesteinfo.dk/hsk
Knuzz *Vibeke*
*Rigtige tøser rider ponygames*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Anna*(Maggie) og sofie |
12-04-2002 14:07 |
|
*Vibeke*!! har i ikke harft venskabs stævne mod HIS = hillerød spotsrideklub??? Hvis i har var jeg med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
*Vibeke* |
12-04-2002 14:19 |
|
*Anna*: Måske... Kan ikke lige huske det.. mener du hos os?
*Vibeke*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
sweetyy |
12-04-2002 14:59 |
|
NSR = Nordsjællands sportsrideklub, BAR = Barthahus rideklub, HRK = Holte rideklub, SPR = Spotsrideklubben & LRK = Lundtofte rideklub.
- Sweetyy...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
12-04-2002 15:07 |
|
Sportrideklubben i Vallensbæk SIV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile* |
12-04-2002 15:32 |
|
Swetyy - SÅ MANGE ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*ZuperZødeZejeZia* |
12-04-2002 15:42 |
|
Jeg er medlem af
Skive rideklub = SKRK det ligger i distrikt 11/13 ( http://www.hesteinfo.dk/skrk)
,
Billund sportsrideklub = BIS det ligger i distikt 9 (kan ikke huske Hp'ens adresse)
,
Sindal rideklub = SIN det ligger i distrikt 14 (Kan ikke lige huske Hp'ens adresse)
og
Kongsdal rideklub = KONG det ligger i distrikt 12 ( http://www.kongsdal-rideklub.dk)
Kram mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Anna*(Maggie) og sofie |
12-04-2002 15:59 |
|
*Vibeke*: Nej hos os...
Sweetyy: Er NSR god... kender du Alexander mottlau????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Julle |
12-04-2002 16:08 |
|
Baunehøj er bare den bedste Rideskole (ride ikke på rideskolehold)
Nogle rideskoler mener at alle dem der kommer der ude (inten med deres hest, eller dem der har deres hest opstaldet der) er RIGE OG SNOBEDE, det kan godt være at nogle af dem er snobet, og de er rige, men jeg har på fornemelsen at det bare er fordi at vi har de bedste privat heste og er rige. Og man er altså MEGET sart hvis man siger at det er et snobet sted.
Rideskolen Baunehøj, har 3 ridehuse...et lille et som bliver brugt til Handicab, et stort et, og en Hal, hvor de indendørs stævner bliver holdt. Så har vi et stort café terie, som har ruder ud til halen. Så har vi to ridebaner, 1 stor spring bane, skov mm. Vi har 80 heste på hele Rideskolen nu, hvor på at de fleste er privat heste, men jeg kan lige nævne Rideskole ponyernes navne (kender ikke alle rideskole hestenes navne)...:
Rikke, Pascal, Niky, Bamse, Dimple, Nuska, Aladin, Malou, Noir, Samson, Moca, Bannana (flere?), de har deres egen stald.
Privat heste: (så mange navne jeg kan huske)...
Bek and call (har været på det Irske landshold, i spring.), Bambina, Galati, Danny, King of nebi, Malony og Malody (ca.), Bolero, Prince, Thilde, Asterix, Calimero, Modi (sølvmedalje i NM, Milytary), E- Bonny jane, Crazy, Saga, Lucky time, Sharaca, Coco bello, Galona skovbo, Robin, Hanibal, Miss Bonanza, Laylands pommery (Pommer), Andy, Quater (ca.), Calypso ( startet op til World cup), Felix, Gipsy, Alego... og mange flere, kan bare ikke huske deres navne. + ALLE rideskole hestene.
Vi er blevet Klubmestre mange gange, og næsten alle her ude har Skridte tæper, hvor der står: Distriktmester spring (eller dressur) osv.
Vi har beridern Bendt Pedersen, som underviser. Vi har det for fedt her ude.
Jeg har ikke nævnt hele navnet på mange af hestene, da det er lidt svært at huske.
Næsten alle privat hestene er DV´er, men Danny & Bambina er Shetlænder, og Bek and call, er et eller andet, Thilde er en Fuldblod, Calypso er en Holstener, Robin en Araber/Connemare, Laylands pommery næsten ren Araber, Sharaca en Irsk et eller andet (minder om en Araber)Malony & Malody (ca.) er plage (søskende) og er en eller anden race (der er mange flere), Og så er der selvfølig alle mulige andre racer ikke bare Dv´er.
Rideskolen Baunehøj...kaldt for: RBH
Julle:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mystiske Ludvig |
12-04-2002 16:54 |
|
Baunehøj er ikke spcialt god.... har prøvet at finde andre rideskoler før, for undervisnin skal man vel have selvom man har egne heste. Og Julle du er en dum skid der ikke ved en dyt om noget!!!!!!! og du glemte Alego og Gipsy. og Alego, Gipsy, Bannana og Dimple står i en kold og våd trailer. Sidste gang jeg var til ridning måtte Banana have tæppe på fordi hun rystede fordi hun havde stået derude hele natten!!!! jeg skifter snart rideskole håber jeg!!!!!! selvom jeg så ikke kan stile op i næste ministævne med Buller!!!!! (og vinde for han er god og jeg kan godt ride!! hehe men det ved Julle bare ikke!!!) for sidste år vandt mit hold da holdridning!!!! hehe det var sjovt og jeg havde INGEN problemer med at holde trit med de andre selvomjeg red på den MEGET dovne Malou!!!!!!!!!!! (og red bagerst) og vi red godt for vores udklædning var noget lort.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Vibeke* |
12-04-2002 17:47 |
|
*Anna*: Ja, var det ikke engang i januar? Ponygames og kvadrille (og noget andet..)? Hvis det var det var jeg. Jeg red ikke, men var med som "heppekor"..Jeres kvadrille var skide flot... I bliver svære at slå..*gg* Hvad red du?
Knuzz *Vibeke*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
nervøze $tin@ med ®ocky |
12-04-2002 18:00 |
|
Haarjza!!
Jeg er medlem af en rideklub der hedder Gjern rideklub (GER) Den er Okay, men der sker ik vildt meget. Jeg har været medlem af Kjellerup og omg. rideklub (Koor) Den var god, men ligger lidt for langt fra hvor jeg bor.
KnuZZER STINA
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mystiske Ludvig |
12-04-2002 19:04 |
|
B-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Julle |
12-04-2002 21:11 |
|
DIN LEDE KÆLLING TIL EN LUDVIG AT VÆRE...
ØHH, ER DU B L I N D ELLER SÅDAN NOGET?????
- HVIS IKKE SÅ LÆS DET ORDENLIGT IGENEM (DET JEG HAR SKREVET) DER STÅR BÅDE: ALEGO & GIPSY. SÅ SLAP DOG LIGE AF...HVORFOR HAR DU BRILLER I HOVEDT????
DESUDEN KENDER DU IKKE EN SKID TIL PRIVAT HESTENE/PONYERNE, ELLER HVAD DER FOR GÅR HOS PRIVAT EJERNE...SOM KAN R I D E. JAHH, JAHH, RIDER DU MÅSKE M KLASSER???????????? NEJ, VEL. JEG ER OGSÅ S Å LIGEGLAD SOM JEG OVERHVOED KAN VÆRE OM DU HAR VUNDET HOLDRIDNINGEN, HVEM STILTE I OP MED?- ØHH, JO SÅDAN NOGLE PÅ JERES EGEN ALDER OG SÅDAN NOGLE 6-7 ÅRIGE BØRN. HVOR INGEN AF JER RIDER DE HØJE KLASSER, DVS. I STOD PÅ LIGE FOD.- OG HOLDRIDNINGEN, ER IKKE NOGET VILD, DOMMERNE FOUSERE IKKE PÅ HVER ENKLE RYTTER, DET ER: SAMMERBEJDE, KUSTYME, MUSIK OSV.
JEG SYNDES TIL EN ANDEN GANG AT DU SKULLE STARTE MED AT BRUGE EN PÆNER TONE, I STEDET FOR DET DER.
MHT. AT DU SIGER JEG IKKE RIDER GODT: HALLO, DU KUNNE IKKE EN GANG FÅ RIKKE IGENEM EN SPRINGBANE *FNIS*, OG HUN ER ALTSÅ IKKE SVÆR. DESUDEN RIDER DU K U N PÅ R I D E S K O L E PLAN, OG DET GØR JEG ALTSÅ IKKE.
OG DESUDEN ER MINE HEST EN MED STORE EVNER...*ØRHM* START DU LIIIIIIIIIGE OP TIL KLUB, DISTRIKT, LANDS/ELITE MESTERSKABERNE PÅ B U L L E R, *KUNNE VÆRE VILDT GRINER*
DESUDEN FOR DU MÅSKE UNDERVISNING AF EN SOM BENDT PEDERSEN??????????- NEJ, MEN SÅDAN EN SOM HAM, ER NOGET AF DEN BEDSTE...OG *AK* JA UNDERVISER IKKE PÅ R I D E S K O L E HOLDENE...MEN DER I MOD PRIVAT RYTTER, SOM E R, OG B L I V E R T O P RYTTER.
JEG ER KED AF AT JEG SKAL BRUGE SÅDAN ET SPROG, MEN KIK LIGE PÅ DIT EGET SPROG. OG DESUDEN SAGDE JEG AT DER VAR MANGE FLERE NAVNE PÅ HESTENE SOM JEG BARE IKKE KUNNE HUSKE, DIN RÅDNE GEDELORT.
JEG ER SQ SÅ SUR. OG DESUDEN ER DET T Y D E L I G T VIS DIG DER IKKE VED EN SKID OM NOGET MHT. HESTE & RIDNING: BANNANA, DIMPLE, GIPSY & ALEGO...STÅR IKKE I EN TRAILER DIN ** MEN I EN KONTAINER SOM ER BERGNET TIL HESTE, OG DEN ER HVERKEN KOLD ELLER VÅD, DET ER BARE DIG DER ER DUM.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Jannie*(Bozze) |
12-04-2002 21:18 |
|
Moi: Billund Sports Rideklub- BARE VERDENS BEDSTE INEGN OVERGÅR:-D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
12-04-2002 21:33 |
|
Julle, prøv dog lige at lukke røven! Er du sikker på at du kan ride, siden du skriver det der?
Jeg går på MRR, Morsø rideklub i distrikt 11/13...
øh - det er zQ så mange heste!
Vi har 3 kæmpestore stalde, og jeg aner ikke hvor mange elevheste der er. (de to af staldene er ligså lange som to ridehuse ved siden af hinanden, på den længste led)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Oztereje |
12-04-2002 21:37 |
|
Julle, undskylder mange gange hvis jeg blev lidt sur, jeg vidste ikke at I var uvenner og at hun havde skrevet det om dig!
Håber at det er i orden og at det jeg skrve er glemt!
*Ozte blinker sødt og håber på tilgivelse*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mystiske Ludvig |
13-04-2002 10:54 |
|
Ja jeg kan sku godt springe højt på Buller!!! og vi går da på B-galop hold!!!! og i forhold til at jeg ikke har gået så længe rykeede jeg hurtigt op... og forresten så har jeg VERDENS og UNIVERSETS bedste træner!!! nemlig Ludvig!! han kan lære en alt!! og du har forresten aldrig se mig ride!! og hvorfor frøs Banana så så hun måtte få et tæppe på!!!! men du ved jo ingenting!!!!! for så havde du set HVORFOR jeg ikke "kunne" ride Rikke gennem banen!! jeg VILLE nemlig ikke!!!! og havde også for korte bøjler til det!! og jeg har da også 2 privatheste som kan kunster og det hele!!!!!!!! og forresten så var det dig der startede, for du påstod jeg ikke kunne ride bare fordi jeg savner Elliot.......................................... men du har ALDRIG set mig ride!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for stævner. bah det gælder ikke der er man jo nervøs og jeg GAD ikke ride hende gennem den bane!!!!!!!!! NAR!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julle er sindsyg!!! |
Mystiske Ludvig |
13-04-2002 10:58 |
|
Julle hvorfor kom du så ikke idag hvis du er så klog!!!!!!!!!!!! nu vil jeg gå ud til min hest og RIDE for det kan jeg godt, og er sikkert også bedre ind dig!!!!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÆRR |
Heidi med Joachim og Bella |
13-04-2002 14:03 |
|
Hej.
Jeg rider i Ærø Rideklub. DVS. jeg får ikke undervisning der, men jeg er medlem af den og har lige været i erhvervsapraktik der.
Lidt om rideskolehestene:
Felix er en brun pony med punkerman. Han er en 2'er, er 5 år, og bare en kanon spring og dressurpony. Han blev købt på Egeskov Marked sidste år.
Hanni: En stor, stærk, rød hest med en blis.
Lisette: En DV der er ret doven, med få hvide hår i panden. Ca. 160 cm.
Rosa: En lille fræk "prikket" pony, der er god til både spring og dressur, men er ca. 20 år. Ca. 120 cm.
Lotte: Sort med grå hår  Hun er 30, men går stadig med på rideholdene. Ca. 110 cm.
Lilian: Den nyeste hest. En frederiksborger/oldenborger blanding. Hun kan rides af alle og er stadig god til dressur.
Alu: En fjordhest, som er ret fræk, men også rolig. Men ret utilregnelig. Købt sammen med Felix specielt til handicapridning.
Privathestene, jeg skriver meget lidt om dem.
Iwan: Sort blanding
Candy Light: Brun, elegant DV hoppe
Tactik: Ridelærerens brune spring/dressurhest
Tofutti: Brun unghest
Surprice: Pintoblanding
Charleston: Dressurpony, har netop deltaget i et disktriksstævne og vandt en 1. i LB3
Rotex: Kraftig brun pony.
Lotna: Stor hvidskimlet hest
... så er der vist ikke flere...
Der er store rummelige bokse og stalden er meget lys. Der er udendørs ridebane og ridehus og rytterstue.
Desværre er der en rytter derude som er god til at ødelægge al god stemning. Jeg må hellere lade være med at nævne navne I guess...
Der er faktisk ridelejr her i år. Hvis en af jer skal derud så vælg Felix! Han er bare så dejlig!
Hilsen Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: ÆRR |
dudder |
13-04-2002 18:51 |
|
ROR.. (roskilde rideklub)
-dudder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sofie og Luna |
14-04-2002 02:07 |
|
LØR: Løgstør Rideklub
Vi har en 20x40 hal og tre 20x60 dressurbaner + en stor springbane.
Jeg tror vi har plads til 30-35 heste. vi har 7 eller 8 rideskoleheste.
Vi har undervisning i dressur tirsdag, onsdag og torsdag. Handicapridning mandag. Springning mandag og babyridning fredag.
Jeg får kun springundervisning, da vores dressurlærer ikke kan undervise på det niveau jeg vil op på (jeg ved godt det lyder snobbet *GG*).
Vi har 5 folde. 2 små og 3 store.
Vi skal have distriktsstævne den 5-6 maj og igen i september.
Venlig hilsen Sofie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
14-04-2002 17:22 |
|
Er ikke medlem af nogen rideklub. Men var engang - Skåde Rideklub. De har lige fået lavet ny stald til hestene, så der er kommet flere bokse istedet for spiltov, og deres elevheste er... elevheste-agtige.
Jeg gik der i omkring 7 år, så helt dårligt har jeg ikke syntes at det var. Dog ser jeg tilbage på det nu, og da jeg fik hest, var jeg slet ikke forberedt på alle de ting man BØR have lært, før man får hest. Med andre ord, jeg følte mig som en nybegynder, og min hest måtte lægge sind til utrolig mange misforståelser. *stakkels dyr*
Så hvis man rider for KUN at lære at ride, ja så er den rideskole vist lige sagen. For man lærer godtnok heller ikke andet...
-+-KNA.
http://www.juwely.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|