|
|
| Nu må i hjælpe mig! |
| Forfatter:  |
Zoltan |
| Dato:  |
18-07-2005 23:46 |
|
Ja, mig og en veninde har fået en fix idé! Vi vil købe en pony, ride den op, og sælge den igen over nogle måneder. Men vi skal jo først lige finde en! Og det er her i kommer ind i billedet! Hvis i har lyst og tid ville det være super dejligt hvis i ville researche nettet eller folk i kender efter pony. Her er kriterierne:
*Hoppe/vallak
*3-10 år
*115-135 cm
*pris max 1000 kr
*det eneste vi kræver ridemæssigt er at den er tilredet!
*Den skal stå i Jylland, nordligst limfjorden og så ellers ned til grænsen.
Hvis i kender nogen der har en pony til salg for dette vil vi meget gerne høre fra jer!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm. Svar! |
|
|
Max 1000? Den blir svær.
. Zazs .Penge er ikke alt og du bliver ikke lykkelig af dem, - men det hjælper fandmé på det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmm... |
Avana |
19-07-2005 00:00 |
|
øhhh...
tro på det?! 
~avana~-ELVIS-is dead so live with it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som karen siger |
Johanne(Kahlua) |
19-07-2005 00:04 |
|
Haha. tro om igen. Tropr i seriøst selv på det?
At vove er at miste fodfæstet et øjeblik. Ikke at vove er at miste sig selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfjdjdgkdtj |
Zoltan |
19-07-2005 00:08 |
|
Karen, Johanna og Avana - Ja i kan grine jeres englenumser i laser, for vi har faktisk noget interessant på tråden! Til 700! Vi har været ude at se på den og den er rigtig sød! Så ja, i har ret, vi tror på det!
Men nu ville vi så se om der var andre der havde noget interessant! Men det har I vidst ikke, såå..
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
desværre.
pony priserne er meget dyrer idag. fandt en der opfyldt det hele, det vil sige næsten, den kostede under 20.000 kr.
sårh. men held og lykke.
Line & Nikita ~ Livet er at ride, ride i en skov på den pony man elsker ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pony til 1000 kr? |
~ - LovePhoebe - ~ |
19-07-2005 10:35 |
|
Kunne ikke finde nogen til 1000 kr, men fandt denne her til 3500 kr.
3'er, 105 cm, 8 år, ride/trafikvant og rød  Den skulle som sagt koste 3500 kr. Den står i Esbjerg, men på DBA (den blå avis på nettet) skal man betale en lille sum penge for at se tlf. nummeret. Det kan I jo se til om I vil. Synes bare den lød ret sød
Liige et billede af den:

M.v.h. ~ - LovePhoebe - ~ Der er kun én ting i livet, som du kan være 100% sikker på - At dø
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LovePhoebe |
Zoltan |
19-07-2005 10:40 |
|
Tak for det!
Det kan godt være det har vores interesse, vi er nemlig blevet sponseret lidt af min mor, så det kan være at vi køber en lidt dyrer en!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liige en lille rettelse |
~ - LovePhoebe - ~ |
19-07-2005 10:41 |
|
^^ Den koster kun 3000 kr  Var liige inde og kigge igen 
M.v.h. ~ - LovePhoebe - ~ Der er kun én ting i livet, som du kan være 100% sikker på - At dø
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender ikke |
|
|
Jeg kender ikke nogle, men det er altså ikke sjældent at der står nogle billige ponyer rundt omkring på de gamle gårde. Det er der de aller billigste ponyer står
Dem som sælger deres heste rigtig billigt, sætter dem ikke ind i annoncer, men sælger den til nogle som kender nogen som kender......
I skal bare lede længe nok 
Hestehilsner fra Rikke & ponyerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Find nogle hestehandlere, og se hvad de har 
Så er I måske også heldige at redde en hest fra dårlig behandling etc. 
DukeWhere there's a Will there's WayDon't Delay what you can Do Today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zoltan |
Beritt |
19-07-2005 11:30 |
|
Held og lykke siger jeg bare.
Tror i får problemer med at finde en, prisen er under slagteprisen, såå.
Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beritt |
Zoltan |
19-07-2005 11:38 |
|
Som sagt har vi fundet en, nej rent faktisk TRE som har vores interesse, og som koster under 1000 kr!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oki.... |
|
|
..kender ikke rigtig nogen.. men det kan vel lade sig gøre..
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
Tulle er solgt..:(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Tre under 1000?! Har du husket at tælle hvor mange ben de har?
-Dejligste-Man skal være selvglad, men der er grænser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
På heste-info fandt jeg:
-blanding, 126 i stg, 3 år, hoppe, står ved silkeborg. er dog ikke tilredet. 2500 eller over. (skriv hvis du vil have tlf.nr. eller lign)
På heste-forum.dk fandt jeg:
-Welsh mountain, 120 i stg, 3 år, tilredet, vallak, står ved skærbæk. Der stod dog ingen pris..
Er ikke medlem, så kan ikke se tlf.nr
I hestebasen.com fandt jeg:
-New forest, 124 i stg, 3 år, jeg er ikke sikker på om hun er tilredet, står ved Gjerlev. 4500 med mulighed for forhandling. (skriv hvis du vil have tif.nr eller lign)
Er ikke sikker på om nogen af dem kan bruges, men det var lige det jeg kunne finde 
Knus the-horsegirl! (jeg er bare mig) Hvis en harepote bringer held, -hvad skete der så med haren?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Høhø , , daaaag ? |
|
|
1000,- Det er jo UNDER slagteprisen for en hest. Og en hest/pony som står under 1000 kan man næsten være sikker på at der er en skjult fejl på !! Jeg sagde næsten. Hvis jeg var "jer" , så ville jeg ikke vove at købe en hest til de penge.
Det vil sikkert koste jer mere i lægden , altså ??
Never mind ! held og lykke .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Jeg ville heller aldrig købe noget om var tilredet som 3 års.. Du kan næste være sikker på den er blevet overbelastet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfasdfsdf |
|
|
Ja, som Bjælle jo siger, er det under slagteprisen. Men i kan vel være heldige at finde en familie som bare vil have deres pony et godt sted hen, men så skal i jo nok regne med en pony der er mindst 30 ..
Men held og lykke, og husk at få den gennem dyrelægen, ellers får i den jo aldrig solgt igen!
Så længe i selv tror på det.. 
Timmer - min øjesten :') ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligste |
|
|
Hvorfor vil du ikke købe en 3 års der er redet til?
langt de fleste heste bliver redet til som 3 års..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En pony til 1000 kr? |
|
|
Nu skal i lige huske hvad jeres mening med dette køb er? I ville sælge den videre ikke? Det der bliver penge lige ud af vinduet, for I kan ikke være bekendt at videresælge en hest, der næsten med 100 % sikkerhed fejler et eller andet.
En ting er sikkert, hvis I vil gøre det her, så er I moralsk forpligtede til at få krikken dyrlægetjekket i hoved og rø*v! For ikke at nævne røntgen og hvad jeg ellers lige kan komme i tanke om - og så ender I vidst med en pris der går lidt op over de 1000 I havde sat jer i hovedet.
Havde I mon overvejet alt dette inden?
Mange hilsener Vickie! Jeg søger en lejlighed/ejer/leje/villa på amager - min. 2½ værelses (eller stor 2 værelses) med tilladelse til dyr. Skriv for info eller hvis du kan hjælpe mig.Medlem af "Smårytternes" klub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Lise/Oskar: Læs mit indlæg en gang til; >>Du kan næsten være sikker på den er blevet overbelastet..<<
En 3-års burde ikke blive redet. Ligesom du heller ikke løsspringer et føl..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1000 kr! |
Avana |
19-07-2005 14:14 |
|
hehe..
Som dejlogste siger, har du tjekket den ikk har 3 træben og et glasøje 
~avana~-ELVIS-is dead so live with it!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I sverige |
|
|
Det kan godt være at en 3 års blevet overbelastet, hvis folk rider dem ligersom de er voksne, men det er jo de færeste der gør det.
i sverige har de et progam, hvor de laver deres folde sådan at hestene skal springe få at få mad,læ, osv.. lige fra de er helt små og til de skal tilrides.. det har de ikk taget skade af, de har bare en bedere teknik, end ande ungheste
springene er jo ikk en meter højt.. alt med måde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kjfiufnbf |
Mio |
19-07-2005 14:20 |
|
Før man køber en billig pony skal man jo også lige tænke på hvad det koster at have den i 2-3 mdr. - i sidste ende er det måske ikke det smarteste at spare på hesten og dermed kvaliteten!!! En hest til 1000 koster jo det samme at have som en til 10.000, men risikoen er altså større...
-og den billige er måske ikke passet med ormekur, vaccination, smed osv., hvilket den måske kommer til at lide under.
Men hvis alt dette er OK, er det jo skønt!!
Held og lykke med jagten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Det er nærmere de færreste der gør det!
Så må svenskerne være syge i låget.. Når en hest er på fold har den FRI og burde derfor ikke tvinges til at springe.. Godt du sagde det, mine heste skal ihvertfald aldrig til Sverige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
det ja vi har jo alle forskellige meninger, og forskellige heste:)
jeg glæder mig i hvert falt til at få "Min" 3½ hjem, og skal nok lade være med at overanstrenge ham, men ham bliver nok løssprunget over nogle bomme, det hjælpe dem med takten, og den slags i dressuren
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
3½ er jo heller ikke et føl vel? Bare det ikke er fast hver uge, over halvhøje spring i en time af gangen, sker der ikke noget. Jeg ville bare stadig ikke sætte mig op før den er min. 4..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da |
|
|
ikke ondt, at den skal springe 30-60 cm på folden, Dejligste.
at hesten får prøvet det tidligere er da kun godt. Det er ikke en bane den skal løbe rundt på, det er et enkelt spring i ny og næ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Hvis den bliver nød til at springe for at få mad og vand er det da..!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dhfjdfjndghj |
Zoltan |
19-07-2005 16:20 |
|
Med hensyn til det økonomiske vil jeg bede jer lade være med at blande jer, da det ikke kommer jer ved! Jeg spurgte ikke om i troede at det ville holde i længden, men om i vidste hvor der stod nogen!
Men hvis i er interesserede i at få det afvide, så kan vi få gratis opstaldning og foder ved noget familie. Så det vil IKKE komme til at koste os noget! Sadel og hovedtøj har vi, og med hensyn til dyrlæge skal den selvfølgelig chekkes, og min veninde har noget familie der er dyrlæge, som vil chekke den GRATIS! Så som sagt har vi styr på det økonomiske! Det skal i slet ikke 'bekymre' jer om!
Men ja (haha) vi har chekket om den havde 4 ben, at den havde to naturlige øjne, at den kan gå, om den var ung eller gammel, om den havde tydelige symtomer på sygdom.. Alt hvad man normalt chekker når man ser efter pony! Don't worry!
Det var som sagt IKKE det jer spurgte om i indlægget! Okay?
Nå, Dejligste - jeg har set MANGE heste og ponyer der er blevet tilredet som 3 årige! Og ingen af dem har taget skade af det!
Horsegirl - Tak!  Jeg vil meget gerne have telefonnummer på den første og den sidste du skrev om! Skriv privat, så er du sød!
Have a nice day ..
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Fint, det lyder som om i har styr på det så. Og dejligt at du kunne se humoren i det med benene, og ikke blev sur..!
Det med de 3-års; har du også set dem som 16-20 årige?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zoltan: |
|
|
Det er et offentligt debatforum, så jeg tror det bliver svært at styre om vi debatterer det ene eller andet.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad der sker, hvis krikken ikke kan passe den sadel I vil bruge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dgnhdndghm |
Zoltan |
19-07-2005 16:28 |
|
Dejligste - Hvorfor skulle jeg dog blive sur over det?!
Men ja det har jeg!
Min mors heste blev tilredet i den alder, og den sidste hun havde, fik hun slagtet da den var 18, pga hun ikke havde tid til den mere, og hun ville ikke sælge den, da hun selv havde avlet den, så hun var bange for at den ikke fik en god ejer! Men den var stadig lige så frisk som dengang den var ung!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dhjdfhnd |
Zoltan |
19-07-2005 16:32 |
|
Kære Karen - Det er en ponypude! Og hvis den ikke kan passe rider vi bare UDEN sadel. Sværer er den ikke!  Og ellers kan vi låne en af rideskolen, da de har så mange de ikke bruger! Og ja, det HAR vi fået lov til!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ok, Zoltan |
|
|
Det var såmænd ikke for at genere dig, du skal bare ikke regne med at indlæggende drjer som man ønsker  held og lykke med kræet så.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Man ved jo aldrig.. Folk har tit fået hysteriske anfald over mig..
Hvad var den blevet brugt til?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfglbsnliujsg |
Zoltan |
19-07-2005 16:39 |
|
Karen - sådan tog jeg det heller ikke! Men tak!
Dejligste - Min mor red military på den på landsplan! Et enkelt galopløb men mest spring og military!  Så den har bestemt ikke dovnet den af hele livet!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Nej det lyder det ikke til.. Altså selvfølgelig kommer det an på hvordan den er startet op, men min fornuft siger mig stadig min. 4..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfhsfgsfj |
Zoltan |
19-07-2005 16:52 |
|
Okay. Ja, sådan er vi jo så forskellige! Men altså, når jeg siger tre år, går jeg efter den dag de er fyldt tre, og ikke det der med at de har fødselsdag den 1. januar! Så de er mindst tre! Nogen gange 3½.. Det er forskelligt hvordan ponyen/hesten har udviklet sig. Og det er ikke nødvendigvis hele muletjavsen den skal igennem med det samme.
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zoltan: |
|
|
eh, tror du at knoglerne siger "BANG nu er vi færdige med at gro, fordi vi har fødselsdag i dag"? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tra-la-la |
|
|
Karen: Du har virkelig humor..! Hehe.. Kunne ikke ha sagt det bedre selv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dghjndghjdfj |
Zoltan |
19-07-2005 17:08 |
|
Doh, nej selvfølgelig!
Pfh! Men det er jo forskelligt fra hest til hest hvordan de udvikler sig!
Nå, vil ud at ride, kan i ha det godt!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zoltan |
Johanne(Kahlua) |
19-07-2005 17:10 |
|
jeg har det formidabelt, tak
Du blir født alene, du dør alene - du har ikke krav på en skid!
Medlem og starter af JHN V.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sthsrhsyj |
Zoltan |
19-07-2005 17:13 |
|
Godt johanna
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zoltan... |
Johanne(Kahlua) |
19-07-2005 17:14 |
|
og så siger vi tak til Zoltan som bedes lukke røven indtil hun lærer Roed's navn ordenligt
Du blir født alene, du dør alene - du har ikke krav på en skid!
Medlem og starter af JHN V.I.P.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fgsfghbsryhn |
Zoltan |
19-07-2005 17:24 |
|
Og vi beder Johanne om det samme indtil hun får lært Chris' navn ordentligt!
Og hvis du vil komme med flere argumenter for at lukke min røv, så skriv venligst til mig privat eller på msn (som du iøvrigt har), da det fylder herinde! Tak!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj... |
|
|
Ja, det der med at finde en pony til under 1000....det kan da lade sig gøre !
Kender en der fik en 3er gratis, godt nok er den ved at være godt op i årene, men den er altså fin !
Sådan en lille minifriser...hehe, har forresten været ude at skridte lidt på den idag.. 
~~Fulton er bedst - bare hvis nogen skulle være i tvivl!~~ Citat af: Litzo+Fulton
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Lonnie |
19-07-2005 22:27 |
|
Blir nok lidt svært til 1000 kr :S
Men pas på.. for det kan godt være i "kun" vil ride den op, men tænk lige på de følelser i får for sån en pony.. det blir helt sikkert møg svært at sku si farvel til den igen.. tænk li over det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfhgdftbstgj |
Zoltan |
20-07-2005 00:48 |
|
Lonnie - Selvfølgelig vil vi da få følelser får sådan et kræ, men det må vi jo tage med.. Og vi skal jo ikke have den i flere år!!
Og desuden har jeg jo Zoltan! Og hvis 'kræet' bliver solgt til et godt sted, så er det heller ikke så slemt!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej ehj |
• Linette • |
20-07-2005 10:56 |
|
Ta' på Vorbasse marked.
Jeg tror desværre også at hvis i finder en nogenlunde fin pony, til 1000 kr. så er der nok et eller andet i vejen med den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fghbldktjn |
Zoltan |
20-07-2005 12:13 |
|
Jamen vi skal også på Vorbasse på lørdag!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumme mig!! |
frederikke |
20-07-2005 22:54 |
|
Alsår dumme og ukloge mig ved alsår ikke hvad Vorbasse marked er!
Er der ikke en klog person der vil forklare?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløj |
|
|
En tanke.
Hvd vil I gøre, hvis det viser sig at ponyen ikke kan sælges?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MAX 1000 |
Anita-Nielsen |
21-07-2005 21:34 |
|
Man kan sku da ikke finde en pony til max 1000 kr... det er sku da umuligt.... også især med de kriterier....
Men led du bare videre.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dnhdflnhfd |
|
|
De fleste heste blir da tilredet som 3 års ?
Lise : forstår godt du glæder dig.. Han er oz bar dejlig
♥ Naicon og Chemin De Royal MINE stjerner - Elsker jer ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt lade sig gøre... |
Theis |
21-07-2005 22:20 |
|
Det kan godt lade sig gøre  Hvis man har de rigtige kontakter eller er mægtig heldig
Men husk på det ikke er nok at købe den - Den skal også passes med tandraspning, vaccine, ormekur, smed, foder, osv.
Men der hvor jeg først tror det bliver rigtig svært - Det er at finde nogen der vil sælge så billigt, når I bare sælger videre. Med mindre I har tænkt jer at lyve overfor dem og sige I giver den et blivende hjem? 
Mvh. Theis ~ Only the good die young
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfgjdndghjdghj |
Zoltan |
21-07-2005 22:24 |
|
Sisse&Røde - Hehe.. Ja, hvis den ikke kan det, så har min kusine sagt at hun gerne vil købe den til 2000! Og så har vi da næsten fået prisen fordoblet!
Og min lillesøster vil også VILDT gerne have en lille pony hun kan "gå og trække med"!
Og hvis det heller ikke går, har rideskolen sagt at de gerne vil købe den! (: Så det går nok!
Anita-Nielsen - Læs længere oppe, så kan du se at det faktisk ikke er umuligt! 
Og vi skal ud til en i næste uge som har tre til salg også til under tusind!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rftgsdrhtsdght |
Zoltan |
21-07-2005 22:26 |
|
Theis - Vi lyver ikke! Det er forkert! Ham vi skal ud til i næste uge ved udemærket godt at vi sælger videre, og det synes han er OK! Jeg ved ikk om han er hestehandler eller hvad han er.. Men hvis han er det, er de vel lige glade, da de jo gør det samme!
Mvh.C H R I S 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
Theis |
22-07-2005 18:09 |
|
Så er I jo bare heldige  Hvis den ellers er sund og rask, samt fornuftig i hovedet...
Mvh. Theis ~ Only the good die young
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaa.. det lyder |
heste-line |
22-07-2005 19:59 |
|
da friskt af jer.. er sikker på det kan lade sig gøre.. og i har også troen på det jo, så kan man aldrig gå helt gal i byen;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Købt pony? |
|
|
Hvordan er det gået - har I fået købt jer en pony og arbejde med....????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God jagt! |
|
|
Held og lykke med det!
Mvh Natacha -Nej, jeg har ikke andet at lave!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|