Så kan i da os lige få min.
En historie om mit liv

.
Den ligger inde på min præs , så har nappet den derfra

Den er sand , og alt er sket :
Der var engang en dame der hed Lena. Hun blev gift med en mand der hed Per.
2 år efter, i 1989, fødte Lena en dreng. De døbte ham Emil. Emil voksede og 3 år efter blev Lena gravid igen. Denne gang fødte hun en pige.
Per og Lena vidste ikk rigtig hvad hun skulle hedde.
De syntes det var en smuk pige, så hun skulle have et smukt navn - Louise.
Som 2-årige red Louise for første gang på hendes morfars hest. Det var hendes første ridetur, men det blev ikk til mere.
Louise blev ældre og da hun skulle starte i skole, opdagede hendes forældre hendes interesse for heste. Hun begyndte at ride på Enggården - Et ridecenter i Hørslev, 2,7 kilometer fra Harlev.
Nå, tænkte hendes forældre, så får hun lov til det. De tænkte ikk over at det kunne udvikle sig. Hvad det nu en gang gjorde.
Som 11-årige fik Louise part på en connemara - Chiquita. Louise var overlykkelig. Om vinteren fik Louise lov til at flytte hende til Enggården, hvor hun kunne få undervisning af berideren Ann Rønnemann. Louise havde et godt år på Chiquita. Men så fik den dejlige connemara pony spat. Louise blev knust over at høre ponyen skulle flyttes væk. Suk tænkte Louise. Hun fortsatte sin undervisning på elevheste, men det gik hen og blev kedeligt. Hendes faster havde en haflinger, Safir. Hende måtte Louise låne!
Men desværre gik det ikk med Safir. De sendte hende hjem til hendes faster igen og Louise startede på elevhold igen.
Så tilbød hendes morfar hende en Dansk Varmblod. Louise blev overlykkelig , og hun tog imod tilbudet. I starten gik det godt med Mon Cheri, men så blev hun halt. Det sker jo tit, så de lod hende få lidt fri. Det hjalp ikke og dyrlægen kom. Sårn blev det ved i flere måneder, og Louise blev mere og mere skuffet efter dyrlægens besøg. Hendes mor og far besluttede sammen med hendes morfar at Mon Cheri skulle aflives. Hvilket tog hårdt på Louise.
Efter et par måneder faldt hun over den overskønne DV-pony , Dilli.
Louise og hendes forældre tog ud og kiggede på ponyen. Louise blev forelsket, og hun besluttede sig. Det skulle være den! De fik den undersøgt , og købte den. Louise blev overlykkelig, og Dilli og Louise er tæt knyttet nu.