Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

fik lyst til at skrive en historie...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 14:39
Jahh... jeg fik lige lyst til at skrive en historie da jeg keder mig for vildt. Så har i en historie i vil dele med os andre så værsgo. Historien er ikke sandt.
Og ved godt at jeg ikke er den bedste til at skrive historier, og er ikke god nok til at beskrive det i historien, men nu må i læse den og skrive hvad i synes, og evt. give gode råd til hvordan jeg kan gøre historierne jeg skriver bedre...

AT MISTE EN VEN... For livet:

Stine kom gående fra gårdspladsen ned mod stalden. Hun skulle ud at ride på hendes frække pony. Hendes far havde sat hende af oppe ved vejen da det blæste, og han insisterede på at køre hende ud til Daylight. Hun gik ind i stalden hvor han stod. Han var ikke inde. Hun gik hen efter hendes træktorv, og tog en grime med i farten. Hun gik ud til folden hvor Daylight stod. Da Daylight så Stine kom han travende hen til hende efterfulgt at Maja, den lille frække pony, som Daylight stod ved siden af i stalden, og gik på fold med om vinteren. Stine gav Daylight hans lyseblå grime på og trak ham ind i stalden for at strigle ham. Det var snart jul så Stine gik og planlagde hvad Daylight skulle have i julegave. Stine tog den røde børste og begyndte at strigle ham ned af benene. Da hun kom til venstre forben opdagede hun at hans ene ben var meget hævet. Hun hentede sin ridelærer og fik hende til at tjekke det. De tog ham over i ridehallen og fik ham longeret for at tjekke om han haltede. Han haltede enormt på venstre forben. Ridelæreren, Sally sagde at hun skulle lade ham stå i boksen 3 dage og så skulle hun tjekke ham igen. Og ellers måtte de ringe efter dyrlægen.

Dagene gik, og det blev fredag, tre dage efter de havde opdaget at Daylight var halt. Det var begyndt at sne og man kunne rigtig mærke at det var vinter. Hun tog Daylight over i hallen og startede med at trække to runder med ham. Sally kom gående ovre fra stalden af hvor hun havde været over at fodre hestene og ponyerne. De tog longesnoren på ham og fik ham til at trave rundt på en volte. Det var værre i dag, han snublede hver gang han landede på venstre forben.
- vi ringer efter dyrlægen og hører om han kan komme hurtigst muligt. Sagde Sally. Og Stine nikkede bare. Sally gik ind og ringede med det samme. Ca. to minutter senere kom Sally ud.
- dyrlægen kommer i morgen klokken 9.30, er du herude der?
Stine nikkede bare, hun kunne ikke få en lyd frem. Hun tog Daylight med ind på staldgangen og gav ham en ordentlig strigletur. Lidt efter cyklede hun hjem.

Næste dag kom Stine ud til Daylight klokken 9.10. Daylight vrinskede da han så Stine komme gående over imod ham. Sally kom ud.
- Du kan trække ham over i ridehuset når dyrlægen kommer, så han kan se ordentligt på ham.
- Okay! Svarede Stine bare.
Ca. femten minutter efter kom en grå, stor firehjulstrækker kørende ind på gårdspladsen. Stine gik ud til Lene, som rideskolens dyrlæge hed. Hun gik med over i ridehuset for at se på ham.
- Okay, du kan løbe lidt rundt i hallen med ham, mens jeg kigger på ham. Sagde Lene.
Stine begyndte at løbe med Daylight. Da hun vente om og løb den anden vej, kunne hun se på Lene at det ikke var godt. Hun stoppede med Daylight da hun kom hen til Lene.
- Hva´ så? Stine ville have et svar, nu kunne hun ikke vente mere.
- Det ser ikke godt ud Stine vi bliver nød til at have ham ind på klinikken og have taget nogle prøver på ham. Jeg er bange for det er noget alvorligt. Lene så meget bekymret ud, og det gjorde også Stine meget bekymret. Stakkels Daylight. Hvad skulle hun dog gøre?

Næste dag kom en trailer kørende ind på gårdspladsen. Det var Lene der havde lovet at køre Daylight ind til dyrehospitalet og tage nogle prøver. Stine kom gående med Daylight. Daylight gik lige op i traileren uden overhovedet at stritte imod som han i øvrigt til.
- jeg ringer i morgen når jeg har fået svar på prøverne, sagde Lene og satte sig ind i bilen efter at have lukket døren ind til Daylight.
- Du kan da ride lidt på Samson, hvis du har lyst. Han er ikke blevet redet et par dage. Sagde Sally da hun så hvor ked af det Stine var.
- ellers tak svarede Stine, og prøvede at lyde glad, selvom det næsten var umuligt. Hvordan kunne hun være glad når hendes elskede pony var blevet kørt til et dyrehospital, med en noget så bekymrede dyrlæge.

Næste morgen klokken 10.30 ringede Lene. Hun havde fået svar på de prøver der var blevet taget.
- Stine, jeg har noget vigtigt at fortælle dig. Jeg ved det bliver hårdt, men du skal jo vide det på et eller andet tidspunkt. Daylights ben vil aldrig komme til at det hele, og gør meget ondt på ham. Der er noget fra en gammel skade, som er blevet værre. Han ligge ned og kan ikke rejse sig. Vi har været ude ved ham flere gange i løbet af natten. Der er næste kun én udvej…
- Neeeej…. Han skal ikke aflives, det skal han bare ikke. Stines mor kom løbende inde fra stuen.
- Hvad sker der her?
Men Stine havde lagt røret på og var løbet op på hendes værelse. Stines mor gik op på Stines værelse.
- Stine, hvad er der sket?
- Daylight kommer aldrig mere hjem. Forstår du? ALDRIG mere.
- Var det dyrlægen der ringede?
- Ja, mor. Daylight skal aflives han kan overhovedet ikke støtte på sit ben. Dyrlægen mener det skal ske hurtigt. Jeg kan ikke klare at miste ham.
- Åhhh, Stine, det gør mig ondt. Virkelig ondt. Men tænk på hvordan han har det nu. Tænk på hvad der vil være det bedste for ham. Komme over det hurtigst muligt eller leve med det resten af livet? Jeg tror det vi være det bedste for Daylight at få det overstået med det samme. Jeg lover dig at du kan få en ny.
- NEJ, jeg vil ALDRIG have en ny. Daylight eller ingen! Sagde Stine med en meget bestemt stemme.

Fredag tog Stine og hendes mor ud på dyrehospitalet for at sige farvel til Stines bedste ven, Nemlig Daylight. Stines mor lod Stine være alene med Daylight, så hun lovede at komme og hente Stine igen ved 3 – tiden. Stine græd, og græd, og græd mens hun var alene med Daylight og da hendes mor kom for at hente hende og hun for alvor skulle sige farvel til sin bedste ven, Fandt hun ud af hvordan det i virkeligheden var at miste. Hun tog en saks, klippede et stykke af Daylights hale og kom det ned i lommen. Hun ville ALTID huske sin bedste ven. – Huske den første ridetur de havde sammen, huske første gang da Stine blev kylet af da de var ved stranden. Hun kunne huske både gode og dårlige minder. ALDRIG ville hun komme til at elske en så meget.

Da Stines mor og Stine selv sad i den røde, halvgamle bil på vej hjem Var der stille. Stine huskede igen de gode minder de havde haft sammen, Daylight og hende. hun tænkte på at Daylight aldrig mere ville komme til at stå på sine ben. Aldrig mere føle glæde eller sorg. Da de sad i bilen på vej hjem kom Stine til at tænke på sidst de var ude at ride. Stine havde været i dårligt humør og de havde stoppet timen ved at Stine var sur på Daylight fordi han ikke gad at lave den versade ordentligt. En lille ting at være sur over. NU havde hun noget at være sur over. Sur på sig selv over at deres sidste tur sammen havde endt i et mareridt…

Den første roset de havde vundet til deres første stævne sammen, for 14 dage siden, ville blive den sidste nogensinde…

SLUT!

Cecilie med den dejlige Mickey mouse (kælenavn) {>
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
:-P >>Din skøre tøzzz<< :-D
0
0
Svar på denne tråd

raprap.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 14:58
Jeg synes, det er en god, men sørgelig historie. Jeg ved det ikke, men den er vel meget almindelig? :-) Hesten får en skade og er nød til at blive aflivet.

Det er bare lige kommafejl og sådan nogle ting, der skal rettes, så er historien super.

- Mvh. Odin
†. kærlighed er som en rose,
men ingen rose uden torne .
0
0
Svar på denne tråd

Sød....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 17:45
En sød heistorie, men lidt forudsigelig. Eller almindelig, som Odin skriver.
Der var et par fejl undervejs(ikke komma-fejl, men sætninger, der var formuleret lidt forkert.)
Ellers en fin, lille, sørgelig historie :-)
Simone og Shadow<3

-Shadow, du er elsket<3
Min springpony<3
0
0
Svar på denne tråd

Ulla er en dreng ;D
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 17:49
Så kan i da os lige få min.
En historie om mit liv ;).
Den ligger inde på min præs , så har nappet den derfra :)
Den er sand , og alt er sket :

Der var engang en dame der hed Lena. Hun blev gift med en mand der hed Per.
2 år efter, i 1989, fødte Lena en dreng. De døbte ham Emil. Emil voksede og 3 år efter blev Lena gravid igen. Denne gang fødte hun en pige.
Per og Lena vidste ikk rigtig hvad hun skulle hedde.
De syntes det var en smuk pige, så hun skulle have et smukt navn - Louise.
Som 2-årige red Louise for første gang på hendes morfars hest. Det var hendes første ridetur, men det blev ikk til mere.

Louise blev ældre og da hun skulle starte i skole, opdagede hendes forældre hendes interesse for heste. Hun begyndte at ride på Enggården - Et ridecenter i Hørslev, 2,7 kilometer fra Harlev.
Nå, tænkte hendes forældre, så får hun lov til det. De tænkte ikk over at det kunne udvikle sig. Hvad det nu en gang gjorde.
Som 11-årige fik Louise part på en connemara - Chiquita. Louise var overlykkelig. Om vinteren fik Louise lov til at flytte hende til Enggården, hvor hun kunne få undervisning af berideren Ann Rønnemann. Louise havde et godt år på Chiquita. Men så fik den dejlige connemara pony spat. Louise blev knust over at høre ponyen skulle flyttes væk. Suk tænkte Louise. Hun fortsatte sin undervisning på elevheste, men det gik hen og blev kedeligt. Hendes faster havde en haflinger, Safir. Hende måtte Louise låne!
Men desværre gik det ikk med Safir. De sendte hende hjem til hendes faster igen og Louise startede på elevhold igen.
Så tilbød hendes morfar hende en Dansk Varmblod. Louise blev overlykkelig , og hun tog imod tilbudet. I starten gik det godt med Mon Cheri, men så blev hun halt. Det sker jo tit, så de lod hende få lidt fri. Det hjalp ikke og dyrlægen kom. Sårn blev det ved i flere måneder, og Louise blev mere og mere skuffet efter dyrlægens besøg. Hendes mor og far besluttede sammen med hendes morfar at Mon Cheri skulle aflives. Hvilket tog hårdt på Louise.

Efter et par måneder faldt hun over den overskønne DV-pony , Dilli.
Louise og hendes forældre tog ud og kiggede på ponyen. Louise blev forelsket, og hun besluttede sig. Det skulle være den! De fik den undersøgt , og købte den. Louise blev overlykkelig, og Dilli og Louise er tæt knyttet nu.

KnuZz Gummiih-anden! >o<
Grimme køer er
pænest at kigge på
Mon Cheri, sendt afsted til de evige græsmarker:{-(
Du vil sku altid være i mit <3 elskling!

0
0
Svar på denne tråd

Mm. Gummie and:
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 18:18
Du skriver hele tiden LOUISE, f eks. det her:Louise og hendes forældre tog ud og kiggede på ponyen. Louise blev forelsket, og hun besluttede sig. Det skulle være den! De fik den undersøgt , og købte den. Louise blev overlykkelig, og Dilli og Louise er tæt knyttet nu.

for meget Louise. ;-)

Mvh. Line
.:Line & Chagall:.
- et jordende Team!! og vi elsker det :-*
DET GØR IKKE NOGET EN PONY ER LIDT SMÅFED. SÅ ER DER MERE AT HOLDE AF!
0
0
Svar på denne tråd

tytrutyi8tyui
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 20:43
:)
At morse er at leve 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider