Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Debat: Horsmanship, kom med jeres mening
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:11

Hvad er jeres mening om Horsmanship, og hvorfor?? Mener i det gavner på nogen måde eller evt. erfaringer.
For og imod??

Dressur teamet M & M

(ride with your heart and feel the magic)

Snobbere, ja er der mange er siger... men misundelse er det vi siger.. >o<
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:16

HMS er noget opreklameret @!#$ efterhånden.

Nogen folk tror det at gå ud og true hesten på livet er HMS. Eller jage den lige rundt med et tov. Jamen et godt grin kan man altid få :D

Horsemanship er en indstilling, hesteforståelse. Det er det at prøve at sætte sig ind i hestens væsen, dens måde at kommunikere på, samt dens behov og opfylde disse.
Og det kan vel aldrig være at foragte?

Men at nogen så bliver fanatiske og mener at deres metoder er de eneste der virker, ja det er kun til at ryste på hovedet af.

Til gengæld ville jeg nu også godt være fri for det der fordømmende blik "Når-du-er-en-af-dem", når jeg nævner noget om HMS. Heldigvis stryger fordommene straks af vejen, når folk ser mig undervise mine heste :)
Men at blive kaldt diverse mærkelige ting af emsige møgtøser, ville jeg godt nok også være glad foruden.

Det blev vist lidt forvirrende skrevet...

B-) Mvh. Theis B-)
~ Fiction is the truth inside the lie
0
0
Svar på denne tråd

har aldrig prøvet horsemanship...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:18
og tror heller ikke jeg kommer til det. Faktisk må jeg indrømme at jeg ikke rigtig ved noget om det.... hehe... Respektere dog at der er nogen der rider efter disse principer, men klarer mig fint uden.
Ved egentlig ikke helt om det gavner, tror vel nok ikke at det gavner mere end traditionel ridning.

KØS ;-D
*Gajolen*
Nu uden den elskede Fiona

Vil aldrig glemme hende

- Man er jo SRINGRYTTER (y)

Det er altid en god idé og tag et smut ind på min præs. og se ALLE mine flotte billeder!
0
0
Svar på denne tråd

. . . . .
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:28
ved ikke helt hva det præcist er, da mange mener at de rider det men det er sikkert ikke korekt alt sammen..

eller er det ?? For er der nogen bestemt, eller mere korekt måde at gøre det på :-)

jeg kommer nok aldrig til det, da jeg ikke går ind for alt det, med at gøre "som hesten natur, og forstå hesten" bla bla bla.
det er ikke mig, men fred være med dem der vælger den metode ;-D

-Nogen der sagde noget?! :-*
0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:37
Genial metoder. Dog nytter det ikke at læse f.eks. heartland og så tro man er dygtig. Ligesom Theis.

Jeg har haft gjort den fejl at TRO jeg kunne. Men ikke alligevel at kunne. Jeg har så trænet det i gennem 5-6 år snart, ikke så meget som jeg gør nu og har ligesom fundet "vejen" frem, som jeg selv mener er godt og hjælper. Så har jeg fået undervisning af Gitte Naldal, hun er ikke den bedste og jeg har ikke rigtig fulgt hendes råd, da jeg ikke sys det var rigtigt.

Men hms er en kanon træningsmetode og det er den vej jeg vil gå, i mange år frem. Hesten har det godt, jeg har det godt med det og jeg er fri for en masse bøvl.

Men er ganske enig i det Theis skriver.

Hilsen Josse og Nislotti

Lotti din Hottie

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:40

Ja, jeg kan jo kun være enig i hvad Theis siger (y)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Tralala.
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 22:54
Hm Tja det er helt sikkert rigtig godt, hvis man kan finde ud af det!

Selv gør jeg det jeg finder mest rigtigt for mig og min pony. Altså lytter til dens og mine behov og handler derefter!

Theis hvornår skal de heste gøres ryttervandte hvis man må spørge?

I'm leraning to live, living to learn ! B-)

0
0
Svar på denne tråd

Horsemanshit?
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 23:02

Jeg giver ikke 2 potter pis for det bras. 'vær din hests bedste ven, lær at forstå den' - nej ellers tak, jeg har det fiiint som det er nu.

Desværre har mange af de der hmsfolk den indstilling, at folk der IKKE laver alle deres øvelser er onde ved deres heste. Hvis det gælder om at få hesten til at stå på et stykker pap, jamen fint det kan alle vores krikker herhjemme, og her står den på almindelig fornuft. -ikke horsemanshit.

Karen
med Isabella, Skye & Aidan
Irish Cob hingsteføl m/ afstamning sælges

0
0
Svar på denne tråd

Freiisen...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 23:03

Hvilke heste?

B-) Mvh. Theis B-)
0
0
Svar på denne tråd

Tralala .
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 23:47
Undskyld HESTEN :D Theis

I'm leraning to live, living to learn ! B-)

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 23:47
Jeg vil spare jer for en smøre fra mig, Theis kom mig i forkøbet ;-D
En skam at det bliver misforstået af så mange :-(

Mvh. HamletkSilver
Silver05

0
0
Svar på denne tråd

Freiisen
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 23:48

Er det Theis du mener? For så skal han tilrides når han er 3½ regner jeg med. Måske lidt efter, men vi satser på til november, når han er 3½.

B-) Mvh. Theis B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider