|
|
| metode B12 (stævner) |
| Forfatter:  |
Elsker min dejlige Springer {> |
| Dato:  |
01-07-2005 08:15 |
|
Skal snart her om lidt tid ride en met. B12. ved godt sådan nogenlunde hvad det er. Altså 2 hovedspringninger og en omspringning. Men der er alligevel et par småting jeg er lidt i tvivl om med den metode.
*Hvis man nu har fejl i den første hovedspringning skal man så også ride den anden hovedspringning?
*hvis nu man bliver disket i sin første hovedrunde skal man så stadig ride den anden?
- så lidt spørgsmål for hold om met. B12:
*Hvis man rider på et hold og en rytter bliver disket, bliver hele holdet så disket?
*Når man rider for hold skal fx. 2 af holdene så være HELT fejlfri før man laver omspringning? Altså hvis ikke nogen hold er HELT fejlfri er det så det hold med færrest point der vinder og så laver man omspringning hvis to hold har lige mange point (altså dem som ligger på (ind til videre) en førsteplads)?
Håber at nogen vil hjælpe!
Cecilie med den dejlige Mickey mouse (kælenavn) <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3  >>Din skøre tøzzz<< 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan godt forstå at du er lidt i tvivl... |
*Gajolen* |
01-07-2005 08:28 |
|
for det er temmelig inviklet!
*Hvis man nu har fejl i den første hovedspringning skal man så også ride den anden hovedspringning?
Hvis du gennemfører første hovedrunde (lige meget hvor mange fejl du har) skal du også ride den anden hovedrunde. Dine fejl vil så blive lagt
sammen.
*hvis nu man bliver disket i sin første hovedrunde skal man så stadig ride den anden?
Nej, bliver du disset i den første hovedrunde så er du ude!
- så lidt spørgsmål for hold om met. B12:
*Hvis man rider på et hold og en rytter bliver disket, bliver hele holdet så disket?
Hvis i er 4 på holdet er det kun de 3 bedste der tæller. Altså en fra holdet må gerne blive disset, uden det påvirker det samlede resultat. Hvis 2 eller flere rytter bliver disset, så er hele holdet ude. Det samme gælder hvis i kun er 3 på holdet.
*Når man rider for hold skal fx. 2 af holdene så være HELT fejlfri før man laver omspringning? Altså hvis ikke nogen hold er HELT fejlfri er det så det hold med færrest point der vinder og så laver man omspringning hvis to hold har lige mange point (altså dem som ligger på (ind til videre) en førsteplads)?
Hvis førstepladsen ikke er besat, fordi der er 2 eller flere hold der har lige antal fejl, så kommer der er omspringning, der er åben for alle der har det antal fejl.
KØS *Gajolen* Nu uden den elskede Fiona Vil aldrig glemme hende - Man er jo SRINGRYTTER  Det er altid en god idé og tag et smut ind på min præs. og se ALLE mine flotte billeder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Gajolen* |
01-07-2005 08:35 |
|
1ooo Tak...
men der var lige noget jeg var liiidt i tvivl om:
hvi sder ikke er nogle hold der er helt fejlfri så vinder det hold med mindst fejl uden nogen omspringning.
men hvis to hold har lige mange fejl skal de to hold springe en omspringning, med alle ryttere eller skal de bare vælge én der skal springe den omspringning.
så lige til noget med hvor mange der må være på et hold:
Vi skal vidst være 4. Så det vil sige at det bare er de 3 der klarede sig bedst hvis point tæller?
og den der klare sig dårligst i første runde skal ikke være med i 2.???
Håber at i forstod det... men synes nemlig at den metode er en smule forvirrene...
Lige en ting jeg glemte:
Når man skal gå bane skal man så gå og huske på alle de 3 baner (to hovedspringninger + omspringning) eller for man lov at gå den næste runde hvis man skal være med i 2. hovedspringning? Eller skal man bare huske alle de tre baner eller er hovedspringningerne den samme???
Cecilie med den dejlige Mickey mouse (kælenavn) <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3  >>Din skøre tøzzz<< 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm..... |
01-07-2005 09:30 |
|
ikke nogen som ved rigtig noget om det?
nåhhr, men i må hvert fald gerne stadig svare...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 0hej... |
|
|
Nu vill jeg lige til at have lavet et nyt indlæg.. men så udnytter jeg dette..
Er der ikk nogne som kan fortælle hvike metoder der er og hva man ska(altså forklare metoden)?
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
Tulle er solgt..:(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker min springer.... |
<3Maja<3 |
01-07-2005 10:21 |
|
svar på de sidste spørgsmål.
hvis der ikke er nogle hold der er helt fejlfri så vinder det hold med mindst fejl uden nogen omspringning.
-Jah hvis der feks, er ét hold med 4 fejl og to hold med 8 fejl, så vinder det hold med 4 fejl, og de to hold med 8 fejl skalså ud i en omspr. om 2. og 3. pladsen (mener jeg).
men hvis to hold har lige mange fejl skal de to hold springe en omspringning, med alle ryttere eller skal de bare vælge én der skal springe den omspringning.
- det er alle rytterene der skal springe omspringning.
så lige til noget med hvor mange der må være på et hold:
Vi skal vidst være 4. Så det vil sige at det bare er de 3 der klarede sig bedst hvis point tæller?
Jah, det er de tre bedste.
Feks.
Rytter nr 1 har 0 fejl
Rytter nr 2 har 4 fejl
Rytter nr 3 har 0 fejl
Rytter nr 4 har 4 fejl
så har holdet samlet 4 fejl og ikke 8 fejl.
og den der klare sig dårligst i første runde skal ikke være med i 2.???
Jo, den der var "dårligst" skal stadig være med i 2. runde, for så kan det jo være der er en ny der laver fejl og så den der var dårligst før, kan jo gå ind og redde holdet....
Når man skal gå bane skal man så gå og huske på alle de 3 baner (to hovedspringninger + omspringning) eller for man lov at gå den næste runde hvis man skal være med i 2. hovedspringning? Eller skal man bare huske alle de tre baner
-Okay, der er jo tre runder i alt: 2 hovedspringninger og én omspringning.
De to hovedspringninger går i den samme bane, dvs. det er den samme bane du skal ride i begge hovedrunder, og når du så har redet dem kan du jo se om dit hold går videre til omspringningen, og gør i det, kan i så lære omspringningen, men jeg foreslår at iventer med at lære omspringningen indtil i ved om i er gået videre, for ellers kan det godt være med til at forvirre....
Håber du forstod....
♥ Maja ♥
♥Stuntdine♥
♥Don Carlos♥
♥Coolaun Lad♥
♥ Balettens S♥
♥ Lord De Ravel♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tessa og Sarah. |
<3Maja<3 |
01-07-2005 10:28 |
|
Jeg kan forklare de metoder jeg kender:
Metode A: Du rider 1 runde på tid, dvs, du går direkte ind på banen og rider en omspringning.
Metode: B1: Du rider først en hovedrunde ganske almindeligt, så rider du ud fra banen igen, har du så 0 fejl, skal du så ind og ride en omspringning, når alle i klassen har redet, omspringningen bliver 10 cm højere end klassens oprindelige højde.
Metode B3: Du rider en hovedrunde, og når du er redet i mål har du så 45-30 sek. til at ride igennem start igen og så ride din omspringning (som du så skal have lært på forhånd).
Metode B4: Du rider din hovedrunde, idet du rider igennem mål i hovedspringningen starter din omspringning, dvs, det er flyvene start, så når du rider gennem mål rider du direkte videre på de sidste 4-5 spring som så er din omspringning.
Metode C: Bliver ikke brugt særlig meget mere, men det er på tid, og har du fejl bliver fejlene omregnet til tid, den med hurtigst tid vinder.
Metode B12: kig i mit indlæg højere oppe...
♥ Maja ♥
♥Stuntdine♥
♥Don Carlos♥
♥Coolaun Lad♥
♥ Balettens S♥
♥ Lord De Ravel♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <3Maja<3 |
|
|
Tak.. For når jeg jo ska starte stævne vil jeg godt starte spring. men ska jo lige vide hva de forskellige metoder er..
Hvis der er fler så må i gerne sæte dem ind..
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <3Maja<3 & .:Tessa&Sera:. |
01-07-2005 16:48 |
|
Først vil jeg lige sige 1ooo tak til <3Maja<3:
Nu forstår jeg det helt, så mange tak til dig! Nu er jeg da (næsten) sikker på det ikke går heeeeeelt galt
.:Tessa&Sera:.:
Du kan evt finde nogle metoder på nogle hjemmesider. her er lige to hjemmesider som du kan kigge på, hvor der står nogle metoder.
Denne her!
eller den her
Så håber jeg da at det hjalp dig og at du kan bruge det til noget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er ret indviklet |
|
|
og det kommer meget an på hvilket mesterskab det er. til de 'små' mesterskaber, dist mestterskaber og sjællandsmester skaber og lignende for klubhold er det hele holdet der springer om. der er det også hele holdet der rider anden runde.
til de større mesterskaber DM for hold, nordisk for senior (for pony mener jeg det er ligesom i de små mesterskaber for hestene) etc. der rider alle 4 første runde, den der rider dårligst der rider så ikke anden runde. er der ligeplacerede hold rider en fra hvert hold omspringning.
i nogle mesterskaber er det ikke alle der går videre fra første runde. ofte skriver de at de 20 bedste samt alle med samme antal fejl som nummer 20 går videre til anden runde. ligeså i holdmesterskaberne hvor de ofte kun vil have 7 hold videre.
Med venstre hånd Line og CalanoJumping is the balance between body and soulAllé rideudstyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej.... |
*Speedy* |
01-07-2005 22:32 |
|
Tessa&Sera:
Metode A:
Er en tidsspringning uden omspringning, fejl og tid i hovedrunden er afgørende for plac.
Metode C:
Er en tidsspringning uden omspringning, fejl omregnes til tid og tiden er afgørende for plac.
Metode B0:
Er med kun en hovedspringning, alle der er fejlfri får en roset.
Metode B1:
Alle som er fejlfri i hovedspringningen rider en omspringning når alle ryttere har været igennem ovedspringningen.
Metode B1.2
Som metode B1 men med 2 hovedspringninger.
Metode B2:
Som metode B1 men med 2 omspringninger.
Metode B3:
Man rider en hovedspringning og er man fejlfri rider man en omspringning inden man har forladt banen, når man har passeret mål i hovedspringningen har man 45 sek. til at passere start i omspringningen.
Metode B4:
Er en springning opdelt i 2 faser. 1 fase er på mellem 6-9 spring, 2 fase er på mellem 4-7 spring. Er man fejlfri i 1 fase rider man videre i 2 fase. Mål i 1 fase er også start i 2 fase, husk derfor at du ikke må lave en volte når du er færdig med fase1 du skal ride direkte til næste spring ellers får du fejl.
Don´t Play With The Destiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu når vi taler om B12... |
Duxen |
02-07-2005 12:04 |
|
Når der nu er to hovedspringninger, er det så samme bane hver gang eller to forskellige?
Duxen Mist aldrig tålmodigheden, men brug venlighed, forståelse og rolige formaninger, når hesten er ulydig. Xenofon
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Duxen.. |
|
|
Duxen: Nogle gange er der to forskellige, andre gange er det den samme. Det er altså forskelligt, det gør an på hvad banebyggeren vælger.
Vh Line og hypperne. ♥Darling♥-♥Queen♥´ Min arto LineQueenDarling@hotmail.com <-MSN, bare tilføj.
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Metode C... |
|
|
Altså så gælder det om at have fejlfri runde hurtigst.. eller? eller hvis man får 4 fejl er det så 4 sekunder eller hva..?
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tessa om metode c |
|
|
indendørs giver en bom 4 sekunder, udendørs giver den 5. det kan ikek betale sig at ride for at ride fejlfrit. det kan kun betale sig at tage alle de chancer man overhovedet kan tillade sig på den hest man nu rider.
se for eksempel til DM for u21 i år. der er første runde en metode c. andreas var fejlfri og hurtgist. daniel cassøe var også fejlfri, men endte som nummer fem, tror jeg, i den første runde på trods af at dem der blev toer og treer havde en bom. de havde bare redet meget hurtigere. havde de redet fejlfrit havde de nok slået andreas, men selv med en bom og og altså fem sekunder ekstra kunne de slå nogle af dem der havde redet fejlfrit.
Med venstre hånd Line og CalanoJumping is the balance between body and soulAllé rideudstyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Line_calano |
|
|
Altså man ska bare ride så godt man nu kan.. men er det ikk den som har mindst tid som vinder..? eller..?
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo det er det |
|
|
men du får jo straftid for dine fejl. derfor kan det ikek betale sig at ride store buer for at være fejlfri. det tager alt for lang tid. det ses ret ofte at den der vinder har en bom, men bare har redet svine stærkt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okay... |
|
|
Så er jeg med...
B2 med to hovedespringninger.. er det bare at man springer den normale bane 2 gange.. også 1 en omspringning lige efter eller år alle er færdige..?
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|