Hej :')
- Ih, sidder her i starten af sommerferien, og keder mig

- så tænker i måske hvorfor eller sådan ?
Det hele startede med, for ca. 1 ½ måned, blev min hest "overfaldet" af en anden hest,
og det endte med den fik 24 sår, på 20 min .
og han skulle stå stille i 3 uger , også kommer vi over det,
og kommer ud og ride igen og sådan .
Så var vi til stævne for 28/5 - og vi varmer op, og den er helt rengående, så kommer vi ind på banen, og hesten blir halt

,
og jeg tænker, det er helt sikkert overanstrængelse , så vi tag hjem igen -
og vi lader ham stå et par dage , og han er stadig en smule halt , så ringer min mor til dyrelægen , og han kommer ud og siger, " den skal bar' stå i en uge til så er den klar igen"
- så der gik lige, 1 ½ uges tid , ´så skulle jeg til at ride igen, og de første dage er der ingenting, men så er den halt den anden dag . og den står i et par dage igen .
så vægler min mor at ringe til Charlotte lund dyreklink ,
- og de sir' " I skal komme ud med ham imorgen, så blir han røngen fotograferet osv" ,
så kørte vi ham op til charlotte lund dyreklink om morgen , også tag mig og min mor selføgelig hjem, så ringer vi til dem ved 1 tiden , og de siger -
Laban har desvære, fået en mindre seneskade og skal stå to måneder, måske mer'
- jeg begynder selføgelig at græde
- og vi køre op og henter den, den kunne næsten ikke stå på sit ben da vi kom, den stod og hang osv - pga af beroligen , men det var helt mærkeligt at se den sådan, da den plejer at være vildt glad, vrinske osv- når man kommer .
- min mor ringede så til dyrelægen, da vi kom hjem, og han sagde Den skal stå helt stille, den må komme på sygefold,
- og seneskaden har strækt sig over et stykke tid, så den var småt påbegyndt for 1-1½ måneds tid siden, også tænker vi, hmm - er der sket noget stort
- eller overbelastene for ham på det sidste -
Ja der da han blev "overfaldet" der blev han jagtet helt vildt rundt , - og seneskaden, kommer nok fra den gang den blev overfaldet,
- så sidder forældrene med 3 dyrelæge rengninger , åh man får det helt dårligt.
- det værste er jo at man ikke må ride hele sommerferien

- man havde lige regnet med, man skulle ride lange ture osv - hygge og såda
, Og den hest der gjorde det, får man bar' sådan en lyst til at slå

, eller sådan noget.
og det værste er , at dem der havde den hest der overfaldt laban, er ligeglade, - og vi ville jo ikke ha' laban skulle gå på fold med den, - men , deres hest blev ikke taget væk fra den fold, det gjorde LABAN

- Hvad ? tænkte jeg . og den hest, gjorde det samme ved en stor Friser sidste år, - . så det er bar' noget @!#$
- Hver gang jeg går på den fold, hvor min hest blev overfaldet, ser jeg det syn af at, min hest bløder helt vildt oppe fra ryggen af, som den gjorde da jeg hentede den, den dag den blev overfaldet.
- Man blir bar' så ked af det :'/
- ^^ måtte ha' det ud