Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Historie - Seneskade ?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:17
Hej :')

- Ih, sidder her i starten af sommerferien, og keder mig 8-) - så tænker i måske hvorfor eller sådan ?

Det hele startede med, for ca. 1 ½ måned, blev min hest "overfaldet" af en anden hest,
og det endte med den fik 24 sår, på 20 min .
og han skulle stå stille i 3 uger , også kommer vi over det,
og kommer ud og ride igen og sådan .
Så var vi til stævne for 28/5 - og vi varmer op, og den er helt rengående, så kommer vi ind på banen, og hesten blir halt :-@ ,
og jeg tænker, det er helt sikkert overanstrængelse , så vi tag hjem igen -
og vi lader ham stå et par dage , og han er stadig en smule halt , så ringer min mor til dyrelægen , og han kommer ud og siger, " den skal bar' stå i en uge til så er den klar igen"
- så der gik lige, 1 ½ uges tid , ´så skulle jeg til at ride igen, og de første dage er der ingenting, men så er den halt den anden dag . og den står i et par dage igen .
så vægler min mor at ringe til Charlotte lund dyreklink ,
- og de sir' " I skal komme ud med ham imorgen, så blir han røngen fotograferet osv" ,
så kørte vi ham op til charlotte lund dyreklink om morgen , også tag mig og min mor selføgelig hjem, så ringer vi til dem ved 1 tiden , og de siger - Laban har desvære, fået en mindre seneskade og skal stå to måneder, måske mer'
- jeg begynder selføgelig at græde
- og vi køre op og henter den, den kunne næsten ikke stå på sit ben da vi kom, den stod og hang osv - pga af beroligen , men det var helt mærkeligt at se den sådan, da den plejer at være vildt glad, vrinske osv- når man kommer .
- min mor ringede så til dyrelægen, da vi kom hjem, og han sagde Den skal stå helt stille, den må komme på sygefold,
- og seneskaden har strækt sig over et stykke tid, så den var småt påbegyndt for 1-1½ måneds tid siden, også tænker vi, hmm - er der sket noget stort
- eller overbelastene for ham på det sidste - Ja der da han blev "overfaldet" der blev han jagtet helt vildt rundt , - og seneskaden, kommer nok fra den gang den blev overfaldet,
- så sidder forældrene med 3 dyrelæge rengninger , åh man får det helt dårligt.

- det værste er jo at man ikke må ride hele sommerferien :{-( - man havde lige regnet med, man skulle ride lange ture osv - hygge og såda

, Og den hest der gjorde det, får man bar' sådan en lyst til at slå :-P , eller sådan noget.
og det værste er , at dem der havde den hest der overfaldt laban, er ligeglade, - og vi ville jo ikke ha' laban skulle gå på fold med den, - men , deres hest blev ikke taget væk fra den fold, det gjorde LABAN :O - Hvad ? tænkte jeg . og den hest, gjorde det samme ved en stor Friser sidste år, - . så det er bar' noget @!#$
- Hver gang jeg går på den fold, hvor min hest blev overfaldet, ser jeg det syn af at, min hest bløder helt vildt oppe fra ryggen af, som den gjorde da jeg hentede den, den dag den blev overfaldet.

- Man blir bar' så ked af det :'/

- ^^ måtte ha' det ud :-(

Fra - Carmen Louize <3
Med vidunderet Laban :') <3
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:24
Det er noget af det værste der findes..... føler med dig....

Har selv en pony som jeg var godt på vej med... vi var lige noget til M klasserne og skulle have startet sydjysk, men ponyén bliver halt... og ja nu har jeg så lige fået afvide at den aldrig kommer til at springe igen.... :{-(

Lige et billed af vidundert... ;-)

KnuZz Rikke ;-D
Alting har en mening
men der er ingen mening med alting :-P

{> Siox {>

Springpony søges til lån resten af året!
0
0
Svar på denne tråd

Hest overfaldet.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:27
Ej hvor urart. Håber da det går hurtigt og han ikk kommer til at kunne mærke det resten af sit liv. Kan måske opmundre lidt med at min hest oss har haft en sene skade engang. Hun stod stille i tre måneder og kan ingenting mærke nu. Hun både rider dressur ovs. som en hver anden hest og der er "ingen" begrænsninger for hvad hun vil.
Trøste kram herfra..

:D Kram Chela :D

:-* Hell is just a sauna! :-*

Min hp!

0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:28

kitz89 - Æh :O - det er famdne uheldig - virkeligt - især når den er så dygtig <3

- vi er så heldige, at dyrelægen har sagt, at den kan stadig springe så højt den vil og sådan , - men nu må vi se, om 1 ½ måned, skal den nok røngen fotograferes igen, - men dyrelægen sagde at vi skulle regne med at den kunne alt det samme som før, når vi kommer igang igen . Pyha - Sagde jeg :-P

Fra - Carmen Louize <3
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:29

Chela - Tak - ih det lyder dejligt - man lettede lige lidt op :-P vis du ved , - men dyrelægen sagde os at vi skulle regne med at der ingen begrænsninger kommer . Pyha :-P Meget heldigt. heehe.

Fra - Carmen Louize <3
0
0
Svar på denne tråd

Heeeeeej
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 18:57
- ej ja det er så synd for laban,,
Junie savner ham virkelig .. ,.
Men jeg håber da at det går over så hurtigt som muligt og det ved du jeg gør.!
-Kram fra mig og Junie ..
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 19:04

LoveJunie - anjelica ;'d
Ja det er søde.
ja hun gør - det kan man mærke og se .
. Jepz det ved jeg søde ;'D

Fra - Carmen Louize <3
0
0
Svar på denne tråd

bummelummebum
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 19:33
Hæyza, Louise :-) - Rikke / Rikoh her, Jullåes veninde s:

God bedring til Laban, håber at han snart er klar igen, den lille charmør :P

- Mvh. Odin
†. kærlighed er som en rose,
men ingen rose uden torne .
0
0
Svar på denne tråd

Heeeej,
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 21:27

Heeej, !

Ja, jeg vil også bare sige god bedring til Laban ! Det er virkelig syndt !

Team Tistos
0
0
Svar på denne tråd

hej ehj
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 22:03
Har været igennem det samme med Sascha.
Hun stod i et ½ år, og nogle af månederne måtte hun kun stå i sin boks. Jeg havde så ondt af den stakkels pony, og den var jo vant til at være ude hver eneste dag. Det var godt nok hårdt. Hun blev heller aldrig spring pony igen. Hvertfald ikke på det plan. Altså man kan sagtens springe på hende, bare ikke så højt. Og hun er ret slidt i sine ben. Det skete på en skovtur, hvor hun vrikkede om. Så var det slut :'( Det kan gå så stærkt. Heldigvis kan man da ride på hende.
- Linette
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 23:03
Svar

Odin - Ihh tak Rikoh - vi har jo snakket om det :b Heehe.

Papinille - Tak ;'D

Linette - Æh lyder ikke godt :O - men jeg kan heldigvis komme til at ride ham nomalt - sir dyrelægen indtil vidre . så det er godt. - han får ingen begrænsninger på hvad han må, sir dyrelægen indtil vidre.

Fra - Carmen Louize <3
0
0
Svar på denne tråd

hej ehj
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 23:21
Det var da godt. Man kan også sagtens ride normalt på Sascha, men hun kan bare ikke springe på det samme plan som før.
- Linette
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 09:08

Linette - Okay - ægeligt.

Fra - Carmen Louize <3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider