Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Faldt af kriggen i lørdags. (:
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 23:18
Ja, som overskriften lyder, faldt af kriggen, nemlig Sasha, i går, altså lørdag 8-) Nu skal I få historien.
- Jeg beklager, hvis der er stavefejl i, men orker ikke at rette den :/

Da det var min sidste ridetime på holdet om lørdagen, inden kriggerne skal have sommerferie, kun halvparten rider dem da, så laver vi altid staffet på min rideskole. Man bliver delt op i to hold, hvorefter man skal ride igennem slaglom en og en, og hele holdet skal selvfølgelig igennem. Det hold, der bliver først færdig, har vundet :P
Nå, men min ridelærer siger, at man skal skridte igennem slaglom ned og fuld skrue tilbage, men ikke slaglom. Jeg skridter så igennem slaglom og vender hende forsigtigt om, når jeg er nået helt igennem. Men pludselig tænder hun virkelig af og får et 'flip'. Hun laver et kæmpe bukkespring med mig, som jeg selvfølgelig ikke er parat til, hvorefter jeg flyver op på halsen, og hun begynder at galopere fuld skrue ned til de andre krigger. Jeg går selvfølgelig i panik, for har aldrig nogensinde i hele mit rideliv prøvet sådan noget. Og der sidder jeg, hjælpeløs og hiver i tøjlerne, da jeg ikke kan klemme med benene, men Sasha reagerer ikke spor. Hun tager så hovedet helt ned, for hun kan selvfølgelig mærke, at jeg sidder på hendes hals, og jeg falder voldsomt forover hende og lander voldsomt, synes jeg selv, på jorden. Jeg får slået alt luften ud af mig og hiver fabrilsk efter vejret og begynder at tude, da jeg både er i chok, men det gør også ondt, og jeg kan ikke få vejret.
Jeg kommer så op på hesten igen, når jeg har det lidt bedre, hvorefter jeg så rider slaglom igen, bare skridt.
Der skete ikke noget slemt, er stadig lidt øm og har fået lidt mange hudafskrabninger på min arm :P

Også måtte jeg altså lige sige, at det ikke var Sashas skyld overhovedet, hun fik bare 'flip' :P Men så blev det så 'endelig' min tur til at give flødeboller til holdet efter sommerferien :P Det skal man, når man falder af.

Nå, men det ville jeg bare lige dele med jer. Blev lige lidt nysgerrig efter, hvad er jeres værste fald af hesten?

Ja, så blev der også plads til et lille billede af hende kriggen ;-D

- Mvh. Odin
†. kærlighed er som en rose,
men ingen rose uden torne .
0
0
Svar på denne tråd

det var da ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 23:23
godt :-(
men godt du ikke er kommet alvorligt til skade :-)

mit værste fald var da jeg gik til ridning!
Vi skulle springe og jeg red på en fjordhest, som jeg ikke havde redet før!

Men jeg rider så mod springet, hesten stopper, jeg flyver ud over den ned i springet (av...)

min fod var så bare ikke kommet ud af stigbøjlen og jeg bliver slæbt efter hesten, ikke sjovt :-(

Det var vidst mit værste fald.

-stina

:-D Stina :-D

Kíeffer Madonna trense sælges! Aldrig brugt, str. cob
0
0
Svar på denne tråd

bummelummelum.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 23:26
Stinas - Tak, jeg har det helt fint :-)

Det lyder heller ikke få rart, at blive slæbt efter hesten :-(

- Mvh. Odin
0
0
Svar på denne tråd

Auuvvs
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 23:54
Men det er da godt der ikk er sket dig noget alvorligt :-) Mit værste fald.. Hmm.. Tror det var engang jeg skulle prøve min venindes pony, var vel 9-10 år.. Jeg satte mig så op og skulle til at ride en runde på ridebanen, så langt nåede jeg bare ikk da hesten pludselig satte i vild galop, jeg havde ikke fat i tøjlerne, og faldt derfor af.. Men jeg hang fast i stigbøjlen og kom ind under hesten, som nåede at trampe godt og grundigt på mig inden jeg endelig kom fri af bøjlen.. Da vi så kom ind på skadestuen (vi troede mit ben var brækket) indlagde de mig, da de var bange for der var sket min milt noget, men de sagde så at der- heldigvis, ikk var sket noget, men havde den trådt 10 cm. længere oppe havde jeg ikke siddet her idag :-@ Så i kan tro jeg har anskaffet mig sikkerhedsstigbøjler siden da ;-)
Hilsen
:-P ♥ ♡Sandra der ♥ Beauty & Kashmir♡ ♥ :-P
Shetlandsponyer sælges, i alle aldre. Se mere på min præsentation.
Min hjemmeside, tjek den ud!!
0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2005 23:58
*Sandra m Beauty & Kashmir* - Det er da også noget af det værste, der kan ske, at man ryger ind under hesten, og den tramper på en? :-@
Du har godt nok været heldig :-)

- Mvh. Odin
0
0
Svar på denne tråd

Candyfloss!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 09:21
Lyder ikke rart :-(
Er "kun" faldet af 2 gange på den samme måde så må jo skrive det, dog ikke særlig galt...
Red på Jerry, vi skulle så springe over en cavaleti og vi red hen mod den og lige i sidste øjeblik drejede han udenom...Tog så et lidt fastere tag i tøjlerne og kom så mod den (cavaletien) og vi kom over MEN...Efter springet stoppede han og hev hovedt ned så han hiver mine arme ned ad hans hals også kommer mine ben helt op i luften så jeg taber stigebøjlerne også glider lille Marthine ellers bare af hesten :-P

Im a pussycat! Åhhåhåhhå

The Pink Pussycat!
0
0
Svar på denne tråd

mine fald på tikki
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 10:16
jeg er kun faldet rigtigt af på tikki en gang fordi hun bukkede.
resten har været når jeg skal op eller ned for er en skovl til det.

!Men det er bare min mening!

min HP? klik her

>o< Knus Tascha >o<
0
0
Svar på denne tråd

Mit værste fald....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 10:17
Ja vi red helt normal time (red elevpony) så den pony jeg red på gik amok 2 gange, hvor jeg fik den stoppet... så 3. gang falder jeg ned på siden hænger i stigbøjlen og den F****** pony løber videre... så sparker den mig lige i hovedet og så ligger jeg der op ad barrieren (bevidstløs) nå men der5 skete heldigvis ikk noget vildt alvorligt..

så til den anden...

ja vores ridelærer skulle stoppe med at undervise os så vi skulle ride ponygames... Ja Chamai havde aldrig prøvet sådan noget før.. Og det skal lige siges at hun er en pony der gerne vil være forrest og hurtigst.. nå men så skulle vi jo igennem en bane med en bold i hånden og så galopere tilbage... nå men vi skulle igennem 2 runder (eller 3 kan ikk lige huske)
Så 1. runde bukker hun ned ad langsiden (svært at holde en pony med en bold i hånden) nå men vi får så stoppet og det er den næstes tur. så 2. gang bukker hun sindsygt og ja jeg taber bolden.. skal så ned at hente den men så da jeg vil stå op på hende står hun helt fint indtil jeg løfter mig op mod sadlen så råber de andre GODT pernille... så bliver ponyen jo urolig og begynder at løbe kommer så op BAG sadlen og wså bukker hun (og nu mener jeg virkelig bukker...) så bliver jeg kastet frem og har næsten fået grebet igen men så råber de igen GODT PERNILLE... DOH?! og så begyunder hun igen (sidder lige bagved sadlen nu) og så bukker hun mig direkte ind i barrieren og jeg lander på min arm og hun træder mig på mit lår...

-Kraam

Chamai min lille Madonna :P

Tænk før du handler ellers er det for sent!!!
Tænk i hestens baner... Ville Du bryde dig om det du gør mod den??
0
0
Svar på denne tråd

Mit værste fald...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 10:54
Mit værste fald er måske ikke såå slemt, men alligevel..

Jeg red i galop på en Haflinger ved navn Yrsa, da jeg taber den ene stigbøjle. Jeg læner mig til den indvendige side for at få fat i den. Så taber jeg den anden og hænger nu på siden af hesten og kan jo ikke blive ved med at hænge der, så giver slip, lander på jorden og ruller væk. Jeg landede på skulderen og det gør sindsyg ondt i den.
Senere tager vi på skadestuen og vi finder ud af at den er forstuet.
(Jeg kunne ikke galopere de næste 2 gange :-( )

Kathrine, er mit navn og jeg;

Jeg er bare mig!
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 12:46
Jeg har haft to rigtig grimme styrt. På samme rideskole, NØR, begge gange.

Den første gang red jeg på en hest, der hedder Duval, som var rigtig dejlig at ride, men da vi skulle galopere, kunne jeg ikke styre ham, og ville så ride en 20 meters volte, det ville han ikke, og drejede så skarpt ved barrieren, at jeg fløj af og slog hovedet (med hjelm) lige ned i barrieren, hvorefter jeg landen på ryggen i ridehusbunden.
Jeg fik vejret og kom nogenlunde til mig selv, og kom op på hesten og skridtede af. Da vi skulle sadle af og strigle blev jeg så svimmel og satte mig ud op toilettet, hvor jeg blev hentet af min mor, da min veninde havde sagt at jeg vist nok havde fået det ret dårligt.
Så røg jeg på skadestuen, hvor jeg brækkede mig; slem hjernerystelse var diagnosen. Fedt 8-)

Et par måneder efter red vi på den udendørs bane, og jeg red på en stor trakehner, tror jeg det var, på 165 i stg, og vi skulle springe. godt nok et lille spring.
Ja, vi kommer over springet, hvor jeg mister balancen, hesten bukkede, jeg tabte en bøjle, og hesten bukkede igen, og her ryger jeg så af, hvor jeg landede på min venstre albue.
Jeg lå lammet af smerte på jorden, og alt omkring mig skete sådan helt. hmm... det fløj bare hen over hovedet på mig. Der blev ringet efter en ambulance, som blev kørt op på ridebanen, og her fik jeg lattergas, og armen ind i sådan en oppustelig pose, så den ikke kom mere til skade. Jeg var stadig helt lammet.
Så kom jeg på skadestuen, hvor det viste sig at selve albuen var brækket FEM steder, og helt pulveriseret lidt længere oppe, og at min albue skulle opereres.
Jeg var i mellemtiden blevet sulten, og min mor købte en sandwich, hvilket resulterede i, at jeg ikke kunne blive opereret med det samme, men skulle vente til næste dag.

Jeg fik en skrue i albuen, og 16 sting. Jeg var indlagt i tre dage, og skulle have gips på i 6 uger.
Da jeg endelig fik gipsen af kunne jeg ikke bevæge i albueleddet, og jeg gik til genoptræning i et år, og i dag, 2-3 år efter, kan jeg ikke strække armen helt, og den kan ikke bøjes helt, og den knaser helt vildt, når jeg strækker den så meget jeg kan.

Ikke særlig fedt :s

Mvh. Anna
Embla - den lille røde
At have hest er en tillidssag. Ikke blot skal hesten have tillid til rytteren, rytteren skal også have tillid til hesten
0
0
Svar på denne tråd

Rikoh ...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 18:37
Nas, da. :( Men vi ses i sommerferien, som er nu. (:

/Vildrose

puff :-@
0
0
Svar på denne tråd

hej....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 19:35
nårh.. ikk så godt..

Mit værste fald var nok da Tulle lavede bukkespringe i galop og jeg sad bare.. også sad jeg på halsen..ogsåbremser hn op også ned med hovedet bump siger det og tulle løber lig over mig og voer til dne anden hest jeg ride rudnvisning me dhende som rider dne går i panik og hendes hest blir bange(den er 5) også stikker den af emd hende.. og tulle med.. dumme pony..
تஐ●•->♥Kris&Tessa♥<-•●ஐت

Tulle er solgt..:(
0
0
Svar på denne tråd

xvfdhfghj
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:36
Av for den da :(
At morse er at leve 8-)
0
0
Svar på denne tråd

fgdfgetet
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 12:58
jeg havde redet i ca et ½ år. og så sætter jeg mig op på hesten til en ridetime. det går meget normalt. indtil hesten ikke gider gå mere. han bliveraltså bare stående. og bag ved mig kommer en hest. og den gider ikke gå uden om så den går direkte op i røven på min hest. og min hest begynder så ride fuld galop over ridebanen mens han laver bukspring, og sårn..
det skal lige siges jeg ikke havde lært at ride galop der pga. jeg var lidt bange. men har aldrig begyndt at græde over jeg faldt af!..
så det var nok ikke så vildt som alle jer andres!.

og træls for dig.. det må ha gordt ondt!.. :(..

:)

Line! :D

-.Dør du, dør en del af mig.-
http://www.hesteinfo.dk/salgsdatabase/7103/
0
0
Svar på denne tråd

jeg er din julemand.
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 18:55
jeg tror nok mit værste fald var, da mig og min veninde skulle se hvor højt Honey kunne springe.. jeg var ca. 11 år, og havde haft Honey ½ år.. Det gik rigtig godt, og jeg kom op på 125 cm. vi besluttede os for at stoppe, men jeg ville lige have springet endnu engang 8-) . Det var en trippelbarre, skal det lige siges. Så Honey have åbenbart fået en idé om at lege travbomme i stedet, så hun fik forbenene mellem første og anden bom, og væltede og lavede en kolbøtte ind i 3 bom :s . så hun trillede ovenpå mig, hvor jeg så fik en lettere hjernerystelse, og besvimede meget kort. derfor kan jeg ikke huske mere derfra, men fik så fortalt at hun rejste sig mens jeg (sært nok) stadig sad på hende, og så stejlede hun og væltede bagover, så min veninde var næsten 100% sikker på at hun var død :s. ikke rart.. men jeg vågnede hurtigt igen, og hverken Honey eller jeg havde nogen skader efterfølgende.

Folk si'r de elsker blomster
- og plukker dem
Folk si'r de elsker træer
- og fælder dem
Folk si'r de elsker jorden
- og ødelægger den
Derfor bliver jeg bange når folk siger de elsker mig!

B-pony til salg. II'er pony klar til landsplan i springning! Kig forbi!
- og flere billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet