|
|
| Gedekid :) |
| Forfatter:  |
Ida |
| Dato:  |
13-06-2005 08:43 |
|
Ja, det er ikke mig der er gedeavler, men derimod min far  Men de små kid er slet ikke til at stå for, så i skal ikke snydes for et par billeder.
Det sværeste var at få dem på tilstrækkelig afstand for at kunne tage billedet
et bukkekid:
"Hvad laver hun mon?" (læg mærke til "skravlet" til venstre...Hun er meget mindre end de andre, men klarer sig fint)
gren..mmmm
Brormand til den med mørkt hovede:
Mvh. Ida It's alright to be down your rollercoster will soon be upward bound It's OK you should now Tomorrow will be there for you even thoughCitat: TimCSe billeder af dressurhesten her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
nårr, hvor er de bar søde!!
den ene, tror vist den er blevet en hund 
Whatever  Why me? attack another one!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boergeder? |
|
|
Er det boergeder? Er SÅ dårlig til gederacer
De bare smukke, rigtig flotte farver. Hvad avler I dem til?
Vi avler også selv lidt geder, dværggeder dog  Men vi sælger dem altid, vi får ikke så mange, hehe. Vi har 3 gimmer og en buk og så i år har vi valgt at beholde en kastrat til at gå med bukken når gimmerne er i stalden med kid...
Så vi skal til skue til næste år med vores kastrat, mine søskende + kusine skal nok have ham med i børnedyreskuet  Og jeg vil måske have bukken med i rigtig dyreskue, kender ikke helt reglerne for dette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej........... |
Erika |
13-06-2005 10:22 |
|
Ejh, de er da bare lidt for søde 
~*QnUz MiG*~Livet er farligt - Man dør af det. Det er menneskeligt at fejle - det er bare åndsvagt at blive ved
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| geder... |
Ida |
13-06-2005 12:01 |
|
Jo det er boergeder  Vi har dem kun for vores egen fornøjelses skyld. Vi kunne godt tænke os at udstille dem, men det kræver et hav af tilladelser hele tiden, så det har vi lidt opgivet. Men de er nu søde
Mvh. Ida It's alright to be down your rollercoster will soon be upward bound It's OK you should now Tomorrow will be there for you even thoughCitat: TimCSe billeder af dressurhesten her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lidt flere |
Ida |
13-06-2005 12:21 |
|
Her er lidt flere billeder, de er dog ikke alle lige gode (der er sgu gang i de gedekid  ):
Ja, de fås altså også i sjældne tilfælde som helt brune. Der er flaskekiddet fra sidste år sammen med hendes yngre søskende
de to brødre som for en gangs skyld ikke hænger på nakken af hinanden
"Skravlet"
Godt overblik fra træstuppen  Jo højere de kan komme op jo bedre.

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| en overskrift! |
# | Mathilde |
13-06-2005 12:32 |
|
nåå,. hvor er de søde, Alle sammen !
Lady ♥ Lille Hest, Massere Kærlighed! Love You Lady! Du Kan Vist Ikke Fatte Hvor Meget Jeg Holder Af Dig! Kys kYs Til Dig! Elsker Dig! Love you Lady!
Candy Man du vil altid have en plads i mit hjerte!<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| M3........ |
Ida |
13-06-2005 12:40 |
|
Rollo: jep, de er øremærkede (eller de bliver det)
Men den der M3 er vist besværligt, er ikke så meget inde i det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| søøde.. |
S-i-n-a |
13-06-2005 12:42 |
|
nårh...de er da bare for søde... 
Qnuz Nanna og Sina"Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for da behøver jeg det mest"  ♥Love Sina♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nanana |
Johanne(Kahlua) |
13-06-2005 12:42 |
|
Den ligner en handicappet hundehvalp : D
Johanne & Kahlua Du blir født alene, du dør alene; Du har ikke krav på en skid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Besværligt |
|
|
Kan da ikke se at nogle af dem har øremærker i
M3 er da slet ikke besværligt, M står for Medevisna (tror jeg har stavet det rigtigt) og er en luftvejs virus.
I skal bare have blodprøver af dyrene en gang om året i 3 år, derefter er det 10% af flokken over 3 år mener jeg som skal testes hvert 3. år 
Selvfølgelig er M3 ikke påkrævet, men har man fået den status får kiddene det også automatisk...
Er da lidt sjovt at prøve at ha med til skuer osv. og jeg glæder mig til vi skal have vores med 
Nu er min tante også dyrlæge, så er selvf. gratis for os det hele med M3 og vi har også får så vi har et CHR nummer og øremærker både lam og kid alligevel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øremærkning |
Ida |
13-06-2005 13:41 |
|
Ok, det kan da være at vi gør det så. Men det er da lidt af et cirkus 
De er ikke blevet øremærket endnu, da de skal have en vis alder inden man kan gøre det  du kan se at den fra sidste år er øremærket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er de kære |
Stinas |
13-06-2005 13:46 |
|
hvor er de bare søde
og sikke lange ører de har- er slet ikke vant til at se en ged med lange ører
Jeg vil have en ged
-stina
Stina
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe cirkus |
|
|
Jaeh er også nemt for os, vi har kun 5 geder pt.  Vi plejer at øremærke vores når de er ca. 4 måneder mener jeg...
M3 er lidt besværligt i starten, men når man så har det er det jo meget nemmere for så kører det automatisk.
Men ellers, så er geder skide skægge... Den flok kid vi havde sidste år var vildt grineren, den ene rendte konstant ind i vores have så han rendte ind i huset osv. - til sidst fik jeg ham lært at komme når man kaldte og gå med mig osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| geder... |
Ida |
13-06-2005 14:23 |
|
Ja, de er rigtigt søde! Det var også svært at få taget nogle ordentlige billeder af dem, for de skulle helst stå oven på mig, og helst alle sammen på en gang
De her er kun ca. 1 måned gamle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nårhh....! :-) |
|
|
Jeg ønsker mig sQ snart en ged !
De er bare MEGA kære!
Inden vi flyttede, altså da min mor og far(og lille mig på 1 år) boede på "landet" havde vi også dværgeder(de var hentet hjem, fra Knuthenborg) en af gedderne fik trillinger og derfor flaskemadede min mor den ene af dem, Charlie. Tilsidst fulgte han hende som en hund, og kom når hun kaldte!
Dérfor ønsker jeg mig en ged !
Carina leder efter drømmeponyen <3 Mon den findes ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommer.-.. |
Ida |
13-06-2005 15:30 |
|
De her kommer også når man kalder  Ja, bare de ser en, så kommer de stormende hen over marken.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GåseSteg med FrøLår? |
|
|
NåååååRh hvor er de søde!! 
Troede først det var sådan en blanding mellem hund og ged man kan lave på puteren med de der ører 
Men de er rigtig søde.. 
♡Kram Sasma♡ Vil hvad jeg vil - gør hva jeg ka Tør du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|