Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nægter at undervise bestemte racer DEBAT
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:18
Mig og Sisse skulle have haft berider undervisning idag for første gang, men da klokken så bliver 17 og det er min tur kigger berideren på mig og siger det kan desværre ikke lade sig gøre. Mig og en af mine veninder kigger lidt på hinanden og tror det er en joke. Men så siger underviseren: "Det er imod mine principper at undervise fjordheeste fordi de reagerer anderledes end andre heste."

Så står mig og min veninde bare WHAT! Har ellers altid tænkt at han virkede som en skide god underviser, er han sikkert også, men...

Jeg bliver så mega hidsig (er sket før 8-)) så vender bare Sisse, klapper hende og siger så højt at berideren kan høre det at hun er god nok, og rider derefter hastigt over gårdspladsen og ned i skoven.

Men f... hvor har jeg været hidsig hele dagen og tænkt en masse onde tanker. Han kunne i det mindste have kigget på hende, og hvordan hun går. For hun kan sagtens!

Så nu ville jeg gerne prøve at åbne en debat om det er okay af en berider ikke at ville undervise bestemte racer?

Og så skal det lige understreges at dette ikke er en debat om hvorvidt en fjordhest kan, eller ej.

Nath, Sisse og Kaptajnen!

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

Msn: teddy_nathalie@yahoo.dk.

0
0
Svar på denne tråd

jshbdfkjshf
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:22
Jeg synes da absolut ikke man kan tilade sig ikk at ville undervise/træne nogle racer.
Men på den anden side, nogle har jo også det princip at de ikk vil undervis nogle under et ´vis niveua, og sikkert andre der har deres principper til hvem de vil undervis....

Det er da super ærgeligt, men er der jo ikk så meget at gøre ved.. :-(

Held&Lykke med at finde en anden underviser :-)

Men det er bare min mening!
-Sofie...

-60 % Tarok ejer! :-D

Tør du trykke?!
I morgen er den første dag af resten af dit liv...
0
0
Svar på denne tråd

Debat...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:24
Ej sårn noget sys jeg er vildt for meget. Sys ikk man kan kalde sig underviser, medmindre man kan undervise alle. Bare min mening.

:D Kram Chela :D

:-* Hell is just a sauna! :-*

Min hp!

0
0
Svar på denne tråd

det kan man da ikk
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:27
en berider kan da ikk bare nægte at undrevise bare fordi det er en fjordhest de går da nok lidt anderledes en andre heste(rider oz selv fjordheste)man burde kunne undervise alle slags racer!!!
men en berider kanikk nægte at undervise bare fordi det er en fjordhest!
alle har en mening
men ikk den samme.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Nathalie.
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:28
Ja, som vi snakkede om på rideskolen, så er jeg 100% enig med dig i at det er noget p** at fyre af.
Netop en berider, burde da vide at en fjordhest, i lighed med alle andre heste, har fire ben, en mule, to øre, en hale osv. Han burde da også vide at den går frem når man trykker med benene og stopper når der tages i tøjlen. Det er jo ikke fordi at fjordheste er så specielle at de kun går frem når de bliver trykket på mulen.... Jeg fatter det simpelthen ikke!
At han ikke vil undervise dig og Sisse siger vist mere om hans Ego end om Sisse...

VH. Christina J
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 19:58
Det synes jeg godt nok ikke han kan tillade sig! Det er en meget dømmende ting at sige om fjordheste! Det er det samme hvis din klasselærer siger: "jeg kan desværre ikke undervise dig Karla, for du er rødhåret"

-Dejligste-

Man skal være selvglad, men der er grænser!

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT :)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 20:00
Sikke en nar

† Mvh. Tessa
Learning to live <33
0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 20:22
Hold da kæft en nar... Har aldrig hørt noget så latterligt før kan sku godt forstå du blev pisse sur det var jeg fanme os blevet ;-)
Synes da klart at en beridder skal kunne undervise alle og hvis han aldrig har undervist en fjorbolle elelr haft "dårlige" oplevelser med dem skulle han da tag og tage det som en udfordring for han udtaler sig om noget han ikke ved noget om...

Knus Abbey & Julie

Mail
Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

. . . .
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 20:42
debat 8-)

tror faktisk ikke at nogle er uenige med dig ;-)

-Nogen der sagde noget?! :-*
0
0
Svar på denne tråd

Sådan en fed nar!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 20:46
Kan ham fadmne ikke tillade sig :[ Jeg havde klappet ham en :p hehe.. Ej havde jeg nok ikke. Men jeg have TÆNKT mig det!

♥ Tanita ♥
Tanita og Theis er et Team :P

The King Of Pop must be
(y) Michael Jackson (y)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 20:55
Du skulle da have ham til at uddybe: "...fordi de reagerer anderledes end andre heste." Og fået en forklaring på, HVORFOR/HVORDAN de reagerer anderledes - Evt. pga. bygning, sind... hva ve jeg ;-)

Hvis en underviser havde sagt det til mig, ville jeg da helt klart have en forklaring på, HVORFOR IKKE!

Man må jo respektere, hvis manden er imod fjordheste, så må du bare finde en anden (underviser). Spild ikke din tid/energi på ham, men kom videre, der er masser af andre undervisere :-P

Held og lykke!
Hilsen Jacqueline/Waldemar
0
0
Svar på denne tråd

mææ lam får.. mææ lam får.
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 21:01
Jeg vil nok spørger ham hvad han havde imod racen.. Og så bare finde en anden berider.. Verden er fuld med dem :-P

;-D Hest er bedst ;-D
{> Pony er min honey {>

0
0
Svar på denne tråd

For dårligt!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 21:57
Alt for dårligt.
Så kan jeg ikke se, hvorfor I skulle stå og spilde tiden på ham.

Man kan så også tænke på, om han havde haft en dårlig oplevelse med fjordheste - og i så fald, så ville beridder da være et meget mærkværdigt alternativ.

Men ny beridder og så bare glem ham!

Mvh Natacha B-)

-Nej, jeg har ikke andet at lave!
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:00
kan da godt lidt forstå det ;-) altså hvis han heller ikk hva van til det ;-)
men det var da stadig trist, og hvis han r så god burde han undervise dig :-*
~avana~
kast ikk med æbler hvis du selv r et skov
-do YOU live..?
♥♥♥♥
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:03
Jeg havde slået ham :-*
Hvis han nu ikke har tid og lyst til at undersvise en fjordhest, jamen for satan da.. Så kunne han da have sagt det til dig lang tid før ?
Sikke en nar ..

| Katrine ● Latent Lafaette |

Sammen for altid :')
0
0
Svar på denne tråd

det er okay?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:29
Jeg synes faktisk det er okay. Det er selvfølgelig ikke særlig pænt gjort når i har aftalt tid og sådan, så kunne han godt lige undervise dig den ene gang.
Men altså, måske synes han ikke det er værd at bruge sin tid på? Det beviser da bare at han ikke gør det for pengenes skyld.
Min ridelærer vil da ikke undervise alle, men tror ikke det er hesten det kommer an på, men rytteren.

Er jeg den eneste der er uenig med dig? :-)

/ Louise

Dusty - Nivea - Cody - Nuggi - Shogun - Vincent

Stutteri Stauslykke

Kanon 2'er pony til salg!
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:34
Louise - nej, jeg er faktisk ret enig med dig !

| Katrine ● Latent Lafaette |

Sammen for altid :')
0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:35

Egentlig må berideren jo selv om, hvorvidt hun vil undervise jer eller ej. Men det var da godt nok den mest rådne kommentar at komme med :(
Jeg tror jeg havde skyndt mig at finde på noget meget spydigt og ledt at svare... Elsker at være grum overfor sådanne fjolser :P

Nej, det mener jeg ikke man kan tillade sig.

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance with The Devil
0
0
Svar på denne tråd

hghlhglhhl
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:45
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige?
Egentlig kan han vel godt sige, at han ikke vil undervise den og den race, men jeg synes alligevel ikke, at han kan tillade sig det. Han bør i hvert fald gøre opmærksom på kravene inden.
Han er rådden, jeg havde bare svaret ham igen, tror jeg. Men det var det rigtige, du gjorde, synes jeg.

Mvh. Odin
Team Tosse - Julle & Rikoh
Nemlig (y)
0
0
Svar på denne tråd

Du skulle have sagt:
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 22:51
"Jamen bevares, hvis ikke du kan finde ud af at undervise Fjordheste, så kunne du da have sagt det noget før, så kunne vi begge have sparet vores tid" - og så vendt dig om på hælen og trasket tilbage til stalden.

Det der rører mig mest er, at du føler at du er nødt til at forsvare dig selv. "Han havde ikke engang set hende gå" - skriver du. Det behøver du slet ikke. Det burde ikke være nødvendigt -for en fjordhest går ikke værre end alle andre heste. Det er vidst bevist!

Vær du bare glad for at du i sidste ende undgik ham!

Mange hilsener Vickie! :-D

Jeg søger en lejlighed/ejer/leje/villa på amager - min. 2½ værelses (eller stor 2 værelses) med tilladelse til dyr. Skriv for info eller hvis du kan hjælpe mig.

0
0
Svar på denne tråd

Men det kunne jo
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 10:20
Men det kunne jo være at han kan se, på dens bygning at den ikke er bygget til, at gå som han underviser i.

Er det ikke noget med at fjordheste ikke har ret meget gnache frihed?
Så kan det jo være det, er for anstrengene for den.

(ved selvfølgelig ikke hva det er for en disiplin).

For jeg ved hvertfald at nogen ikke vil undervise whels, i dressur, da de næsten ingen gnasche frihed har, så de kan søge ned, og gå samlet, uden at de føler de bliver kvalt.

(det er der hvertfald nogen der har sagt, til mig, om den whels jeg ridder på, og det var fær syntes jeg, og laver heller ikk andet end at tulle på den nu)

Men selvfølgelig er det ikke i orden, at han siger det på den måde, men prøv da at tage en snak med ham.

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

mig igen
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 12:08
Ja, som Rikke siger, kan det godt være pga hestens bygning....
Man ved jo aldrig, men skidt nu også med ham. Hvis du(din hest) ikk er hans tid værd, så er han da så sandelig heller ikk din værd!!!

Men det er bare min mening!
-Sofie...

-60 % Tarok ejer! :-D

Tør du trykke?!
I morgen er den første dag af resten af dit liv...
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes det noget svineri.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 13:41
ja en fjordhest har svære ved dressur end andre heste, pga. deres bygning, men derfor er det ikke ensbetydende med at de ikke kan...

Jeg synes du skal finde dig en anden underviser, for det er simpelthen for dårligt...

Hilsen Marlene&Marius

Nyborg rideklub Den dejligste rideklub på fyn
krikkerne Hygge og samvær

0
0
Svar på denne tråd

HVAD!!!!!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 14:00
IHHH... så noget bliver jeg Sku gal over!!!
synes ikke folk kan være det bekendt!
bare fordi det er en fjordhest! er den da ikke anderledes ind andre heste.. godt nok er det den enest hest der må have en Ål..hehe.. :-P

Kan sku godt for stå dig !!
EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG !

ENGTOFT`S GINA STYR FOR VILDT

FLIPPER DU HAR DEN STØRRSTE PLADS I MIT HJERTE !!!!

TEAM RUTHMANN
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 14:57
Jeg synes det var meget uprofessionelt gjort af ham.

Jeg var blevet så sur, men af hensyn til dyrene, ville jeg nok ikke være fløjet på ham :P

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

hmf...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 15:12
Det er da godt nok noget af det dumeste jeg har hørt!!
jeg var lige inde og se din præs og det er da en mega fin pony du har.. Det er vist godt det ik er mig for jeg havde sagt at jeg da skidder på hans principper og at han bare kunne komme i gang med at undervise... Og vis han så bare stadig ik ville havde jeg ringet til min far og sagt han skulle snakke med ham (skal lige siges min far næsten altid får sin vilje), men bare glæm den skid og fin en anden for nu kan du selvføldig ik gøre noget ved det mere.. :-(
Fjordheste er for seje... :D
:-D Katharina :-D
0
0
Svar på denne tråd

rasist
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 15:19
han lyder da som en rigtig klovn..
at han ikke engang vil prøve at undevise dig.
Jeg kender en rigtig god beridere.. han gider ikke køre rigtig langt for at undervise en hest eller rytter der ikke kan (eller vil)

men han giver dem altid en timer før han siger nej, og han siger det ike brutalt.. Dig gider jeg ikk undervise.. men er høflig.

MVH Lise og Oskar!

0
0
Svar på denne tråd

Åndsvagt!!!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 17:16
Sikke en nar! Han skal vel undervise dig og ikke hesten!?!?

Det var så min mening! Hehe... B-)

Carina :-P
0
0
Svar på denne tråd

Forstår ham egentlig godt..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 19:06

Jeg forstår egentlig godt at berideren siger at han ikke kan undervise dig, og det har personen egentlig ret til.
Han mener måske ikke at fjordheste lige er de mest velegnet dressurheste og det er jeg helt enig i, og måske er det derfor han ikke vil undervise dig. Måske synes han ikke at der vil være noget formål i at hans tid blev brugt på det, og du bruger dine penge på at han måske ikke kan hjælpe dig videre med din fjordhest. Det er slet ikke fordi jeg ikke kan lide fjordheste jeg siger det her, og jeg tager hatten af for de få fjordheste som virkelig kan gå dressur, men nogle mennesker synes bare...... at fjordheste og andre tunge racer ikke er den idelle dressur hest..

Min berider afviser også mange heste, pga. at hvis han skal undervise, så skal formålet være at hesten kan komme videre i sin uddannelse og ikke bare "tuller" rundt til klubstævner.. Det er måske lidt hårde ord, men sådan er der en hel del mennesker der er i ridesporten, og det må man leve med. Hvis du virkelig vil noget så må du vise at du vil kæmpe for det..

Mit råd til dig er at du enten skal finde dig en anden træner som måske er lidt mere "almindelig" og underviser på det niveau du er på. eller også skal du virkelig arbejde med din hest, og virkelig ville det. Og så vise den berider hvor meget han tager fejl efter din mening..

Held og lykke..

Dressur teamet M & M

(ride with your heart and feel the magic)

Snobbere, ja er der mange er siger... men misundelse er det vi siger.. >o<
0
0
Svar på denne tråd

huhu...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 19:52
Han må jo selvom om han vil undervise nordbagger eller ej, men det er da vildt plat af ham 8-)
Ville have spurgt hvad der var så fandens anderledes ved en nordbagge siden han ikke ville undervise.

MVH. Nanna - VampyrNie!

...bag skyerne er himlen altid blå!
0
0
Svar på denne tråd

fgjsftgjsryj
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 20:40
Hmf! For dårligt! Så kunne han jo lige så godt gå rundt og vælge de elever han har ud, som han gerne vil undervise, og hvilke han IKKE ville! Tsk tsk tsk! Ja, det er jo så hans eget problem, for det er jo ham der går glip af noget!

Og han kunne jo i princippet være ligegæad med hvad for en hest det var, han får lige mange penge ud af det alligevel! Pfh!

Jeg var engang til c-stævne med min beridder (det var hende der skulle starte). Og hun skulle starte mod en fjordhest! OG den fik sgu en højere placering end hende, og hun red på en meget meget fin dv!

Og hun syntes det var sejt! Altså! Man hører da også om islændere og haflinger, ja endda shettere som går rigtig rigtig fin dressur! Så sys det er noget vås han fyrer af!

Men skynd dig at find en bedre underviser, som er ligeglad med sådan noget!

Mvh.

C H R I S

(y)

0
0
Svar på denne tråd

sidder og
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 20:45
bliver helt hidsig :-*

Om han vil undervise fjordheste eller ej er jo sådan set hans sag!

Det kan du eller nogen andre ikke gøre noget ved!

Når det så er sagt, må jeg give de andre ret!
Sikke noget svineri!

En fjordhest kan gå akkurat lige så godt som alle mulige andre heste!

Og jeg kan ikke se nogen forskel på en anden robust pony end en fjordhest! Pånær farven!

Det eneste man kan sige om fjordhesten er, at den har en psyke der siger spar 5 og så er de bomstærke!

Så det (efter min mening) langt sværere at få en fjordhest til gå lækkert, end en fx DV
netop, fordi den har et helt andet sind ;-)

men jeg synes også at det siger mere om ham end det gør om dig og din sikkert dejlige fjordhest!

-stina

:-D Stina :-D

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  08-06-2005 21:26
Det var da en underlig person 8-) Men giver vicki85d:o) ret. Hvis han nu ikke er god nok til at undervise folk med fjordheste :-D

Med hensyn til jer der siger at hesten sikkert er for kraftig. Måske er det en af de "sporty" udgaver? De kan i hvert fald sagtens!

Rikke
&
♥Skatholm Magic Spotlight♥

Part søges i Glostrup eller omegn
0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar!
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 12:12
Tak for jeres svar alle sammen. :-D

Og jeg vil da tage og finde mig en anden underviser, for ham der skal jeg i hvert fald ikke have i nærheden af min hest.

Og sidder også og tænker: hvorfor var det jeg ikke sagde et eller andet? Hvorfor bad jeg ikke om en forklaring? Men det egner mit temperament sig ikke til.

Nath, Sisse og Kaptajnen!

Der findes lige så mange holdninger som mennesker ;-D

Msn: teddy_nathalie@yahoo.dk.

0
0
Svar på denne tråd

svin ....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 17:18
^^ .. Hvem var det af dem!?

Hvor grumt.. Sisse kan dasagtens gå dressur! hun er da megert dygtig, hvorfor kune hav ikke bare havde kigget på hende?

MVH.
Julie xxx
Prøv lykken!

0
0
Svar på denne tråd

RE: Nægter at undervise bestemte racer DEBAT
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 18:39
Tja, du kender jo min mening.
Tror han skal være glad for det ikke var mig og Halifax han sagde det til, for jeg var nok flippet lige så meget som jeg gjorde på Michael den dag :P

Synes det er iorden at man som underviser ikke vil undervise alle.
Men jeg synes ikke det er iorden at man siger ja til at være tilknyttet en stald som vores, hvor hesteflokken er ret broget, og så nægte at undervise enkelte heste.
Og det er jo ikke første gang han siger nej til en hest herude så vidt jeg kan forstå..

Min mening er, at siger man ja til at være tilknyttet en stald, så underviser man de heste som står derude.

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~
Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)=
De tre tosser på en tømmerflåde :P

http://www.himclub.com
0
0
Svar på denne tråd

FLØDEBOLLE (:
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 11:48

- Fjodheste er jo ikke bygget til dressur . Fjordhesten er Bum stærk, og er tit meget griftig . Nogen underviser "gider" ikke bruge deres tid på det, da Jeg tror de sys det er et for hårdt arbejde med en fjordhest, det er jo hårede at få en fjordhest til at gå totalt lækker dressur ind en Dv. jeg har selv en fjordhest , han er hellere ikke kraftigt, han er virkelig sproty og går LA dressur.
Jeg har aldrig prøvet at en berider ikke ville undervise os, nogen har engang sakt at han ikke var glad for fjordheste og de gik jo ikke så godt, (på grund af et eller andet, kan ikke huske det), Men han sagde du begynder bar at ride, og han blev helt mundlam . han stoppede mig og sagde jeg tag "hatten" af for dem, de kan jo godt . Det er den bedste hest der har været i dag . - Sådan nogen ord bliver man rigtig glad for at høre :'d
- Det eneste jeg kan sige find en ny underviser, jeg syns også det var Alt for dårligt af ham - dum mand . - Bare tro på dig selv , så går det nok :D
Carmen Louise Og Laban
- Altid sammen <33

Jeg Kan Jeg Vil Jeg Skal !
- Citat fra min springlære !
0
0
Svar på denne tråd

allah ?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 11:55
Jeg underviser bestemt ikke islændere !

Har da undervist en pige på hendes fjordhest og der skal altså bare meget mere til end når det er en dsp f.eks. - Jeg har bestemt intet imod fjordkrækker men der SKAL altså mere til!
Johanne & Kahlua
Du blir født alene, du dør alene; Du har ikke krav på en skid!
0
0
Svar på denne tråd

GåseSteg med FrøLår?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 12:17
WHAT?!?!?!?!?! Det kan man da iikke tillade siig!! :-@

En Shetlandsponyy kan gå liisåå goodt som en DV kan... 8-)

Shettere er jo bare ikke bygget på samme måde som en DV er, det er nok det folk forbinder med nogle kraftige heste (ikke a jeg gør det, for det gør jeg ikke)

Men sys du skal klage til berideren... 8-)
♡Kram Sasma♡
Vil hvad jeg vil - gør hva jeg ka

Tør du?
0
0
Svar på denne tråd

klage..?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 14:05
Fordi han ikk ville undervise norbagger?? 8-)
hmm
~avana~
kast ikk med æbler hvis du selv r et skov
-do YOU live..?
♥♥♥♥
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider