Puha ja, så er det i dag

Naboens connemara pony, Donna, skal aflives.
De fik hende for over 10 år siden, hvor hun var skør i roen og ejeren egentligt var skideræd for hesten - men den skulle jo lære det.
Donna, som egentligt hedder Nørlunds Sophia, er en køn lille brun pony, som skulle være fyldt 15 år om en lille månedstid. Hun er absolut ikke skør længere, og i den seneste tid har mig og Pernille haft nogle herlige ture med Fame og Donna.
Pernille og Donna har jordet af sted, sprunget uden sadel og været ude i soppe i vandet og vi har rigtig hygget alle 4 - velvidende at det var vores sidste tid sammen.
Nu er Fame's ejer så hjemme, og de har besluttet af Donna skal aflives
idag!!! - mig og Pernille havde troet hun skulle aflives sidst i juni, når Fame skal væk. Men, sådan skulle det ikke gå. De har valgt at aflive hende i dag, Pernille tog med sin klasse til Prag og aner ikke at når hun kommer hjem er Donna væk.
Jeg har aldrig selv været vildt knyttet til Donna, men har alligevel redet hende et par gange - og sprungte på hende

Hun er en underholdende lille pony, har redet mange ture med hende dengang hendes ejer stadig red.
Men, man bliver jo for gammel og for stor til en kat. 2 pony, man flytter hjemmefra og mister interessen og al den slags.
Grunden til Donna skal aflives er, at hun tidl. har været meget slemt forfangen, bliver hun forfangen i igen - jamen så er det slut uanset hvad.
Så hendes ben er ikke hvad de har været, og da hun jo er en speciel pony med tendens til forfangenhed, så ville det være synd at bortgive hende da man ikke kan ligge sådan et ansvar over på andre.
Synes bare det er synd, Pernille ville så gerne købe hende. Men, Pernille tager på efterskole efter sommerferien - og når hun kommer hjem fra 9 klasse, så er en pony på 138 i stg, som ikke kan rides op til det vilde udover let skovtur nok ikke det fedeste at have stående.
Men argh, er bare så svært. Ejerne mener at Donna ser så forfalden og trist ud - Ja! Donna ligner dælme en på 25 og ikke 15 år, men lidt korrekt fodring kunne hjælpe. De ser hende ikke på tur, de ser ikke når hun pjatter rundt og fræser afsted med Pernille og mig og Fame.
Er selvfølgelig det bedste for Donna det her, den lille tossede pony med hjertet i panden - hendes blis sidder lige midt i panden og er perfekt hjerteformet. Hun er bare så smuk, og nu hun snart væk
:'(
Jeg fik af vide i lørdags af Fame's ejer, at Donna skulle væk mens Pernille var på ferie - men at det skulle være allerede nu!? Pernille har endda rykket noget af sin ferie for at vi kunne nyde vores sidste tid med hestene.
Føler mig lidt ond ved ikke at have fortalt hende det, for ikke at have givet hende chancen for at sige farvel til Donna. Men omvendt, vil jo ikke ødelægge hendes ferie.
Chanell kommer nok også til at savne Donna, de to kunne stå timevis igennem hegnet og lege i brunst og nusse og sige "Hviiii"

Åh ja... Men nu det slut. Og snart skal Fame til Sjælland. Var da godt så længe det varede
Er min tante som skal aflive Donna, hun skal aflives herovre tror jeg. Vil over og klippe en tot man af til Pernille tror jeg, hvis jeg kan klare det. Har bare lyst til at sætte mig til at tude over det hele. Lyder måske tosset, men det er bare så håbløst!
Men, hvil i fred Donna - du har sgu gjort det så fandens godt. Og hils Rollo, Max og Wendy deroppe.
Pyha,