Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Så skal Donna aflives
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 09:27
Puha ja, så er det i dag :(
Naboens connemara pony, Donna, skal aflives.
De fik hende for over 10 år siden, hvor hun var skør i roen og ejeren egentligt var skideræd for hesten - men den skulle jo lære det.

Donna, som egentligt hedder Nørlunds Sophia, er en køn lille brun pony, som skulle være fyldt 15 år om en lille månedstid. Hun er absolut ikke skør længere, og i den seneste tid har mig og Pernille haft nogle herlige ture med Fame og Donna.

Pernille og Donna har jordet af sted, sprunget uden sadel og været ude i soppe i vandet og vi har rigtig hygget alle 4 - velvidende at det var vores sidste tid sammen.

Nu er Fame's ejer så hjemme, og de har besluttet af Donna skal aflives idag!!! - mig og Pernille havde troet hun skulle aflives sidst i juni, når Fame skal væk. Men, sådan skulle det ikke gå. De har valgt at aflive hende i dag, Pernille tog med sin klasse til Prag og aner ikke at når hun kommer hjem er Donna væk.

Jeg har aldrig selv været vildt knyttet til Donna, men har alligevel redet hende et par gange - og sprungte på hende :) Hun er en underholdende lille pony, har redet mange ture med hende dengang hendes ejer stadig red.

Men, man bliver jo for gammel og for stor til en kat. 2 pony, man flytter hjemmefra og mister interessen og al den slags.
Grunden til Donna skal aflives er, at hun tidl. har været meget slemt forfangen, bliver hun forfangen i igen - jamen så er det slut uanset hvad.
Så hendes ben er ikke hvad de har været, og da hun jo er en speciel pony med tendens til forfangenhed, så ville det være synd at bortgive hende da man ikke kan ligge sådan et ansvar over på andre.

Synes bare det er synd, Pernille ville så gerne købe hende. Men, Pernille tager på efterskole efter sommerferien - og når hun kommer hjem fra 9 klasse, så er en pony på 138 i stg, som ikke kan rides op til det vilde udover let skovtur nok ikke det fedeste at have stående.

Men argh, er bare så svært. Ejerne mener at Donna ser så forfalden og trist ud - Ja! Donna ligner dælme en på 25 og ikke 15 år, men lidt korrekt fodring kunne hjælpe. De ser hende ikke på tur, de ser ikke når hun pjatter rundt og fræser afsted med Pernille og mig og Fame.

Er selvfølgelig det bedste for Donna det her, den lille tossede pony med hjertet i panden - hendes blis sidder lige midt i panden og er perfekt hjerteformet. Hun er bare så smuk, og nu hun snart væk :'(

Jeg fik af vide i lørdags af Fame's ejer, at Donna skulle væk mens Pernille var på ferie - men at det skulle være allerede nu!? Pernille har endda rykket noget af sin ferie for at vi kunne nyde vores sidste tid med hestene.

Føler mig lidt ond ved ikke at have fortalt hende det, for ikke at have givet hende chancen for at sige farvel til Donna. Men omvendt, vil jo ikke ødelægge hendes ferie.

Chanell kommer nok også til at savne Donna, de to kunne stå timevis igennem hegnet og lege i brunst og nusse og sige "Hviiii" :) Åh ja... Men nu det slut. Og snart skal Fame til Sjælland. Var da godt så længe det varede :'(

Er min tante som skal aflive Donna, hun skal aflives herovre tror jeg. Vil over og klippe en tot man af til Pernille tror jeg, hvis jeg kan klare det. Har bare lyst til at sætte mig til at tude over det hele. Lyder måske tosset, men det er bare så håbløst!

Men, hvil i fred Donna - du har sgu gjort det så fandens godt. Og hils Rollo, Max og Wendy deroppe.

Pyha, :'(
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 09:39
Jeg forståt dig udmærket godt...
Min gamle pony blev aflivet i setember , dagen før jeg skulle til DM med en anden hest (!)
Jeg var bare SÅ ked af det, og jeg fik det først at vide dagen før.
Klip en tot man af til din veninde, selvom det kan være skide svært for dig, hun vil elske dig for det senere. Jeg er selv rigtig ked af at jeg ikke fik chancen for at få en tot af min ponys man. Men det er jo for sent nu!
Og når hun kommer hjem, så lad hende græde og tal først emd hende om det, når hun selv begynder.
Og lad vær med at komme med den der dumme sætning "Det var jo også det bedste for Donna". Det vil bare få hende til at blive endnu mere ked af det, og hun vil måske syntes at hun ikke passede den godt nok...

Post proelium
-praemium

TEAM PIP
- Teamet for ryttere med forelskede heste!

0
0
Svar på denne tråd

æv hvor trist! :-(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 11:13
En masse trøste kram her fra!

Man føler sig så magtesløs i sådanne situationer. :-(

Se denne her: Rainbowbridge

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Trist:'(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:58
KÆMPE, KÆMPE, KÆMPE trøstekrammer herfra. Hvor er det forfærdeligt, men som Helena sagde skal du klippe en tot af manen ligemeget hvor svært det bliver for dig, og som hun også sagde må du ENDELIG ikke sige at det var bedst for Donna til hende. Det gør i hvert fald ikke end i bedre humør. HAr bare lyst til at tude nu :{-(

MVH. Ditte
Det gode hjerte lever længst.
0
0
Svar på denne tråd

Orh ....
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:44
Det er aldrig rart at sige farvel til nogen man holder af..
Men prøv at se positivt på det, den får det godt i hilmen..

Trøstekram herfra.. :)

MVH.
Julie xxx
Prøv lykken!

0
0
Svar på denne tråd

åh nej dog..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:50
bliver helt trist.. Men som du selv har tænkt dig: klip en tot af hendes man af til hende. Evt en grime..

Men kæmpe stor trøste kram og knus herfra...

Snart den 12. Juni = Min fødselsdag!!!
0
0
Svar på denne tråd

Vrinsk
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:45
Har osse mistet 2 heste... uden jeg vidste det... men fik no'd begge gangene... Jeg rykkede den første's hest's man og fik en god stor tot man...

Den anden havde jeg striglet og en pænt stor tot hår røg af... (hun havde MEGET løse hår)... En dag da jeg kom hjem fra skolen, sagde min mor det til mig og det første jeg tænkte var; "godt jeg fik en tot man!".. da jeg sku i skole igen så jeg hende lig ligge på et stykke græs med tæppe over sig mellem nogen træer... Var bar så ked..

Men tag den tot NU! Du vil blive glad for det... og lad endelig vær med a sii til din veninde ,,Jamen det var jo det bedste for Donna"... så blir du en lyseslukker...

Stør trøstekrammer herfra...

Ej sidder sQu og småtuder.. :{-(
♡Kram Sasma♡
Vil hvad jeg vil - gør hva jeg ka

Tør du?
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 15:37
Min gamle pony blev også meget forfangen, meget ofte, hun var heller ikke så høj.
Men hun lever i bedste velgående, og hun er trods alt 21 ;)
Det er en lille pige på 9 år der har fået hende. De gav næsten ingenting for hende, men pigen er bare så glad for hende, og hun går og tusser rundt på en gård med en masse arbejdsheste :D

Der er måske håb? Hvis ikke det er for sent? :(

I al fald gør det mig ondt.

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Så er hun væk
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 21:05
Hun blev aflivet for 2 timer siden. Puha, så dem gå derned og så satte jeg mig bare til at tude... Håbede sådan på at man pludselig ville se hende komme jordende væk derfra...

Har lige været nede og ligge blomster, kysse hende farvel - og klippe en tot man af :(

Åh det så svært... Selv min hest står og vrinsker efter Donna... Har taget nogle billeder den anden aften af begge hestene, så har et billede til Pernille af Donna's sidste hyggeaften...

Åh ha, tude-tid!!! :'(

0
0
Svar på denne tråd

:{-( snøft snøft.... TUD!!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 22:06
Føler virkelig med dig.... godt du sagde farvel til hende,, det bliver du glad for.....

godt det med billederne ville selv have foreslået det.... det giver nogle virkelig gode minder..

til din hest:
den har lige mistet en god ven præcis ligesom dig... den var bare ikke forberedt overhovedet... tag dig tid til at nusse med den giv den en masse opmærsomhed det vil hjælpe....

Krammer og trøste-knus fra Kathrine og Periencon

*Vi tog dyrene fra nturen. Nu er det vores ansvar, uanset andre påstande.*
0
0
Svar på denne tråd

:(..........
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 22:08
bliver helt trist.. vildt sørgelig historie...

MANGE MANGE MANGE MANGE trøstekrammer til diig...:(.. har sku ondt af diig helt ind i hjertet... det er det værst esån noget..:(

Jeg hedder Drude

Bare Drude

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider