| Jaer... |
| Forfatter:  |
-Team Hvidkjær- |
| Dato:  |
12-05-2005 18:52 |
|
Jeg er også forkælet.
Uderover hestene, spiller jeg også lidt golf. dvs. to af DK's dyreste sportsgrene. Det er altså udstyr til mange penge til hver sport plus alt det ekstra.
Min mor og far siger også altid at jeg måtte få hele verdenen hvis de havde penge til det .
|
|
|
| Forkælet... |
|
|
Min bror og jeg er m*gforkælede.
Mine forældre har altid ment, at det er vigtigere, at vi læser og passer skolen, end at vi arbejder udenfor hjemmet.
Så vi gør vores bedste mht. uddannelse, de gør deres bedste mht. vores økonomi.  Jeg har haft arbejde, siden jeg var 13, men ikke af økonomisk nødvendighed.
Mine forældre betaler opstaldning for mig, det synes jeg er fedt. De stopper selvfølgelig, når jeg flytter hjemmefra, men indtil da får jeg 700 kr om måneden foræret.
Jeg beder aldrig om noget fra mine forældre, for jeg har rigeligt med penge selv. Ikke desto mindre siger jeg bestemt ikke nej tak, hvis de tilbyder at betale noget for mig (med mindre det er en meget lille sum penge) - for de har også selv nok stående i banken.
-+- Zip.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bestemt nej |
|
|
Jeg er desværre ikke forkælet  Jeg betaler selv alt til hestene og mig selv. Betaler også tit regninger herhjemme som fx tlf og internet når det nu er mig som bruger internettet mest osv.
Har aldrig fået lommepenge, men nu arbejder jeg så også hvor jeg tjener omkring 4000kr om måneden.
Men så trækker man lige heste fra, internet, tlf og mobil regning og det daglige indkøb... Pyh
Og nu skal jeg anskaffe mig en til hest OG et føl, akkeja 
Men jeg forkæler så tilgengæld min mor og søskende, hehe. Kan gå helt amok i fx H&M en dag og købe tøj til dem. Eller finde en flot ring til min mor til en 100-300kr og bare gi hende fordi hun skulle ha den.
Så herhjemme er det lidt omvendt  Hvis min mor "forkæler" mig er det noget fjollet hun har fundet i genbrug, eller hvis jeg ikke har flere penge og jeg finder en bluse fx - så kan hun godt liiige give mig den hvis jeg ser sød ud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalalala. |
Vildrose |
12-05-2005 20:48 |
|
Min familie har ikke så mange penge, det er fint det jeg har  Min mor venter altid til tingene kommer på udsalg. Hun købte eks., 2 par staldstøvler, til i år, og næste år - til 120,- (Normalpris; 600) så har jeg nogen jeg kan passe i 2 år!  Fino fino.
- Vildrose <3.hellere såres af sandheden end glædes af løgne †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grr HADER.. gentager H-A-D-E-R overskrifter |
|
|
Okay okay.. troede jeg var en smule..? forkælet? 
Jeg må ikke få en part der koster penge, jeg får nok et par ridebukser en gang om året 
Okay, jeg bliver kørt.. rimelig meget, og nogle gange må jeg da os få noget dyrt tøj... heh?
CocktailEn rytter er ingen rytter uden en hest! En hest er stadig en hest uden rytter! Jeg Æælsger min CockerMus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marlene&Marius |
|
|
jeg giver dig helt ret.. jeg gør det samme som dig og ikke går i byen m weekenden og køber nyt tøj tit.. men køber da nyt tøj.. men ikke så tit som mange gør..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 1!!!!!!!!!! |
|
|
Er rimelig forkælet.... tror jeg.
Altså min mor og far betaler ponyen, stævner(2-4 gange i måneden, året rundt), undervisning, opstaldning, nyt tøj, stort set alt udstyr o.s.v.Derudover kører min mor tralier 3-4 gange ugenligt, for mig.
Men nu hvor jeg er blevet konfirmeret, har jeg tænkt mig at betale mere selv.
Dertil har jeg skaffet mig arbejde (1000kr månedligt, for arbejde 3 timer hver torsdag, og ½ time valgfri dag i gang i ugen)
Har det faktisk lidt skidt med at forældrene 'ofre' så meget, bare fordi jeg har et dyrt liv, eller interesse  kald det hvad du vil.
Qnuz Flicka  CHAMPIONATLISTEN 2005! dressur resultater sendes til mig!! Husk altid at smile! Det får folk til undre sig over, hvad du har gang i! Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iouyhlik. |
drude |
12-05-2005 22:30 |
|
lidt forkælet er jeg da.... ikk helt så meget som diig.... men har da lie fået lov til at få ponz... godt nok har jeg de 15000 selv... men mine forældre vil godt gå med til en der koste 35000.... men altså jeg vil ikke klage jeg blir kørt det meste af tiden ud til min rideskole og der er 15 km... jeg for hvad jegb har brug for skal dog gøre lidt for dset men...
↓ → Jeg hedder Drude ← Bare Drude ↑
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Jeg tror nu at det er meget normalt at få nyt udstyr til sin hest når man får en ny 
Jeg er åz selv meget forkælet, jeg får alt serveret på et sølvfad af mine forældre ! udstyr, tøj, sko, osv..
Men mine forældre har jo åz råd til det, så det er jo så en anden side af sagen
Jeg fik 35.000 til en hest da jeg sku have en ny, det sys jeg åz er godt !!
Selvom jeg er møgfokælet er jeg da vel stadig en "normal" pige ..
♥ Katrine & Latent Lafaette ♥
My lump of gold <$
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm forkælet?? |
AnnaL(paw) |
13-05-2005 10:44 |
|
Sys ik forkælet har så meget med hvor meget man får eller ik får!
Jeg sys mere forkælet har nået med ens opførsel a gøre... eller hvad..?
MVH Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huhu AAALT FOR forkælet... =O |
|
|
Hehe ja det vist mig.
Har 4 heste, til hmm, mange penge! Uff et emne vi ik snakker om.. Og så har jeg 4 sadler, 10 hovedtøjer, 10 dækkener osv osv... Har sindssygt meget udstyr, og mine forældre har betalt det hele!
+ de betaler for foder til hestene osv. De købte så sidste år en heeeel rideskole, hehe, ahh vi har kun 21 bokse! Meeen min far sagde sit job op osv. for at kunne købe denne rideskole, for så derefter at flytte herud!!
Tjaee, hmm jeg er lidt forkælet i hvert fald..
Og nårh ja, jeg får træning i Herning 2 gange i ugen, i Give 2-3 gange i ugen. Og 1 gang i Ikast! + nogle gange i om måneden i Nørre Snede... Deet pænt dyrt!
Og de betaler selvfølgelig oss stævnestarter og stævneopstaldning, og kører mig til ALT jeg vil!!
De betaler osse tøj, sko osv. til mig!!
Ku jeg forlange mere?
Mit darjlige sted og darjlige heste kan ses på min HP!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkælet? Ja det kan man vist godt sige.. |
Mini-Mallie |
14-05-2005 13:58 |
|
Jeg ved godt at jeg også er en af de børn som virkelig bare får alt af mine forældre, og det er jeg meget glad for. Har jo lige fået min dejlige Dansk Varmblods hingst Blues af mine forældre.. Prisen??? Hmm skal vi snakke om den?? Jeg kan bare fortælle at den rundede de 100000kr..
Udover det får jeg alt det dejligste udstyr når jeg har lyst.. Jeg har min helt egen stald hvor der kun står mine egne heste, og der er alt hva man kunne tænke sig.. Undervis, stævner, tralier, dyrlæge, smed, massør,foder, tandlæge, berider.... og alt det andet betaler de også.. Jeg betaler intet.. Jeg skal bare ride!!
Er alle børn i dag ikke forkælet på enten den ene eller den anden måde?? Jeg hører tit for at jeg er forkælet, og får alt af mine forældre... Ja tak det værdsætter jeg også 100%, men husk altid "kærlighed kan man ikke købe sig til"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <i> Forkælet ?? </i> |
l Cælle l Flika l Tess l <33 |
14-05-2005 14:19 |
|
Ved ikke om det er det rigtige ord :
^^ 2 heste, min mor har betalt - Vi køber snart Tess. Dvs. vi ejer hende ikke endnu.
Jeg ved ikke om jeg er forkælet mth. heste og tøj! Altså heste, jo, der får jeg hvad hestene og jeg skal "bruge" - For deres egen velfærd og sikkerhed, så vel som min.
Men : Obs Obs : Tøj, jeg køber/får næsten aldrig nyt tøj, og sådan - Og ingen lommepenge, men min mor betaler os for opstaldning og stævnegebyrer .
Det har jeg det helt fint med, værdsætter mine heste højere end tøj, sko og make-up !!
Uden dem, såe ??
<3 Kys Fra C æ l l e , Flika og Tess <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forkælet? |
Kosmo |
14-05-2005 14:54 |
|
Det synes jeg ikke jeg er.
Jeg køber selv hvad jeg behøver: Tøj, hesteting osv.
Min mor kan dog godt give et lille tilskud engang imellem!
Vi har nok penge, men jeg bryder mig bare ikke om at "Nasse" penge fra min far og mor- Jeg tjener jo mine egne ?!
Jeg fik da foræret min hest, og de betaler da opstaldningen- derfor kan jeg sagtens selv punge ud når det gælder tøj og så videre!
Jeg har de bedste forældre, og har altid fået masser af kærlighed  Mere behøver de ikke give mig.
LIVET FORSTÅS BAGLÆNS, MEN MÅ LEVES FORLÆNS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heej.. |
• Nina & Maxwell • |
14-05-2005 15:26 |
|
Heej...
Jah er vist osse rimlig forkælet..
Jah,,.. faktis ret meget.. men sætter da osse meget
pris på det... og hjælper da osse en del..
-Jah har jov lii fået hest..
-ny pasier sadel
-læder ridestøvler
-en masse andet udstyr.
-Og en alt mit verdags tøj :p
så er godt tilfreds osv..
Men er osse bare super glad for det jeg får..
iser heste
• Nina & Maxwell •
dressur team
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdjkdhgfds |
Camilla (Musse!) |
14-05-2005 22:20 |
|
Jeg sys bestemt ikke selv at jeg er forkælet... Altså min mor og far betaler opstaldning,dyrlæge og smed.. Men jeg skal selv betale stævnergebyr, udstyr, undervisning, trailer, betalte selv min pony, og generelt skal jeg selv betale det meste.. F.eks. hvis jeg skal ind i byen skal jeg selv betale for det, altså jeg får ikk bare penge af min mor og far... ville tit ønske at mine forældre havde flere penge og var hesteintresseret hvilket de IKKE er! Skal da oz selv cykle ud på rideskolen (8km), og nogle gange oz tilbage hvis min mor ikk gider at hente mig.. men okay jeg overlever nok.. må man håbe...:=)
Fjordheste-power 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jepski |
Sofia med Sussie Tarpgaard<3 |
15-05-2005 18:53 |
|
indrømmer det er forkælet... mig og min bror for hvad vi peger på. men vi opfører os ikke dårligt...
Knuzzer ---(Sofia Pedersen)--- ---(Og Sussie Tarpgaard som er verdens bedste pony for mig)---
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej.... |
HOPE |
19-05-2005 14:42 |
|
Nej er da bestemt ikke forkælet hvis man tænker i forhold til jer andre.. eller jo. mine forældre prioriterer bare anderledes.
Jeg har lært at man skal arbejde sig til det man vil have.
Jeg arbejder mig til alt hvad jeg har og får. Ellers får man da et tootalt chok når man selv skal ud og tjene sine egne penge. Det er så ikke så slemt, men så kommer skattefar altså også lige og tager 50%. Hvordan kan man så nogensinde kunne få råd til alt det luksus man er vant til + at få mad på bordet og en bolig.. Hmm.. jeg spørger bare??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
|