|
|
| Rider i virkelig hver dag?? |
| Forfatter:  |
Anne (Lotus) & Dajana |
| Dato:  |
09-05-2005 13:15 |
|
Hej JHN.
Ja, jeg kan jo efterhånden læse at der er mange som går op i ridesporten og vil langt.
Men hvad med jer andre der rider "bare for at ride"?
Jeg læste i et indlæg under, at nogle af jeres heste har en fast fridag, hvilket jo så må sige at den bliver redet alle ugens andre dage?
Er jeg den eneste "hyggerytter" der gerne vil have min hest til at få fornuftigt og pænt i begge dicipliner, uden at jeg får redet hver ENESTE dag?
Jeg indrømmer GERNE at jeg ind i mellem hellere tager mig en tur gennem byen med vennerne, end jeg tonser hjem fra skole for at ride hesten...
Ponyen går på fold hver dag, den er egentlig godt tilfreds med at slappe af.
Dog kan vi også hurtigt blive enige om at det ikke er hensigtsmæssigt at hive den med til træning to gange i ugen, uden af blive redet yderligere.
Konditionen spiller jo en væsentlig rolle.
- og min hest bliver også rørt jævnligt nok til at jeg tillader mig at tage dem med til træning.
Har alle herinde hvilke så store ambitioner at alt muligt andet bliver tilside sat?
I der drikker til fester, hvad gør i den dag i ligger med tømmermænd søndag morgen? - eller sker det aldrig, pga. træningen?
Jeg håber ikke jeg lyder "ligeglad" med mine heste, det er jeg bestemt ikke.
De mangler INTET og lider IKKE under ikke at blive trænet hver evig eneste dag...
Jeg har bare så meget andet i hovedet til at der bliver plads til det hele
Hilsen en IKKE-"skovtursrytter", som rider for at blive bedre sammen med hesten, men som ikke har ambitioner om OL og VM 
Mvh. Anne -som siger det hun mener, og mener det hun siger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jwkjwqjkqwkj |
Johanne(Kahlua) |
09-05-2005 13:21 |
|
Kahlua som jo er 3- snart 4 (går som 4årig) bliver redet ca. 4 gange om ugen måske kun 3 gange.
Det er omkring en halvtime mest i trav og lidt galop.
HUn går også på fold hver dag i mnage timer.
Jeg tager også til fest osv.
Er ude hos hende hver dag i mindst en time men rider ikke hevr dag!
Synes det er forkert ikke at give hesten fridag og arbejde koncentreret!
Johanne & Kahlua Du blir født alene, du dør alene; Du har ikke krav på en skid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm.... |
|
|
Hej..
Jeg behøver heller ikke ride stævner, og vil kun prøve det. For har det lidt på samme måde som dig.
- jeg rider ikke hver dag
- rider når jeg og hesten er i humør til det
- rider tit tur med vennerne
- springer eller rider meget seriøs dressur hvis hesten og jeg selv ikke er i humør til det//eller gider.
- hesten for fri når jeg synes, tit flere gange om ugen.
- kigger tit på hesten og ser og hun fx. hellere vil løs longsere og lege end ride dressur, nårm så gør vi det.
Jeg synes ikke man skal lave et fast uge program over hvornår man rider dit og dat, for har selv oplevet det sådan at det er meget rarer at ride når vi begge vil, og hesten synes samtidig også at det er sjovere.
For jeg tror ikke på at der findes en hest som er glad hvis du rider den i 1½-2 timer dagligt, med en fast fridag, altså jeg snakker om hård dressur eller høje spring!
Jeg synes det er langt skønnere at ride, hvis man ikke er opsat på hele tiden at skulle ride stævner, fx. hvis man rider min. 4 stævner pr. måned! For så skal man holde komdien hos hesten og nogle mennesker takler sådan noget bedre end andre..
Også forde at jeg jo tit kigger på hesten og ser hvad humør hun er i og finder på den måde ud af hvad der ville være rararest at lave lige netop den dag, så man ikke kommer til at blive sur og "uvenner" hvis hesten er meget stædig forde den endlig ikke har lyst til at ride dressur. Sådan har min hest det i hvert fald.
Vi variere også træningen. Vi træner i gennemsnit sådan her pr. uge.
- 2 dage med løslongsering, (jubii, siger Velour  )
- 2 dage med dressur
- 1 dag med spring
- 1 dag fri 
- 1 dag hvor vi endten rider tur eller går lidt rundt og hygger.
Jeg kan selvfølgelig kun tale for mig selv og det har jeg også gjordt, udfra hvad jeg ved og jeg mener!
Sikke en smøre..
Kram Ditte
Kender DU en eller kan DU gøre Velour 100% trafiksikker , og hun/han/du måske bor i nærheden af mig, så skriv venligst en mail! Vi har virkelig brug for hjælp! <
Tjek Anne og min webside, vi sælger brugt rideudstyr!
www.velour-fallon.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næææ.... |
Saturn |
09-05-2005 13:35 |
|
Det er jo formålet ved at have en forholdsvis ung hest. Jeg mener helt bestemt ikke man bør ride sin unge hest hver eneste dag! Det er at forlange for meget, af en ung og måske urutineret hest. Jeg har da tit hørt folk hviske i krogene, når jeg siger jeg ikke er hos min hest hver dag..? For det gør jeg da bestemt ikke.. Så ville han da blive træt af mig alt for hurtigt.!
Min hest er 4 år, og kan det grundlæggende. Det sys jeg er passende at forlange at en 4 årig kan.
Jeg har da heller ingen ambitioner om at ride OL på min dreng, men derfor skal der selvfølgelig være orden i sagerne. Han skal kunne gå pænt, koncentrere sig osv. men han er et levende væsen?` ikke en maskine hvor på man starter "on" knappen, og forlanger hesten kan rides flere timer dagligt alle 7 dage i ugen..
Så nej Anne.. Du er ikke den eneste som ikke stiler efter Dm, Vm Ol you name it..
Men hvis vi nogensinde når så langt, så lad os da for pokker følges?` Du ringer bare.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Ja jeg rider for det meste hver dag, jeg vil gerne nå noget med mine sidste pony år og jeg kan lide at træne ihærdigt.
Selvfølgelig får ponyen en dag, hvor den står på skovtur eller fri. Evt og så springing en gang imellem.
Nu er der ikk så meget "by" i Billund, og ingen butikker. Jeg vil hellere ride og de fleste af mine venner, er også der hvor jeg er.
Jannie ö- Magic Bonnie og Bozze <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
Saturn |
09-05-2005 13:36 |
|
sludder.. Ikke formålet.. Fordelen..
Lige en rettelse til mit svar..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider hver dag |
|
|
og det nyder min hest..
Jeg har en hest der elsker og blive brugt..
Jeg rider ikke dressur hverdag, enten en skridt tur i skoven, springer lidt osv.
Kender min hest og ved hvor meget og hvor lidt den skal rides, og hvad den er i humør til!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saturn.. |
Anne (Lotus) & Dajana |
09-05-2005 13:41 |
|
... Du er tilsyneladende også fra Kolding som jeg; så ja, lad os da følges
Vi har jo også begge "kedelige koldblods" haha 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
Saturn |
09-05-2005 13:47 |
|
Haha.. som du dog kan sige det.. Jo for pokker..Jeg kunne se det for mig..
Anne på Lotus, og Mille på Lucca er de næste på banen.. Koldblods power! For pokker det ruller på tungen .. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi tager dem.. |
Anne (Lotus) & Dajana |
09-05-2005 13:48 |
|
... med storm, for som jeg plejer at sige, alt Lotus' talent ligger i hovskægget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
jeg rider heller ikke hver eneste dag, men min hest går også på fold døgnet rundt, og bliver passet og set til hver dag. Jeg er så også "kun" skovturs/hyggerytter...
Pandekager med grøn is og jordbærsyltetøj smager godt ~Knus the-horsegirl~(jeg er bare mig)♥Hneta♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Weekender |
|
|
Tjaeh lige pt får jeg vist kun redet ind i mellem i weekenderne på "min" rababeremule Fame, nu skal hun alligevel snart hjem til ejeren på Sjælland 
Er bare lidt surt, for ofte skal vi noget i weekenden og hun skal helst rides om formiddagen så hun kan nå at komme ud osv. - er lidt besværligt at ride andres heste
Og Chanell, ja hun går tyk og frodig og guffer græs på folden og nyyyder at være gravid  Kan sidde og snakke med hende fra vinduet ved computeren, er altså hyggeligt...
Men er ved at finde lånehest, så vil jeg ride hver dag om muligt. Jeg vil gerne til at ride mere seriøst end bare tulle rundt som jeg har gjort de sidste mange år.
Er nok fordi at jeg de sidste par år forsøgte at tæmme min vilde ismule  Og der er skisme ikke så meget at tæmme i Chanell, nok udover vores store maver når føl og græstiden er forbi.
Nu er jeg heller ikke festtypen, og de fleste af mine venner bor spredt rundt i landet... Så er mere at jeg sætter en weekend af til venner i ny og næ fx.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HEST FREM FOR FEST!! |
|
|
Det er egentlig mit motto.
Jeg foretrækker klart hestene frem for at tage til fest eller andet. Jeg tar tit til fest, men det er kun hvis at jeg når at ride alle heste inden!!
Jeg rider alle heste hver dag, men selvfølgelig skal de have en ugentlig fri dag!! Jeg synes at hvis man har hest, så kommer den i første række frem for ALT andet... Min mening!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Theis |
09-05-2005 14:51 |
|
Jeg rider helst hver dag. Men for tiden, bliver jeg pga. krikkens humor nød til at give nogen flere fridage end jeg har lyst til.
Jeg hader alligevel at lave andre ting, såsom med vennerne i byen.
Mvh. Theis ~ Dance with The Devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg... ;D |
-Team Hvidkjær- |
09-05-2005 15:11 |
|
Jeg rider hverdag, lige meget hvor mange tømmermænd og hvor sent det end bliver.
Dog, får de fri hver mandag da jeg er i skole til kl. 4
|
|
|
| me nu med garconse |
|
|
tjae hmmmm..
for det meste for han fri torsdag nogen gange mere...
men mit ugentlige program er:
mandag: spring undervisning
tirsdag: dressur undervisning
onsdag: sprigundervisning
torsdag: fri
fredag: dressur evt afsluttet med en jorde tur
lørdag: -------------ll--------------------
søndag:----------------II------------------
det er ca. hvores program
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min bliver brugt HVERDAG! |
Beritt |
09-05-2005 17:39 |
|
Min bliver redet HVERDAG!
Med de værste tømmermænd, og når man får fri fra arbejde kl. 8 en fredag aften, bliver hun bare redet der.
Og hvis jeg en dag virkelig ikke kan nå det, så går min tur en mor med hende.
Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind
|
Rikke og Farinelli 
| hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hej...... |
|
|
ja, jeg rider hver dag. min pony kan (næsten) heller ikk tåle ikk at blvie redet hver dag. nogle gange rider jeg også to og tre heste.. men går så heller ikk til fester osv..
♥♥♥♥ Nobody is perfect - Pablo is perfect ♥♥♥♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjahh... |
Lejla & F. Complet |
09-05-2005 19:56 |
|
Rider hver dag. Det er ikke altid han har en fridag i ugen, det kommer helt an på om han trænger, dte kan jeg jo mærke
Min plan ca.
mandag: alm. dressur (fri hvis stævne i weekenden)
Tirsdag: Dressur undervisning
Onsdag: alm. dressur
Torsdag: spring undervisning
Fredag: alm dressur
Lørdag: alm dressur/lidt hygge måske (stævne)
søndag: ---||---
foretrækker også hesten frem for festen 
Men kan da nå beggedele indimellem...
Du ved - og gør - altid hva´ du ska´ Plet  Vi ka´ ALT, bare vi er SAMMEN Love you
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Ja, jeg rider hver eneste dag ! Hun har dog lige haft 3 fri dage pga. jeg var på Morsø, så hun har fri når jeg ikke kan komme ! Hvis jeg er væk i mere end 4 dage, så rider Jeppe hende...
Hun får fri ca. 1 gang i ugen, nogle gange slet ikke, andre gange lidt mere..
Jeg rider hver dag for at holde hende i gang...
♥ Katrine & Latent Lafaette ♥
My lump of gold <$
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rider hmm |
¤Frederikke¤ |
09-05-2005 20:04 |
|
jeg rider for det meste hver dag ( i øjeblikket 4 heste om dagen ) men dagen efter jeg har været til stævne for de fri eller kommer en tur i skoven.
jeg rider lidt forskelligt fra hest til hest. da de er fra 4-10 år så de skal ikke gå lige meget alle sammen
¤ Frederikke ¤ Aladin ~ Diva ~ Spirit - Mine dejlige guldklumper !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dry4rutyituo |
|
|
Er det så synd at ride sin hest hver dag? Eller hvad mener du?
Kalina bliver ikke redet hver dag, dels har jeg ikke så megen tid og dels er jeg nogen gange for iratabel til at ride den - men så er det jo godt de små gerne vil skridte den
Lizifer bliver redet hver dag, dels kan den godt lide det og desuden er den osse en hoppende ko når den har haft fri. Og hvem siger de skal have fri, en skridt tur uden asddel i skoven kan vel osse gøre det. Det SKAL da ikke være hård træning hver dag. Og man skal jo heller ikke terbe de4t samme hver dag  Luzifer bliver sprunget 2 gange ugt. og ellers står den på dressur og en gang i mellem en skdridt tur i skoven.
Og synes nu mine heste virker glad og tilfreds.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haai med jer |
min_albert |
09-05-2005 21:33 |
|
jeg rider jo ikk vherdag, har ikk mijn egen hest... er dressur rytter, men så længe jeg ikk ahr mijn egen hest, rider jeg ikk stævner, rider kun 2 gange om ugen,, og narj, albert bliver ikk rørt hver dag, til tider for han en fridag.. men sjældent da han faktisk ikk bliver brugt til hård dressur eller spring....
jeg drikker næsten hver weekend, og så fredagen hvor jeg skal op tidlig lørdag og ride... selvom jeg har tømmermænd, nyder jeg alberts selvskab, han for mig til at glemme at man faktisk har det dårligt
kyzh sandra og albert, de bedste venner i verden.. elsker nikolai rigtigt højt{>
billeder af hestene på ars søges.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke synd.. |
Anne (Lotus) & Dajana |
09-05-2005 21:52 |
|
Jeg synes sgu ikke det er synd at ride den hver dag, men fatter ikke hvordan I får det til at hænge sammen med skolen, venner, lektierne, you name it.
Allerbedst vil da faktisk nok være at ride kræet hver dag hvad angår motion, jeg ser bare ikke lige mit overskud stort nok til det, selvom jeg da gerne ville.
Så var døgnet ligesom nødt til at være lidt længere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har ikk hest!! |
avana |
09-05-2005 22:08 |
|
men har passet mange/ redet!!
sys bedst om at den har fri en dag....
red 4 gange ugen. havde ellers ikk tid til at feste, mine venner oh lektier! osv
knus mig kast ikk med æbler hvis du selv r et skrov MSN: avana92@hotmail.com bare tilføj♥www.ltr.rideklub.dk♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min..... |
Cecilie (Jason) |
09-05-2005 22:17 |
|
Mit ponykræ, bliver såvidt det er muligt (vejr/humør) redet hver dag.
Men f.eks. idag efter Morsø, kunne jeg bare mærke på ham at den ikke var klar i hovedet (bliver let stresset), og derfor blev det en hel dag på marken i stedet.
Men nogen dage kan jeg mærke på den når den ikke gider at lege i sandkassen, også må han jo en tur på landevejen og snuse til foråret.
En typisk uge for Jassi er ca. 2x undervisning, 4xdressur og 1xtur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hver dag |
Kosmo |
09-05-2005 22:41 |
|
Ej det har jeg sgu ikke tid til.
Jeg rider ikke mere end 4 gange i ugen..
LIVET FORSTÅS BAGLÆNS, MEN MÅ LEVES FORLÆNS!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg red.. |
|
|
.. dengang jeg startede stævner red jeg hver eneste dag. Det vil jeg også til igen, selvom vi ikke starter mere.
#racc00ns.VixeN - |Chester| <3 Musse <3 msn; Trinja89@hotmail.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ergteqterter |
Ann 27 |
10-05-2005 10:41 |
|
Jeg rider langt fra hver dag.
Jeg rider ca. 2-3 gange om ugen. Min part rider 1-2 gange om ugen.
De sidste dage går han bare på fold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg...... |
|
|
rider begge mine heste hver dag.
En gang imellem har de dog en "longedag", og efter de har været til et militarystævne har de nogle skridtdage.
Med venlig hilsen Natasja *** "Military Ridningens Formel 1" *** | GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varmen kommer |
Camilla Mia |
10-05-2005 12:12 |
|
rider heller ikke hverdag da jeg ikke selv har hest eller pony, men her er et super godt program som bliver brugt af mange::
Dressur:3
Spring:1
Skovtur:2
Fridag:1
eller hvis man ikke springer:
Dressur:4
skovtur:2
Fridag: 1
Hvis man så er springrytter ved jeg ikke lige hvordan men helst vil ride.. Det her er mest for dressur eller allrounder, hvor dressuren alligvel er lidt højere end spring.
Under dressur dagende, kan man jo sagtens have longceret den, eller under springdagen kan man have løsprunget, og under skovtursdagen kan man sagtens have lavet lidt leg ude på folden med den. Det kommer helt an på hvilken smag man har, og det skal vel heller ikke altid være det samme igen og igen..?
~~~~~~ New-horse Nature:: Ai Shiteru ~~~~~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg drikker mig ikek så fuld |
|
|
jeg drikker sjældent mere end at ejg kan køre hjem. dvs max en øl pr tre timer. så skal det være fordi jeg ikek skal lave noget med hesten som her idag og imorgen hvor han er på penicillin. men ellers rider jeg jo på et plan hvor det er vigtigt for mig at min egen kondi er ligeså god som hestens, derfor løber ejg hver dag og træner på andre måder.
min hest går ikke hver dag hård dressur eller spring, men han har mig på nakken hver dag. enten på en tur i skoven, til undervisning ig dressur eller spring eller bare til løsgørende arbejde på banen. af og til kan jeg finde på at longe ham, men det er mest hvis han har gået stævne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider... |
Camilla&Schakie |
10-05-2005 15:00 |
|
... aldrig mandag da det båder er min og Schakie's fridag og den fridag skal han ikke fratages. Og til tider har han måske to fridage i ugen sådan lidt efter hvordan det passer osv.
Ganske enkelt, vi har fridage hvorfor skal vores hest så ikke have det????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . .. . . . |
Jennifer(Zigato) |
10-05-2005 17:21 |
|
Jeg ville rigtig gerne have overskud/tid til at ride hver dag, men det har jeg ikke. I perioder rider jeg virkelig hver dag, der kan gå 2 uger uden hun få en eneste fridag, og så andre perioder hvor hun måske får fri 2 gange i ugen. Det kommer meget an på hvordan min dag har været, hvis jeg har været lidt irriteret, og træls skole dag, giver jeg hende helst fri, for ellers ved jeg at mit tempramang kan blive lidt højt hvis hun ikke gør hvad jeg vil. Dog er det ikke sårn jeg bliver ond ved hende, men jeg bliver så knust inden i, og kan finde på at stoppe på stedet, og græde af bare frustration. Det kan være over ting jeg normalt ville kunne holde ud 10 gange iløbet af ridningen uden at blive sur/irriteret.
Så det vil sige, jeg rider når mit humør er til det, og det er faktisk for det meste hver dag.
Fx. i dag har hun fået fri, men det er fordi jeg skal lave en skole opgave
MVH. Jennifer.
("v") Zigato `V´
Words CAN'T bring me down
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!!!!!!! |
|
|
Rider hver dag ja  stort set
Max har en fridag i ugen, men der rider jeg andre, eller plejer jeg at gøre  han er dog lige blevet flyttet, så der er ikke noget lige nu
Jennifer(Zigato) : kender alt for godt det med temperamentet  F.eks. havde jeg 1 gang i dag, da jeg var ude og ride, hvor jeg bare stoppede op og halv græd... fordi jeg slet ikke kunne sidde og slappe af, og det gør mig fustreret.... knap så godt.... havde også en periode for lidt siden hvor jeg nemt blev hidsig  ikke godt. Flere gange måtte jeg bare hoppe af dyret og trække en tur, fordi jeg blev alt for hidsig, og det kommer man ikke én cm. vidrer i træningen af, nærmere tværtimod
Men heldigvis er der også mange gode dage imellem
Qnuz Flicka  CHAMPIONATLISTEN 2005! dressur resultater sendes til mig!! Husk altid at smile! Det får folk til undre sig over, hvad du har gang i! Max
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| varmen kommer |
Camilla Mia |
14-05-2005 11:34 |
|
Det er vigtigt en hest ikke for fridag dagen efter eks. et stævne eller anden hård ridning.
Den har ikke godt af det! så hellere lige tage en skovtur eller longsere den lidt, og så lade den få en fridag 
~~~~~~ New-horse Nature:: Ai Shiteru ~~~~~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
• Linette • |
14-05-2005 11:59 |
|
Selvfølgelig kommer ponyen i første række  Jeg vil gerne nå langt indenfor ridesporten, og det må man jo også kæmpe for. Jeg rider hver dag, og nogle gange har den ikke en fri dag. Men ca. en gang om ugen har den en fri dag, fordi den selvfølgelig også skal have lov til at være hest, og nyde livet på græs markerne. Og i øvrigt gør mine forældre så meget for at jeg kan komme videre, både til stævner , og arbejder meget for at vi kan ha' råd til sådan en dyr sport, og derfor kan jeg jo heller ikke være bekendt at sløse det ud, og ikke tage det særlig seriøst. Men det er jo også lidt en anden sag hvis man ikke er stævne rytter !
- Linette * Sascha & Lady * Team Bis - VI kæmper ! ^ et perfekt springteam .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
|