Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ville i købe en 3 års?
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 13:44
Hej.

Jeg poster mit indlæg herinde, da det mest er jeres aldersgruppe jeg henvender mig til.

Som overskriften lyder: Ville i købe en 3 års pony?

Jeg vil gerne høre en masse argumenter for hvorfor i ikke vil købe en 3 års, eller hvor i vil.

Sagen er den, at jeg står med en 3 års kat. 2 pony, som jeg ikke helt ved om jeg vil sælge.
Jeg har egentlig ikke så meget at bruge ham til, men en 4 års vil altid være lettere at komme af med, for her kan man jo begynde at starte stævner.
Så om jeg skal sætte ham til salg nu eller vente et helt år, ved jeg ikke helt endnu.
Jeg har 7, snart 8 heste på stald og både med skole og det hele, kan det godt blive lidt snævert med tid om vinteren. Så en fra flokken kunne på den måde være rart.

Men hvad siger i? Kunne i finde på at købe sådan et vilddyr? ;)

- Trine

Købes: Hundehvalpen Silver, alle 4 film! Skriv en mail!

lækre kat. 1 ponyer sælges, se mere på min hp.

Stald Rosenkilde
0
0
Svar på denne tråd

brum bru mbrum
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 13:59
Købte selv Hagar da hun var 3 år, jeg ville købe hende og så sælge hende videre når hun måske havde startet stævner som 4 års og var blevet tilredet.

Så ja jeg kunne godt finde på at købe en 3 års.

Hilsen Josse og Nislotti

Team Bissemis - Josse&Kjat

Lotti din Hottie

0
0
Svar på denne tråd

selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 14:15
slevfølgelig vil jeg gerne købe sådan en!! har nemlig kun en lille bitte halvpart på en tre års 2er vallak

hihi {>
0
0
Svar på denne tråd

Har selv....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 14:45
Ja jeg ville gerne...
især hvis jeg selv skulle tilride den!

jeg har selv et hingste føl på 1år og en vallak på 4år... jeg kigger altid efter ungheste eller føl når jeg skal have hest!
center>
:-D Knuz Monarch :-D

>o< Intet er umugligt for den der har viljen i hjertet >o<

Hvis hesten sparker så spark igen,
men hvad nu hvis det er dig der sparker!
Må hesten så sparke igen?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 15:36

Hvis jeg skulle have ny hest, så ja. Man har et år at lære dem at kende i, inden de kan startes stævner og man kan stadig nå at præge dem meget. Det er jo rart :)

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance with The Devil
0
0
Svar på denne tråd

Nej det ville
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 15:56
Nej det ville jeg ikke.

Jeg vil (har) gerne have en lære hest, en jeg kan lære noget af, også vil jeg gerne ud og starte stævner, og hvis jeg skal vente et år med at starte, så falder jeg for aldersgrænsen.

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 16:12
Nej, jeg ville ikke købe sådan en ung hest. Jeg føler ikke selv at jeg har nok erfaring/viden til selv at lære den op fra bunden af, og jeg vil ikke have ansvaret for at have ødelagt sådan en ung hest...
Desuden føler jeg mig mest tryg og rolig når jeg rider en erfaren hest, der har prøvet lidt af hvert.
Der er dermed ikke sagt at jeg ikke sys det er iorden at andre på min alder køber sådan en hest, bare man ved hvad man har med at gøre... :-)

Pandekager med grøn is og jordbærsyltetøj smager godt :-P
~Knus the-horsegirl~
(jeg er bare mig)
♥Hneta♥
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil jeg vil
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 17:20
Jeg viiil købe Frede ;-D Har godt nok ikke meget at bruge ham til, men dejlig er han da.

Ej seriøst, tror jeg at hvis man skulle sælge en 3-års ville det være til en erfaren ponyrytter som har mod på at præge sin egen kommende spring eller dressurpony. Ved så bare ikke hvor mange der er af den slags til en kat. 2'er og så en hingst.

Du kommer jo godt nok i plads mangel, men dels ville han jo nok indbringe flere penge som 4 års hvor man kan se hvad han kan og dels nok også som kasteret når han nu ikke kunne blive kåret sidste år.

Men ellers er det jo lige årstiden hvor folk køber hest, så du kunne jo bruge sommeren på at se hvordan salgsmarkedet er i år for det og hvis du ikke har ham solgt til vinter, så må du jo så selv ride ham op og prøve igen til sommer!? Puha er svært :/ Du må nok bare sende ham herned, gnæg...
0
0
Svar på denne tråd

Jaehm..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 17:56
Det kommer an på hvor meget han havde lært og sådan :)
Jeg ville ikke købe en fuldstændig rå 3-års.
Købte selv min da han var 3, og helt rå.
Det er et stort arbejde.
Hvis jeg skulle købe igen ville jeg nok vælge en der kunne det grundlæggende.

LIVET FORSTÅS BAGLÆNS,
MEN MÅ LEVES FORLÆNS!
0
0
Svar på denne tråd

gjgfkfgkhggl
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 18:01
Jo, det ville jeg. Hvis den ikke er tilredet, kan man tilride den og opbygge et tillidsfuldt venskabt lige fra bunden af - men det er også et stort arbejde. (:

Hilsen Rikoh
Behandel hesten, som du selv vil behandles. (:

0
0
Svar på denne tråd

Tusind
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 18:22
tak for alle jeres svar!

Så har jeg lidt at forholde mig til.

Ponyen vil blive tilredet, dog kun let, men så den er styrbar i alle tre gangarter.

Jeg er af den holdning at jeg aldrig sælger en plag/unghest som ikke er tilredet, da jeg for ofte har set dem ødelagte.
Så ponyen vil blive tilredet, dog kun let da den jo kun er 3 år gammel.

Rollo:
Hehe du kommer bare ;)
Og ja, at han er hingst gør det jo heller ikke bedre, også derfor jeg har tænkt mig at en kasteration vil være med i en evt. pris ;)
Og det er lige præcis en rutineret lille konkurrencerytter jeg leder efter, men nu må vi se ;)

Mange tak for jeres svar i hvert fald!

- Trine

Købes: Hundehvalpen Silver, alle 4 film! Skriv en mail!

lækre kat. 1 ponyer sælges, se mere på min hp.

Stald Rosenkilde
0
0
Svar på denne tråd

kahlua...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 21:01
Kahlua købte jeg som 2½ års og efter et par måneder fortrød jeg. Men jeg beholdte hende og hun er perfekt!
Johanne & Kahlua
Du blir født alene, du dør alene; Du har ikke krav på en skid!
0
0
Svar på denne tråd

Hmm .....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 21:03
Jep .. Hvis dfet var en tre-års jeg var ude efter ..
Men hvis jeg var ude efter en erfarn strævne pony jeg skule ud og ride masser af stævner på med det samme så nej ..

MVH.
Julie xxx

~Trøffel-power!~

Prøv lykken!
0
0
Svar på denne tråd

jeps.....
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 21:22
Ja det ville jeg.

Har selv haft en del 3-årige ponyer/heste hvilket jeg synes har været en god ufordring ! ;-)
¤ Frederikke ¤

Aladin ~ Diva ~ Spirit - Mine dejlige guldklumper !

0
0
Svar på denne tråd

jhhfhfhf
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 21:30
da jeg kun har 2½ år tilbage på pony vil jeg ikke købe en så ung pony får ville gerne bruge alle mine pony år til at få startet nogle stævner.... men hvis jeg var yngre kunne det være en mulighed...

Jeg hedder Drude

Bare Drude

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider