Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hårdere straf?
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:24
Sad lige og tænkte på: Burde der ikke være MEGET hårdere straffe her i Danmark for dyremishandling? I mange tilfælde får mishandleren jo bare 500 kr. i bøde eller noget i den stil. Kan virkelig ikke se hvorfor Fogh (Fjog) ikke tænker lidt over dyremishandling. Næ nej. Det hele skal åbenbart handle om skolerne, indvandrere OSV OSV OSV. Selvfølgelig er det (forhåbentlig) tit oppe at vende på Christiansborg. Men jeg synes nu ikke dyrevelfærden fylder så meget i det danske samfund, som det burde gøre. Bare min mening. Hvad synes du??

CHOKOLADEKIKSEN
~ hulaskørter er underlige ~
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:36
Jeg synes faktisk der er begyndt at komme mere fokus på det, og der har været et par sager for nyligt hvor dommene blev ret lange.
For nylig hørte jeg i radioen om en ukendt gerningsmand der havde mishandlet en kat til døde - og stod til et helt års fængsel hvis han blev fundet.

Det synes jeg er en lang straf. Godt nok lyder det ikke af specielt meget, men det er HÅRDT at sidde i fængsel, og det er dyremishandlerne og de pædofile der har det hårdest derinde..

Dog synes jeg stadig der burde være mere fokus på det, så alle er klar over at det giver hårde straffe (og loven skulle ændres så det virkeligt GAV hårde straffe) - det kunne måske også få antallet ned.

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~
Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)=
De tre tosser på en tømmerflåde :P

http://www.himclub.com
0
0
Svar på denne tråd

lalalalalala
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:38
Ida: Du har ret. Der er kommet mer' fokus på det. Men der mangler stadig nogle hårdere straffe.

CHOKOLADEKIKSEN
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:41
Ja, der mangler hårdere straffe. Altså, der mangler ligesom den der overordnede tone fra systemet som fortæller at det er noget skidt man skal holde sig fra.

Dog tror jeg stadigvæk at bare en enkelt måned i fængsel som dyremishandler er svær, da du bliver nødt til at isolere dig totalt.
Der er ikke mange der vil have noget at gøre med de typer...

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Måske lidt mærkeligt ..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:41
.. Men jeg syntes de skulle have en lige så hård straf som dem de har lavet på dyret !
F.eks, skåret en pote af, så skulle de have skåret en hånd ag :D!
Lidt mærkeligt, men det syntes jeg !!

Knuz Karina&Pascal

Rytterforeningen Baunehøj

Distriktmesterskab for hold den 1.maj 2005 i Sakskøbing

Holdet består af:
Karina Mayland Larsen og Pascal
Mette Jacobsen og Firfods Jargon
Maria Winther og Reginas June Light
Frederik Larsen og Bang On Bolette

Reserve. Mathilde Kamstrup og Humle
0
0
Svar på denne tråd

KarinaPascal
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 13:46
Og hvad skulle det så hjælpe?
Kan ikke forstå hvad det skulle hjælpe at synke på lige så lavt plan som forbryderne selv.

Vi lever i et højudviklet samfund, og efter min mening er det helt hen i vejret at ty til så primitive straffemetoder...
Øje for øje, tand for tand. Det var noget vi gjorde i vikingetiden.

Skulle man så også blanke bankrøveres konto af og lave rambuktyverier i rambuktyvenes huse bare så de kunne lære det?

Mvh. Ida & Halifax ♥
~ (y)Fjordpower! ;D ~

0
0
Svar på denne tråd

Jep...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 14:12

Langt hårdere straffe tak.

Men at gøre det samme mod dem, som de har gjort mod dyrene, det er da plat. Er man så bedre end dem? Viser man man ikke må mishandler, ved at mishandle? Der er da ingen logik i det ?:-)
Jo måske, hvis vi tager en tidsrejse tilbage til stenalderen...

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance with The Devil
0
0
Svar på denne tråd

Vrinsk
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 14:18
Jo sys jeg osse... men som Theis siger, så ka man jo ikk straffe dyremishandlerne ved a mishandle dem... det er der jo ingen logik i...

sys osse der er kommet mer fokus på det (heldigvis)..

Men jeg sy's a der godt måtte komme lidt mer fokus på det, dyrene er jo som os... Vi mishandler da ikk vores familie eller venner...!

;-D MyzZaRH Sasma ;-D

8-) Du ska behandle din hest som du vil ha den skal behandle dig 8-)
0
0
Svar på denne tråd

lalalalalala
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 18:11
Gode kommentarer i kommer med. Men jeg vil nok også sige at det forslag Karina kom med ikke var så godt. For hvis de havde myrdet et dyr, jamen skulle de så henrettes? Det ville være som Ida sagde: At synke ned på samme plan som dem (eller noget i den stil).

CHOKOLADEKIKSEN
0
0
Svar på denne tråd

hejsa hejsa..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2005 18:20
Altså Ida har da ret.. en hårdere straf.. men som karina siger hvorfr gøre det.. det vil der jo nok ikke ske det helt store froandring ved... vel?
-TulSera i er søde.

Tulle og kristina er for gode

Her ka i se Tulle, i kan købe hendes hvis i har lyst.
www.krissi.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider