Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Bør jeg gøre det? har brug for et råd eller to?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:02
Hej derude.

JEg har i længere tid gået og studset med tanken om at kontakte Lucca`s tidligere ejer. De ejer hans mor, og har ejet ham alle hans dage inden jeg købte ham.

Det er to år siden nu, og jeg kan tydeligt huske da vi hentede ham.. Det var en ældre dame som havde ham tilsalg. Da vi var ude og kigge på ham var det hendes datter som trak ham ud af stalden for at vise os ham.

Hun så ikk videre glad ud for vores besøg, og da den ældre dame kom, gik datteren ind i huset. Da jeg nogle uger efter bestemte det skulle være ham, ringede vi op og aftalte en tid vi skulle hente ham. Det var datteren som tog telefonen, og hun spurgte meget ind til hvorfor jeg absolut ville købe ham osv.

Jeg var meget i tvivl om, om hun ville lade mig få ham, men den ældre dame ejede jo hesten og tog den beslutning at han kunne blive min for de penge vi gav for ham.

Da vi hentede ham stod datteren og græd. Hun ville ikke trække ham op i traileren, eller sige farvel til ham, hun stod egentligt bare og græd ved siden af den ældre dame som var hendes mor..

Det skal siges datteren var i et sted mellem 18-20 år.

I Lucca`s hestepas står den ældre dames navn og adresse da hun var opdrætteren, og jeg har i et par måneder gået om tænkt over om jeg skal kontakte dem for at fortælle hvor godt det går med Lucca, og forvisse dem om, han har det godt?

Men det er bare 2 år siden?
Hvis datteren virkelig var så ked af at sælge, hvorfor han hun så ikke kontaktet mig for at høre hvordan det går ham?

Skal jeg glemme min ide, eller skal jeg gribe telefonen.. HJælp :-(

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

Hmm.......
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:14
Hmm... Den var sku svær... Hmm... Jeg ville nok ikke gøre det, der kan være sket meget når datteren var en 18-20 år, hun kan både være flyttet hjemmefra og hva v jeg... Et eller andet sted tror jeg faktisk hun har "glemt" hesten.. Tænk på det er 2 år siden, hvis det havde været mig havde jeg nok haft kontakten dem efer en 2-3 måneder
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:29
Jose: Ja.. Det havde jeg desværre ikke mulighed for, da jeg havde visse problemer med ham det første år.

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

!5140!
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:44
måske hvis du havde en E-mail kunne du skrive en mail til dem med nogle billeder af ham og dig.. :)

eller måske er det bare bedst at lade det ligge, for hvis ejerne virkelig var så kede af det ville de nok have kontaktet jer.. :)

Husk:
hvis man ikke taber,
nyder man ikke og vinde!!!

>o<knus Tascha >o<
0
0
Svar på denne tråd

ok........
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:47
Jaah ok.... Men jeg ville nok som "Tascha elsker Tikki" siger sende en mail i første omgang hvis du har den? og hvis der ingen respons kommer så glemme det..

Enden har de ikk kontaktet dig fordi de var ligeglade eller fordi pigen var så ked a det
0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:48
Problemet er bare, at jeg dengang købte ham med en anden pige. De fik hendes adresse osv. Efter et halvt år, købte jeg ham selv efter en masse problemer, og idag har jeg ikke nogen kontakt med pigen som jeg købte ham med? hvis de havde riget/e-mailet/skrevet osv. vil jeg ikke kunne vide det?`

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:50
Hmm.... oki kan se dit problem... Hmm.... jeg ville stadig prøve at få fat på deres mail eller lade helt hver med noget
0
0
Svar på denne tråd

Den var svær...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 12:59
Jeg ville kontakte den ældre dame, og spørge om pigen vil høre om hvordan det går.. og hvis damen så siger hun ikke vil eller er lige ved at glemme ham, så kan du jo ikke gøre mere..

pony hest Linnet bedst
0
0
Svar på denne tråd

Lucca...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 13:05
Jeg har ingen E-mail.

Blot en adresse og et navn.

JEg har det bare frygtligt med ikke at vide om datteren er bange for han ikke har det godt? eller ikke bliver elsket det sted han er kommet hen.?

Jeg holder jo meget af min hest, og vil det bedste for ham. Også for datteren som måtte give slip på ham. Men jeg vil nødig have det bliver for hårdt for hende igen?`

Jeg er så meget i tvivl?`?

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

gyiuiuo
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 13:22
Der sker jo ikk noget ved at ringe til dem..
Det værste der kan ske er jo at de siger til dig at de ikke er interesserede i at holde kontakten med deres "gamle" hest, eller at de helst vil "glemme" ham. Andet kan der jo ikke ske.Det lyder jo desuden også på dig at gerne vil fortælle hvor godt det går med ham, så der kan vel ikke ske noget ved at spørge ad.
på den anden side kan jeg heller ikke rigtigt blive klog på om det er fordi de ikke vil holde kontakt eller det er fordi de som dig bare ikke har fået det gjort. Men det kunne jo tyde på at de ikke er interesserede når der er gået så lang tid..

Tag dog og prøv!
Det med mailen var heller ikk 1 dårlig idé, hvis du altså kan få fat på adressen..

Køss

Serena og Atira

<3 forever <3
0
0
Svar på denne tråd

Den var svær...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2005 15:32

Men jeg ville nok gøre det. Altså kontakte dem. Det må da være rart for dem at få at vide hvordan det går med. Måske du også kunne sende dem lidt billeder? Eller sige de gerne måtte komme og hilse på ham engang, hvis de skulle få lyst?

Anyway, det er jo dit valg ;)

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance with The Devil
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider