Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hva synes i om hopper...?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:32
Min veninde og jeg har snakket lidt om at lave en debat.. nu fandt vi en..
Hva synes i om Hopper..? Vil i helst have en hoppe eller vil i ike have en.. og hva med deres temperament..
-TulSera i er søde.

Tulle og kristina er for gode

Her ka i se Tulle, i kan købe hendes hvis i har lyst.
www.krissi.dk
0
0
Svar på denne tråd

. . .
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:34

HEHE jeg har selv to hopper, og ingen af dem er overhovedet hys, - hverken når de er i brunst eller ej.
Så ingen alarm herfra

Karen
med Isabella og Skye Dancer

0
0
Svar på denne tråd

Dejlige...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:35

De er dejlige ;) Lidt mere humørsvingene end vallakkerne, men det kan jeg godt lide :)

Fortrækker klart hopperne, derfor har jeg 2 vallakker og en 1 hingst :P (Hingsten bliver dog snart vallak :b )

:D Mvh. Theis :D
~ En rigtig hest har 4 ben...
0
0
Svar på denne tråd

srlkwrseds,
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:36
Altså HOPPER , er lidt irreterende nogen gange , hehe ,. Mange a dem jeg "Kender" er sådan hysteriske/Hidsige .. Jeg holder mest til en Vallak men en hoppe ville da ikk skade ..

En hest har ikk selv valgt sin ejer, det er ejeren der har valgt hesten ! PAS GODT PÅ DIN HEST ! Gør alt for den, DEN GØR FORHÅBENTLIG HVAD DEN KAN FOR DIIG!

Chagall , (( <3 ))

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:37
De er vel ligeså gode som hingste og vallaker...

Nu vil jeg gerne avle og det bliver nok lidt svært hvis jeg ikke kan lide hopper...

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Mine skønheder !!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:39
har selv en dejlig
Hoppe
jeg syntes slet ikke noget dårligt om dem
efter ´jeg kun selv har haft hopper
men andre i familien har haft vallaker

Men da jeg ikke havet hest syntes jeg at
hopper var ret sindsyge
men det er de slet ikke når man førest har lært dem at kende ;D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:40
Har intet imod hoppe :D

Har faktisk kun haft med hopper at gøre 8-)
Sådan rigtig..

Theis:
Jeg troede da Theis skulle forblive hingst?

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

hopper... weee
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:43
Har selv en hoppe og synes hun er alletiders!!! Og hun er i hvertfald en HOPPE med kæmpe H.
Men synes egentlig bare det err lidt sjovt, nogen gange kan hendes bukkeri være lidt for meget... hehe

Vil ikke undgå hopper i fremtiden, men vil nok ikke ligefrem søge efter dem...

KØS ;-D
*Gajolen*
og
Fiona

- Man er jo SRINGRYTTER (y)

Det er altid en god idé og tag et smut ind på min præs. og se ALLE mine flotte billeder!
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:44

Næh? Han kan jo alligevel ikke bruges til avl ;) Og når han ikke kan det, kan vi lige så godt gøre det nemmere både for ham og mig, at tage rundt til diverse arrangementer ;)

0
0
Svar på denne tråd

jeg har intet imod hopper..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:45
Tja jeg har intet imod hopper..
Har selv en, hun er da meget hidsig og når hun er hingstegal pisser hun over alt når hun snuser til en anden pony.. Men det er jo også meget forskelligt fra hoppe til hoppe hvordan deres temperament er..
<3 Nuggi <3

Nuggi er til salg se hendes anonnce herNuggi
0
0
Svar på denne tråd

Duke igen...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:45

Glemte en af de væsentligste grunde til jeg ændrede mening :P Han er begyndt at hoppe på Ludo, hvad Ludo ikke kan tåle... Og da Ludo ligger under ham i hieraki, stopper Theis først når jeg jager ham væk :(

0
0
Svar på denne tråd

Har selv en hoppe..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:46
^^ og hun er en bestemt dame - men det er nu ikke så slemt.. Bare man tager lidt hensyn :-D

~ - LovePhoebe - ~
What you wear, changes how you feel

0
0
Svar på denne tråd

hopper
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:48
jeg fortrækker hopper.. Syns de har mere personlighed og er mere selvstændige. Men tror det er smag og behag..? MEN kender skam også vallakker der er "selvstændige" :-P

m.v.h kirstine

med Freja & Röskva (y)
0
0
Svar på denne tråd

Puha hopper, nej do....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:48
Jeg synes godt nok at hopper er noget af det værste!
Dog ikke ponyhopper, dem kan man lige sætte på plads..
De har de sk*de humørsvingninger, som gør det umuligt at gå ens hver weekend! Hvis jeg sku ride dressur på en hoppe, ville jeg dø. Men til springning er det okay! Dog kan jeg eddermame blive træt at det hele, når hoppen går dårligt... Hehe..
Men jeg vil heller ikke have en død vallak, nej hingste og hopper er squ fine nok! Men alligevel synes jeg at de er sk*de irriterende.. :-P

{> Nina, Rozalin, Unexpected,
Kentucky unda Sjacko {>
- Has been here B-)
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Har to
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:50
Har selv to hopper, dejlige heste!
Den ene kan godt være lidt syg i roen når den er heste gal men den er sgu dejlig alligevel!

Theis..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 20:55
Stakkels lille Ludoman :(

Ej, det er selvfølgelig rigtigt ;)
Så kan du jo faktisk også få plads til en hoppe :D
(Hvis du da vil og må :P)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 21:13
Stald egeskov ridecenter: Det er ok at ytre sin mening. Men man skal sgu gøre det på en pæn måde..

Folk kan blive stødt over det du siger, og den måde du skriver det på, gør det bestemt ikke bedre..

Tag og snak ordentligt for en gangs skyld..

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

Hopper
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 21:52
Har intet imod hopper.. Har nemlig selv en af slagsen ;)

Hun kan godt være hysterisk og vildt irreterende når hun er i brunst (som hun er nu 8-)) men altså det overlever jeg nok...

Det er da heller ikke noget ved at ride rundt på en hest der er så rolig at man næsten falder i søvn ;)

*-:-Nanina&Malou-:-*
**Et Nyt Team På Vej Mod Nye Mål**
***Msn: nanina2@hotmail.com, bare tilføj mig***

*Pas på Velin, for nu kommer verdensmesterteamet:
Nanina&Malou & Selma&Agnes på banen!*

0
0
Svar på denne tråd

Det gør hun
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 21:52
JA undskyld jeg lige blander mig her!
Men Nina siger det da på en pæn måde?
Bliver du da stødt af hun snakker om sine egne heste?

Jamen Saturn dog...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 22:21
Har man fået det forkerte ben ud af sengen idag!!
Jeg tror da vist nok at jeg selv skal bestemme hvordan jeg snakker om mine egne heste...
Blir du stødt over det jeg skrev, må du da vist hellere søge hjælp...! Hmm ?:-)

{> Nina, Rozalin, Unexpected,
Kentucky unda Sjacko {>
- Has been here B-)
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

gsdgsdsdg
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 22:27
To af mine er hopper. Og øhm jah, og med Nivea er det rimelig slemt når den er i brunst! @!#$ den kan være hidsig, men den har også et virkelig underligt temperament alligevel. Den hader virkelig alle andre heste end Dusty. Nogle kan den bare ikke være i nærheden af. Den er sær :) men det er sødt. hah

/ Louise

Dusty - Nivea - Cody - Nuggi - Showgun - Vincent

Stutteri Stauslykke

0
0
Svar på denne tråd

Stald Egeskov...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 22:56

>>>Jeg tror da vist nok at jeg selv skal bestemme hvordan jeg snakker om mine egne heste...<<<

Med mindre dine hestes navne er "hopper" og "Død vallak", så skriver du om hopper/vallakker generalt. eg er ked af at sige det, men måske du skulle tænke mere over din formulering, hvis det ikke var det du mente ;)

0
0
Svar på denne tråd

Stald Egeskov
Forfatter: 
Dato:  28-03-2005 22:58

Desuden SKAL man holde kammertonen herinde, og det var jo alt hvad Saturn bad dig om ;)

Læs eventuelt adfærdsreglerne ;)

0
0
Svar på denne tråd

enig....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 07:29
med theis og saturn.

Synes også du overdrev.

K
r
a
m
Anne&
Lokka
0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 07:48
Stald egeskov: Jeg har fået det helt rigtige ben ud af sengen idag, Så det behøves du slet ikke været urolig for..

Men som Theis siger, skal man holde kammentonen, og det mener jeg helt bestemt ikke du gør..Du skriver bla. (Og jeg citere): Jeg synes godt nok at hopper er noget af det værste!

Hm? Hopper? der står intet om at det lige præcis er DIN hoppe..

Formuler dig lidt bedre en anden gang, Og overvej om det måske ikke er DIG som skal søge hjælp 8-)

>Mvh. Mille
Lucca<3<3
0
0
Svar på denne tråd

dryetru5r8i7t
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 08:56
Hmm. Nu når jeg tænker over det, har 2 af mine hopper været rimelig, hoppede 8-) Hehe ;-D Men det er jo smag og behag, Kalina er da ikke slem, selvom den kan blive hidsig!
- som om?
0
0
Svar på denne tråd

hehehahahahahahahuhuhu....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 14:36
undskyld klasker mig på låret og skriger af grin.. nå,.. videre til sagen hehe høhøh håhå..!

altså min gamle pony var også en hoppe, er ikke glad for de humør svingninger de har! er fuldstændig enig med Nina/ Stald Egeskov Ridecenter! men Nina ikke alle vallakker er døde.. måske du sku prøve mine? hihi... det er jo meget forskelligt fra hest til hest, og race til race.. United feks. er skår'n men det ved han ikke selv hæhæ..! jeg kan så også bedre lide hanheste :-P hæhæ.. OMFORMULERET ORDENLIGT: Hingste og vallakker hihi.. (ku ik lade være)!
Men syntes nu ikke Nina siger noget forkert, hun bruger jo bare dagligt talesprog.. eller det sprog vi bruger i inderkredsen ik Nina ;-) 8-) :-P
Corleone havde ellers lige været noget for dig min skath :-( :-)

*~*Celebration F. Damgaard*~*
*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

*~*Bedste dressur rytter 2004*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

Min menig.
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 14:40
Syntes hopper er ok har selv et styks pony hoppe som er rimlig hyst. hun kan ikke tåle andre hest kommer i nærheden af hende og vis de gør loser hun ud efter dem memindre hun er hestegal så kan hun sørme ikke lave noget så ka man s*u bede hinde om det 80 gange uden hun rør sig en milimerter. så vil sige at hopper er ok bare ik min.
Elsk din pony som den er den elsker dig. ;-D
0
0
Svar på denne tråd

bullebum!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 14:55
Mmh ..

Ved ikk helt hvad jeg er mest til! Når jeg kigger efter pony er det sidste jeg kigger på kønnet!Hingst, hoppe eller vallak, det er ikke det det kommer an på, synes JEG ikke.. Vallakker er fine hopper er fine, hingste er særdeles fine! Synes det kan være lige meget! Man mærker vel også på deminden man køber dem om de er helt umulige! Hehe.. Såå.. I don't care! :P

Det' mig der' Chris (y)

Sorte pony - du skal være MIN
0
0
Svar på denne tråd

huhu...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 15:06
Nu har jeg godt nok kun haft en hoppe, og det er da overhovedet ikke noget problem. Der er ikke den helt store forskel på hopper og valaker har jeg fået at vide, men selvfølgelig har hopper lidt humørs svinginger.. men de er jo ikke sindsyge af den grund.

Nanna, Hannibal & Mille <3

~Man må tage det onde, med det gode!
0
0
Svar på denne tråd

altså..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 16:16
aAtså, nu har vi næsten kun haft hopper hjemme ved oz (min mor avler og så har jeg en ponyhoppe) og alle sammen er utrolig rolige (dog kan vores plag være lidt træls, men det er jo alderen) det eneste er at hvis der kommer fremmede heste når de er i brunst kan de være lidt hys... men ellers er de alle søde og rare..

Kan ikk se noget problem med hopper...

{> Brunella {>
0
0
Svar på denne tråd

Død vallak...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 16:24
Nogen der vil prøve min, døde vallak...

Tror han er værre end hopper 8-)

Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

hopper
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 16:35
Jeg rider på både hopper og vallakker... Sys sg det er lige meget hvilket køn det er.. Dog kan hopper til tider være lidt mere emsige, men det har jeg nu også oplevet diverse vallakker være...
Søger en låner hest efter sommerferien. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

De r fiine!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 18:47
Elsker hopper ligeså meget som vallaker og hingste, hvert "Køn" Har sin egen personlighed, og det er det dejlige ved dem, også når de er i brunst, det ka da godt være lidt irriterende, men jeg har tit været ude for de går bedre, når de er i brunst! Så ...
<33 Qnuzzar Maja <33

It is difficult to Love other people!
But is it difficult to be loved by other people?

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 18:56
hej
Jeg er ligeglad hvad køn min er-...
har selv en hoppe med stort H lige nu, men det er kun når hun er på mark eller hvis de kommer for tæt på ellers kan du altså ikke mærke noget
Stella, elsker dig.
0
0
Svar på denne tråd

tror vallakke
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 19:26
jeg kan bedst lide vallakke de er ofte rolige og de er så dejlige har selv 1 vallak men har haft en hoppe den var også smader dejlig =)
0
0
Svar på denne tråd

har 2 skønne
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 19:36
Hopper og de er SÅ herlige..
De kan så godt være lidt
" Hidsige" Når de er hingste gale.
Men de er nu herlige har også en Hingst
og han er også skøn.
Så det kommer jo nok os lidt an på hestens sind.
Men de er da herlige alle sammen !! :-)

*Heidi-Skima*
0
0
Svar på denne tråd

har 2 skønne
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 19:36
Hopper og de er SÅ herlige..
De kan så godt være lidt
" Hidsige" Når de er hingste gale.
Men de er nu herlige har også en Hingst
og han er også skøn.
Så det kommer jo nok os lidt an på hestens sind.
Men de er da herlige alle sammen !! :-)

*Heidi-Skima*
0
0
Svar på denne tråd

hej hej..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 20:20
jeg har også selv 2 hopper.. den ene er kun hygge pony.. men den anden har jeg arbejdet med og gjortt bedre.. men lidt hidsgi når hun er i brunst.. men ellers ikke.. hæh... jeg har INTET imod hopper.. men vallakker(staves) har jeg heller ikke noget imod.. jeg vil dog aldrig købe mig en hingst.. ;-)
-TulSera i er søde.

Tulle og kristina er for gode

Her ka i se Tulle, i kan købe hendes hvis i har lyst.
www.krissi.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hopper ..go go!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2005 22:27
Skriver lige fra min søsters bruger *FY FY*

Jeg synes hopper er dejlige. De har tit et det ekstra der vil gøre forskellen i den sidste ende.

Min søster rider på en hoppe og en hingst, og hoppen er langt mere vågen end hingsten, der på ingen måde er kedelig! Nogen gange er det irriterende, men det er hendes fightervilje og go der vil gøre hende til den bedste på springbanen en dag.

Selv rider jeg på en vallak og den har slet ikke den samme skarphed, selvom han er frisk og energisk nok.

Jeg tror på at hopper og hingste - tit! - er bedst i de helt store klasser, da de lige har den sidste vilje, som vallakker tit mangler. Men jeg tror også at hopper og hingste er langt mere besværlige, da jeg som sagt tror at de har mere at kæmpe (imod) med, hvis de ikke er i de rigtige hænder.

Men man kan jo ikke kategorisere dem så groft på den måde, for hver enkelt hest har jo hver deres temperament.

Ida

Hilsen Clara, Stendyssens Jappeloup og Stendyssens Sunbeam!

0
0
Svar på denne tråd

brum brum brum
Forfatter: 
Dato:  30-03-2005 13:57
Jeg er mest til hopper. Kan godt li deres temperament og man kan sagtens for en fin stævnehest osv. uden humørsvingninger, hvis man bare kan tackle den. Hvor i mod vallakker for mit vedkommende virker lidt kedelige.

Og skulle hesten går hen at få en skade, så kan man jo bruge hopper til avl, hvor i mod står man med en vallak, så kan man jo ik rigtig bruge den.

Hilsen Josse og Nislotti

Team Bissemis - Josse&Kjat

Lotti din Hottie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet