Hey..
Jeg har deltaget i noogle debatter her det sidste stykke tid, men nu syntes jeg det var tid jeg selv lavede et lille indlæg
Sidste år i Oktober holdte jeg på Aalestrup Naturefterskole, jeg holdt så en lille pause fra hestene på ca to måneder. Jeg tog dog stadig med mine kusiner samt veninder ud til stævner og hjalp.
Så her i janurar blev min højt elskede pony aflivet (jeg lånte hende af nogle), de mener vist hun fik en hjerneblødning? Nå, men det var der jo ikke så meget at gøre ved.
En lille historie om den hest:
Jeg begyndte at passe Tina i marts 2003 fordi ejerne syntes hun var lidt vild(hun skulle fungere som handicap hest).
Da jeg begyndte at ride hende kunne hun ikk bøje på nakken eller noget som helst.
Hun reagerde kun på stemmen når jeg red hende, for hun vidste ikke hvordan hun skulle reagere ved benene.
Vi nærmede os midt marts2003 hvor jeg blev tilbudt at starte et lille begynder stævne på hende. Vi blev klædt på i lyseblåt (hun var fjordhest).
Vi vandt ikke noget, men det var hyggeligt at være med
Jeg red hende stortset hver dag indtil de der ejede hende ville have hende hjem på græs.
Så efter sommerferie tog jeg jo på efterskole, og stakkels lille Tina havde mig ikke mere.
Da jeg kom hjem fra efterskole igen var det første jeg gjorde at passe TINA igen. når jeg havde været hjemme i weekenderne havde jeg stadig besøgt hende, og hver gang kom hun faktisk med spidsede øre hele vejn op af marken ! (Der fandt jeg ud af hvor højt jeg elskede hende, og hun elskede mig)
Så der i januar fik jeg at vide hun var syg, hvilket jeg græd en del over. og efter hun var aflivet har jeg haft lidt svært ved at komme i stalden fordi minderne om hende kommer frem. Jeg har nogle billeder af hende som jeg ser på når savnet bliver for stort.
Nu passer jeg så en dejlig vallak - Feidon! Han er simpelthen mit et og alt. selvom jeg ikke har fået mig taget sammen til at tilride ham endnu (vi øver horsemaship først) Han r 6år, men har lært at gå med sadle og hovedtøj..
Så nu glæder jeg mig!!!!!!