|
|
| Brug af bid |
|
|
Hej allesammen..
Man hører jo så meget om bid.
Et 2-delt bid kan gøre ond i ganen.
Et 3-delt bid kan gøre ondt i læberne.
Hvad ville du bruge - og hvorfor?
Hvis der er nogen der vil skrive med mig over MSN så er min MSn her: chrizzy1@hotmail.com
Knus Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bid..?! |
|
|
Hvis jeg har en rolig hest der går pænt, ikke stikker af og sådan, ville jeg bruge et todelt. Hvis hesten er MEGET hård i munden vil jeg måske bruge 3-delt.. Men kan ikke så odt lide dem der er meget skarpe.. Hvis min hest har sår i munden, bruger jeg gummibid.. Hehe..
MVH. Julie xxx
~Rigtig mad er glad mad~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider... |
| Forfatter:  |
Hamlet |
| Dato:  |
07-03-2005 17:42 |
|
Jeg rider altid min krampe med gummistang. Det er vi begge ret glade for  Han er ikke typen man ikke kan stoppe. En anden grund til at jeg rider med det, er at han har været redet lidt hårdt hos tidl. ejer, med diverse skarpe bid, så han er blevet lidt hård i munden... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bid ting |
|
|
selvom det sikkert er imod jeres viden..mange tror
a tynde bid er HÅRDE og Tygge er BLØDE..
men ve i hva, det er lige omvendt..
jeg bruger et alm.todelt bid
♥♥♥ E lskR MIN Trumfiii ♥♥♥ ♥ Mvh.|unte&Wannabe hingsten ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Osse heer ! |
Agata |
07-03-2005 18:11 |
|
Jeg bruger et 2 delt bid . et ganske alm et ! (:
Hilsen /Agata.. Vrinsk Valdimir♥& Tido ♥
| |
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
| Jeg svarer da lige så!! |
Stald DM |
07-03-2005 20:08 |
|
Jeg rider med et HS Aurigan 3-delt bid
Og det går Ami rigtigt godt på 
Syns også de suger bedre på et 3-delt end et 2-delt...
Ami gør hvertfald!
Og det er nemlig lige omvendt...
Tyndt er Blødt og Tykt er skarpt...
Knuus
*Stald DM* *Løths Ami* *Katja af Krogdalsgård* *Escape Dance*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Julie?? |
Beritt |
07-03-2005 20:39 |
|
Hilsen Rikke  Se billeder af mit røde apperat, lige herBirds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind.Dressur sadel sælges! her!!Glatjern sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
jeg vil helst bruge et tykt 2-delt da det er blødere og så kan stella ikke li at gå med et 3delt, og de er så skarpe synes jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er... |
Ida(Halifax) |
07-03-2005 21:03 |
|
Der er utrolig mange meninger om hvilke bid der er hårdest.
Nogen mener det er det todelte fordi det går i ganen, mens andre mener at det tredelte klemmer for meget på laderne.
Nogen mener at jo tykkere bid jo bedre, men forskningsresultater har vist at der ikke er så meget plads i hestens mund som hidtil antaget.
Derfor må et alt for tykt bid i en lille ponymund ikke være særlig behageligt.
Jeg har selv et rimelig tykt todelt HS aurigan, et hult todelt metalbid og et lidt tyndere tredelt HS aurigan.
Det hule metalbid er helt udelukket at ride med, hesten vil nærmest ikke have det i munden og går konstant og gaber over det.
Han tværer på det todelte og lægger sig lidt tungt på det.
Det tredelte er til gengæld rigtig godt og virker til at være det bid han fungerer bedst på.
Et bid er ikke skarpere end den hånd der holder det, og generelt vil jeg sige det er noget pjat at et tredelt skulle være skarpere end et todelt.
Jeg synes egentlig bare man skulle droppe al den teori omkring bid, for der er så meget forskelligt at forholde sig til.
I stedet burde man prøve sig frem selv - forskellige heste, forskellige munde, forskellige bid.
Jeg tror det er individuelt for heste hvilke bid de befinder sig bedst på, så det er vel bare at prøve sig frem og finde den bedste løsning for hest og rytter
Mvh. Ida & Halifax ♥ ~ Fjordpower! ~ Rollo, Stina (M&R) og Ida (Halifax)= De tre tosser på en tømmerflåde http://www.himclub.com
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Karen (Isabella) |
Beritt |
07-03-2005 21:24 |
|
Uhh, nu skal jeg tænke
Svare lige for hende, det er vist bl.a. skrevet i Equipage, en stor undersøgelse er der lavet om det.
Hilsen Rikke  Se billeder af mit røde apperat, lige herBirds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind.Dressur sadel sælges! her!!Glatjern sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ida(Halifax) |
Beritt |
07-03-2005 21:37 |
|
Nej det siger vi heller ikke 
Men mange mener at nu tykkere biddet er, nu sødere er de ved deres hest, men det er Nææsten modsat, til en vis grænse selvfølgelig.
Men alt i alt, kommer det hele jo an på hånden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg rider... |
|
|
med det samme som Karen, hvis jeg tager tre delt på vil han ingen ting...
Men regner med at prøve igen snart, da han har fået ordnet tænder og i spring kan han blive lige ilter nok med muffebid på og to delt er jo næsten ligesom muffe...
Skønne Friesere sælges, skriv og hør nærmere...
Ponyudstyr sælges, ALT skal væk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm ??? |
• Cille • |
07-03-2005 22:00 |
|
Rider ALTID med 3-delt . Hvis man ser på f,eks en rideskolehest, som hvor de fleste går med 2-delt bid, så har over halvdelen knækket deres gane .
DÅM blondine, evt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lucca.. |
Saturn |
08-03-2005 09:25 |
|
Øh... (CILLE).. Mon dog 
Jeg rider med todelt, og har altid gjort det, på alle de heste jeg har redet.
INGEN af dem har "knækket deres gane"
Ej.. det er vist ikke helt troværdigt det du siger.
Mille
"I must be an Angel?" :Vinder af årets flotteste 1` Pony:[Tjek min præs. og se de mange billeder, og læg gerne og en hilsen i GB`en]]]]]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CILLE... |
Stine (Columbine) |
08-03-2005 09:28 |
|
er du nu helt siker på havd du siger, for tror nu ikk halvdelen af elev hestene hos os, har knækket ganen..
MVH. Stine Denne signatur har ingen mening,men lidt mening skal den vel have. Her kommer meningen med det hele,ELSKER dig Bine<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg rider... |
|
|
med 3-delt..
Min hest er hård i munden med alm. så fik at vide jeg sku prøve med et 3-delt.. Det går hun bedre med..
Den jeg låner (nordbagge  ) Har også 3-delt på, og hun burde faktisk ha 1 skarpere da hun er umulig at holde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg rider med 3-delt bid hvor det midterste led er kobber (mener jeg?)det er helt fint til os......
╬knus the-horsegirl╬ ♥Hneta♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| haiaar jeg |
|
|
jeg bruger et 2-delt ikke tykt men heller ikke tyndt bid
:)
ZuLu - Maja den dejlige pølle-pony - rid fjordhest det er sq dejlige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 delt bid |
KarinaPascal |
09-03-2005 17:52 |
|
Har altid redet med 3 delt bid, men så kunne jeg ikke få ponzen til at gå på højre volte, og så lagde jeg 2 delt på.. Gået med det lige siden ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|