|
|
| Mit største ønske... |
| Forfatter:  |
Heidi med Joachim og Bella |
| Dato:  |
22-03-2002 12:16 |
|
Hej alle herinde.
Jeg har et STORT ønske, nemlig at komme til at passe/eje en rigtig god dressurhest.
Hele tiden har jeg været mest vild emd spring, men i onsdags da jeg red på min ridelærers dressurhest Kardi, blev jeg "dressurfan". Jeg har bare et ret stort problem:
Jeg passer Joachim og han er bestemt ikke et dressurvidunder. Man skal sparke til ham, før han vil gå i arbejdstrav (ved det lyder ondt, men ellers jokker han bare afsted) og sidste gang ville han ikke engang galoppere.
Bella hun bukker så snart hun mærker en schenkel...
Og jeg kunne så godt tænke mig at starte højere klasser end bare LD og LE...
Jeg siger absolut ikke at jeg ikke er gald for "mine" heste, for DET er jeg. Meget glad.
Tror I det kunne lade sig gøre at træne lidt mere med dem, så de blev dygtigere. Joachim er 12 og har været rideskolehest. Bella tilred jeg da hun var 8.
Jeg har passet mange heste, men faktisk kun en dygtig hest. Det var haflingeren Vanja, på ca. 150 cm. Han flyttede tilbage til Tyskland, hvor han kom fra...
Har I et råd til hvad jeg kan gøre?
Lige nu har jeg mest tænkt mig at vente, og til efteråret når jeg får job vil jeg starte på en rideskole, hvor den halvdygtige knabstupper Sikka står. Hende må jeg bare ikke starte stævner med. Lige nu er jeg ved at terpe teori og teori om dressur... gab!
Nå, jeg smutte! Skal med min veninde ud til hendes passerhest, den dejlige oldenborger Tessa med MEGET laaange ører
Hilsen en dressurrytter.
Skal forresten snart ride stævne: dressur LE gennemgående cup hvor finalen rides i LD og LD gennegående cup, hvor finalen rides i LC1.
Spring: LE clear round og LD clear round med Joachim . Vi må jo håbe det bedste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Mit største ønske... |
ILona |
22-03-2002 12:29 |
|
Går den KUN Le, eller hvad?
Du er da ikke en RIGTIG dressur rytter hvis du KUN rider Le-Ld!
Jeg har da også passet en hest som gik SA, og jeg startede op til Klubmesterskaberne med hende(SB klasser).
JEG er jo en rigtig TOP dressur rytter, og jeg kan ride SB klasser på Klubplan, snart på Distriktsplan...men sådan er det JO når man har top heste...*SUK*!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Camse* |
22-03-2002 12:42 |
|
Prøv lige og styr dig, Lona!!
Det var bare overhovedet ikke fair, det du skrev!!
Nå, til dig Heidi!!
Jeg synes at det er godt at du har prøvet en 'rigtig' dressur hest, og mærke hvordan det er!!
Jeg tror sagtens at du kan træne Bella, men Joachim bliver megetsvær, da det er sådan han er!!
Sådan har han gået, nok meget længe, og det kan man iklke bare lige lave om på!!
Men hvis Bella ikke er helt håbløs, så prøv da med hende!!
Får du spring underivsning??
Hvis, vil du så satse på både at ride dressur og spring, eller kun dressur??
Eller spring??
Hvis du vil satse på dressuren så sig det til din ridelærer, og få noget godt dressur undervisning!!
Men du skal lvære seriøs, hvis du vikrleig vil!!
Jeg er dressur rytter, Lb niveau snart LA forhåbentlig, og du kan spørge oppe på ridecentret om jeg ikke er seriøs!!
Jeg rider HVER dag, jeg kan, den skal selvfølgelig have en fridag, meen...!!
Dressur fire-fem gange om ugen, og en skovtur!!
Og en fridag, så skulle dte gerne være et godt program!!
og så får jeg tre enetimer i dressur om ugen!!
Det er fordi at jeg lige har fået min egen hest!!
Nårh, ja skal desværre til time, ringede for fem min. siden, skidt pyt!!
Håber du kan bruge det her til noget!!
Krammer...*camse*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Anna*(Maggie) |
22-03-2002 13:18 |
|
Hvad sker der for dig lona er du lidt "snobbet" eller hva'
Hmm... til dig heidi ... du er ikke den eneste der ride LE, LD det gør jeg da også... hmmm... jeg ved sQ ikke om jeg kan hjælpe... Ville ellers gerne...:-) Gir *Camse* ret....;-) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mia2 |
22-03-2002 13:32 |
|
lidt snobbet sagt lona
eller stort snobbet sagt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
mia2 |
22-03-2002 13:42 |
|
undskyld jeg mente ilona
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
IIMalouII |
22-03-2002 14:30 |
|
lLona: Hvornår er man lige en "rigtig" dressurrytter? Er der overhovedet noget som er rigtigt eller forkert?? Der er lige så mange forskellige måder at ride på i verden, som der er ryttere.. Og hvem siger at din måde er den bedste, og mest rigtige?
Heidi: Det kunne nok være SUPER hvis du fandt en halvgod hest som måske kunne lære dig nogle ting. *GG*
(Ikke ondt ment, men heste kan godt lære èn noget. Det har Phalaris gjort ved mig.  )
Go` påskeferie!!
Mvh
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
22-03-2002 17:04 |
|
ILona: Hold kæft, hvor er du snobbet!  Heks!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Usikre Ilona |
Liza |
22-03-2002 18:09 |
|
Jeg synes i allesammen ska tænke på hvor tumbet Ilona så ud da hun havde sin første ridetime. Hun har sikkert været lige så usikker som alle andre - og er det sikkert stadigvæk - ellers behøvede hun nok ikke at skabe sig sådan her.
Det ka være det piller hende lidt ned på jorden.
Bare kom i gang med dressuren - det kan KUN gøre dig og hestene dygtigere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Usikre Ilona |
Why? |
22-03-2002 18:11 |
|
Der er overhoved ikke noget der hedder SB og SA dressur!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile*- Som har problemer... |
22-03-2002 18:15 |
|
Er der ik'???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* den Ulykkelige |
22-03-2002 18:17 |
|
Enig med Why?.
Der findes vist ikke SB og SA dressur.
Desuden tror jeg heller ikke på ILona. Hun er sikkert ikke andet end en vederstykkelig løgnhals (sorry..)!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
22-03-2002 21:24 |
|
Okay.. Hm... jeg har jo ikke så meget forstand på dressur!! *GG*
Foretrækker en dejlig tur i skoven...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sanne |
22-03-2002 22:42 |
|
Niks, der findes ik' SB og SA dressur. Det er springklasser, og de findes ihvertfald ik' på klubplan. Tror næsten man skal helt op til landsstævner for at springe det. Så det stemmer ik' helt det ILona har skrevet...Det er sikkert bare for at provokere.
KnuSanne !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ILONA og Heidi |
*C.* |
23-03-2002 00:00 |
|
ILona kan kun slutte mig til de andre når du prøver at spille fint på den, det er både snobbet og barnligt at føle sig hævet over andre!
Der findes desuden ikke noget der hedder Sb dressur! Bogstav dressur( ved I hvad jeg mener?) Findes kun op til MA klasser hvor de så går over i PSG, k-PSG, URH, DI 1 DI 2 plus div. Grand prix klasser, for nu at nævne nogle enkelte!!
Og for lige at få det understreget lidt mere går klubmesterskaber kun op til La klsserne!
Men hvis du ellers er færdig med at spille fin på den og kan komme krybende ned igen til de søde piger der er her på HNJ! Kan vi da godt snakke dressur, det er jeg sikker på de andre meget gerne vil, de kan måske lærer dig noget! Såsom lidt om god almen opdragelse!
Til Heidi! Dine heste burde sagtens kunne lærer noget mere, det kræver bare træning, træning og atter træning! Synes jeg kunne forstå at den ene var lidt af en springhest? Hvis du stadig vil springe, gør dressur jo kun styringen lidt bedre, så hvis du er stævne interesseret kan du komme højere op!
Eller den plan du har om at starte på rideskole lyder da god, så kan du jo kun blive bedre selvom du ikke lige må starte stævner på den hest!
Tro mig abre tilfredstillesen når hesten endelig gør øvelsen rigtig er bare skøn. Efter min mening bedre end 3 første pladser til et dressurstævne! (er selv meget konkurrence mennesker)
Og bare rolig jeg stoler på du nok skal blive rigtig god, bare hæng i det!
Se sådan på det jeg kan lærer okay dressur og jeg er klart springrytter!
/Christina Bitsch Kirk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: ILONA og Heidi |
Julle |
23-03-2002 08:56 |
|
Ja, der kan du bare se Ilona! *LOL* Hun skal bruge min computer om lidt, og så fliper hun nok ud her inde...!
ADVARET!;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
23-03-2002 09:19 |
|
Well... Så langt, så godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
23-03-2002 11:35 |
|
Hehe *C*... med din ekspertise BURDE du kunne ride Croslee op til MA dressur... men næh nej, om du vil.  Kan jeg nu godt forstå, han er kun på longe-stadiet. Minder mig om, jeg er ved at lære ham at gå i longe. Kan være du vil hjælpe med det en dag?
Til dig Ilona: Jeg er ikke klar over hvor du får dine holdninger henne, men hvis du skal snakke ned til folk vil jeg råde dig til at finde et andet forum.
Heidi: Bare klø på, og træn derudaf. Jeg er sikker på du sagtens kan komme højere op på stævneplanet.
Hygge,
-+-KNA.
Darkness is only the first step... THUNDER ver. 1.0
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile*- Som er trist... |
23-03-2002 16:05 |
|
KNA - Tja...  Er Croslee ikke travhest?
Ville gerne se dig ride ham en dag *GG*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
23-03-2002 16:12 |
|
Smile: Jo, det er han. Croslee kommer aldrig til at gå noget som helst stævne.  Han er ikke egnet til det, det tror jeg fast på. Men han er skæg at se på, når han bliver redet - han vil så gerne, men han fatter ikke en lyd. *GG*
Gad vide hvis skyld det er...
-+-KNA.
Darkness is only the first step... THUNDER, ver. 1.0
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile*- Som er trist... |
23-03-2002 16:15 |
|
KNA - Tja...  Han lyder da interesant
Ville gerne se ham en dag, hvorhenne står han ?
Ja, gad vide hvis skyld det er?!
- *Smile* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* den Ulykkelige |
23-03-2002 17:35 |
|
KNA: Hvis du en dag gerne vil af med Croslee, så vil jeg gerne ha ham!!  Han ser mega krodyl dejlig ud:-D Lige min drømmehest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
23-03-2002 22:29 |
|
Smile: Heh heh, jamen du kommer bare forbi Jylland en dag du har nogle timer til overs. *G*
Dixie: Han *ser* virkelig sød ud... det har jeg selv bemærket også, men han er ikke ligefrem en drøm som ridehest. Det er noget der må komme med tiden, han skal jo lige lære det.
-+-KNA.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* den Ulykkelige |
23-03-2002 23:12 |
|
KNA: Tihi  Du er virkelig heldig!! Sys jeg  :-P;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|