Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Diskution lad os komme igang. Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:02
Ja, jeg kunne godt tænke mig at lave en debat, om opdragelse, altså sådan hvordan i/man er opdraget, f.eks. i forhold til dyr, fremmedarbejdere, osv. Og så kan vi sige, hvad vi mener om hinandens opdragelse, f.eks det er godt, det er mindre godt og hvorfor og om i syndes om jeres opdragelse, osv. Nogen der vil være med til det??? Nå, men jeg kan da lige starte:

Jeg er opdraget til , at det er meget forkert at slå dyr. F.eks. da jeg gik til ridning, og så min mor så mig slå/piske en hest (vilket jeg aldrig kunne finde på), var det slut med at gå til ridning. Og hvis jeg f.eks. har et dyr, som jeg slog, ville jeg komme af med det dyr.
Den opdragelse sndes jeg er god, og jeg mener også det er synd at slå dyr, så jeg syndes alle burde have den opdragelse.

Jeg er opdeaget i en familie, der ikke bryder sig om fremmedarbejdere, og min far er rigtig meget racist, altså ikke på den måde at han går ud og råber skældsord efter folk, han mener bare at de skal inrette sig efter de danske forhold hvis de kommer herop, f.eks. at de ikke skal have lov at få en moské heroppe´, og at de ikke skal gå med tørklæde.
Den opdragelse kan jeg også godt lide, men hvis de inretter sig efter danske regler og forhold, har jeg ikke noget imod dem.

Jeg er også opdraget til at kongehuset er noget værre lort at have, den grimme kineser til Aleksandra og ungen Nicolej. At kongehuset er en flok snobber hele bundet og at kongehuset burde nedlægges.
Det mener jeg også er en god opdragelse.

Men så er jeg opdraget til (af min far) at Christiania burde nedlægges.
Det mener jeg bestemt ikke, og jeg vil gerne selv flytte derover.

Nå, men det var så noget af min opdragelse, så er debatten startet!!!

-Tullepigen

0
0
Svar på denne tråd

Re: Diskution lad os komme igang. Opdragelse
Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:23
Jeg er opdraget normalt.. øh? *ss*

Det er jeg blevet opdraget til/fået at vide:

- man må ikke slå dyr, man skal behandle dem ordentligt og hvis man selv har et, skal man selvfølgelig passe det omhyggeligt og passe godt på det, og bruge tid på det.

- indvandrere har lov til at være i landet, så længe de ikke laver ged i den.

- bøsser og lesbiske er der ikke noget galt i overhovedet. Tværtimod!

Jaaa.. *ss* Synes det er en god opdragelse.
Knus Marie.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:37
Hejsa.
Jeg vil da gerne være med i denne debat.
Så her kommer min opdragelse.

Jeg synes det er forkert at slå dyr, og det synes min familie også. Jeg havder dyremishandling, og andre ting som dyr ikke har det godt med.

jeg har ikke noget imod udlændinge. jeg har heller ikke noget imod at de har deres egen tro, og går med tørklæde. Jeg opdraget til at mene at alle mennesker er lige gode, om de så er mørke eller hvide, om de har langthår eller kort. Det eneste jeg har noget imod ved udlændinge, er når de tror at de kan komme til Danmark og lave alt den balade de har lyst til. Jeg synes heller ikke at de skal komme og sige at vi Dansker har en forkert tro, for vores tro kan være ligeså god som deres. Jeg synes det er forkert at kalde nogen perker, for jeg tror at det kan såre dybt.

Jeg synes ikke at kongehuset er noget pis. Og jeg synes at Alexsandra er smuk og virker meget klog. I øvrigt synes jeg også at Dronning Magrethe virker meget klog. Det eneste jeg har imod Kongehuset er deres måde at snakke med. Det grimeste ord de kan er nok prudt ( ej det er bare for sjov). Alt i alt synes jeg at kongehuset er meget godt at have, men de snakker alt for fise fint.

Jeg er ikke opdraget til at tro på gud. jeg er heller ikke døbt, for min mor og far synes at jeg selv skal bestemme om jeg vil være kristen. jeg ved ikke rigtigt om jeg tror på gud, nogen gange gør jeg og nogen gange gør jeg ik'.

Hjemme hos os holder vi jul og fødselsdage og alt det der. Det er jeg også vokset op med.

Det var noget af min opdragelse. Jeg ved godt at jeg har skrevet at det er mig der synes alle de der ting, men min menning er jo på en måde også min opdragelse.

KnuZZ Naja..!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:39
nåhhh jo. jeg har heller ikke noget imod bøsser og lebbe, de er jo også mennesker.
KnuZZ Naja..!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:42
Pis jeg kan ikke være med i debatten. For jeg skriver fra min storbrors puter, og han vil selv bruge den nu *ØV* Nå men jeg læser bebatten senere, selvom det ikke er nær så godt som at være med i den.
Knuzz naja..! ( som synes sin storebror er dum)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 16:43
Nåhhh ja, jeg glemte et par ting:

Hele min familie syndes det er skiiiiide klamt at være bøsse eller lesbisk.
Det syndes jeg bestemt også.

Så er jeg opdraget til (af min mormor) at gud findes, jeg SKAL selvfølgelig ikke tror på gud. Men det gør jeg.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:11
Tullepigen: Hvad er der klamt i at være bøsse/lesbisk? Ser de andereliedes ud? *NOPE* Opføre de sig anerledes? *Lidt, men hva sååå??*

Hvad er det der er klamt??
Jeg kan ikke se det!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:22
Jeg (og min familie) syndes at det er til at brække sig over, at se sådan to bøsse/lesbiske stå og snave på hinande. Uha føj for s*****!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:25
Tullepigen: Hvis I ikke kan ta' bøsser/lesbiske, ja, så hold det for jer selv.
Synes det er dybt tåbeligt, at man ikke kan klare, at nogle er anderledes end én selv.
Min mor er da også lesbisk, og jeg kender da mange lesbiske, men selvom de er lesbiske, ser jeg da ikke anderledes på dem af den grund. De er jo fuldkommen som alle andre mennesker, de lever bare sammen med en af samme køn, i stedet for mand/kvinde. Hvad ulækkert er der i det!?
Nå, hver sin mening. Gider ærlig talt ikke rigtig diskutere det.

Knus Marie.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:26
Jeg er vel opdraget meget normalt.
Enlig er jeg vel en person der går i min egen lille verden og får holdninger af mine erfaringer.....

Men jeg er ikke racist.
Min mor arbejder på Gellerupskolen og har tit været der oppe. (der ved Brabrand). Og de fleste er altså skide søde:-) Min søster kom også sammen med en(hun var før racist men er det ikke mere).
Selvfølgelig er der nogle røvhuller, men det er nogle danskere altså også!
Og jeg kan personlig ikke lide racister ret meget.
Synes de skal slappe lidt af og ikke gå og lege så pokkers hellige.....

Og lesbiske og bøsser er faktisk mennesker!
Har selv en ven der er bøsse og synes han er for cool og han har en fed humor. Så kan ikke se hvad der er galt i dem.

Gud? Måske er han der, måske ikke......

-Nancie

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:27
Tror ikke, der sidder en Gud oppe i himlen og bestemmer alt hvad der sker, men jeg tror da på Gud alligevel.. hvis I forstår?? *GG* Lidt indviklet, men kan ikke formulere det bedre. I hvert fald ikke uden hjælp ;)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:28
Jamen Marie, vi går sgu da heller ikke hen og siger til en bøsse/lesbisk "du er klam" vel, og vi har lov til at have vores mening, og jeg syndes det er klamt, sådan er det!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:32
Tulle: Synes du liige skulle passe lidt på det du siger om bøsser og lesbiske.
Det virker ret så stødende..........
Og får nogen kan det måske såre dem. Synes bare lige du skal tænke over det. Jeg ved godt det er din mening, men den kan sagtens siges lidt pænere........

-Nancie..som hverken har noget imod Lesbiske, bøsser, indianere, tyrkere, afskyelige snemænd, hekse, jøder, pensionister, huleboer og trolde:-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:34
Tullepigen: Orker som sagt ikke at diskutere det.
Det var vi været igennem før, og det var rigeligt!! >:-(

Men okay, hver sin mening..!
- Marie.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:36
Ok!!

Jeg er opdraget til at man skal behandle andre som man selv vil behandles, dvs. også dyr, og jeg vil helst ikke blive slået, så det bliver mine dyr heller ikke.
Jeg er også opdraget til at man kommer ingen vejne hvis man f.eks. slår dyret. Vi har jo en hundehvalp, så der skal opdrages en del på den, men uden vold, tak!!! Det synes jeg er godt!

Og så er jeg opdraget til at de udlændninge (bruger IKKE ordet fremmedarbejdere når jeg taler pænt om dem, synes det er et skældsord!!) der opfører sig dårligt, laver vold, hærværk og andet kriminelt, de har ikke noget at komme efter her.. De burde være glade for at Danmark ville beskytte dem fra deres voldige hjemland, men nej.......
Men til gængæl så har dem der opfører sig godt og gerne vil lære sproget, ligeså meget ret til at være her som os, de er flygtet fra kaos:
Krig- måske er deres hus blevet sprængt i luften eller brændt
død- måske er deres nærmeste slægtninge døde p.gr.a krigen
Tænk lige hvis det var jer selv, så ville det ikke være rart at blive så dårligt modtaget i det nye land!!
Det er en god opdragelse, synes jeg!

Desuden mener jeg ikke at kongehuset er noget lort!!! Det er nærmest et varetegn på Danmark, og hvis man mener Alexandra er grim, såååå... Jeg synes hun er pæn, og hun er sød..
Desuden lærte hun det danske sprog -som desuden er et af de sværeste sprog for udlændninge at lære- på meget kort tid, og nu snakker hun næsten flydende dansk uden accent.
Og hvad har Nikolaj nu gjort??...

Synes ikke at kongehuset er nogle snobber -og slet ikke prinsesse Nathalie og Bennedikte!!
Men heller ikke Alexandra eller de andre, og grunden til at de taler så "snobbet" er fordi at sådan taler de fleste fine mennesker af en eller anden grund! Men derfor behøver de ikke at være dumme!
Måske har dronningen accent også noget med at gøre at ham og Henrik snakker fransk sammen når de er alene!
Men én person bryder jeg mig ikke om: Joachim!!
HAN er snobbet. Jeg har hørt nogle historier fra Gråsten, der hvor deres slot er;
noget med at han havde holdt en stor fest og havde fået masser af øl, og da han så fik regningen ville han ikke betale >>hvad var det for noget, vidste de ikke hvem han var?<< Som om man ikke skal betale selv om man er kongelig!!.....
Og så skriver dronningen tilbage når man sender et brev til hende, engng sendte en jeg kender et brev til hende, og så fik hun svar tilbage, og min lillesøster sendte et brev da hun blev 60 år, og der fik hun svar tilbage ligesom alle de andre der havde sendt et tillykke brev!!
Det tror jeg bestemt IKKE man gør i alle lande!
Er godt tilfreds med kongehuset!

Synes bestemt ikke der er noget galt i bøsser/lesbiske
de er da mennesker ligesom os andre!!
Mette fra Robinson f.eks. hun var da sød, synes je´g, har også mødt hende i byen sammen med hendes kvindelige kæreste, de var søde begge to, og snakkede helt normalt med mig, det var da slet ikke sådan at jeg sagde AAAADD! og gik en stor bue udenom!!

Men synes nogle gange at bøsser der klæder sig ud som kvinder er lidt... underlige, men det må de da selv om...
Klamme er de i hvert fald ikke!!
Tulle, hvorfor synes i de er klamme???

Det var lige lidt fra mig!!!

Vrinsk---->*Heste-Ida*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:38
Tja, når man ikke kender noget til bøsser og lesbiske, så må man som svagtbegavet i den henseende jo mene, hvad man vil. *tja* Synes det er ligeså fint som at være straight, kan ikke rigtig se, hvorfor det ene er værre end det andet. Snæversynethed er her nok af i verden.

Jeg er næsten ateist - jeg tror godt på der er mere mellem himmel og jord, men Gud har jeg ret svært ved at forholde mig til, selvom jeg er opdraget til at være rimelig kristen.

Mht indvandrere og flytninge så kan de vel være her, hvis de ikke laver mere ballade end os andre. Helt ærligt synes jeg dog de skal flytte hjem igen, når deres land er roligt. De burde tage tilbag og ryde op, få landet på fode igen.

Jeg er opdraget til at være rimelig åben overfor ting. Nu er det sådan at jeg af natur er mere tolerant over for anderledes ting end mine forældre - muligvis fordi jeg forsøger at udvikle mig i en anden retning end dem.

Så sådan er det.

-+-KNA.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:43
Feddete for kongehuset. Ej, jeg syndes bare ikke de er en skid mere værd en os de....ja.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:44
Okey, da min opdragelse:

Jeg er opdraget til at være høflig, jeg kender selv en bøzze, og han er sQ MEGET flink.

Har SLET ikke noget i mod, sorte og tyrkere, og jeg syntes ikke de skal rette sig efter vores regler, hvorfor skal de altid rette sig efter oz?Hvorfor ikke oz efter dem? Deres er lige så rigtig som vores.

Jeg er da også opdraget til at man ikke må gå og slå på sine dyr, og man skal passe dem ordenligt:-)

Jeg er faktisk LANGTFRA racist, dog syntes jeg ikk folk har ret til at gå og voldtage danske kvinder og lign.

Kongehuset- Har ikke det fjerneste imode kongehuset.

Nå men jeg vil da smutte!

Knuz Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:45
Nå, skal vi nu pludselig begynde at gå med tørklæde og sådan noget for at rette os efter dem i VORES land, nå okay!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:55
Siger jeg det?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 17:55
Mht. det med kongehuset.
Synes det er en dejlig famillie.
De virker måske ikke som nogen der har den vildeste humor man ville falde ned af stolen af grin, men hva fand!

Og de reklamere jo for Danmark ved at rejse rundt og besøge de forskelige lande osv. Og det er da så dejlig gammeldags med dronninger og konger og prinser og prinsesser:-):-):-)

Og det med dyr...jeg har altid haft dyr siden jeg var lille. Mine forældre var meget in for det med hunde.
DE havde deres egen hundekennel hvor de opdratede Flat coated retrivere. Har to hunde nu. Og så har vi nogle smådyr(tremmedyr, også kaldet marsvin og kanin..).

Katte havde vi også. Men efter vi flyttede væk fra skoven og ind i byen har vi ikke fundet det fornuftigt at holde kat i et "hundekvarter".

Så jeg kender en del til så mange forskelige dyr, og behandler dem som de skal. Måske er jeg ikke altid så vild med mine hunde- DE ER SOMME TIDER SOM IRITERENDE LILLESØSKENDE!!Især når man har venner på besøg. Så hænger de hele tiden op af dem*GG*
Så blir jeg lidt iriteret på dem. Men jeg elsker dem nu alligevel*SS*:-)

Og som *Heste-ida* skrev: "Jeg er opdraget til at man skal behandle andre som man selv vil behandles, dvs. også dyr, og jeg vil helst ikke blive slået, så det bliver mine dyr heller ikke."

-Nancie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:07
Sådan er jeg opdraget:

Man skal ikkeslåpå dyr! Tyrefærgtning, og andre ting der plager der er ulækkert, og meget uacceptabelt.

Jeg er opdraget med at pergere er klamme, og slet ikke høre til her. Hvis de ikke kan opføre sig ordntligt må de skride, de lugter, og er klamme. De slår deres koner, og skulle allesammen aflives!

Bøsser og lesbiske, skal der også være plads til.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:10
*Smile*: Med hensyn til Perkere har du heeeeelt ret.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:17
Ved i hvad perker syntes om os? Det samme som vi syntes om dem!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:34
Nå, men det er vores land......såååå.....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:35
Ja det er det vel!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:38
Yes...

Jeg forstår bare ikke de kommer her hvis de synes vi er klamme?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:42
Hmmm... kongehuset glemte me at svare på...

Jeg er halvvejs anarkist, men eftersom kongehuset egentlig mest bare repræsenterer vores land, så skal de have respekt fordi de gør det så godt. :) Har intet imod dem.

Langt fra alle "perkere" synes danskere er klamme. Men deres religion går så meget i modstrid med vores, at der skal opstå gnidninger.

Jeg synes det er godt de kommer hertil og får ly for forfølgelser og andet... men som sagt så burde de ikke bare slå sig ned her, fordi det er lettere at bo her.

*tja*

-+-KNA.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:46
Man hvor ville jeg være glad, hvis jeg blev tvunget til at flytte til udlandet pga mit hjem var brændt ned og halvdelen af min famille var blevet brutalt myrdet, og så blev stemplet på den måde når jeg kom til det land hvor jeg kunne finde fred!

Knap nok kom jeg ind i landet og folk kigger skævt på mig fordi jeg går med bukser på og ingen tørklæde har på. Og bliver kaldt alle mulige skældsord og folk jeg slet ikke kender råber, at jeg skal skride hjem til mit lorteland ellers kommer de og voldtager mig og smadre min famillie.........

Nej hvor ville jeg dog føle mig glædeligt velkommen!
Og hvor ville min selvtillid da stige!

Så vil jeg godt spørge jer som er racister:
Vil i så aldrig tage på charter-ferie til tyrkiet?
Eller andre varme lande?
Hvad med Italien?
De er jo heller ikke nogle bumsede blegfiser som danskerne. Og de har svært ved at tale dansk.........

-Nancie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 18:56
Jeg har sgu ikke noget imod dem der er på ferie her!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 19:00
Jeg snakker også om dem der flytter her til fordi de frygter for deres liv og deres famillie.
Prøv at tænk på hvis det var jeres egen famillie.
-Nancie

Der findes altid to sider af en sag.
Og der findes altid to meninger.
Og der findes to synspunkter.
Derfor findes der også to synsvinkler.
Kig på dem begge før du beslutter dig
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 19:41
Well... Ska jeg nu også komme med min mening?

- Kongehuset! UD! De bruger vores skat på dyre vine! Fucking nassekale! Hmrf!

- Indvandre... Tjaa... Familiesammenføring skal strammes op så ikke alle 40 fættre BARE LIGE kan komme ind i Danmark! Ellers har jeg ikke noget imod dem... Jo, der findes nogen som bare SKAL være skide provokerende hele tiden - som bare ikke fatter at man ikke gider slås for at finde ud af hvem der er den stærkeste og sådanne platte ting! I sidste ende er jeg nok enormt racistisk, men ikke sådan at jeg smider monotov cocktails på asylcentre (jeg holder mig væk).

- Jeg slår aldrig dyr ... Med vilje... I uheldet kan mine spastiske armbevægelser da godt komme til at daske hesten?! Jeg er helt klart imod at piske/slå heste under tilridningen eller ridning. Det er bedere, sjovere, bedre for hesten og bare BEDST at tilride og ride hvor man prøver at forstå kræet (y)

Var der flere emner?

GLAVIND
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 19:44
Enig med Nancie, de burde altså have haft en bedre velkomst, vi burde sQ som danskere tasge os lidt sammen, de er flugtede fra famile, land venner og alt hvad de kender og ssynes om, og de ville jo ikke flygte fra landet hvis der var godt og rart!?!

Derfor sys jeg har vi burde være lidt flinkere ved "perkerne"!

Men dem der HAR fået en chance, men har spilt dem fx voldtaget danske piger, dræbt også vidre, dem vil jeg gerne imrømme at jeg ikke har en skid til overs for!! det burde tage hjem!!
Jeg syns også at nogle mensker bare tror at det KUN er vores land, og KUN danskere, der må være her!!
citere Nancie: "Man hvor ville jeg være glad, hvis jeg blev tvunget til at flytte til udlandet pga mit hjem var brændt ned og halvdelen af min famille var blevet brutalt myrdet, og så blev stemplet på den måde når jeg kom til det land hvor jeg kunne finde fred!

Knap nok kom jeg ind i landet og folk kigger skævt på mig fordi jeg går med bukser på og ingen tørklæde har på. Og bliver kaldt alle mulige skældsord og folk jeg slet ikke kender råber, at jeg skal skride hjem til mit lorteland ellers kommer de og voldtager mig og smadre min famillie...

Nej hvor ville jeg dog føle mig glædeligt velkommen!
Og hvor ville min selvtillid da stige!"

Prøv at tænk det igennem, og igen to gange, hvad hvis det var dig??

At blive modtaget på den måde nede hos dem, ville det være rart??? *NÆPPE*

Jeg synes at "perkere" (tyrkere) brude have rat til at være her, og at vi burde være mere åbne overfor dem!

Ja det var det helt rigtige ord: Danskre skal være mere ÅBNE overfor andre og dere s tro/liv, tænk på hvad de har været igennem!!

*Joze*-:DHvorfor være sur når man kan være glad?? :D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 20:05
Er enig med Nancie i stort set alt, hvad hun har skrevet - måske alt.
Hehe - Nancie er mit store forbillede herinde :-P Ej, for sjov :-D

Knus Marie :)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 20:19
Ej det er ikke rigtigt at alle der kommer til Danmark fra andre lande er voldlige og alt det der. jeg synes ikke et i skal kalde folk perker. Det er simpel hen et af de mest stødende ord. jeg har en veninde som kommer fra et andet alnd. Hun hedder sandra. Hende hendes mor og hendes far, kom vidst nok til Danmark da Sandra var ca. 4 år (nu er hun 13). Sandra er en vildt sød pige, og hun taler ligeså flydende dansk som en dansker, am kan ikke høre at hun kommer fra et andet land. hun er vildt sød og pæn sjov, og en god veninde. jeg kan huske at der engang var en af drengende fra vores klasse der sagde:"skrid hjem til dit eget land" til hende. hun blev så kede af det, for hun føler jo på en måde at hun høre til her. Det eneste familie Sandra har her i Danmark er hendes mor og far. Prøv og tænk på hvor hårdt det er kun at kunne se ens familie en gang om året (i sommerferien rejser hun til det land hun kommer fra) jeg synes ikke man skal kalde nogen noget man ikke selv vil kaldes. For hvis der bliver krig i Danmark, og vi bliver nødt til at flygte, ville vi jo ikke pryde os om at blive kaldt plegfis o.s.v. Og når vi gik på gaden ville vi jo heller ikke særlig gerne have at folk sagde:" der går en hvid perker" ,vel,
--Naja..!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 21:10
Øhh, er MEGET IMOD RACISTER!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 21:13
Er faktisk fuldstændig enig med Nancie og min lille Marie *Gg*.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 21:22
*Jannie*(Bozze): Hæhæ.. :-P
Hvad er din mail egentligt? Hvis du altså har én?:-D
Qnus Moi :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 08:57
Okay.

Indvandrer skal tilpasse sig landet. Det er det værste lort hvis de kommer pga. bistandshjælpen. Og desuden skal de ikke køre rundt på en rød knallert, og banke alle de får besked på. INGEN æresdrab, det er for klamt! Jeg ser gerne at indvandrer bliver sendt hjem på stedet, hvis de bare smadrer en butik, eller voldtager en pige. Min far er lidt racist, og det har jeg nok arvet. Selv om min mor kommer fra Tunesien (min far er dansk) går jeg ikke rundt med tørklæde, og jeg går da til fester, i nedringede bluser, osv.
Min mor går heller ikke med tørklde (har aldrig gjort det), har et godt arbejde, og kan flydende dansk, så man må da sige at hun har tilpasset sig.

Så er jeg opdraget til at man ikke drikker alkohol, før man er fyldt 18. De siger aldrig noget om rygningen, så det har jeg et neutralt forhold til.

Øhh....kongehuset er de lidt ligeglade med, siger dem ikke noget.

Personligt synes jeg at bøsser er noget af det sejeste der findes. Altså de feminine slags:-)

Ellers har jeg bare mine egne meninger om alle de andre ting....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 12:03
Marie- jannie_schmidt@ofir.dk/

Hvis du villle noget med, den?

Hey Maire min lille pus ska vi ikke bli mailvenzer?

Nå hyg.

Knuz Jannie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 15:58
Jeg er opdraget eller hvad man nu siger til at elske udlændinge, eller okay, men i hvert fald se dem på ligefod med danskere, og nogle gange kan jeg have tilbøjelighed til at stole på dem frem for danskere, en slags hallalhippie kan man vel kalde mig.

Jeg hader kongehuset, ikke menneskerne, men princippet at nogle er mere værd end andre, jeg kan ikke se at de er til for andet end at nasse og så pressen har noget at skrive om. Mange gange har jeg faktisk und af kongehuset, hvor må det være forfærdeligt at ale blander sig i ens privatliv.

Selvfølgelig skal man ikke slå dyr, eller noget levende væsen i det hele taget.

Bøsser og lesbiske er mennesker på lige fod med alle os andre.

QnuZ Signe
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 17:19
Jeg kan ikke forstå at man kan være så racistisk, men det er der jo nogle der er *gg* :-)
Som jeg sagde før, er jeg opdraget til at behandle andre som man selv vil behandles, altså gælder det også udlændninge.
De flygter jo fra deres hjemland fordi der er kaos, her er nogle ting de kan være kommet ud for i deres land:

-deres hun kan være brændt
-deres kæledyr døde
-deres nærmeste familie er døde
-de er blevet udsat for tortur af fjenden:
Måske er de blevet holdt fanget og tvunget til at se en fra deres nærmeste familie blive voldtaget og derefter fået prikket øjnene ud
Eller måske er de blevet bundet og brændt, så de ikke døde, men fik 3.grads forbrændninger

Ja, de er måske kommet ud for de frygteligste ting og sager, nogle ønsker bare at komme væk.
De eksempler ovenover er sket i virkeligheden, og sågar det der var værre.......:-(

citat fra Smile:
>>Jeg forstår bare ikke de kommer her hvis de synes vi er klamme?<<

De kommer jo ikke hertil for sjov skyld, men fordi de er på flugt fra krig og ødelæggelse.

citat fra Tullepigen
>>Nå, skal vi nu pludselig begynde at gå med tørklæde og sådan noget for at rette os efter dem i VORES land, nå okay!!!<<

Jeg vil nu sige at det er ret frit om man vil gå med tørklæde eller ej, men det er da lige så meget deres land som vores. Jeg (min meniing, bliv nu ikke vred!)
kan ikke forstå at man kan være så selvglad og lukket over for fremmede, det burde være én selv der blev smidt ud så!!

Lidt mere fra moi!!

Vrinsk---->*Heste-Ida*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 17:25
*Jannie*(Bozze): Jooooo, sender dig lige en mail, ik?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 17:54
Må jeg sige noget? Ja, det må jeg, jeg er bestemt ikke selvglad, tværtimod, men det er sgu bestemt ikke ligeså meget derse land som vores!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 18:30
Hvis personerne gerne VIL være danske, og indordne sig i det danske samfund på rimelig vis, så er Danmark deres land.

Hvis de ikke vil tage nogle danske leveregler til sig, så er de vel at opfatte som gæster.

Bare min mening.

Mht tørklæder, så lad da pigerne have tørklæder på. Helt ærligt, det kan da umuligt slå folk ihjel at de går rundt med tørklæder.

Omvendt synes jeg det er synd, kvinderne er så bundne i deres familieliv. Forhåbenligt får de engang samme ligestilling som de fleste vestlige kvinder. OG handlinger som at slå sine døtre ihjel pga ægteskabs-vanæring, det er så udansk at det er til at brække sig over.

Jeg er ikke enig i måden, nogle indvandrere lever deres liv på - mændene har ALT for meget at skulle have sagt - men derfor skal de så længe det ikke sker på bekostning af andre mennesker, have lov til at være her ligesom os andre.

Igen, bare min mening.

-+-KNA.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 21:24
En lille tilføjelse: Fordi jeg er opdraget til at hade perkere, betyder det ikke jeg gør det...

En af mine bedste venner er 2 genarsions indvandre, og som sagt, en af mine bedste venner.
Jeg elsker ham bare så højt (Som en ven), og gud hvor ville jeg tude hvis han pludselig blev smidt ud af landet.

Ingen tvivl, de skal have en chance!

Men dem som *Joze* siger, der HAR fået en chance mener jeg ikke kan være der, at de hader Blondiner og siger de er billige og så videre HADER jeg dem for!!
De skulle se på sig selv...
Når de siger jeg er klam, og billig (Jeg er blondine) bliver jeg sgu sur, og det gælder ALLE også dem i min klasse, og også ALLE danskere.
Man skal IKKE kalde mig luder. (Så for man sgu igen!)
Ellers har jeg ikke så meget imod indvandrere, bortset fra jeg aldrig ville være kærester med sådan en.
Jeg har altid fået at vide at hvis jeg kom hjem med en indvandre (Som kæreste), ville jeg blive smidt ud.
Sådan er det, og det kan jeg ikke gøre noget ved...
Men jeg ønsker ikke selv at få en udenlandsk kæreste, hvilket jeg faktisk ikke har nogen grund til, men det vil jeg bare ikke...

Knuz *Smile*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 21:41
Hej

Jeg er opdraget til at tro på det gode i folk - Alle er mennesker og det er bedøvende ligemeget om man hedder Børge, Joseph eller Abdul.
Men omvendt, når der så kommer udlænginde til landet, så skal de indordne sig efter Danmark! Laver de alverdens ballade, så skal de ud. (Her mener jeg ikke at de skal kyles tilbage til ders land som måske er fuldt af krig, men de skal have en kraftig advarsel, som eventuelt kan føres ud i livet)

Lesbiske og bøsser. Hvad i al vildeste verden er der galt med dem? de er MENNESKER, de er ganske ALMINDELIGE mennesker, som bare er "unormale" på den måde, at de kan lide deres eget køn! Hvis det er ulækkert, så er det mindst lige så ulækkert at kunne lide en af det andet køn...

Dyr - Selvfølgelig skal de behandles godt, overhovedet ingenting der.

Minna

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  22-03-2002 23:29
Tak skal i have *Jose* og *Dixie*:-):-):-)
Hæhæ *Dixie* du er nu så sød;-)
Når, men i må ha det alle sammen.
Jeg vil gå i seng nu*Gab*
Jeg skal til stævne i morgen(om en halv time er det i morgen..*zzzz*)
-Nancie
Det er altid noget godt i alle;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 13:44
Nå, ja forresten.

Jeg er også opdraget til at der ikke er noget ulækkert ved at være handicappedt, altså sådan at man ikke går og glor på folk, der ser anderledes ud.
Det sys jeg også er en god opdragelse!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 14:06
Det er jeg også opdraget til, altså, at man ikke skal stå og glo med åben mund på en handicappet, bare fordi vedkommende måske ser lidt anderledes ud end én selv.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 14:15
Ja, min forhenværende veninde, er handicappet, altså hverken spasser eller noget, men hun har noget der hedder apertsyndrom, der gør at hun ser meget anderledes ud!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 15:04
Hmmm! Jeg skulle lige til at skrive at Alexandra ar japaner og ikke kineser. Det viser jo egentlig bare hvor dårlig jeg er til geografi :-D

Jeg har ikke noget imod indvandrere, bøsser, lesbiske, handicappede (jeg er handicap-medhjælper) eller andre mennesker på denne jord. Dette gælder dog ikke bin laden, hitler, racister og min ærkefjende (her nævnes ingen navne).

En af mine bedste venner er bøsse! Så det synes jeg bestemt ikke er klamt.

Jeg tror på Gud, men har bestemt ikke noget imod andre religioner.

Jeg kan ikke se hvad der er galt med at have tørklæde på. Vi ville jo heller ikke bryde os om, at der var nogen der bestemte vi SKULLE gå med lang kjole!

Dette dækker lige lidt af min opdragelse og mine egne meninger.

Knus Sofie der er ved at være desperat efter, at få min eks tilbage {>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 15:05
Handicapet, og andre mennesker der er syge, skal også være her :-P
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 17:29
Sofie og Luna: Må jeg og min familie så ikke være her?? Da vi er lidt racistiske, ikke sådan at vi råber noget grimt efter folk, vi mener bare at man skal inordne sig efter Danmarks regler, og ikke gå med tørklæde, så man ligner et eller andet spøgelse???
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 17:59
Ikke får at tage det op igen men, Jeg syntes at være bøsse og lesbisk er der ikke noget galt i!
Men altså hvis nu jeg går på gaden og ser nogle bøsser/lesbiske kysse kan jeg godt komme til at kigge lidt mærkeligt på det, fordi jeg er jo ikke rigtigt vant til at se 2 af det samme køn kysse!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 09:29
Tullepigen:
Du siger jo, at indvandrere ikke må være her, så hvorfor skulle du have lov til det. De er sgu da mennesker som dig og mig.
Hvis der blev krig i danmark, og vi blev nødt til, at flygte, ville du så bryde dig om, at blive modtaget på den måde i det land du flygter til? I don't think so!

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 10:03
Ja, jeg mener det samme, Sofie, grunden til at mange mennesker måske hader invandrere er fordi de ikke vil have noget at gøre med det anderledes (bøsser, lesbiske og invandrere) så i stedet for at sætte sig i deres situation, hader man dem bare...... Uden at kende det....
Og hvorfor forbyde folk at gå med noget bestemt tøj, det kan udenforstående da være ligeglade med hvordan de ser ud, man kan da heller ikke forbyde folk at gå i lårkort eller hængerøvsbukser, vel?
Det der med >>det er VORES land<< er da noget underligt noget, kan man da ikke unde andre noget???
Danmark er et af de rigeste lande i verden, så vi har ALT, mange steder i verden har folk jo INTET!!! Man kan da godt unde dem "en bid af kagen?"
Tja.... Måske har de folk nder hader dem heller ikke set billeder af hvad det vil sige at være flygtning eller bare bo i et land med krig, tørke, fattigdom, sult osv.??
Jeg var engang FDF´er og vi havde "projekt" om Cambodja, et meget fattigt land i Afrika, der havde været krig for lang tid siden og jorden var fyldt med landminer, måske kunne der ligge et stykke legetøj, og hvis et lille uskyldigt fattigt barn -der aldrig har ejet sådan noget- hvis det barn tager legetøjet, springer en mine og barnet dør, eller mister måske arme og ben. Og der er ikke vand eller man nok til dem, de er simpelthen stankelsbenstynde, og man kan se hver en knogle i hele kroppen, og så sidde vi bare her forand Tv´et i vores lænestole og æder os så fede, at hver anden dansker over 25 år er overvægitg?? Hvad er det for et samfund?? Hvordan kan man være det bekendt når man ved at folk lider derude, og så under man dem ikke negang et ordentligt hjem?? Fyyy..........
Det er jo langtfra alle invandrere der er slemme, det er bare dem der dominerer ved at man hele tiden hører om dem... Men der findes jo tusindvis af invandrere der bare vil have et godt hjem og ikke laver ballade...
Og så det som Tullepigen skrev med
<>

Danmarks regler?? Hvad er Danmarks regler?? Vi lever trods alt i et frit land og man må selv bestemme hvilket tøj man klæder sig i, det er der sQ ingen regler om!!

Forestiller mig et billede af sådan en rumlefed dansker der sidder på en giga flødeskumskage og æder, og så kommer der en lille tynd afrikaner med en beskidt btallerken og tigger om lidt, men danskeren afslår bare.... He-he, det kan man da kalde ikke at unde andre en bid af kagen!

Man skal være åben over for det anderledes synes jeg og la´ være med at bestemme at folk ikke må gå i noget bestemt tøj.
Tænk lige hvis vi alle var ens?? Klædte og ens tænkte ens spiste ens...?
Det ville jo være noget @!#$!!!

Vrinsk---->*Heste-Ida*

~Der skal være plads til forskellighed~
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 13:35
Det jeg mente var, at de ikke skal begå æresdrab, det var det jeg mente med Danmarks regler. Og jeg kan slet ikke tage jeres ord alvorligt, Sofie og Luna, det er sgu en mærkelig ting, men jeg siger bare det samme om jer, og jeres familie så, som i siger om min!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 17:18
Syntes det her var en dum diskition at gå i gang med! Fordi at, ja!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 17:51
Nå, men det syndes jeg ikk´ så....
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 19:24
Jeg synes det er en god diskussion. Og jeg synes folk har kørt den rigtig pænt indtil videre... :)

-+-KNA.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 19:32
Godt, du kan lide den KNA!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-03-2002 22:55
SyZ osse den er go nok, hvis folk holder sig indenfor en vis grænse....
Det er jo kun en "debat" ikke et slagsmål, folk har lov til at sige deres meninger uden at andre skal fare i flæsket på dem.....

Og Tullepigen: Synes bestemt ikke at indvandrere skal have lov at begå æresdrab, det er simpelthen skrækligt, og de kriminelle, de kan sQ godt ta og skride direkte tilbege hvor de kom fra, hvis de vil være i DK må de behandle det ordentligt, meeen der findes jo osse en masse flinke nogle, jeg kunne egentlig godt tænke mig, Tulle at høre DIN mening om de gode folk... Dem der lærer sproget hurtigt, som gerne vil være i Danmark fordi deres hjem er bombet og de selv er blevet tortureret og nogle i deres nærmeste familie er måske dræbt, som så gerne vil være her, synes du også de skal hjem?? generer de dig??? Må de ikke blive her??
Og tallene for indvandrere der bliver døbt, og derved kristne, de stiger støt?? Skal de også ud??

JEG synes her skal være plads til forskellighed!!
Hvis man begyndte at lære noget om deres kultur eller lærte nogle af dem og kende, tror jeg bestemt ikke man havde noget imod dem!!!
Man sidder bare hjemme i sit trygge hjem og vil ikke have at andre skal det samme...:-(
Øv-øv..!!

Vrinsk---->*Heste-Ida*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-03-2002 12:34
Til Tullepigen:
Det er jeg egentlig ret kold over for!!! Jeg har jo min mening om din familie, så må du jo også have din mening om min!
Hvorfor siger du egentlig jeres når du snakker om min mening? Godt nok er jeg ret berømt *GG*, men jeg er stadig kun lille mig

Til Heste-Ida:
Tak for din opbakning og den meget gode beskrivelse af visse personer her i lille danmark!

Hilsen Sofie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-03-2002 15:35
Jeg er helt enig med Sofie og hest-Ida.
og med hensyn til tørklædet så er der altså også danske piger der går med tørklæde, ikke på samen måde som udlændinge (eller hvad man nu skal kalde dem for når de bor i Danmark så er de jo faktisk også danskere)men de må jo gerne gå med tørklæde, det er kun når det er af en religiøs grund til at de går med tørklæde at de ikke må, er det kun mig der syntes det er latterligt?
Æredrab er forfærdeligt, men det er jo også langt fra alle der gør sådan.
Jeg syntes at vi skal tage indvandre som noget positivt som bidrager med lidt farver til det grå danske land.
De arbejder steder hvor danskerne ikke er så ivrige efter at arbejde, jeg tænker på rengøringsjob og sådan og der er mange læger, og It folk, det er bare syndt at de ikke kommer i arbejde, før det vil de fleste af dem jo gerne, men er der nogle der vil have dem? nej, og hvorfor så ikke, fordi de har et forkert efternavn eller hudfarve, det er jo latterligt.
Nu er der heldigvis flere som er begyndt at være mindre snævertsynede og øbner øjnene for de mange muligheder, indvandre/flygtninge bringer ind i lille Danmark.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-03-2002 14:44
Enig med Bella og Sofie og Luna!!!

Det er noget underligt noget at dømme folk på deres hudfarve, for det er jo ærlig talt det man gør!!!
Hvis indvandrene fra Afghanistan eller andet var lyse i huden, så ville vi nok ikke tænke sådan over dem, hvis de bare opførte sig ligesom de fleste indvandrere, nemlig pænt.....
Man burde ikke dømme folk erfter farven, man kan sQ da ikke selv bestemme hvilket land man bliver født i, vel??
*gg* har en plakat (egentlig en gammel avisside) med Pia Kærsgård der er blevet mørk i huden, og så står der:"man kan ikke selv bestemme hvor man bliver født"

Og Tullepigen, må vi så høre din mening om det jeg skrev i indlægget ovenover!!!

Vrinsk---->*Heste-Ida*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-03-2002 19:30
Ja, her er min mening, om det: Nej, selvfølgelig må de godt være her, dem der flygter, men de skal altså tage tilbage igen, når deres land ikke er i krig mere.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider