Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

kan man blive "forelsket" i en hest?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:02
Hej.
Jeg var til ridemærkeundervsining i dag. Vi startede med lidt teori. Så sagde ridelæreren at hun havde sin egen "kamel" med, og at jeg måtte ride på den.

Da jeg kom ud i stalden så jeg ham: En fuks på ca. 160 cm. Manen var rykket og han havde stjerneblis og meleret mule. Han kiggede nysgerrigt på mig. Jeg striglede hans korte pels som skinnede meget hurtigt.
Han hedder Kardi. Jeg lagde en super-dressursaddel på ham og trak ind i ridehuset. Jeg plejer altid at ride på de mindre gode heste, så den der følelse af at trække hen ad staldgangen med en smuk fuks, helt velpasset var bare helt utrolig. Han var lidt fræk.

Inde i ridehuset var han bare vidunderlig! Vi skulle starte med at stille hestene i skridt. Et lille træk i den inderste tøjle og et klem med den inderste schenkel var nok til at han var helt perfekt stillet. Da vi skulle galoppere gik det bare næsten perfekt. Han gik i bøjning, hvad der aldrig før er lykkedes ordentligt for mig i både skridt, trav og galop. Han var let at runde, men det var lidt besværligt, for dethele skulle rides uden bøjler. Det kunne have gået bedre, for af at ride på heste som ikke altid reagerer på de små tegn, som er vigtige i dressuren har jeg fået mange nykker. For eksempel glemmer jeg tit at bruge schenklerne, for Joachim er næsten schenkeldøv. Men til sidst tog vi en perfekt cirkelvolte...

Jeg kunne næsten ikke gå fra ham, især fordi jeg nok ikke skal ride på ham næste gang. Han var simpelthen min drømmehest!

Hvad skal man gøre når man er så vild med en hest, men jeg ikke kan komme til at ride på ham, før prøven - hvis jeg skal ride ham der? Hjælp!!

Hilsen en "Kardi-fan"

0
0
Svar på denne tråd

Re: kan man blive "forelsket" i en hest?
Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:05
ja det kan man godt- jeg har en yndlinsg hest og den blev jeg også vildt glad for at ride da den kunne piaffe og passage og red med kanon dyre sadel osv-.--kanont fedt men nu ser jeg den aldrig mere :;-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:06
og den var bare kanon at ride på! og KANON SØØD
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:07
Man kan godt blive forelsket i en hest:) Er nærmest "forelsket" i Krumme, fordi hun bare er så sød!
Begynder næsten at græde nu, så sød er hun.. *Suk* Og jeg overdriver ikke!

Knus Marie, som sidder med gråd i halsen, fordi Krumme er så sød :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:26
Jeg er helt vild med lige præsic to heste. Min egen, selvfølgelig, men det er som om hun og jeg er vi er bare veninder. Verdens bedste veninder, men jeg er helt forelsket i min tidl. ridelærers hest: Poseidon. Den er ret høj, så er den rød med en blis og nogle små sokker.

Så har den de dejligste øjne. Skal altid snakke med ham.

Men Sally er også rigtig dejlig.

Min far købte et digitalt kamera i dag, så I morgen skal hun både filmes og fotograferes, så der kommer nye billeder af hende. Jeg har også tænkt mig at tage nogle billeder af Poseidon. Min far og ejeren er ret gode venner, så det...

Knuz fra Chatline, som der i morgen offentliggøre sin nye HP med nye billeder af Sally OG Poseidon
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 21:29
Hejsa...

Ja man kan sagtens blive forelsket i en hest :-)

Er dog et stykke tid siden jeg blev forelsket i en... *Gg*, har ikke rigtig nogen "hestekæreste" lige nu...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-03-2002 13:35
Tjae..den gang jeg aller første gang så Malik viste jeg det skulle være ham jeg ville have.
Men jeg tror ikke det var en slags forelskelse........
Aner det ikke.
Men jeg savnede ham allerede da vi skulle køre hjem.
Og kunne næsten ikke vente til at få ham hjem og skulle have ham som min egen og besøge ham hver dag.
Jeg er bare rigtig glad for ham.
Ikke forelsket(det ville virke lidt pædofilt da han er ligesom en lille barn for mig:-D)
-Nancie
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider