Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

*Novelle*
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:45
HeeJ alle sammen..
Jeg sad lige og kede mig lidt, så lavede lige en bette novelle, og ville lige hører hvad I syntes om den?
Og i må meget undskyld at det bliver lidt langt, men håber i overlever.. :P

Kærlighed – Livet.

Hej. Jeg er en pige på 15 år, og jeg vil gerne fortælle jer lidt om mit kærlighedsliv.

Det hele startede med at jeg skulle flytte skole. Skulle flytte over til Solhverv Privat Skole.
Jeg var meget nervøs den første morgen, og kunne ikke sove længe. Jeg tror nok kl. var 5 og prøvede og falde i søvn, men kunne ikke. Jeg var færdig længe før jeg skulle af sted.
Da jeg endelig kom til skolen, blev jeg bedt om at sætte mig ved siden af Anders Larsen, men tror nok alle sammen kaldte ham AL. Alle pigerne var vilde med ham, men jeg så ham kun som en god ven. Og havde ikke nogen speciel følelse for ham.
Tiden gik og jeg fik nogle gode veninder. Louise og Silla.
Vi havde en dansk time da vores lære sagde til os at i næste uge skal vi ha en emneuge.
”Yes.” tænke jeg. Da timen var slut havde vi weekend.

Jeg vil nu fortæller jer emneugen dag for dag.

Mandag.

Vi startede alle sammen inde i klassen kl. 8 hvor vi skulle ha grupperne af vide.
Jeg sad og håbede at jeg at jeg kom i gruppe med Louise og Silla.
Og hvad gjorde jeg? Kom i gruppe med Louise og Silla.
Vi skreg af glæde. (måske overreagerede lidt)
Vi satte os ud i grupperne og skulle vælge et emne som vi ville arbejde med. Vi snakkede første 15 min. Og fandt ud af til sidst hvilket emne vi ville ha. Og det blev ¨Drømme.¨
Vi satte os til at lave nogle spørgsmål, og inden længe havde vi 20 spørgsmål.
Vi gik ud for at holde pause. Og inden længe kom der en gruppe mere. AL. Var med i den.
Vi satte os alle sammen, sammen og begyndte at snakke. AL. Og jeg snakkede allermest.
Da vi så at alle de andre var gået ind, blev vi alle sammen enige om at vi nok også måtte gå ind. Jeg hoppede op på Als ryg, for at han skulle bære mig ind. Han kiggede op og smile sødt, smilte sødt igen.
De andre grinede af os. Dagen gik bare med at snakke, for vi gad ikke rigtig lave noget, når vi vidste at vi fik fri kl. 11:45. Dagen gik hurtigt og kl. blev 11:45.

Tirsdag.

Vi gik bare ud i grupperne med det samme og gik i gang. Jeg var nok den der lavede mest i dag, for var opsat på at lave meget så vi ikke skulle lave så meget i morgen. (Skal lige siges at jeg er meget doven)
Jeg fandt rigtig meget på nettet og i bøgerne. Og fik også skrevet en hel del.
Der skete ikke rigtig noget specielt i de to første timer, men blev træt af at lave det hele, så gik til pause.
Jeg satte mig på en bænk, og kiggede ud i luften.
Lidt efter lød der en stemme bag mig.

(AL) ”Hvad laver du?”
(Mig) Beholdt blikket ligefrem. ” Ikke noget, kigger bare ud i luften!”
(AL) Satte sig ved siden af mig. ”Der er noget jeg gerne vil sige til dig.”
(Mig) Kiggede over på ham. ”Hvad?”
(AL) ”Jeg vil bare lige ……… ”

Han nåede ikke og sige mere da der kom andre.
Vi gik alle sammen ind, Al og jeg hver for sig, da vi tænkte det var bedst.
Der skete ikke så meget mere den dag og arbejde meget det sidste to timer. Dagen sluttede meget langsomt syntes jeg og jeg gad bare ikke lave noget.

Onsdag.

Jeg kom træt hen i skolen, og gad ikke lave en skid. Så sad bare og kiggede imens de to andre lavede det meste. Jeg kiggede hen på dem.
”Er det i orden jeg lige smutter lidt?” Spurgte jeg.
”Ja, selvfølgelig, men bare du skynder dig, at komme igen, så du kan lave noget.” svarede Louise mig.
Jeg kiggede skævt til hende, og så at hun kom med at drillende smil. Jeg gik ud og satte mig op af muren. Sad bare og gloede ud i luften. Kiggede på ingenting. Sad og tænkte på hvad AL sagde i går, og hvad han ikke nåede og sige.
”Jeg vil bare lige ……… ” ordene fløj igennem mit hoved. ”Jeg vil bare lige ……… ” Igen, igen og igen. Hvad mente han dog med disse ord? Jeg kunne hører de andre komme gående, så rejste mig op og gik ind.
Tog mig selv i nakken, og begyndte at finde ud af noget på nettet. Jeg loggede på MSN. Der var ikke nogen på som jeg gad og skrev på. Men lige pludselig kom der en på, navnet faldt mig ind med det sammen. ”Jeg elsker hende, men hun ved det ikke..” Det var AL.
Jeg skrev til ham.

(Fie-Mus) ”HeeJ. Hvem er det du elsker?”
(Jeg elsker hende, men hun ved det ikke) ”Det er dig”
Jeg svarede ikke tilbage, men kiggede bare de tre små ord
(Jeg elsker hende, og hun ved det nu) ”Hallo?”
(Fie-Mus) jeg lagde mærke til hans navn med det det samme ”Ja. Øm, jeg kan også godt lide dig”
(Jeg elsker hende, og hun ved det nu) ”Okay. Skal vi så mødes?”
(Fie-Mus) ”Kan vi da godt, men hvor?”
(Jeg elsker hende, og hun ved det nu) ”Hvad med nede ved wc’et?”
(Fie-Mus) ”jo, kommer nu.”

Jeg gik ned til wc’et og AL stod der allerede. Vi sagde ikke noget, men kiggede bare på hinanden. Jeg satte mig ned ad muren. Al satte sig ved siden af mig, helt op ad mig. Jeg lagde mit hoved på hans skylder. Jeg tog fat i min hånd, og lidt efter sad vi og flettede fingre. Der sad vi så bare. Stille og roligt.
Det ringede ind efter 30 min. Og jeg kiggede ham i øjnene. Han gav mig et kys. Vi gik ned sammen. De andre sagde ikke noget da vi kom gående sammen, hånd i hånd, men de kiggede bare på os og smilede.
Resten af dagen sagde vi ikke noget til hinanden, men undgik bare hinanden, da vi var blevet enige om det. Resten af dagen gik hurtigt og jeg sagde ikke noget, til nogen.

Torsdag.

Jeg havde skrevet med Al. hele dagen i går. Og vi var enige med at de måske skulle blive til noget. Næste dag kom jeg meget tidligt og det gjorde AL også. Jeg satte mig på hans skød. Der sad vi bare og snakkede, og en gang imellem kom der da os et kys. Da de andre kom ind sad vi og kyssede, og det var ikke lige den velkomst de havde forventet. Lidt efter stod alle omkring os og snakkede om os og sagde at man godt kunne se at vi havde været vilde med hinanden længe. Vi smilte bare til dem. Den dag lavede vi meget. Vi blev helt færdige, og det var også planlagt, for så kunne vi bruge dagen på øve og snakke.
Dagen fløj af sted. Og lige pludselig fik vi fri.

Fredag.

Vi sad bare og snakkede og holdt pause hele dagen, og det samme gjorde Als gruppe. Så, Al og jeg sad sammen imens de andre lavede fjolle-pjat. Fredag sad vi vist bare alle sammen og pjattede. Og det gjorde læren også bare. Til slut af dagen skulle vi bare ind i klassen, så satte mig ved AL.
”Jeg vil bare slutte af med at sige at jeg syntes det har været en rigtig god uge, og at I alle sammen har arbejdet godt, men her i dag har det nok bare været pjat. Men det skal jo os til en gang imellem. Så, kan i nu ha en rigtig god weekend og jeg glæder mig meget til at se jer alle sammen fremlægge.”
Jeg skulle med AL. Hjem og skulle være der hele weekenden.

Her 8 måneder efter er vi stadig sammen, og ligner stadig nogen der lige er blevet forelsket.
Så, alle jer der syntes at livet ikke er noget hver. Bare rolig, det hele skal nok komme en dag.
Lev livet imens i kan, i har nemlig kun chancen en gang.

Fie&Charlie
0
0
Svar på denne tråd

Dunk dunk!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:54
Uuh.. SMUK historie! SMUK! Det er vidst det alle går og drømmer lidt om?! ;-) Har jeg ret?! :D Ej gud hvor var den god! Puhada!

...You will allways remember me as...

♥Chris♥
0
0
Svar på denne tråd

? tegn
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:54
Den er bare så god :) Men parentester skal man helst ikke have i en stil.
Vi skreg af glæde. (måske overreagerede lidt)

Så måske hellere skrive: Vi skreg af glæde, måske overreagerede vi lidt.

hvor vi skulle ha grupperne af vide.
Måske lidt pænere at skrive:
Hvor vi skulle have grupperne af vide
(Det er der flere steder ;) )

Også mangler du lige lidt kommaer.

♥ Tulle&Sasha ♥
Hvis du ikke kender mig -
så lad være med at dømme mig!

0
0
Svar på denne tråd

*Hej hej*
Forfatter: 
Dato:  17-02-2005 23:59
ChrisP :
Takker.. Joo, det er vist det alle går og drømme om .. ;)

Bims? :
Jeg gad ikke lige rette alt det der, men håbede lidt på at du gjorde det .. ;)

Fie&Charlie
0
0
Svar på denne tråd

? tegn
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:04
Pepsi? - Ha ha! Så det gjorde du? Heh.. Bare kom op, så går jeg den grundigere (Øhmm.. Staves? Heh.. ) igennem.. Print den bare ud.. ;) Så kom op med den når vi skal i seng ;)
♥ Tulle&Sasha ♥

0
0
Svar på denne tråd

Bims?...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:10
Jaa, gør jeg bare .. ;)
- Men pas på med at rette folk, du kan jo ikke (måske) selv stave .. LooL .. :P

Fie&Charlie
0
0
Svar på denne tråd

? tegn
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:15
Heh.. Jaah.. Men det var lige det ord som drillede.. :P Heh.. :P
♥ Tulle&Sasha ♥

0
0
Svar på denne tråd

*Bims?*
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:16
Okay .. :P

Fie&Charlie
0
0
Svar på denne tråd

er det vi
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:22
er det virkelighed:O:P

:-D Kismir, Fly Surprise, Lykkelige og Cornett :-D
{> Dejligere heste/ponyer får man ikk´ {>

0
0
Svar på denne tråd

Lykkelige
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:28
Lykkelige:
Nej, det var bare nået jeg engang skrev, og nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at skrive det ind.. ;)

Fie&Charlie
0
0
Svar på denne tråd

okaayy:P
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:29
men fÅrk den var god :-D

:-D Kismir, Fly Surprise, Lykkelige og Cornett :-D
{> Dejligere heste/ponyer får man ikk´ {>

0
0
Svar på denne tråd

*Lykkelige*
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 00:34
Lykkelige:
Mange tark skal Du have .. :P

♥{>Fie&Charlie{>♥
^ ^Jeg er som jeg er, og ikke som andre syntes jeg skal være^ ^

0
0
Svar på denne tråd

f,dufy,,y,r,r
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 10:50
Hej. Jeg er en pige på 15 år,(<-Punktum ikke komma) og (Slet "og" ;-)) jeg vil gerne fortælle jer lidt om mit kærlighedsliv.

Det hele startede med, at jeg skulle flytte skole. (Jeg) Skulle flytte over til Solhverv Privat Skole.
Jeg var meget nervøs den første morgen, og (jeg)kunne ikke sove (ret) længe. Jeg tror nok (at) kl. var 5(.) (Jeg) og(Slet 'og') prøvede og(<-at) falde i søvn, men kunne ikke. Jeg var færdig længe før(,) jeg skulle afsted (uden mellemrum).
Da jeg endelig kom til skolen, blev jeg bedt om at sætte mig ved siden af Anders Larsen, men (jeg) tror nok (at de) allesammen (uden mellemrum) kaldte ham AL. Alle pigerne var vilde med ham, men jeg så ham kun som en god ven. Og (jeg) havde ikke nogen speciel følelse for ham.(Jeg ville skrive; Og jeg havde ikke nogle specielle følelser for ham)
Tiden gik og jeg fik nogle gode veninder.(komma istedet for punktum) Louise og Silla.
Vi havde en dansk time(,) da vores lære sagde til os at (vi) i næste uge skal(skulle; pas på du ikke springer i nutid og datid)) vi ha(have) en emneuge.
”Yes.” (Når hun bare tænker det, skal disse tegn ikke være der) tænke jeg. Da timen var slut(,) havde vi weekend.

Jeg vil nu fortæller jer (om) emneugen dag for dag.

Mandag.

Vi startede alle sammen inde i klassen kl. 8(,) hvor vi skulle ha(have) grupperne afvide(uden mellemrum).
Jeg sad og håbede(,) at jeg at jeg(du er "kommet til kommet til" at skrive det samme to gange :-P) kom i gruppe med Louise og Silla.
Og hvad gjorde jeg? (jeg)Kom i gruppe med Louise og Silla.
Vi skreg af glæde. (måske overreagerede lidt) (Jeg ville skrive; Vi skreg af glæde, måske overreagerede vi lidt)
Vi satte os ud i grupperne og skulle(Istedet for "og skulle" ville jeg skrive; "for at") vælge et emne som vi ville arbejde med. Vi snakkede (de) første 15 min. Og fandt ud af til sidst (Byt rundt på "ud af" og til sidst" :-)) hvilket emne vi ville ha (have). Og det blev ¨Drømme.¨("Drømme".)
Vi satte os til at lave nogle spørgsmål, og inden længe havde vi 20 spørgsmål (Jeg ville slette det sidste "spørgsmål", da det ikke lyder godt med det samme ord to gange).
Vi gik ud for at holde pause.(Komma istedet for punktum) Og inden længe kom der en gruppe mere. AL. Var(Lille "v" da det jo bare er efter en forkortelse) med i den.
Vi satte os alle(uden mellemrum)sammen,(slet kommaet) sammen og begyndte at snakke. AL. Og(lille "o") jeg snakkede allermest.
Da vi så(,) at alle de andre var gået ind, blev vi alle sammen enige om(,) at vi nok også måtte gå ind. Jeg hoppede op på Als(Det er ikke rigtigt skrevet det der "Als", men jeg kan ikke lige komme på, hvordan man kan skrive det :-P) ryg, for at han skulle bære mig ind. Han kiggede op og smile(smilte) sødt, (og jeg) smilte sødt igen.
De andre grinede af os. Dagen gik bare med at snakke, for vi gad ikke rigtig lave noget, når vi vidste(,) at vi fik fri kl. 11:45. Dagen gik hurtigt og kl. blev 11:45.

Puuha, nu gider jeg ikke at rette mere! :-P
Det er en rigtig god historie - men med en del fejl. Jeg vil foreslå dig at læse den igennem engang. Der er nogen meget tydelige fejl, som du selv ville kunne se! :-)
Det er en rigtig god histortie! Godt fundet på! (y)

Knus fra Antonia og Askepot!<3
:-DEt team der KAN hvad de VIL! :-D

Antonia og Askepot:

Cup-vindere 2004(MLR)
Klubmestre 2004(ØLR)
Mange gange vindere af JHN's billede-konkurrencer! :-P
Mange gange 1. plads vindere i dressur!<3
0
0
Svar på denne tråd

Antonia&Askepot
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 16:58
Antonia&Askepot:
Tak fordi du gad og rette det du gjorde .. ;)
Jaaa , jeg sad godt nok kl. 1 i nat eller noget og lavede den, så skulle nok ha læst den igennem inden jeg satte den her ind .. :P

| <33 Fie&Charlie <33 |
˜ Vi er som jeg Vi! ˜
0
0
Svar på denne tråd

bume lume
Forfatter: 
Dato:  18-02-2005 21:27
f u c k den er go..
men du skulle måske have kalt (overskriften(*novelle*) noget andet for jeg havde ærligtaget ik lyst til at kige ind før nu hehe..
det med fejl gør ik mig noget for jeg læser det bare som det passer sammen hehe.. :-P
men skide go historie..
min søde halvpart Jasmin og Mig...
:-DVi elsker sne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider