Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Når hun skal læsses på lørdag!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 20:02
Nu på lørdag skal jeg så til vores 1. distriktsstævne i år 2005, glæder mig, men...

... der er et lille problem, min pony kan ikke lide at gå i trailer så hvis du kender et godt råd til hvordan man for hesten op i trailer så hver så at skrive, gerne over besked. Vi bruger snorer, men her hvor hun har haft stævnefri er hun ¨gået og blevet så bange for trailere når hun går forbi en. Hun tør næsten ikke! Nogle gange blir jeg nød til at stå af. Så har sådan på fornemmelsen at hun ikke vil gå op, og kan ikke lide at TVINGE hende når hun er bange...

HJÆLP! Forslag???

KRam frA Mig :-D :-P :-D
0
0
Svar på denne tråd

hmm.....<!
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 20:09
Jamen der er jo de 'tradtionelle' råd.

lade hende se en meget sikker hest gå op samme trailer, og lad den stå, prøv så at før' hende der op.

Lokke med gulerødder/foder.

Lægge et klæde over øjnene.

longe bag ved bagparten.
. Zazs .
Penge er ikke alt og du bliver ikke lykkelig af dem, - men det hjælper fandmé på det
0
0
Svar på denne tråd

? tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 20:10
Tag en anden pony/hest op i traileren først, også går hun med (de fleste heste gør).. Også når hun er kommet op i traileren så tag den anden ud igen..
Tulle
Skønhed skaber opmærksomhed. Kærlighed skaber venner
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 20:44
Det handler om tillid :D

Du kan sikkert finde nogle tråde om hvordan, inde i Træning ;)

Duke
Where there's a will there's Way
Don't delay what you can do today
0
0
Svar på denne tråd

Aften fodre
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 20:57
Giv hende aftensmad derinde, så forbinder hun det med mad, at skulle derind, tilsdist går hun lige op, så kan i begynde at trappe ned med fodret, og til sidst går hun derop, og intet foder får, andet end lige en gulerød.
Det tager lidt tid, men de finder hurtig ud af finten!

Hilsen Rikke :-) :-)

Se billeder af mit røde apperat, lige her

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind.

Dressur sadel sælges!
her!!

Glatjern sælges
0
0
Svar på denne tråd

brum brum brum
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 21:28
ved ik om Beritt mente det. Men lad hesten være sulten, så plejer den at gå i traileren hvis den nu ik har fået morgenmad den morgen.. Ellers 4 store mænd ved hvert ben.. haha.. vi løftede min gamle pony ind :-P

Hilsen Josse og Nislotti

<3 Catch me, don't let me drop!
Love me, don't ever stop! <3
0
0
Svar på denne tråd

uhhh....
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 21:44
Lade dne se traileren, og prøv at læsse mindst 1 time før i rigtig skal køre så i ikke har streds på. Ponyen må ikke kigge væk fra traileren, altså dne skal hele tiden have vendt hovedet mod traileren.

Det er nemmeste hvis i pakere traileren op af en væg eller i den ene ende af stalden så dne bare skla lige ind efetr staldgangen så den ikke kan gå udenom.

Så kan du tage en longe bagved, og det plejer ikke at være vildt svært at få en pony op med en longe når traileren står op af en væg :-P

Og husk lige en masse foder i traileren når pony er kommet op. Evt. et hønet til hele turen :-D

Men man må ALDRIG give op, for så er det rigtig svært næste gang :-(

KnuZzer Moi

{>
Elsker min COMPLETE pony Complet
Pintoer styrer
{>

:-DVinder af JHN´s sødeste par :-D
0
0
Svar på denne tråd

har haft samme problem...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2005 22:29
min kan heller ikke lide trailere, de prøvede det der med at give ham hans mad der inde, men lige meget hvad så spasse han hat når man ville prøve at lukke bag ham...

men nu har vi fået hestetransporter, og den går han med glæde op i, og han er næsten helt trug ved det nu :)
¤¤¤
¤¤¤ ;-D Julie & Fumze ;-D ¤¤¤
¤¤¤

* The dreamteame *
- eller tæt på !

Først var min humor sort, så blev den gennemsigtig, men nu er den blevet helt farveløs ;-D

MSN: Juliemanden@ofir.dk... Bare tilføj moi :-D
0
0
Svar på denne tråd

vgbvbvb
Forfatter: 
Dato:  02-02-2005 10:31
Hvis din hest er bange for at gå op i traileren, så er der de muligheder som andre har sagdt.
Lad den se traileren, og ros den meget.
Elleres lok og sådan..

Min søsters veninde, hendes pony var meget bange for traileren, men da hun går på efterskole og den skal med frem og tilbage, skulle den lære det. Så de kontaktet en "heste-hvisker" noget, på fem timer havde han lært den pony at gå op i traileren på under 10 min ! Syns det var utroligt, men så er det jo bare om man vi bruge penge på det :D

Held&lykke

Mig og Low Länder er et perfekt par.
Vi har tingne i vores hule "hånd"..
Suum + Low =Tvillinger ♥.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet