Har også haft det problem....med en Fjordhest...hehe
Det var egentligt ikke særlig sjovt, for hun var overhovedet ikke til at få fremad når hun først så et eller andet hun kunne blive "bange" for...men så hjalp det at jeg havde en anden med...
Jeg red forest, og når Erika så fik det flip med at ville stoppe, red den anden bare op foran, og så kom Erika op foran igen...Jeg vil sige at det ikk lige er bedste, men det er virkelig nødvendigt i nødssiturationer... For hvis man bliver ved på den måde, ved hesten jo bare at man giver op for let...Så jeg begyndte at tage en lille pisk med når jeg var ude på tur, og når hun ikke gad at gå fremad, holdt jeg den så hun kunne se den, og rørte hende let med den, så gik hun bukkende fremad...
Det med folden, har også været et problem for mig, jeg rendte engang rundt i 1 time og et 15 for at fange en pony der hedder Nordea...(har et billede af hende i min præsentation) men jeg gav ikke op, og til sidst fangede jeg hende...
Bare bliv ved, giv ikke op, for ellers ved hesten at den bare kan blive ved med at drille dig, for du giver den jo bare lov til at være, hvis den render væk fra dig en dag...
Håber det hjælper dig lidt...