Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

hvad nu??
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 13:25
hejsa.

Jeg passer en dejlig hest som hedder Flika, men da jeg var ude at ride for en uges tid siden ville hun slet ikke gå, da vi kom til en vej. Jeg prøvede at få hende videre, men fandt ud af det var fyrværkeri hun var bange for, så hun fik lov til at vendte om. Senere kom vi så forbi et får, som stod bundet. Der ville Flika SLET ikke forbi, jeg blev nød til at hoppe ned fra hende, hun ville stadig ikke gå, tilsidst slog jeg hende på halsen ( selvfølgelig ikke hårdt ) efter MEGET lang tid fik jeg hende endelig forbi, men hun ville heller ik gå da vi var kommet forbi, men fik et mindre flip og hun gik det sidste styk, og hjem igen uden problemer...
Da jeg så kom næste dag ville hun ikke fanges på marken, og da vi kom ud at ride stoppede hun op til flere gange. Efter den dag har hun været så strid, som om hun vandt, men gjorde hun egentlig ik? ved ikke hvad jeg skal gøre.. Gjorde jeg noget forkert??
Hvad skal jeg gøre næste gang?? Har overvejet at tage den lange pisk med og give hende et stort klap i røven som hun aldrig vil glemme. men er det det rigtige at gøre?

Hilsen Lena
0
0
Svar på denne tråd

brum brum brum brum
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 13:29
det sker tit for heste. Min står og stejler, bukker, sparker bag ud osv. Hvis den ik vil forbi så vil den ik. Men næsten alle heste har det sådan ;-)

Hilsen Josse og Nislotti

<3 Catch me, don't let me drop!
Love me, don't ever stop! <3
0
0
Svar på denne tråd

Respekt...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 14:50
Hej, Jeg tror hun måske mangler respekt for dig...
Hvis det er tilfældet og hun ved fåret ikke er bange, men bare nægter at gå må du fortælle hende at det SKAL hun. Du må ikke gi op. Hvis du gør det gør hun ligesom du selv skriver og det blir værre og værre.
Hvis hun er bange må du hjælpe hende...
Det med fyrværkeriet er okay, det skal I slet ikke i nærheden af alligevel.
Med fåret er det noget andet. Istedet for at tvinge hende så prøv at vær tålmodig og gi hende god tid til at forstå der ikke er noget at være bange for. Lad hende kigge på fåret samtidig med at du snakker med hende. Overtal hende til at ta et skridt forbi og ros hende, gør det samme indtil i er forbi. Til at starte med er det nok bedst at hoppe af, men når hun har været forbi at par gange kan du forsøge mens du sidder på.. Tag evnt. et par gullerødder med til at lokke hende med..
Håber det virker..

~*~
Kram Freja
~*~

Dressur hest/pony søges.. <3
-Love you Pan!
0
0
Svar på denne tråd

Haii...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 15:36
Har også haft det problem....med en Fjordhest...hehe
Det var egentligt ikke særlig sjovt, for hun var overhovedet ikke til at få fremad når hun først så et eller andet hun kunne blive "bange" for...men så hjalp det at jeg havde en anden med...
Jeg red forest, og når Erika så fik det flip med at ville stoppe, red den anden bare op foran, og så kom Erika op foran igen...Jeg vil sige at det ikk lige er bedste, men det er virkelig nødvendigt i nødssiturationer... For hvis man bliver ved på den måde, ved hesten jo bare at man giver op for let...Så jeg begyndte at tage en lille pisk med når jeg var ude på tur, og når hun ikke gad at gå fremad, holdt jeg den så hun kunne se den, og rørte hende let med den, så gik hun bukkende fremad...

Det med folden, har også været et problem for mig, jeg rendte engang rundt i 1 time og et 15 for at fange en pony der hedder Nordea...(har et billede af hende i min præsentation) men jeg gav ikke op, og til sidst fangede jeg hende...
Bare bliv ved, giv ikke op, for ellers ved hesten at den bare kan blive ved med at drille dig, for du giver den jo bare lov til at være, hvis den render væk fra dig en dag... ;-)

Håber det hjælper dig lidt...
0
0
Svar på denne tråd

Simone B.
Forfatter: 
Dato:  22-01-2005 16:13
Jeg har slettet det dobbeltpostede indlæg og hov-indlægget (:

VH
Christina med Major & Rocky

Rollo, Ida(Halifax) og Stina M&R =
- De tre tosser på en tømmerflåde;b*Stolt*

Min hest er ægte militær? ;b

MSN:
Marock_dyret@yahoo.com
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider