|
|
| DEBAT om rygning.... |
|
|
Hvad synes i om rygning..? Hvor gammel skal man være for at ryge...?
Ryger i selv nogle af jer?
Knus os....
Din hest vil elske dig, hvis du elsker den..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rygning |
|
|
Der er ikke nogle alder for hvornår man må begynde at ryge, for det er jo egentligt helst noget man helt skal lade være med.
Jeg synes det mest forfærdelige ved rygning er at man bliver afhængig af det, for det er der det virklig kommer til at skade, jeg tror ikke at det skader specielt meget, hvis man ryger et par gange om måneden, men det er jo de færreste rygere der kan holde sig til det.
Altså jeg har prøvet at ryge vandpibe og det smager og lugter faktisk godt, i modsætning til f.eks cigaretter. Der er udover det heller ikke tilsat niccotin, så man bliver ikke af hængig, men tobakken er stadig skadelig. Og det er da heller ikke noget jeg gør specielt tit, men det er meget hygligt at sidde sådan 5-10 personer og ryge vandpibe fordi den går jo på omgamg, så det er meget socialt. sådan lidt fredspibe-agtigt 
-Signe
Husk at tage sutsko på eller bliver strømperne forkølede
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brum brum brum |
|
|
rygning er noget dumt noget, og hvor gammel man skal være ? Jaah man skal jo nærmest bare holde sig fra det. Og jeg ryger ik..
Hilsen Josse og Nislotti <3 Catch me, don't let me drop! Love me, don't ever stop! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For dumt ! |
| Forfatter:  |
.Linette. |
| Dato:  |
10-01-2005 19:07 |
|
Det er da for dumt. Og som Josse, man ska slet ik begynde 
Ryger ik selv!
.Linette. ♥ Sascha ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <xfgfchfgjkvhkj |
|
|
- Ryger nogen gange. Men ikke fast. KAn ikke klare små unger der tror de er seje fordi de ryger.
Jeg ryger ikke for at være sej, og det kan jeg sige med garati, for jeg ryger kun når jeg er alene, fordi det er så dejligt beroligne!
Mojn Fra Bøhet! Thea og Katrine: BR-team
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej.... |
Theis |
10-01-2005 20:29 |
|
Det stinker, folk der ryger kommer til at lugte af det, det er skadeligt (Helt ærligt, der er billigere måder at slå sig selv ihjel på  ) og så er det bare generende at være i nærheden af en der ryger!
Jeg ryger ikke og kommer aldrig til det. 
Mvh. Theis ~ En rigtig hest har 4 ben...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt er... |
Camilla&Schakie |
10-01-2005 21:00 |
|
.. jeg meget imod rygning.. Har lige haft om rygning i biologi (C-niveau), og vi har haft om rygning for en måned siden... Hold op hvor er der bare mange skadevirkninger, og det der er værst ved det hele er, at vi som passive rygere faktisk får større skadevirkninger ved at være sammen med nogle der ryger..
Men som folk ved de jo godt at de ødelægger sig selv meget med det, men hvorfor så ikk stoppe??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ? tegn |
Bims? |
10-01-2005 21:20 |
|
Hmm.. Jeg syntes selv at det er noget @!#$ at starte på, men hvis folk vil, så vil de, og ingen kan stoppe dem. 2 af mine storebrødre, Rino og Nicki røger begge, og min mor og far har prøvet at stoppe den og givet den forbud mod og tage nogle steder hen o.s.v. de har prøvet ALT, men de vil, og de gør det. Og det har min mor og far akspekteret (staves?) nu, MEN de må IKKE ryge inde i huset hvor vi bor, de SKAL gå ud og ryge hvis de skal!
Men jeg vil ikke selv starte med at ryge, men det er folks eget ansvar! Det er deres liv! Og det kan vi ikke blande os i.. Vi har vores meninger og de har deres  Så simpelt er det. I ville heller ikke bryde jer om hvis folk diskuterede om hvor meget slik man spiser, for det ens eget valg! Der er fuldstændig det samme med rygningen!
Såå..
Mig og min veninde har skrevet under på at vi aldrig begynder at ryde, og hvis vi gør, så skal vi give en tur i sommerland for begge familier, også er der vist ikke råd til flere smøger til én selv bagefter.. Hehe.. Det er jo 8 per. (min familie) + 7 per. (fie´s familie) Såå..
Men som sagt, det er noget man selv bestemmer om man vel! Andre skal ikke komme og blande sig!
Kram fra Tulle!  <3 Sasha, Charlie og Chiquita <3 
Behandel dyr, som du vil ha at de skal behandle dig!
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| heiiii sys det er |
|
|
"%%#"#"""@@@!! at RYGE!! jeg kender nogen som begyndte som 10 år!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| desværre |
min_albert |
10-01-2005 23:19 |
|
så ryger jeg
ked af jeg begyndte, og kan ikke stoppe
jeg er 15 og har røget i 2 år
alle heste er søde det er bare rytteren der er noget i vejen med
hehe
albert love you 4-ever
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . Uuh ö ? |
Line og Skjòni |
11-01-2005 15:13 |
|
Min mening om rygning er at det er noget @!#$ at sælge. Jeg har (desværre) mange venner der ryger, sagde i starten til dem at det var dumt og alt det der, men acceptere da at de har deres egne meninger og valg, bare ikke altid de rigtige.
Hvis dem omkring mig begynder at ryge, går jeg min vej, ellers så bliver jeg og taler med dem.
Der er mange der siger at de ryger fordi det er hyggeligt, sikke noed pladder (efter min mening).
Jeg kan da sagten stå ude og snakke med dem der ryger, uden at ryge og have det hyggeligt samtidig.
Min veninde sagde at hun ikke røg fordi det er sejt, men fordi man får så mangte nye venner af at stå og ryge.
Men alt i alt synes jeg man selv må om det, jeg er MEGET imod det, men det er jo ens eget valg.
♥Knus Fra Line og Skjoni♥
En Race der kan tølte og passe En Race der kan en masse En Race der gør mange hjerter bløde En Race der kan være åh så søde Ishyp, ismule, du kender den nok bedst Som islænderen, MIN slags drømmehest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuh ö ? |
Line og Skjòni |
11-01-2005 15:14 |
|
Min mening om rygning er at det er noget @!#$ at sælge. Jeg har (desværre) mange venner der ryger, sagde i starten til dem at det var dumt og alt det der, men acceptere da at de har deres egne meninger og valg, bare ikke altid de rigtige.
Hvis dem omkring mig begynder at ryge, går jeg min vej, ellers så bliver jeg og taler med dem. Der er mange der siger at de ryger fordi det er hyggeligt, sikke noed pladder (efter min mening). Jeg kan da sagten stå ude og snakke med dem der ryger, uden at ryge og have det hyggeligt samtidig.
Min veninde sagde at hun ikke røg fordi det er sejt, men fordi man får så mange nye venner af at stå og ryge.
Men alt i alt synes jeg man selv må om det, jeg er MEGET imod det, men det er jo ens eget valg.
♥Knus Fra Line og Skjoni♥
En Race der kan tølte og passe En Race der kan en masse En Race der gør mange hjerter bløde En Race der kan være åh så søde Ishyp, ismule, du kender den nok bedst Som islænderen, MIN slags drømmehest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jehwjhwjhe |
... |
11-01-2005 16:16 |
|
well, ryger selv. jeg kan godt forstå folk synes rygere er klamme, men synes ikke man bare skal gå ud fra at alle rygere er nogle idioter så.
for et par år siden var jeg også stærkt imod rygning, druk og stoffer osv., ville ALDRIG selv begynde på det, alligevel røg jeg i  og ja, det var dumt. men derfor kan man jo godt være en ganske udmærket person alligevel. eller. ja. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ad ad ad... |
mAjA?!? |
11-01-2005 16:20 |
|
Jaj syz det er en MEGET MEGET dum ting at starte på!
Det ka da godt være at man så blir populær, meen altså hva vil du helst være populær et stykke tid.
Eller leve et godt langt liv (som de fleste gør) uden at der blir risiko for kræft og så videre!
Jaj fatter heller ikk hvorn man vil udsætte sine egne børn for den røg.....
Er glad for min mor og far ikk ryger!
Qnuzzzz mAjA og Stuntdine OX HeaRtZ and ZtaRz aRe FlyinG arOundD Uz MayBe ItsZ BecAusE We areE TwO sMall HeartzZ aND TwoO SmaLL Ztarz?!?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ieiwejwkjwkrj |
... |
11-01-2005 16:26 |
|
I skriver at man gør det for at blive populær. det kan I da selv se man ikke gør, prøv at se hvor mange I selv er der er imod det, og de fleste af mine venner, udover dem der selv ryger, synes da også det er noget @!#$. har ikke oplevet mange steder hvor man blev populær af at begynde på rygning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfsdfsadfasefsdfasdfsd |
Ann 27 |
11-01-2005 17:05 |
|
Folk må selv om det, så længe de ikke ryger op i hovedet på andre, eller dem der står ude foran skolen og ryger, og de mindre børn ser det, og det er jo ihh og åhh så sejt, også begynder de også.
Hvis de tror at det at gør dem større, så fred være med det. Jeg synes det er meget større at sige fra
...: Nu lyder det som om at det er alle andres skyld end din at du begyndte at ryge. Hvorfor tog du den første? Hvis det ikke var for at lade sig følge med, hvorfor så?
-Fri til at elske hvem hun vil, men bundet til at elske den umulige-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trumme-lumme-lum |
Nanna&Fairy |
11-01-2005 18:48 |
|
Jeg er ligeglad med om folk ryger. Jeg kan ikke se det fede i det. Nogen gør det sikkert for at være 'sej' men helt ærligt synes jeg det ser sejere ud, at lade være. Men jeg synes da det er hyggeligt at sidde og snakke over en cigaret, men gør det kun meget sjælent, for jeg gider ikke dø som 55-årig.
Smuk og omgængelig oldenborg hoppe sælges!!! klik her for at se annoncen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| The overskrift =} |
~_{*Miss Babette*}_~ |
11-01-2005 19:18 |
|
Sys det er folks eget valg hvis de vil ryge, men vil ALDRIG selv begynde på det @!#$.
Man bliver afhængi af det, det fremkalder kræft, ens lunger bliver totalt ødelagt, de irriterer andre ikke-rygere, og det giver dårlige tænder (har jeg hørt).
En fra min klasse ryger (storryger) og hun startede da vi gik i 4. klasse, sammen med nogen af drengene
Vil aldrig selv begynde på det, men det er folks eget valg om de vil ødelægge deres liv med det.
.Den evige fred findes kun på kirkegården.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huuh .. |
Freak |
11-01-2005 21:38 |
|
Ryger selv .. Og har jeg gjort siden jeg var 14 , men ja .. det er da pisse dumt at begynde og jeg fortryder det da os nu for det er både DYRT og USUNDT , men det er sq så dejlig afslappende ..
Ved ik hvilken alder man skal ha for at begynde .
Min lillesøster var 11 .. 
Er enig i at man da bare skal holde sig væk fra det .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tegn??.. |
Pepsi? |
12-01-2005 11:23 |
|
Jeg er ret ligeglad med at folk ryger. Det går jo ikke ud over mig.
Det er dem selv det går ud over, og det er dem der bestemme om de vil ryge eller om de ikke vil ryge. 
Helt selv sys jeg det er dumt. Og vil ALDRIG ryge. (Kan man jo bare sidde og sige nu, og der er sikkert mange rygere der har sagt at de ikke vil ryge også smagte/prøvede de og er så begyndt og ryge)
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet
|