Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nye ridebilleder....... KIG*
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:36
Hej...

Ved godt at der er mange ridebilleder lige nu, men jeg kunne også godt tænke mig at vise jer mine nye,........
Ved godt at de er en smule mørke men....

Her er de så:

-Ved godt at jeg læner mig frem, det er en dårlig vane jeg har, i galop!

Det var så det...
Kritik modtages gerne.... Vores kameras billedkvalitet er ikke så god, men det må I bære over med.....

KiSsEs FrOm AK and *Cute* CANSO.

-Husk! At behandle dine dyr ordenligt. Jeg afskyr mishandlere. Dyr er levene væsnener. Og de har også følelser
0
0
Svar på denne tråd

Fin pony
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:49
Fin pony
Du har dog nogle fejl.
Læn dig tilbage! ;) Fødderne ned! De vrider jo helt om på den anden side :@, og op med hænderne ;)

Ellers fin pony! :)

;-D | - Team Hvidkjær - I ;-D 

0
0
Svar på denne tråd

heh.....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:50
fin :) Hva er grunden til du har chambon på?
. Zazs .
Penge er ikke alt og du bliver ikke lykkelig af dem, - men det hjælper fandmé på det
0
0
Svar på denne tråd

Ikke en gyldig overskrift :P
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:57
Dejlig pony....!
Hvorfor har den chambon på....?

Carina og hyphesten Mandie
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 18:58
´-Team Hvidkjær- Tak, jeg ved det... Mig og min ridelærer arebjder på det, men jeg syntes at det er svært, jeg har en ret dårlig ridestil!

.Zazs. Han er meget svær at få ned til biddet i trav, og så lånte jeg lige min venindes Chambon, for at se om det hjalp, men det var nu ikke meget det hjalp....
KiSsEs FrOm AK and *Cute* CANSO.

-Husk! At behandle dine dyr ordenligt. Jeg afskyr mishandlere. Dyr er levene væsnener. Og de har også følelser
0
0
Svar på denne tråd

Gode billeder...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:00
...og sød pony.

Lidt svært at bedømme med hvordan den går, da du rider med chambon(for det er jo chambonen der rider, forstå mig ret) Men det ligner at din sadel ikke lægger ret godt. På stort set alle billeder kan man se at den løfter sig fra hestens ryg. Er dugodt klar over det eller? - For hvis den lægger og hopper op og ned, så kan din pony jo få ondt i ryggen, det ville vaære synd.

Kig op, ret dine fødder frem ad. Ellers fint :)

~Catja~
:D Boyzen og Epona - To drømmeponyer :D
0
0
Svar på denne tråd

Fin pony..
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:09
Sød pony, det ser fint ud, har ikke noget at tilføje med hensyn til kritik da det er blevet sagt (:
|Christine<3|

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:17
sød pony, men ret dig om som du selv siger! og så lang i benene, hælene ned!

*~*Celebration F. Damgaard*~*
*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

*~*Bedste dressur rytter 2004*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

Tja....
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 19:40
Sød pony, men du kunne have MEGET glæde af at få længere bøjler!

:-D Elisabeth med Dicte S og Kikki! Hvorfor ikke prøve en FJORDHEST? :-D
0
0
Svar på denne tråd

tjahh...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 20:14
rigtig sød hyp den er kær har... :-D
;-D ELSKER MIN SMUKKE PONY MONTIE PAITON, OZ KALDT ROBERTS ;-D

{> OG MONTIE ELSKER SIN BEDSTE VEN PLET (COMPLET EJET AF LEJLA) {>
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 20:20
Sød pony og gode billeder.. (y)
I stedet for at putte en champon på hesten så arbejd godt med den i stedet.. Min pony kan også godt være lidt svær at få til bidet i trav, men det gælder bare om arbejde, arbejde og arbejde.. Man skal have benene til og arbejde med bidet.. Tage fat og give efter..

Du skal rette dig op og tage hælene ned, hænderne op og tæerne fremad...
Jeg tror det ville hjælpe meget på din opstilling hvis du havde længere bøjler :-)

*-:-Nanina&Malou-:-*
**Et Nyt Team På Vej Mod Nye Mål**
***Msn: nanina2@hotmail.com, bare tilføj mig***

0
0
Svar på denne tråd

fin pons
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 20:40
samme sir jeg af med chambon og løsne tøjler. ride med ben og gør evt dine bøjler et hul længere ud med hælene og så tag fat og giv efter det hjælper men ikke hårdt stille og roligt indtil den giver efter og husk numsen så den ikke bliver lang

men dejlig pony
okker gokker gummi doccer
uden luna buna men nu med store matadoc
msn:karmelkage@hotmail.com
0
0
Svar på denne tråd

tralalalla
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 20:58
du skal rette diijn opstilling lidt :

altså Du skal rette dig op og tage hælene ned, hænderne op og tæerne fremad....

o på et par af billederne går hun underlod altså på det sidste o nr. 2 (kun meget liidt på nr. 2)

ellers smuk pony ! :)

Louise&Laban<'3

Vi r bare Verdens smukkest equipag! <'3
Lær det !
0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 21:04
Okay, at din pony er svær at ride til biddet tror jeg jeg har en grund til.
Din sadel ligger ALT for langt fremme, det gør at den ingen fri hed har til at søge ned, bruge ryggen, for nu større skridt den tager, nu mere støder skuldren ind i sadlen, og så prøver den selvfølgelig at tage mindre skridt, den går så op og bliver stiv i ryggen, så den kan slet ikke gå ned og slappe af.
Din opstilling, jeg tror da pokker du har svært ved at side pænt når sadlen ligger ude på skuldrene, og den hopper op og ned, få en sadelmager ud at kigge på den.
Så er jeg næsten sikker på at der vil ske løjer!

Hilsen Rikke!! :-) :-) :-)

Se billeder af Farinelli Her!

Godt Nytår!

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind.

0
0
Svar på denne tråd

Chambonnen
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 21:31
.... er ingen løsning - langt fra. Hesten skal rides ned ikke tvinges ned. Det chambonnen hjælper er at hesten kommer til at gå til biddet her og nu, men den vil ikk få den til gøre det mere frivilligt på længere sigt.

Er selv meget imod at folk skal ride rundt med den på, da det i yderste tilfælde kun viser at rytteren ikke kan præstere at ride sin hest ned til bidet.
Kommer hesten bagfra skulle dne også gerne komme op med ryggen og ned med hovedet.

Kritik til opstillingen.
Ret dig op - just like en snob :-P, hænderne på højkant, gør dig lang i benene, hælene ned og sæt dig på røven og rid din hest frem til bidet. :-).

Rigtig lækker pony. Er vild med dens farve. Held og lykke med den.

Intet kritik var ment negativt eller noget - bare min mening og holdning til tingene.
Schakie&Camilla

| All those moments will be lost in times - just like tears in rain |

Hjertet binder Jer sammen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 21:40
*-:-Nanina&Malou-:-*: Ser ingen løsning i at bidet skal abejdes med. På min pony skal jeg blot holde et konstant tag, ikk hårdt, men så han ved hvor jeg er og hvad jeg vil have ham til, og så skal han bare rides ned bagfra. Driver du hesten nok frem og får du bagparten godt med så kommer ryggen op og så begynder den at arbejde og blive opmærksom. Benene godt ved og så skal man sørge for at holde et konstant tag i udvendige tøjle. Begynder man først at slippe den ved hesten ikk hvad den skal - den skal gå på udvendige tøjle, ligg sig på den.
Hvis man endelig skal arbejde med en tøjle, så er det invendige og invendige ben for at få den til at runde dig, den skal "ligge sig rundt om indvendige ben". Du kan tage et stille, lidt fast tag i indvendige som om du presser vand ud af en svamp samtidig med at du bøjer ganske lidt i håndledet.

Rid hesten i stedet for at tvinge den ned - intet værre end tvang.

Schakie&Camilla

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-01-2005 21:46
hæhæ.. har også den vane mæ at læne mig frem men det er heldigvis kun i anspringet.. hæhæ..

KnusS fra Michala og Cleo

Arto: MiKii-4300
MSN: mig_og_halma@hotmail.com

Rigtige springryttere rider også dressur!!!

*en gang Connemara = altid Connemara*
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 14:26
Camilla&Schakie: tror du har misforstået mig ;-)
Jeg vil give dig ret i alt hvad du har skrevet (y) Jeg bruger selv benene utrolig meget når jeg rider.. Men når jeg først har fået min pony til biddet rider jeg rigtig meget med mit sæde (gør jeg hele tiden) og sidder bare og vipper med mine fingre på den indenvendige tøjle og holder et konstant tag i den udvendige så jeg har kontakt til ponyens mund hele tiden.. Den skal jo kunne mærke at jeg er der... Det skulle ikke menes som at jeg sidder og saver eller flår min pony i munden for det gør jeg bestemt IKKE!
Håber du forstår nu ;-)

Forresten, rigtig sødt link du har i din signatur...

**Et Nyt Team På Vej Mod Nye Mål**
***Msn: nanina2@hotmail.com, bare tilføj mig***

0
0
Svar på denne tråd

nanina...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 19:55
..Nanina: Jo forstår, men det var bare et forkert ordvalg du brugte før så.. Tæhe..

Tak for de søde ord med linket.

Schakie&Camilla

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2005 20:26
er enig med mange af de andre: hælene ned, måske lidt længere bøjler, og tæerne frem..
min hest er også svær at få ned, min søster kan men jeg kan ikke, så jeg må også bare arbejde og arbejde og arbejde.. men ellers er det en dejlig pony du har dig der.. men hvis du har schambon på, så husk at du stadig skal arbejde med den, og ikke kun lade schambonen gøre arbejdet..
:-D
MVH. Stine

Til min dejlige pony

~Roser kan visne, skønhed forgå, men mindet om dig vil altid bestå
{>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet