Forklare det lidt mere præcis hvornår løber han. Lige pludseligt? I galop, trav? Når I springer?
Find ud af om han er bange for noget.
Hvis han ikke er det, så prøv at tage ham ned hele tiden. Lær ham at DU bestemmer. Så tag ham ned hele tiden.
Min venindes far(Som er opvokset med heste, og defor meget hestekyndig) sagde at hvis en hest f.eks. begynder at løbe ved I, så skal du hurtigt stoppe den og TILBAGE til I. Den må ikke tro at den bare kan løbe også bliver fri for at gøre tingene.
Har du først bestemt dig for at NU skal han ikke løbe længere. Så må han hellere ikke løbe længere. Måske hjælper det ikke de første måneder, men en dag så har han forstået det.
Men når han løber, så er det ind på en volte, den gør du mindre og mindre til han næsten bider sig selv i halen og bliver nød til at tage ned.
Ude på min rideskole siger de at hesten skal ruskes igennem, det har jeg prøvet, men nu er jeg holdt op. hesten bliver bare mundlam af det.
Det bedste er at sætte sig så rungt som overhovedet muligt i sadlen, tage lidt fat i tøjlen og klemme på knæene og ind på en voldte.
Håber du kunne bruge det!
Knuz fra Chatline
~~Wanna bee an