Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Er ved at tilkøre Polly! :)
Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 19:35
Hej.

Jeg er igang med at tilkøre Polly, hedder det vidst!
Eller ... så langt e rjeg ikke kommet endnu!
Jeg har seletøj, og så går vi lange ture, hvor jeg går bagved og styrer, så det går rigtig fremad!
Hvem har en tilkørt pony herinde, som de bruger til at køre med?
Havde entelig planlagt at "tilkøre" Polly, forid at jeg ville stå på ski om vinteren, men det er faktisk ret sjovt at gå med hende! :)
Det går også bare super med at få hende i trav, og til at gå/trave hurtigere og sådan noget! :)
Det går også bare helt super med at dreje, og jeg tror simpelthen ikke det kunne gå bedre!

Jeg er rigtig glad for at jeg fik de to sæt seletøj i vinterferien! :)

Det gik også bedre i dag end nogensinde, selvom vi bare gik ned til næssundvej, og vendte! :)

MyZ Ozti! :) *sidder og spiller blink 182, for nu er jeg rigtig glad* :)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er ved at tilkøre Polly! :)
Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 19:37
OKAY...Held med det så!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 19:40
Mange tak! :)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 19:51
Hej Ozte *S*

Jeg har også prøvet at tilkøre ponyer, og brugte samme metode som dig *S* Det er smadder godt at gå ture bag ved hesten, og vende den til tømmerne... Bare husk at du skal vende hende til at have noget bag sig, stille og roligt... Har set en hest der panikker og bare løber af H til...- det er ikke et fedt syn, og kan gå meget galt...

Men du kender din pony, så det skal da nok blive en succes *S* Held og lykke (y)

Knuzz Ditmu§
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 20:00
sejt nok, held ig lykke...;-)
KH
*Anna*(Maggie)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 20:00
hejsa!!
Jeg synes det er fedt du tøt prøve det!!
Det bliver da herrehygzomt at kunne kører med sin lille prulle!!
Krammer´Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 20:34
Mange tak! :)

...har lige stået med 18.400 kr. i hænderne ...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 20:39
Hej Thit/Ozt,

Jo jeg har da "tilkørt" min lille shettier Marie. Da vi købte hende sagde hestehandleren hun var tilredet, og da vi havde al udstyr til det smækkede vi det bare på- de første par runder på folden var lidt vilde, men nu elsker hun at køre. Vi har tit kørt med hende, og det er herre sjovt :-)

Her til sommer, skal jeg måske tilkøre en 3'er pony (Eller en lille 2'er, ved jeg sq ikke *G*) Det er mine små fætres, og egentligt ville deres far selv gøre det, men jeg har tilbudt at gøre det- tror det er bedre *GG*

Men, jeg har lært (Af en af mine gamle veninde som ofte tilkørte heste og ponser osv.) at det første man gør, er ligesom du gør nu, at man spænder hesten i seletøjet og "kører" et par runder på en fold e.l.

Når hesten så har vænnet sig til det, binder man bildæk efter, så den vænner sig til at have noget efter sig. Igen er det bedst at starte på en fold eller ridehal- hvis hesten skulle flippe.

Senere kan man så sætte vognen efter, uden at man selv sidder der i, stadig gå ved siden af. Og når man langt om længe synes hesten går pænt med vognen både på fold/ridehal og vejen kan man forsøge at sætte sig op i inde på en fold/ridehal, og så... kan man ride ud og køre sig en masse ture :-)

Det er ikke for at lyde "gammelklog" jeg skriver det- bare hvis andre skulle få lyst til at prøve at tilkøre ens hest/pony. Men hvis man gør det, så hav altid en med dig- hvis ponyen flipper.

Jeg har selv kørt mange ture med Marie, og skal måske igen til sommer, så jeg glæder mig :-) Det er altid så sjovt...

~~Rollo
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-03-2002 19:26
Hehe... hyggeligt, god fornøjelse med tilkørslen.

LS'er, har du et råd til mig mht tilkørsel? Min hyp er jo tilkørt - men hvordan får man ham til at GÅ foran vognen? *trick spørgsmål - det er ikke muligt ;)*

Min hyp mærker at der er vogn bagpå - og så løber han hele vejen til et-sted-langt-væk. Tja, jeg skal ikke vove pelsen.

-+-KNA.

Thunder, vers. 1.0 - Opdateret.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider