Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Debat , her:D
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 09:51

Sad lige og tænkte
Har jeg ret i at elevponyer/heste tit bliver vuderet som noed dårligt? Nogle der kan intet. Kun kan skridte,trave og galoper rundt i en hal? Og måske springe lidt..??
Hvordan vurdere i dem?
Synes i det er syndt for hestene at så mange ryttere rider dem.?
Jeg rider ikk selv elevpony eller hest. Og jeg ser elevponyer/heste som noget 'positivt'..:) Bare lige lidt her fra.
:-o ?:-) :-D

Jeg elsker Kismir(:<3

~Flying Duchess~ Den rigtige springpony!

At vinde er ikke en sejre-
At ride en god runde, er en sejre.
At vinde? -Er bare en bonus.
0
0
Svar på denne tråd

Du har ret....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 10:09
De fleste sætter ikk pris på dem. Og jeg er ret sikker på at de fleste har læet at ride på sådan en sød pony/hest.

Nogen kan bare ikke andet end at skridte, trave og galopere. Men det er udelukkende rytternes skyld. Vi skla være glade for de heste overhovedet gider at have 20 forskellige ryttere på ryggen uden at blive sindsyge i hovedet.

havde selv part på en elevpony før jeg fik min egen. Vi sprang da LA til stævner, og havde ALTID en roset emd hjem.
Vandt over alle privat heste, og ingen troede på det var en elevpony. Hvorfor? Fordi den kan noget?

Vandt bl.a. oz klubmesterskab på hende i dressur og blev nr. 3 i spring. Og blev samlet klubmester.

Altså de kan godt, de skla bare trænes ordentligt.

Nu ligner Jasmin en "dum" krikke der ikk kan en !#@?. HUn stopper emd ungerne på midten, og de kan ikk få hende til at gå fremad. De piske rog slår, hun vil bare ik. Det er så synd at se.

De yder megte mere end vores egne heste. Men der er jo oz de steder hvor de forstår at behandle elevhestene ordentligt!

Syntes bare vi skal være glade for der findes heste dom gider det :-P

jasmin da jeg red hende:

KnuZzer Moi

{>
Elsker min COMPLETE pony Complet
Pintoer styrer
{>

:-DVinder af JHN´s sødeste par :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg synes..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 10:23
Jeg synes af de ponyer vi har på BRF er super dygtig, en af dem er blevet klubmester i spring en anden skal starte disriksmesterskab idag. Flere af dem har vundet championatet flere gang....! Sys' faktisk det er ret godt gået..!! Ponyerne og hestene på rideskolen har nogle gode forhold: De kommer på fold HVER dag, de får mad 3 gange om dagen, der en én bestem der har part på dem, der bliver muget ud HVER dag hos dem! Ovs.....

Men at de gider og godt, og det betyder jo også at de har det godt!

!Lea
&
Skousboe Lucky Me!

***Kender du noget til Lucky's familie eller Skousboe?? Chek min præsentation og se hans stamtavle!***
0
0
Svar på denne tråd

Rideskoleheste....
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 10:27
Jeg synes da ikke altid at rideheste er noget dårligt. Der er mange som ikke kan særlig meget, men når man lærer at ride så behøver de da heller ikke kunne så forfærdeligt meget.

Det jeg ikke kan lide er at de allesammen ser så kede af det ud. Der bliver simpelthen kastet rytter op og ned af det arme dyr, ser mange som har ørene tilbage, ikke vil trave eller galoppere eller nogle som bukker osv. og man kan tydeligt se at de ikke nyder det. Nogle rideskoleheste/ponyer har det nok fint, men der er altså nogle der ikke har det på samme måde, ik' fordi at de hr sagt det til mig(:P ) men man kan bare se det. De ser negative ud, og hvis rytteren sparker hårdt til den, kan man se den bliver sur :(
Det kan jeg ikke lide.

Og nogle bider også osv. :( Og synes ikke at hesten egentlig burde straffes, for den har det måske ikke godt, så det kan være grunden til den/de gør som den/de gør!!

Jeg er selvfølgelig meget taknemmelig for at jeg lærte at ride på en rideskolepony, men må ærligt sige at jeg synes det er synd for rideskoleponyerne/hestene!

Bare MIN mening :)

:D Catja :D
~Kattingegårds My Boy~
~Saint Epona of Killarney~
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 10:27
Altså, jeg vil mene elev ponyer/heste er fine som alle andre privat heste. Måske er det rytterne som gør dem trælse, men så hellere sige at de rideskole heste/ponyer der er, de må være på den måde, end at man går ud og køber en eller anden krikke og så ødelægger den totalt. Men jeg mener bestemt de heste er lige så dejlige som alle andre.

f.eks. den her, mig og lis. Hvis den havde været en møg krikke og smidt mig af, så er jeg ikke sikker på jeg ville interessere mig for heste.

Nu har jeg redet en pony der hed Fox, hele mit liv(på en rideskole) Han er 28 år nu, og har stået på rideskole hele sit liv, de har ville sælge ham, så han kunne gå på pension, men det vil han ik, han bliver sur, hidsig og aggresiv. Men så snart han står på rideskolen i hans gamle boks, så bliver han den dejligste pony. Det betyder jo, at han kan li at være der og ikke har det svært med så mange ryttere. Og hvis ponyerne/hestene ik ville være elev heste, så sku de nok selv få kylet så mange ryttere af at rideskolen må sælge. :-)

Hilsen Josse og Kaleb
<3 Drømmehesten over alle drømme heste <3
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 12:33
nu læste jeg ik lii hva i andre skrev for der stod allllt for meget t a j selv ku nå at skrive et indlæg indend et så blev aften:
jeg mener at Elevheste må være nogen af de dygtigste psykisk. de kan gå med mange ryttere mange timer og finde sig i dårligt miljø de fleste steder som slet ik burde være tilegnet heste. De finder sig stortset i alt hvad man foretager sig med dem, hvilket de jo også skal gøre for at være rideskoleheste. men det burde stadig forbydes at rideskoleheste som fortjener meget bedre står bundet stramt op i en spilboks og kun kommer et par timer om daghen på en ulækker mudderfold.

Efter min mening er de nogen af de bedste heste der findes, måske ikke i kvalitet men i hovedet. de burde have det bedre!
Midnight's Frida Kahlua

Johanne & Kahlua
0
0
Svar på denne tråd

Positivt!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 13:01
hmm... jeg rider selv på en rideskole, dog har keg næsten egen hest.. På de fleste rideskole har hestene RIGTIG gode forhold! på den rideskole jeg rider på som hedder Stübbengården (hørning ride klub) Går hestene HØJEST 3 timer om dagen! men at få mad 3 gange om dagen.. ehm.. det er sku da lige lovlig meget?.. ved ikke.. men ehmm... :P :( :D
0
0
Svar på denne tråd

Rideskole heste!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2004 17:06
Hej..
Sys da heller ikke at alle vores rideskole heste er dårlige, har redet en traver jeg fik rdet op for rideskolen..
Og har også redet en dvér for dem, den går da også stadig pænt, er begyndt og ride den igen!
Og har da også lige vundet klubmesterskaberne (i spring) på en gammel rideskole pony!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet