Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Novelle? *kort*
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 14:37
Ja, så har jeg været igang igen ;P
Denne gang blev den meget kort, ved ikke engang om det er en novelle?

Konstruktiv kritik modtages gerne. (:

Even the heart of an angel

Hun mærkede hvordan håret klæbede til hendes kinder, og blinkede hastigt med øjnene, for at vifte de tårer væk der slørede hendes syn bort. Hun strøg håret væk med sine fingre, og fik tværet blod og tårer ud i hele ansigtet ved sin berøring. Hvorfor? Hvordan kunne det gå så vidt? Hun vendte sig bort fra skikkelsen på jorden og begyndte langsomt, skridt for skridt, at bevæge sig væk. Væk fra al smerten, fra sorgen, fra døden. Men hvert eneste skridt hun tog var besværet, blodet dryppede fra hendes tøj, hår og hænder. Stille faldt en fjer til jorden. Hun smed kniven i sin hånd med al sin kraft, og den ramte jorden mange meter derfra. Derpå nærmest faldt hun sammen på jorden. Hun begravede ansigtet, der i forvejen var gemt bag al hendes hår, imellem sine knæ, og sad der helt foldet sammen og græd, lydløst. Hvorfor? Hendes lange kjole var tung af blodet det hvide stof havde suget til sig. Hun følte smerten, større end nogensinde. Hun fortrød, fortrød som aldrig før. Hvordan kunne det ske? Misforståelser, tanker, paranoia. Hun kneb øjnene sammen, ville ikke se. Hun træk vejret gennem munden, hun ville ikke lugte. Hun rev sig i håret, ville kun føle fysisk. Men hun kunne ikke flygte, alt omkring hende åndede stilhed, men hun hørte kun larm. Hendes tanker skreg med en smerte større end noget andet, og var en skarp kontrast til stilheden der ellers omgav hende. For sit indre blik fløj minderne forbi. Hun huskede de mange smil, hun huskede de varme grin, hun huskede glæden ved venskabet. Hvordan kunne det komme så vidt? Hun forstod ikke længere hvad der havde drevet hende, hvad der havde gjort hende så syg af had. Hun følte kun savn og skyld, intet andet. Hvad kunne hun gøre, hvad burde hun gøre? Hun var fortvivlet, angst. Fortabt? Hun snøftede og åbnede stille sine øjne igen. Gned det værste blod bort fra ansigtet med bagsiden af sin hånd. Hun begyndte at rejse sig op igen, fortumlet og vakkelvornt. Et øjeblik stod hun og genvandt balancen. Stemmerne i hendes hoved blev dæmpede, smerten fortog sig. Hun vidste hvad hun måtte gøre. Jalousien havde drevet hende helt herud hvor hun var nu, men den skulle ikke vinde over hende. Aldrig. Beslutsomt bukkede hun sig end og samlede kniven op igen. Lod sine fingre kærtegne dens æg. Den var stadig skarp, og fra hendes fingre piblede små røde dråber nu frem. Hun smilte, nu var tiden inde. Hun lagde kniven ved sin pulsåre, og skar til…
Stilheden sænkede sig atter over stedet, og mørket faldt over de to livløse kroppe på gulvet, dækket i det smukkeste røde blod.

Even the brightest heart can turn dark of pain and anger. It’s all beacause of love..

-AntiPerfect

"Hvordan skal jeg kunne leve op til dine foventninger, når jeg ikke engang kan leve op til mine egne?
Citat: Mig ;P?||

0
0
Svar på denne tråd

HOOOLD DA OP
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 14:43
er du sindsyg, er mundlam. sys godt nok den er god.
RIGTIG GOD. damn. :-O

Hilsen Josse og Kaleb
<3 Drømmehesten over alle drømme heste <3
0
0
Svar på denne tråd

tralalalla
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 14:45
Josse: Tak :D Så ved du hvordan jeg har det når jeg ser billeder af Kaleb :P

Tegningen der egentlig ligger til grund for historien:

^^ Skal siges til mit forsvar, at jeg tegnede den på 5 min. da vi havde diktat :P

-AntiPerfect

"Hvordan skal jeg kunne leve op til dine foventninger, når jeg ikke engang kan leve op til mine egne?

0
0
Svar på denne tråd

ooooooooooooooooooh
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 14:46
God, :-P Er helt .. orh.. bar jeg selv var så go :-P
Oh tak til det med kalle :-D

Hilsen Josse og Kaleb
<3 Drømmehesten over alle drømme heste <3
0
0
Svar på denne tråd

bravo.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 15:42

den er rigtig god.
Og flot tegning. :)

Men:

"Even the brightest heart can turn dark of pain and anger. It’s all beacause of love.."
- Hvad mener du med det?

Jeg forstår ikke; Can turn dark of pain and anger.

" Eighteen seconds before sunrise. "
0
0
Svar på denne tråd

tralllaalalal
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 15:45
Josse: tak endnu engang :b -og det var så lidt. Han er jo smuk er han ;p

unchained melody:
tak (:
min mening var at det skulle betyde noget henad : "Selv det klareste hjerte kan blive mørkt af smerte og vrede. Det er altsammen pga. kærlighed..."

Har jeg formuleret mig forkert? Tar meget gerne imod rettelser dér ;p

-AntiPerfect

0
0
Svar på denne tråd

antiperfekt.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 16:11

Er en gnom til engelsk. ;p

Skulle bare vide. Kan ikke selv finde noget bedre. heh.

" Eighteen seconds before sunrise. "
0
0
Svar på denne tråd

ArJ........:-)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 16:24
Den er da go :-P

^ ^
o
---

Qnuzzer fra mig

0
0
Svar på denne tråd

Dejlig historie...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 16:27
... som altid. :)

Jeg har ingen egentlige rettelser. Historien er smukt skrevet, der er mange levende beskrivelser, som nærmest er gysende smukke. Den er lidt kort ja, men jeg tror godt, du kan kalde den en novelle alligevel.

Jeg trak måske lidt på mundvigen ved hendes selvmord - men det er kun fordi, en blødning fra underarmen normalt er meget nem at stoppe - så det er ikke en særlig virkningsfuld metode, hvis det skal give en smule dramatik til historien. ;)

Ikke at man ikke kan dø af det, naturligvis. :) Det er en subjektiv holdning for mit vedkommende, fordi jeg ikke kan se bort fra det, jeg ved (forbandede kursus i førstehjælp :P).

Dit engelsk er fint, men med nogle enkelte rettelser:

Even the brightest heart can turn dark of pain and anger. It’s all beacause of love..

Of: Skal være from.
Beacause: Skal være because.
..: Skal være ...

Den sidste er igen en af mine "pet peeves" - bare sådan en lille ting, som jeg ikke kan lade være med at rette, når jeg ser det. ;)

Tak for en god læsning - igen igen.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

trallalallala
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 17:06
Zippeline:
Jeg sad selv og rodede meget med hendes selvmord. Men jeg kan simpelthen ikke få formuleret og beskrevet det ordenligt synes jeg :p Og så blev jeg til sidst halv-ligeglad og skrev det end. Ville egentlig have haft hun skulle have gjort det anderledes, men ja. Forslag modtages gerne ;)

Det med "because" har været en tastefejl. :p Plejer mere at være formuleringen det kniber med, end selve stavningen i fremmedsprog ;)

Og det med punktummerne.. Jeg ved det.. Alle siger det alitd til mig :P

Mne som du kan se (selv i dette indlæg) kommer jeg af ren og skær vane til at taste to ind i stedet for 1 eller 3 ;P

Og tak for din ros :D

unchained melody: Ok -det er i orden :P

-AntiPerfect

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 17:29

Virkelig god, lille historie :D

Dog må jeg lige kommentere på to sætninger:

"og sad der helt foldet sammen og græd". Det lyder lidt forkert med den formulering, sådan i forhold til resten af af historien :)

"Beslutsomt bukkede hun sig end" Ned måske? :P

Ellers god (y) Selvom jeg godt kunne have ønsket mig en slutsætning, der var lagt lidt mere i, hvis du forstår? :P

8-) Mvh. Theis 8-)
~ En rigtig hest har 4 ben...
0
0
Svar på denne tråd

min mening:
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 17:31
Vild start, alle ører er rettet mod oplæseren, hjertet sidder helt oppe i halsen, Blod??? ikke på et tidspunkt falder man fra, den er dødspændende....!
men slutningen på historien, er MEGET brat:

Hun lagde kniven til sin pulsåre og skar til...
Det er faktisk det eneste, som måske skulle skrives om.... Det er sådan... Somom det kun skal overstås...
ellers suoerflot arb.!
0
0
Svar på denne tråd

tralalal
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 17:42
Som I påpeger er min slutning.. sjusket :p
Oervejer at gøre noget ved den når jeg kan få hjernen til at samarbejde med fingrene igen ;p

Theis; kan godt se hvad du mener. Også ang. slutning ;)

-AntiPerfect

0
0
Svar på denne tråd

Damn!!
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 18:32
Nu troede jeg lige du havde skrevet en stort set uden fejl og så laver du en MEGA grammatikfejl! Dumpet Julie :P

"Stemmerne i hendes hoved blev dæmpede" Det kan man da ikke sige*lol*

Nå, men ellers en god novelle, men synes som de andre, at selvmordet til sidst er lidt tynd. Måske skulle du bare lade hende på væk og give den en åben slutning i stedet? Det ville give den noget mere virkning...

Så er der lidt andre fejl, især kommafejl, men dem kan jeg ikke lige nå nu - og desuden så kender du dem jo også hvis du liiige gider ;)

Men ellers fint sprog, ikke så vildt meget anderledes end nogen af de andre. Som sagt så synes jeg du skal lade hende leve. Så opnår du en stærkere slutning.

Mvh. Anna

Det sværeste i verden er
at elske og acceptere
alt det uperfekte

0
0
Svar på denne tråd

anna......
Forfatter: 
Dato:  31-10-2004 18:59
Har tænkt mig at gennemlæse den engang og få rettet de fejl :b

Og så vil jeg overveje om jeg vil lade hende leve *mwuahahaha*

:b

-AntiPerfect

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider