Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

kender i det?`` suk!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:09
snøft! :-('

sikke en dum krikke jeg har! hvor er han da frygtlig!
han er ung, og ungheste er pjattet! men f.eks idag..

vi var ude og ride på en kæææææææææmpe mark... vi trænede lidt forskelligt, og det gik egentligt meget godt i starten..
men lige så snart jeg sætter møgdyret i trav, begynder han at gå til siden? ?:-) han gør det næsten altid når jeg sætter ham i trav.. men det er mærkeligt nok kun når vi rider på marken?

han tumler rundt, og koncentrere sig ikk særlig meget når vi rider på marken, han bøjer ikk i volterne, og laver dem bitte bitte bitte små!
jeg kan ikk kun give ham skylden, for jeg er ikk særlig god til at støtte ham med den udvendige tølje og jeg arbejder virkelig på sagen..

men når vi ride på banene er han bare min engel!
han går såååå flot, lægger sig, bøjer i hjørnerne, traver og galopere i et perfekt frisk tampo og er kort sagt min drømemhest!

men når vi rider på marken er han!!... frygtelig!

er der ikk nogle venlige sjæle der kan hjælpe os! det trænger vi til,.

og forresten, vi skal starte til undervisning på en rideskole til januar, og får allerede nu hjælp af en træner!
han går så pænt når vores træner er der og hjælper, og vi forstår hinanden, (signaler osv)

men for det meste når vi rider alene på marken er han en stor udulig krikke!

knus fra os!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:15
han er ung, som du siger.. du kan ikke forlange, at en unghest skal koncentrere sig 100% om arbejdet når du rider rundt på en mark.. der er desuden ikke nogle vægge, hegn mv. den kan støtte sig til på en mark.. og da en unghest ikke har så god balance vil den ha sværere ved at bøje af på en mark!

giv den en chance! og lad være med at kalde den en uduelig krikke! jeg har redet utallige ungheste.. og tro mig! de gør ALT hvad der står i deres magt for at tilfredsstille deres rytter!

[Sandra Elfort]
..ikke en prinsesse - bare en ho ligesom alle andre..

0
0
Svar på denne tråd

synes det virker meget logisk..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:16
Den mark du rider på, er det den du også galopere på?
den mark som din hest går på, når han ikke bliver redet?

hvis det ligger sådan, så kan jeg meget godt forstå at din hest ikke kan holde koncentrationen, og især ikke hvis den er en unghest!
- så kan den jo ikke forstå at den ikke må lege/pjatte som den plejer?

jeg adskiller tingene meget grundigt for Nobody,, da han ellers hurtigt kan blive forvirret.
- på Mark, altså tur og vej slapper han af. det er der vi "hygger" os.
i ridehus, på bane koncentrere vi os og træner seriøst.

:-D MVH. Karina og Nobody :-D

;-) Nobody og mig - et team som ikke er bange for nye udfordringer ;-)
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:17
Har haft det problem med min ridelærer engang, at hun brugte(af vane) kropssprog, når hun stod midt i og underviste. Det resulterede så i at krikken ikke "virkede" når jeg var alene. de løste vi ved at hun satte sig ned når hun underviste, så jeg lærte at klare det selv.

~KnuS Dejligste~
-spis rabarber, rid Araber <3

0
0
Svar på denne tråd

jep!!!!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:21
jeg er fuldstændig enig i hvad du siger slipnotmania..

jeg har også redet unghest før, og ved hvad det handler om.. problemet er bare at vi ikk fortsår hinanden når vi træner.. vi har redet på marken RIGTIG mange gange og på en stor del af det sted vi rider, har han et hegn at støte sig op af, han er jo ikk utryg ved det,, overhovedet..

som du selv siger er han ung, og jeg forlanger ikk mere af ham end jeg ved han kan gøre for mig..

men jeg syntes du har fat i mange af de ting du siger, og jeg er glad for du gad og svare på mit "sure indlæg" det er godt at få en spark bagi engang imellem..

tak..

knus Mille

:_:_:_ I must be a angel.. :P

Hesteblade og bøger tilsalg.. tjek min præsentation og se numre, titler Ovs.

Gå et smut forbi min præs. og se billeder af min guldklump... :) :p
0
0
Svar på denne tråd

nope...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:24
ispns: nej.. jeg galopere ikk på en mark, med min unghest, og kunen heller aldrig finde på det,
og nej igen.. det er ikk den mark han går på.. den mark han går på " er hans værelse" det er hans sted at slappe af..

knus Mille

:_:_:_ I must be a angel.. :P

Hesteblade og bøger tilsalg.. tjek min præsentation og se numre, titler Ovs.

Gå et smut forbi min præs. og se billeder af min guldklump... :) :p
0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2004 20:25
(: godt nok.. var bange for du ville blive lidt stødt.. men som jeg sagde: jeg har været der! og jeg ved man kan kører lidt sur i det!
men man må bare tænke om og om igen, at hesten er ung og den vil ikke være den perfekte ridehest lige med det samme..

[Sandra Elfort]
..ikke en prinsesse - bare en ho ligesom alle andre..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider