Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Vil ikke gå til biddet i skridt.. mærkeligt..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 15:53
Hej (:
Hvad skal jeg gøre? Min hest vil ikke gå stabilt til biddet i skridt. Hun begynder hele tiden at trave. Når jeg så har kæmpet lang tid.. og det går NOGENLUNDE sætter jeg hende i trav og så går hun automatisk til biddet.. jeg kan slippe det hele, ride for lange tøjler og bare sidde og slappe af.. som om jeg ikke var i sadlen! Hun klare det hele selv! Og så går hun 100% stabilt til biddet. Men bliver selvfølgelig også nødt til at hjælpe hende lidt, for det vare ikke i en uendelighed.. men har jeg så fået hende samlet fint går hun stabilt til biddet stort set hele tiden.. men hvorfor ikke i skridt? Får jeg hende til biddet vil hun bare trave?
Hvordan kan jeg lave om på det?
Skal jeg bare træne og træne og ikke lade hende trave før hun går stabilt til biddet i skridt?? ?:-)

{> Hilsen Nanna & Fairy {>

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 15:58
Driver du nok på hin' i skridt? Havde nemlig samme problem engang og det var kun pga at jeg ikke drev nok på Laffe. Og ikk støttede nok på udvendige. I trav har det oss' altid gået som det skal for oss', men i galop kan det være lidt galt igen. Hun slår i på den måde fra, men mister lidt konsentrationen hvis du forstår..

Lav en masse volter, slangegange osv i skridt det plejer at hjælpe.

Håber du kan bruge det :)

// Katrine & Latent Lafaette//

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

Tror.......
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 15:59

Tror jeg du skal.. Altså bare træne og træne og træne til krikken kan ;)
Det gjorde jeg i hvert fald - og det hjalp (Y)

Held og lykke ;)

0
0
Svar på denne tråd

undervisning.
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:00

^^

Marketeer Magic.
" Du vil altid være i mine tanker. ,,
0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:07
Renee: Jeg får undervisning! Ved bare ikke helt hvor min underviser bliver af ?:-)

Katrine: Hvad mener du? Jeg kan ihvertfald ikke drive på hende med benene.. så er hun straks i trav.. hvis ikke galop :P Med sædet.. tja.. der kan jeg måske godt drive lidt mere inden hun slår over i trav :)

0
0
Svar på denne tråd

Hehe....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:09
Mente oss' med sædet ;)
Den er NØD til at vente på dig!!! Hvis den går i trav, tag ned i skridt osv... Ikk..

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:14
Katrine: Det trælse er bare at det tager tid at få hende ned i skridt!En halv parade hjælper da lidt.. men synes helt ærligt hun er lidt døv over for det! Måske gør jeg noget forkert? ?:-)

Kan jeg få en kort forklaring på hvordan? Tror nemlig måske ikke mine signaler er "kraftige" nok? Jeg slapper bare af i kroppen og prøver nærmest at holde hende tilbage i sadlen!

0
0
Svar på denne tråd

Nanna...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:19
Så er det jo at du må øve, øve og atter øve... LAv en masse øvergange, parader osv.. Det er jeg 100% sikker på der hjælper. Der går måske ikk en uge, eller der kan du begynde at mærke det, men efter 1-2 måneder vil den være på plads. Sådan var det oss' me' Laffe!!!

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

[ overskrift ]
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:24
Katrine: Tak :) det vil jeg da prøve..

0
0
Svar på denne tråd

Nanna...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:37
Var så lidt.. Bare husk at den skal søge frem ad selvom du laver en overgang..

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

[ overskrift ]
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 16:38
Katrine: Det er vi også ved at øve :) Går kun godt fra skridt til trav :P den overgang er hun jo så god til.. men ligeså snart det er fra trav til skridt bliver det straks svære..

0
0
Svar på denne tråd

Nanna...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 17:20
Så er det jo det du skal øve ;)

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

Heeeiii
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 17:43
Rid skridt ture på omkr.20-10000000000 timer..hehe hvor du bøjer hende godt igennem og du skal KUN skridte!!! Det hjalp me min gamle pony jeg havde det samme pro. me.....knuS
0
0
Svar på denne tråd

Knæene..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2004 19:07
når hun går for hurtigt, så klem med knæene, det plejer at sænke farten på dyret..
Mvh. Anna

Bor du i nærheden af Helsingør og rider/træner efter Parelli's metoder, vil jeg meget gerne høre fra dig!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider