Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Skal jeg sælge hende??
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:49
Haii..

problem her.. Føler ikk jeg kna ride Chela mer og føler ikk jeg passer til hende længere.. Men har jo kun haft hende 10 måneder så kan det passe?? Og jeg elsker hende jo men sys det er svært at beholde hende når hun er ved at smide mig af hver gang vi rider... Hvad sys i jeg skal gøre?? Sælge eller beholde hende?? Vil jo selv helst beholde hende..

:D Kram Chela :D
Chela du stjal mit hjerte! Elsker min lille tyv! {>
0
0
Svar på denne tråd

tja.....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:52
Det lyder lidt som om det ikke lige var HESTEN du havde fundet der?.. Ved ikk hvad jeg ville gøre.. Ville nok sælge hende, og finde en jeg følte vare mere "Rigtig" det er selvfølgelig ALTID svært at sku tage den beslutning.. Gør hva du føler er mest rigtigt
0
0
Svar på denne tråd

Jose & Raffe
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:54
Jeg følte hun var den rigtige ind til for en uge siden :'(

0
0
Svar på denne tråd

Hm......
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 20:59
Jeg synes du skal sælge hende så! Der er ingen grund til at have en hest stående man ik har tid og lyst til! Det samme sagde jeg da jeg skulle sælge min pony Silva.. Det var et svært valg, men er hele livet ikk svært :P

Ejjh men gør hvad du selv synes er bedst og snak med dine forældre!

// Katrine & Latent Lafaette//

<3

// Hundborg Rideklub

// Lafaette's
0
0
Svar på denne tråd

[Hmmm....]
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:04
Ja, når man elsker hesten er det jo svært... som nogle har skrevet, måske er hun sød osv. men måske var det bare ikke lige Hende der skulle være den eneste ene... 8-)

Men du skriver at hun skider dig af??
Har i fået bøjeprøve, røngtenprøve osv. da i købte hende?
Lægger sadlen som den skal? (=der er ikk noget der ligger og trykker)
Prøv evt. Hestehvisker (tro ikke på dem alle!!!) berider, undervisning... For var det nu noget der gjorde ondt ville det jo være rigtig ærgeligt at afskaffe hende!

Held og lykke -og så må du jo skrive når du har fundet ud af noget! ;)

:P Qnuz fra Anita :P

(y) Én gang springrytter -altid springrytter! (y)
P erfekt
E elgant
R etfærdig
N ær mit hjerte
O overskøn
D ejlig

0
0
Svar på denne tråd

Øhm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:05
Måske fordi hun har haft en dårlig uge betyder da ikke at det er fordi i ikke kan sammen? Måske er hun bare ikke helt sig selv?

Gi det lidt mere tid.. det ville jeg have gjort ;)

Hilsen Anne og Lokka

Viser man en hest at den ikke må slå, ved at give den et slag med pisken?
Jeg ved måske ikke altid hvad der er rigtigt, men jeg ved hvad der er forkert!
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:10
Jeg synes ligesom Anna(Lokka) at du skal prøve at give det lidt tid... så måske om et par uger så prøve at overveje det igen og se hvad du føler er det rigtige på det tidspunkt...
(hvor poetisk :-P)
|Christine<3|

0
0
Svar på denne tråd

Mickey//Pernod
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:15
Sadlen ligger perfekt.. Og ja vi har fået hende bøje prøvet.. Der er heller ikk noget når hun springer, men det ka jeg jo ikk gøre hver dag.

0
0
Svar på denne tråd

synes:::
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:25
helt klart du skal begynde at få noget undervisning på hende!! så du kan nå problemet til bunds! det er jo også rigtig slemt for chela at blive flyttet må du tænke på.

Fexi&Damal

Vinder af "Bedste par"
Drenge er ligesom ruder!
først skal de knaldes,
og så skal de skiftes ud!

netponiside
0
0
Svar på denne tråd

synes:
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:28
Ligesom nogle af de andre synes jeg t du lige skal give det en chance. Måske har en hun bare en dårlig uge.

Line og Freia

Vi er et team
0
0
Svar på denne tråd

1 uge?!?!
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:33
Du har følt hun var den rigtige indtil for 1 uge siden???
Du vil simpelthen opgive og sælge hesten fordi hun i EN UGE ikke har været den perfekte pony?

Har du overvejet om der er problemer i hendes ryg? Rygsøjlen kan godt blive skæv eller "dreje" pluseligt, og så er det ikke særlig rart at blive redet på.
Eller kan det være dig selv? Nu ved jeg jo ikke hvordan du rider, men kan de tænkes at du presser hende for hårdt? Eller bumper hende i ryggen? Eller gør noget andet unbder ridningen der kan udløse ubehag for hende?

Hvor gammel er hun? Måske vil hun bare prøve nogle grænser af?

Går hun på fold flere timer hver dag? Kan de tænkes at hun bare har en masse "krydt i r*ven" som hun skal have brændt af når nu hun endelig er ude??

Heste opfører sig ikke dårligt for at være onde ved mennesker. Det ofører sig dårligt fordi der er noget galt. Jeg taler af bitter erfaring...

Håber virkelig i får styr på det, men husk at heste ikke er noget man kan lege med og så smide væk! Det kræver arbejde og masser af tålmodighed for at få det hele til at fungere!!!

Hilsen Amanda - NU MED RAMSES!!

"Dont walk in front of me - i may not follow.
Dont walk behind me - i may not lead.
Walk beside me, and be my freind!"

Medlem af:
Tozzi-tøsernes klub...
...Argh! Ik nu igen!
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:36
Jah.. Kender det FULDT ud!
En LANG overgang tænkte jeg os MEGEt på at sælge Zürich, da han hele tiden stak af osv, og han gad inegnting og alt det der, Men nu, 2 år efter ELSKER jeg ham OVER ALT PÅ JORDEN! Han er bare herlig, stikker ikke af, osv.! Dog har han nogle dårlige vaner, men det har alle heste jo. ;)
- Men jeg sys du skal beholde den lidt endnu, og se hvad tiden bringer! Det kan jo være at i lii pludselig lær hinanden "bedre" At kende, og at den stopper med at smide af, osv. ! :) Håber du finder den rette løsning!
Kærligheden er som en Rose,
Men ingen Rose uden tårne..!

Smile and be HAPPY..!
0
0
Svar på denne tråd

12345798
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:41
Ville os sige du sku gi' det lidt tid..

Har sku os tit haft det så'n med Luna, og nu hvor hun er solgt (fordi jeg bliver for gammel) vil jeg bare gerne have hende tilbage nogen gange..

Så gi' det noget tid, hvis du drager forhastede konklusioner, kommer du måske til at fortryde det..

Måske kunne du tage nogen fridage, for tro mig, så for man lyst til at ride igen :-D

;-D
Jyden Med Atituden
>>Bacon er kødets eget krydderi<< Citat: Ene
>>Fisk er venner, ikke mad<< Citat: Find nemo
0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 21:48
får du undervisning? for måske vil lidt prof. hjælp, hjælpe jer videre, og af med de problemer i har!

*~*Celebration F. Damgaard*~*
*~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~*

*~*Bedste dressur rytter 2004*~*

*~*Pas godt på dine venner*~*
*~*for uden dem er du intet*~*

*~*Stutteri F. Damgaard, Holstenere i topklasse*~*
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:03
Hvis min stikker af med mig 10 gange pga. én ting, så vil jeg da alligevel ikk af med ham! Han var så træls igår, stak bare af hele tiden :-(
Me idag er han den sødeste.. hehe.. Sådan er det bare...
Okay, han er kun 5, så dte svinger meget, men alligevel.

Du siger den har værte træls i 1 sølle uge, så gi´ det noget tid.
Få noget undervisning, og bliv bedre til at ride hende.

Syntes ikke du kan være det bekendet over for heste hvis du ikke giver hende en chance.

Hvis det så ikke er blivet bedre om 1 mdr. så kan du sælge hende, for så har du gjordt et godt forsøg..

KnuZzer Moi

{>
Elsker min COMPLETE pony Complet
Pintoer styrer
{>

:-DVinder af JHN´s sødeste par :-D
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2004 22:04
Jeg har selv en pony der prøver at smider mig af HVER gang. Hende ville jeg ALDRIG sælge da jeg elsker hende enormt højt. Har haft hende i ca. 5 år nu og hun har altid gjort det ( også første gang jeg red på hende ) men efterhånden lærer man at blive siddende og ligesom vænner sig til det. Man lærer også hvornår der er chance for at hun prøver på det så man næsten kommer hande i forkøbet. Du har ikke haft hende så længe endnu at jeg synes du skal give hende en chance. Jeg ved med min egen at det ikke er fordi hun er sur på mig, men bare elsker at komme ud og ride at hun bare bliver kulret og enormt glad. Nu er hun 21 år og jeg rider ikke så meget på hende mere pga. hendes bagben, men kunne jeg ride hende hver dag så gjorde jeg det selvom hun er sådan. Hvis du udover ridningen har et godt forhold til din hest synes jeg ikke du skal sælge hende. Men det er noget du selv skal finde ud af om du vil.

Kærlig hilsen Camilla
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 09:53
Heej.. :-)

Hmm, jeg syntes nu, at du ska' gi' det lidt tid..
Man kan jo ikke være i top humør altid! Sådan er det også med heste! 8-)
I er nok bare kommet ind i en dårlig periode..

Hva' med det næste stykke tid bare hygge om hende og ride nogle skovture? Det kan være, at hun bliver lidt gladere af det! :-)

Ellers så få noget hjælp af en underviser!

Men held og lykke med problemet! ;-)

Knus fra Antonia og Askepot! :D

Hvis jeg kort skulle forklare, hvad der var den dyrebareste skat i mit liv, ville jeg sige...
~~<3Askepot<3~~

0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det samme.
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 10:55
Jeg købte i november '01 en smuk smuk islænderhoppe, virkelig drømmehesten - troede jeg.

Det viste sig hurtigt at hun stejlede, bukkede, bed, sparkede og gad INTET af hvad jeg gad. Mange prøvede at ride hende og blev ræde for hende - havde 2 islændinge ude hvoraf den ene piskede og tævede hesten så den efter 10 minutter rystede og jeg sagde han aldrig skulle nærme sig min hest igen. Den anden islændinge var en sød pige, hvor jeg red med på Rollo og der var ingen problemer og hun klarede Lóa rigtig godt - desværre hørte jeg aldrig fra hende igen :(

Jeg var til sidst den eneste som prøvede at blive ved med at ride hende, og hun var meget strid - sjældent vi havde nogle gode ture, selv om det skete. Er du gal jeg har været på skadestuen mange gange pga den hest 8-) Hun kunne finde på at stille sig midt på vejen, stejle rigtig højt op og kaste sig ud i luften - biler? Dem var hun fløjtende ligeglad med! De kunne få et los...

Både hesten og jeg var dødstædige, ingen ville lade den anden vinde og vi passede slet ikke sammen - det gjorde faktisk bare det hele meget værre. For på bunden var hesten egentligt meget sød, bare misforstået og stædig.

Mener hun havde haft 5-6 forskellige ejer før jeg fik hende, og der var hun 6-7 år og tilredet for lidt over ½ år siden.

Jeg fortrød mit køb af hesten, indenfor én uge! Én uge! Men måtte ikke sende den tilbage for min mor.

Mit råd til dig er; Hvis du virkelig føler du ikke passer med hesten eller den stejler og du bliver bange. Så få en anden ud og rid på den. Går det heller ikke, så sælg den. Det hjælper ikke at du ikke har lysten til det, eller du bliver bange.

Jeg valgte til sidst at sælge min ismule, det var dog også meget pga jeg skulle på efterskole og det var dumt at have sådan en hest gående hjemme og kun blive redet i weekenderne.

Så jeg fandt et kanont lækkert hjem til hende, hos en voksen dame som bare passede kanont med hende og så vidt jeg ved er hun stadig hos dem. Jeg købte Lóa for 9.000kr dengang, og fik 12.000kr for hende. Jeg fortalte dem 100% ærligt at hun kunne finde på at stejle, bukke, bide osv. - og de fik hende på prøve i 14 dage, uden problemer.

Håber du kunne finde hoved og hale i alt det her 8-) Det er svært at have sådan en pony. Jeg var ikke bange for Lóa, og at hun stejlede generede mig som sådan ikke - men at alle andre blev bange for hende, og at jeg havde en pony som jeg absolut ikke kunne med eller kunne bruge til noget, jamen det fungerede jo bare ikke og det måtte jeg indse. Hun var ellers en kanonlækker pony, og vi gik mange ture i snor - hun fulgte mig som en lille hund :)

Hvis jeg kan hjælpe dig, må du jo sige til :)

Til sidst, så mååå jeg bare vise Lóa 8-) For hun var SÅ smuk!

. Rollo .

Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi
Dækken str. 115 sælges | Kaniner sælges | Hamster sælges
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 16:42
Såsan havde jeg det også med min Fanta i lang tid! nøj hun er blevet truet med slagtning mange gange!! men så fik jeg en (læs: ordenlig) ridelærer og så gik det fremad...! lad være med at sælge hende... ihvertfald ikke endnu!

~KnuS Dejligste~
-spis rabarber, rid Araber <3

0
0
Svar på denne tråd

Sælge..
Forfatter: 
Dato:  05-10-2004 20:39
.. Jeg havde det præcis på sammen måde med Beauty.. Jeg valgte at beholde hende fordi jeg elskede hende så højt.. Hun var osse begyndt at blive dum og ville ikk noget som helst.. Hun løb hele tiden og jeg brød miig ikk om at ride hende.. Jeg fik en anden rytter til at ride hende engang.. En der var rigtig go.. Hun kunne styrer den og sætte den lidt på plads.. (ikk sårn sætte på plads med at slå den) Så red jeg den næsten hver dag.. Så nu er hun en drøøm at ride igen.. Man ska bar ikk gi op.. Til sidst kommer der et resultat af sit goe arbejde.. Men hvis du føler du er ved at miste tålmodigheden så få en anden rigtig rigtig go rytter til at ride den.. Sys ikk du skulle sælge den når du holder så meget af den.. Kærlighed til sin hest betyder mere end en roset.. Sådann har jeg det.. :) Held og lykke med det.. Jeg ved det er en svær beslutning.. Men jeg er sikker på at jeg har valgt den rigtige.. 'gå efter dit hjerte og ikke din hjerne' som man sir.. :)

Køøs Janni..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet