Jeg købte i november '01 en smuk smuk islænderhoppe, virkelig drømmehesten - troede jeg.
Det viste sig hurtigt at hun stejlede, bukkede, bed, sparkede og gad INTET af hvad jeg gad. Mange prøvede at ride hende og blev ræde for hende - havde 2 islændinge ude hvoraf den ene piskede og tævede hesten så den efter 10 minutter rystede og jeg sagde han aldrig skulle nærme sig min hest igen. Den anden islændinge var en sød pige, hvor jeg red med på Rollo og der var ingen problemer og hun klarede Lóa rigtig godt - desværre hørte jeg aldrig fra hende igen
Jeg var til sidst den eneste som prøvede at blive ved med at ride hende, og hun var meget strid - sjældent vi havde nogle gode ture, selv om det skete. Er du gal jeg har været på skadestuen mange gange pga den hest

Hun kunne finde på at stille sig midt på vejen, stejle rigtig højt op og kaste sig ud i luften - biler? Dem var hun fløjtende ligeglad med! De kunne få et los...
Både hesten og jeg var dødstædige, ingen ville lade den anden vinde og vi passede slet ikke sammen - det gjorde faktisk bare det hele meget værre. For på bunden var hesten egentligt meget sød, bare misforstået og stædig.
Mener hun havde haft 5-6 forskellige ejer før jeg fik hende, og der var hun 6-7 år og tilredet for lidt over ½ år siden.
Jeg fortrød mit køb af hesten, indenfor én uge! Én uge! Men måtte ikke sende den tilbage for min mor.
Mit råd til dig er; Hvis du virkelig føler du ikke passer med hesten eller den stejler og du bliver bange. Så få en anden ud og rid på den. Går det heller ikke, så sælg den. Det hjælper ikke at du ikke har lysten til det, eller du bliver bange.
Jeg valgte til sidst at sælge min ismule, det var dog også meget pga jeg skulle på efterskole og det var dumt at have sådan en hest gående hjemme og kun blive redet i weekenderne.
Så jeg fandt et kanont lækkert hjem til hende, hos en voksen dame som bare passede kanont med hende og så vidt jeg ved er hun stadig hos dem. Jeg købte Lóa for 9.000kr dengang, og fik 12.000kr for hende. Jeg fortalte dem 100% ærligt at hun kunne finde på at stejle, bukke, bide osv. - og de fik hende på prøve i 14 dage, uden problemer.
Håber du kunne finde hoved og hale i alt det her

Det er svært at have sådan en pony. Jeg var ikke bange for Lóa, og at hun stejlede generede mig som sådan ikke - men at alle andre blev bange for hende, og at jeg havde en pony som jeg absolut ikke kunne med eller kunne bruge til noget, jamen det fungerede jo bare ikke og det måtte jeg indse. Hun var ellers en kanonlækker pony, og vi gik mange ture i snor - hun fulgte mig som en lille hund
Hvis jeg kan hjælpe dig, må du jo sige til
Til sidst, så mååå jeg bare vise Lóa

For hun var SÅ smuk!