Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

De bagtaler min hund
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 18:25
Jeh alle.

Vi har fået hund her for nogen måneder siden.
Det er en nu 7 måneder, så vidt jeg husker, Groenendael han, købt i Sverige.

For at gøre en lang historie kort har vi har haft lidt problemer med ham, bl.a. har han bidt fremmede, når de ville kæle ham, selv om han selv hoppede op af dem. Først fik vi afvide han var sky, så at han var aggressiv. Vi har så haft et adfærds-menneske-noget ude og se på ham, som skal hjælpe os med problemerne - som allerede er blevet meget bedre.!

Det er så det at når vi lufter hund på "Marken", som det hedder, der hvor vi går, går folk og bagtaler os.! Min mor har få gange sagt, at han kan finde på at bide. I dag hørte min mor så hendes "lufteven" og nogen andre stå og snakke om en hund (vores hund). Men at nu var den altså blevet meget bedre.. bla bla bla.
Kæft jeg kan blive sur over sådan noget.! At folk sådan står og bagtaler andre.!

Er det vores skyld, at vi som førstegangs-hundejere blev anbefalet en Groenendael og først senere fandt ud af at den var meget signalfølsom og bestemt ikke en førstegangshund?! Vi har altså læst og læst om racen og talt med andre ejere, men aldrig hørt at den skulle være sådan.!

Tænk at folk ka finde på at bagtale andre.

//Stinky
<33
0
0
Svar på denne tråd

bagtale og bagtale...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 18:37
Altså det er da normalt at man taler lidt om hinanden-.-.

Og desuden sådan som du skriver det:
". Men at nu var den altså blevet meget bedre.. bla bla bla."

Så er det da en kompliment????!!!!

Det viser da bare at de synes at i er blevet bedre til det med hunden,, og at i er ved at have kontrol over den.?

Men altså som 1. gangs hundejere så er i altså også uheldige ;)
Heh vi købte en af de mere kendte racer. westien.. Også en meget bestemt dame, men virkelig en GOD hund...
Hilsen anso&polli
- Den
Fanatiske Computerbetvinger
- Part søges ved Holbæk -
0
0
Svar på denne tråd

Anso..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 18:42
Anso&polli: Ja, hvis det var det de andre sagde. Men det var "luftevennen" der sagde det. For at "beskytte" os lidt..

//Stinky
<33
0
0
Svar på denne tråd

Ok......
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 18:45
Kan da godt se at det er virkelig surt for jer :-(

Folk skal tale pænt !!

( dette er ikke et forsvar af de andre, men hvordan jeg ville have reageret)
Jeg ville da også have været lidt småirriteret over de der "nye hunde ejere" der havde fået en hund som at de "slet ikke kunne magte"....

Men man skal jo vide hvad man snakker om... Og jeg ved intet om hvordan i har trænet/opdraget jeres hund.. Derfor har jeg ingen ret til at kritisere.. Det har de andre på "marken" for den sags skyld heller ikke! ;)

For mig så lyder det som om at i gør det bedste i kan så derfor : (Y) herfra ;)
Hilsen anso&polli
- Den
Fanatiske Computerbetvinger
- Part søges ved Holbæk -
0
0
Svar på denne tråd

De sladre også. S:
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 18:48
Anso&polli: Ja, sådan ville jeg også tænke, men ville ikke sige det højt før jeg havde set det. De har nemlig kun hørt om det. Derfor må der ha været nogen der har "sladret". Hm.. Men tak. (:

//Stinky
<33
0
0
Svar på denne tråd

Vores...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 21:07
Vores er en tervueren, samme racegruppe som groendal, og vi har haft PRÆCIS samme problemer!
og i Parken, hvor vi går bliver vi også "bagtalt", men hva' fa'en.. det gider jeg ikke ta' mig af..
Mvh. Anna

Bor du i nærheden af Helsingør og rider/træner efter Parelli's metoder, vil jeg meget gerne høre fra dig!
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-09-2004 21:10
Nu er jeg selv ejer af en Groendael (eller min familie er).

..og de er altså nogle meget specielle hunde :) Men det gør dem vel ikke dårligere.

vores er meget vagtsom, og så finder den mest tryghed ved min storesøster og min far :) -alle har vel nogle, de har det bedre ved end andre :)

Men jeg kan ikke se hvorfor den skulle være dårlig som førstegangshund, for det er da en kærlig og godmodig race.

Bare sørg for at vise den hvad der er rigtigt og forkert.

gå evt til noget (er det en hvalp?) hvalpe-træning, og hvis det ikke er en hvalp, så bare et opdragningskursus/lydighedskursus - det skader da ikke :)

God vind med det hele.

Karen (Isabella)
Your pretty face is going to hell"

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 07:36
tjaa....

altsår jeg har opplevet det med min hest? At han blev "bagtalt".. af 3 personer..

der blev bla. sagt at han var tosset!? ?:-)
skør!? og livsfarlig!? øhh.. nu var det så sådan at de kun havde set ham engang? og kun klappet ham og givet lidt gulerødder osv. mens de stod uden for folden?

mene.. da jeg fik ham tilredt var der på rideskolen INEGN! fjordheste.. andet end ham fordi han blev tilredt derude... Men en uge efter kom ejern hen til mig og sagde at hun godt nok havde skiftet mening om den race.. og hvis jeg engang ville sælge var de meget interreseret i ham.. 8-)

så tosset! skør! og farlig kan man vist ikk liiiiiiigt sige han er.. 8-)
folk har så travlt.. de er sgu alle sammen misundelige på vores dejlige dyr..

knus Mille

:_:_:_ I must be a angel.. :P

Hesteblade og bøger tilsalg.. tjek min præsentation og se numre, titler Ovs.

Gå et smut forbi min præs. og se billeder af min guldklump... :) :p
0
0
Svar på denne tråd

bu-hund
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 13:53
tjaaa vi har en 13 år gammel norsk bu-hund... han er sååå kær ham har vi dog aldrig haft de store problemer med....
~it´s just moi!~
0
0
Svar på denne tråd

De onde...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 15:04

De er onde :-* Bare bagtal deres ogsaa! Saa kan de laere det... Eller ikke :-P

8-) Mvh. Theis 8-)
~ Alle mennesker dør, men ikke alle
der dør har levet...
0
0
Svar på denne tråd

hihi...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 21:22
Ku ikke lade være med at grine af din overskrift :P

Seriøst, du kan ikke UNDGÅ at blive bagtalt(eller din hund for den sags skyld), for ALLE snakker indbyrdes i familier, venner osv.

ALLE gør det. Også dig når du snakker med din mor om "luftevennerne" *GG*

Hilsen Anne og Lokka

Viser man en hest at den ikke må slå, ved at give den et slag med pisken?
Jeg ved måske ikke altid hvad der er rigtigt, men jeg ved hvad der er forkert!
0
0
Svar på denne tråd

Hundemennesker...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2004 23:49
Ja, alle mennesker er gode til det der med at andres hunde er så dåååååååmme. ;)

Så længe I selv er opsat på at opdrage hunden ordentligt, så kan I vel være ligeglade med andres meninger. De betyder alligevel ikke noget i den her situation. :P

Vores dejlige hund Kenzo er en boxer, og hun er ikke altid nem for min mor at have med til træning. Kenzo er nemlig sådan en glad hund og samtidigt et helt energibundt - så hun vil hellere have det sjovt end at lægge dæk på en pløret mark.

*det forstår man godt*

Men hun får da også alskens underlige blikke og kommentarer.

Desuden kan vi ikke allesammen have en fantastisk hund, der på det nærmeste kan servere kaffe, hvis vi ikke selv gider rejse os af stolen. Det kunne da være sjovt - men jeg er nu glad for at min hund er sådan en sprælsk, dominerende gimpe. Hun minder lidt om mig. ;)

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider