Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

min hest's om min historie :P
Forfatter: 
Dato:  08-08-2004 21:32
Godaften! Jeg sad lige og lavede præs. og ville lige vise min hest's og min historie, siden jeg købte hende. :) håber I gider læse. - det er ikke skrevet for at blære mig! :s

hende købte jeg den 27. marts i år, 2004.
Da jeg købte hende kunne hun sådan ca. gå til biddet, og meget andet var der ikke i hende, og næsten ingen gnist. Hun blev så også kun redet en gang om ugen, af hendes forrige ejer.
Jeg købte hende så.
allerede efter en uge havde hun ændret sig. hun var blevet en smule mere smidig, og ja. var kommet i ordenligt form.

og så. så startede det hele. hun begyndte at prøve mig RIGTIGT af. det vil sige. ikke noget med bare at stoppe. næh nej. et-to-tre. - HOP! så stod hesten på to ben.
hun kunne nå at stejle 10 gange på en lille tur på et kvarter.

og jeg kæmpede. jeg kæmpede. jeg skiftede til pessoabid, og måtte binde hendes tunge fast. jeg kæmpede videre.

i godt en måned kæmpede jeg på hver tur! og hesten nød det :P

Men så fandt hun også ud af at jeg er stædigt, og hun begyndte at overgive sig, og jeg kunne tage tungebåndet af.

Og så kunne vi træne. uden undervisning.
efter en uge startede jeg så til undervisning, hos hende den forrige ejer, var blevet undervist af.

jeg fik jo så at vide hvad der skulle laves om på. og hvad hesten manglede;
hun skulle kunne stilles meget mere når vi red, hendes trav var flad, og havde dårlig takt. galoppen var også flad.
og tölt'en. dårlig takt, dårlig holdning.
ja. hun var ikke den bedste, men var en fornøjelse at ride på =)

og jeg har trænet, og fået undervisning hver uge.

og er du gal, en forskel, der er på hesten!
Hun har tabt sig, er blevet rimelig smidig, har fået god takt i traven, godt svæv i galop og trav, kan rides med alm. trensebid og har vigtigst af alt fået gejst :D

og lur mig om vi ikke skal til stævne i næste weekend :D

Mvh. Anna/Fida

BEVAR
•••
CHRISTIANIA

0
0
Svar på denne tråd

lyder godt!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 11:59
Det er bare dejligt når det går fremad. Ja, så bliver man sku glad for dyret. Det er især når det er ens egen fortjeneste :-P

Ponyen jeg er evd at købe er nu heller ikk den nemmeste, men det går bedre for HVER dag, og så gider man da også at gøre noget for det.

Personligt så bliver jeg så glad når det som jeg troede var umuligt lykkes for mig.. hehe..

Men det var da flot at hun er blivet å god nu!
Hva hjalp det egentlig at sætte det der bånd på tungen??

KnuZzer Moi

{>
Vi er et Team Mig og Jasmin
Pintoer styrer
{>

:-DVinder af JHN´s sødeste par :-D
0
0
Svar på denne tråd

TheGirl:
Forfatter: 
Dato:  09-08-2004 21:41
Hun lagde tungen over biddet. og en hest, der er SÅ vil kan ikke rides med et styks tunge over biddet ;)

Mvh. Anna/Fida

BEVAR
•••
CHRISTIANIA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet