Hey, jeg har haft en dejjjjlig oplevelse
Her i går var jeg oppe og løbe hestene i folden med min longepisk. og så hører jeg nogle brøl fra marken, der lyder som en sur køter langt borte. men jeg kommer i tanke om at det er sådan rådyr lyder! og så vender jeg mig om - og ser et Yndigt rådyr gå i marken tæt ved! Og (her kommer det)....:
Jeg siger "hej, roooolig, det er okay. du skal ikke være bange." (rådyr siger den der lyd når de er forvirrede) og: Så stopper dyret op og går hen imod mig. det kommer helt hen (jag har sat mig ned) så jeg kan røre det på snuden!! og holder sig i nærheden! og da jeg ville rejse mig op igen, farede den imod mig og stangede (ikke hårdt selvfølgelig) for at jeg ikke skulle gå. jeg rejste mig alligevel, og den fulgte med!! jeg så den var mærket i det ene øre... så den havde været i kontakt med mennesker før. men den var helt tam! og den kom bare hen til mig! så gik jeg en tur med den, hvor den bare gik med! og den sagde ikke noget mere! ind imellem spiste den lidt græs... men den fulgte mig. til sidst gik den videre på sin aftentur - men den holder stadig til her og kommer forbi ind imellem. mine naboer siger, de har set den mange gange før, og at den går ind i deres have og æder æbletræerne (hvilket de ikke er glade for)
Tjaa, men det er jo en af de små glæder der er ved at bo på landet mellem 6 kornmarker
sikken oplevelse!
Mia